Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

  • Hamster: @Fradista Utazó: Hát járjon gyakrabban, ne kelljen annyit várni rá. De ha nem, én még mindig inkább azt választanám, h... (2024.04.29. 00:39) És ebben is van Nohab!
  • Hamster: @nyelv-ész: Az nem férne el, de a románok kis Malaxáiban lehet, hogy van fantázia :) (2024.04.29. 00:30) És ebben is van Nohab!
  • Hamster: @nyelv-ész: Sínkorona feletti magasság és en.wikipedia.org/wiki/NIMBY (2024.04.29. 00:29) És ebben is van Nohab!
  • nyelv-ész: @Hamster: Irónia alert: Úgy hallom, Moldávia lassan megszabadul a D1-esektől. Igazán haza lehetne hozni néhányat. Mond... (2024.04.28. 23:14) És ebben is van Nohab!
  • nyelv-ész: @Hamster: Ó, jajjj, ismeretlen szavak... Mi az az SK55? Továbbá a "nimbység" magyar fordítását is megköszönném. (2024.04.28. 23:11) És ebben is van Nohab!
  • Fradista Utazó: @Hamster: Tudom, a vasárnap este nem reprezentatív, de ma álló utasokkal jött Kelenföldről. Most önző leszek: három t... (2024.04.28. 20:19) És ebben is van Nohab!
  • gigabursch: Köszönöm a hozzászólásokat! @cserepfalva: Felénk az országbérlet vastagon feltolta az utasszámokat. (2024.04.28. 18:36) És ebben is van Nohab!
  • Hamster: @Fradista Utazó: Megnéztem pár hosszabb statisztikát, és tényleg. Valamiért nekem az maradt meg, hogy 2022-ben nagyobb... (2024.04.28. 08:59) És ebben is van Nohab!
  • Fradista Utazó: @Hamster: Csak a tények kedvéért: a szénalapú energiatermelés Németországban nem nőtt, hanem jelentősen csökkent. (2024.04.28. 08:42) És ebben is van Nohab!
  • Hamster: @Fradista Utazó: Nem a megléte a baj, hanem hogy elmegy potenciális átszállóhelyek mellett. Full S-Bahn valószínűleg s... (2024.04.27. 22:39) És ebben is van Nohab!
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (110) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (934) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (8) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (97) hajtóművek-motorok (6) hampage (415) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1023) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (403) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (68) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (14) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (401) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (523) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (590) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (888) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Nemjelző NEM JELZŐ

2011.09.23. 16:50 :: Hamster

Ez a fotó semmi újat nem mutat, hisz már évek óta lehet ilyesmit látni, és annak idején több helyen is foglalkoztak vele. A gond csak annyi, hogy még mindig találkozni a jelenséggel. Aki nem tudná, a 400-as Ikarusoknál - a régebbi típusokkal ellentétben - az ajtó fölött már nincs leszállásjelző gomb, csak a kapaszkodókon - fent csupán egy visszajelző lámpa van. Elvileg:

Namármost ezzel nekem két gondolom is van. Egyrészt, hogy ez igenis jelző, hiszen jelzi, hogy megnyomták-e a leszállásjelzőt :) A másik, hogy úgy gondolom, egy visszajelző lámpával ellátott billenőkapcsoló drágább, mint egy sima lámpácska, azaz az olcsó alkatrészt drágábbal pótolják. PLUSZ még igényesen össze is firkálják a környékét, bár úgy sejtem, a firkálót jó szándék vezette. Ez így együtt azért már zavar, mert konkrétan pazarló spórolást látunk, amit egy jómódú üzem biztos nem engedne meg magának :(

22 komment

Címkék: bkv morgás

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr723251434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Egy-két hete a hetes csorda valamely egyedén utaztam, a megállóban egy ürge egyre hevesebben nyomkodta a fenti visszajelző billenőkapcsolót és szentségelt, hogy nem nyílik. Aztán szép csendben én jeleztem helyette és elégedetten leszállt :)
A műszak gondolom örül, hogy egyáltalán még talál valamit amit be lehet szerelni, hogy ki tudják adni a kocsit. Az jobban zavar amikor fekete, olajos ujjlenyomatok jelzik, hogy legutóbb éppen merre dolgoztak...
@Nicolas Reök: Szerintem egy leszállásjelző nyomogatása nem gáz. De ha nincs alaktrész, csak drágább, hát, akkor a főnöknek szólnia kéne az ő főnökének, nem? Addig meg mondjuk matricázni, nem filctollazni. Mondom, engem az idegesít, hogy olyannyira spórolnak, hogy drágább alkatrészt építenek be raktári hiány miatt.
most ugyan már, mennyibe van egy billenőkapcsoló? háromcáá egy zacsival a kőbányán. engem az zavar, hogy trehány az egész üzem, tákol, aztán meg össze-vissza firkál. persze a trehányságból következik készlet-hiány is.
gyerekkoromban csak ott fenn lehetett jelezni.

aztán egyes buszvezetők megbundázták, h az első ajtónál legyen lent is egy gomb a fülke oldalában.

ez viszont egy régi süllyesztett fehér fekete gomb volt, mindenféle felirat nélkül!

fogalmam sem volt mire való (na jó kicsit sejtettem) amikor először megnyomtam. Mert meg kellett nyomni, hiszen ott volt!!! (via: Edmund Hillary)

A mai kiskölykök meg már fordítva vannak bekötve. Nekik az a messzi magasan beszerelt gomb biztos érdekesebb.

Már, ha egyáltalán ki vannak még éhezve gombok nyomogatására.

A mi időnkben fájóan kevés gomb vett körül minket, amit meg lehetett nyomni és történt is valami a hatására....
@Walter Melone:
"ez viszont egy régi süllyesztett fehér fekete gomb volt, mindenféle felirat nélkül!"
Na én meg azt imádtam, mindig ott jeleztem kölökkoromban!
De, mi okkal került az oda? Gyerekeknek?
@jack o'neill: Igen. Oda is stencilezték hibásan: "GYERMEK LESZÁLLÁS JELZŐ".
@milliliteratura: Egyrészt ahány ilyen kapcsoló kell a BKV-nak, az biztos nem háromszáz forintos tétel, másrészt ha ez háromszáz, akkor a sima vilgáító cucc nyolcvan, harmadrészt meg ha elhasználják őket, akkor a buszvezető mivel fogja az ajtókat nyitni, meg ezt-azt kapcsolni, kiálló drótvégeket fog kézzel összeérintgetni?
@Szárnyati Gézа: Ez az idézőjelezés aaaaannyira idegesítő, és ma is ugyanígy csinálják. Gondolom mert aki írja, hogy mit kell csinálni, az a szövegben idézőjelezi, az okos jómunkásember meg azt is odarakja. Kincstári ész, mint ez:

www.lol.hu/pic/301c563d/
azaz az olcsó alkatrészt drágábbal pótolják

- Nem! Olyannal pótolják, ami éppen van.

pazarló spórolás -- :)))
@Hamster: kiálló drótvégeket fog kézzel összeérintgetni?

Tán három éve volt rá példa a 32-esen.
A firkálásról:
Egszer, gondolom táblahiány miatt a ''Kérjük leszállási szándékát idejében jelezze'' helyett filccel: ''Időben jelezz, vagy jössz mégegyet!'' szöveg fogadott. Végigröhögtem az utat.
igen, gyakori ez. alaktrészhiány okzozza, azt teszik be, ami van, nem az ami az olcsób. és épp ez volt.
13-10-en mind a három visszajelző a retarderé. :)
a szöveg kiirót mindenképpen a jószándék vezérelte, csak butaságot ír (hülyeség szorgalommal párosul), azt keleltt volna írnia, hogy 'nem leszállásjelező' (amit majd jól át írnak arra, hogy '_nem lesz állás_ jelző'.)
@Hamster: miért, hány kapcsoló kell évente? és mennyibe kerül szerinted? :) ha a bkv "jó" áron veszi, ráállok a gyártásra.
ez az egész témakör filléres tétel a pazarlástengerben.
@Hamster: nem spórolás, hanem azt teszik be ami van. ha nincs, akkor nem tud mást betenni.
a firkálásra gondoltam én is, hogy az eléggé megmarad, nem ideiglenes, így nem lehet leszedni, ha egy normál visszajelző kerül oda. aztá rájöttem, hogy ha normáls visszajelző kerül oda, akkor is scak visszajelző lesz az, így az állítás, hogy "nem leszállásjelző", még mindig igazságtartalommal bír (azaz true, és nem false. :D ), szóval maradhat.

egyébként kérdésnek az is, jó, hogy akik az elmúlt 20 évet burokban töltötték, és nem láttak egyedi ajtónyitás, meg hogy már lent van a gomb, azok mit csinálnak a KCSV5-ön? elvégre ott 3 lámpa van: az ajtó működik / jelezve van / az ajtó nem működik.
ha valaki nem jelezni akar, az megnyomja a piros gombot és elromlik az ajtó? :D
@Hamster: "akkor a buszvezető mivel fogja az ajtókat nyitni, meg ezt-azt kapcsolni, kiálló drótvégeket fog kézzel összeérintgetni?"
ők nem, de az utasok igen... :/
bkvfigyelo.postr.hu/a-leszallasi-szandekat-a-drotok-osszeerintesevel-jelezze
@milliliteratura: az a baj, hogy mi, épeszű emebrek evidensnek vesszük, hogy valaki spórolni akar.
a BKV-nál pedig ez nem elvárás.
bkvfigyelo.blog.hu/2008/01/31/a_12_es_busz_csodai
kell-e mondanom, hogy az elmúlt 3 évben nem változott a helyzet.
Nekem az a kigeészítés tetszik amit az egyik budán szolágó szakadt 415-ösön láttam filccel odaírva a hivatalos "Leszállási szándékát kérjük idejében jelezze!" matrica fölé. Hogyaszongya: LEGALÁBB 100 MÉTERREL. Mintha minden utas tudná mennyi méter is választja el a guruló buszt a következő a magállótól...
@Hamster: @városjáró: nem, mert az előtt jól van írva. nincs (utólag) kiegészítve egy L betűvel. :D
süti beállítások módosítása