Megint egy mamut méretű oldal következik, a Margit híd felújításának folytatásáról (mert ugye korábban is volt egy oldal, a kezdetekről). Terelt villamosok, pótlóbuszok és építési képek százvalahány képen, illetve pár videón, plusz néhány panorámakép az építkezésről és a díszvilágításról. Tessék szépen végignyálazni, sok munkám volt vele ;)
A Margit híd felújításának második és harmadik fejezete
2012.01.21. 10:30 :: Hamster
46 komment
Címkék: budapest közlekedés margit híd hampage
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
"Ha jól sejtem, a betonból kiálló vasbordákra került később a járda és a villamospálya."
ha igaz, akkor nem értem. villamosnak oké, kell a borda, elviszi a terhelést. nade gyalogosnak minek? és ha villamosnak van terhelés elvezető, akkor gépjárműforgalomnak miért nincs? vagy helyből azzal készülnek, hogy évente cserélik a pályát?
"sokan nézegették az építkezés részleteit. "
menő lenne, négy vágányos híd. :)))
"A gyorsabb fordulás érdekében tolatópilótákat alkalmaztak, "
toalettpilóta? :)))
"elég nagy meglepetésemre a kisföldalatti stílusában, csak a sötét csempék nem barnák/vörösek (színtévesztő vagyok, majd valaki megírja, milyenek is), hanem zöldek."
sötétzöld, de nekem is a földalatti jutott eszembe. volt ennek így értelme? egyébként meg ocsmány.
"Hogy kik számára, az nem teljesen világos, hiszen kényelmesebb a felszínen átkelni."
hogy kényelmesebb, az nem vitás, viszont hogy más szeretné használni az aluljárót azt biztos. ezért nem értettem, hogy mire fel ez az állandó tömködés. Margit hídon is. oké, épült középen zebra, az mozgássérült barát. nade miért kellett betömni az aluljárót? kinek fájt az?
"Ez a fa peron a budai hídfőnél elég nagyvonalúra sikerült..."
hampage.hu/kozlekedes/margithid2/img_3449.jpg
és építettek belőle gyorsan egy Mukit? :DDD
"Egy újabb panorámakép, itt már állnak a lámpák a járdán is."
az a kémény az mi az???
"Margit-ot "
Margitot, nem kell a kötőjel. a Margit jócskán magyarul van írva. :)
"Zavaró viszont az, hogy az oszlopokon túl a korlátok terén is tobzódás figyelhető meg"
valóban.
" két villamosvágány közti hely a zebránál kicsit szűk."
és balesetveszélyes.
hampage.hu/kozlekedes/margithid2/img_7452.jpg
ezt a körúttól, hídtól eltérő színkavalkádot ki a faszom engedélyezte?
ködben egész jó látvány.
"Baloldalt: a középső pillér "homlokzata" - a tábla szövegét még utólag, fotóról se sikerült elolvasnom. "
akkor sok értelme volt. gyanítom akkor fotóztad, amikor alacsony volt a vízállás, máskor esélytelen látni, vagy maximum mozgó hajóról.
"A szárnyhíd mellett látszik az aluljáróba vezető lejáró használatlanul tátongó nyílása is."
mondom én, hogy kellene az.
"Jobboldalt: a Jászai Mari téren a hídfő melletti két parkot összekötő folyosót"
iszonyatosan kontrasztos a külső és belső színvilág. nem lehetett volna ezeket harmonizálni? sárga csempével nem lett volna gond.
"Itt a vége - vajon melyik híd lesz a következő? "
remélem a Petőfi. egyre ramatyabb állapotban van.
van kifejezetten ilyen fényképezőgép, hogy bridge? és mi a társa, ulti fényképezőgép vagy castle fényképezőgép? :DDD
fun7.blog.hu/2011/07/08/szinek_noi_es_ferfi_szemmel
:D
@Dr. Kicsi Kacsa: hjah. nekem mondjuk nincs bajom vele. igaz, nem is utazok vele mindennap.
@P. A.: remek. nem lehetne ezeket a seggarcokat föld alá tömni, akik ezt engedélyezik?
@Dr. Kicsi Kacsa: noja, mert az a Te pénzed, te figyelsz rá. ;)
@P. A.: Erről a Soroksári úti aluljáró jut eszembe. Korábban a Ráckevei HÉV-et aluljárón keresztül lehetett megközeliteni (apró mozaikkővel volt kirakva). A csepeli bejáró út szélesitésekor ezt az aluljárót betemették. Télen, esőben sajnálom a bejárókat.
"Első Ferencz József ausztriai császár
és Magyarország ap. királyának
uralkodása alatt
épült e Sz. Margit hídja
az ország költségén
Gouin Ernő terve szerint
MDCCCLXXIII - MDCCCLXXV"
Nagyon jó kis (nagy) összefoglaló!
Nem azért lett acél pályalemez, mert olcsóbb volt? Vagy mert könnyebb? (bár azt ezek a csicsa-oszlopok kompenzálnák)
"A budai felső rakpart áthidalása ismét vasbeton szerkezet lett"
Úgy tudom, az nem lett lecserélve, csak hozzáraktak mindkét oldalon további 2-3 gerendát, a szélesítés miatt (ezek világosabbak is a régieknél, alulról ez jól látszott a felújítás közben).
"a HÉV és a villamosmegállók közti aluljáró kialakítása nagyjából maradt a régi, csak historizáló íves bejáratokat kapott."
Ez nem is lenne baj, de így sajnos sokkal sötétebb lett az egész...
"elvileg a Budai Fonódó miatt meg kellett volna szűnnie"
És akkor most mi lesz? Nem bíznak abban, hogy megvalósul? Pedig pont arra az irányra adta áldását a II. ker...
"ezeket a kandellábertartó oszlopokat a kép készítésének idején még csak szerelték."
Nem is kandeláberek lettek, hanem mindegyik tetején van egy fém korona. Magyarul újabb túlreagált díszítőelem.
"A pesti és budai irány megállóit felcserélték a régi felálláshoz képest"
Ezt azóta se tudom megérteni, miért volt jó.
"a híd miért nem kapta vissza eredeti, kék színét"
Csicsás lett a híd, ez igaz, de a kéket én nem sajnálom, nekem ez a sárga (pardon, óarany) sokkal jobban tetszik (mint ahogy a kéket elképzelem).
A díszkivilágítás tényleg marha jó lett, valóban kiemeli a szerkezet szépségeit.
"2012 februárjáig ugyan még díszítgetik"
A linkben emlegetett kőkonzolokat nem tudom hova tenni. 8 db van belőlük, tehát gondolom minden pillér mindkét oldalán lesz 1-1. De a szobrok eddig is ott voltak (egy kivételével, ami talán a Dunában van), szóval mit kell azokon behelyezni? Kicserélik őket, mert olyan rossz állapotúak?
"vajon melyik híd lesz a következő?"
Erről volt valahol egy cikk kb. fél éve, hogy a Petőfi, a Lánc és az Erzsébet is elég rossz állapotban van (kb. ilyen sorrendben, a Petőfi a legrosszabb). Egyelőre viszont egyikre sincs pénz... Majd azokat is megvárják, míg majdnem szétesnek, mert az EU csak akkor támogatja?
Egyébként sokkal(?) olcsóbb és gyorsabb lett volna, ha nem ragaszkodunk az építés alatt a villamosforgalom fenntartásához. Ha egyáltalán arra az időre semmilyen forgalom fenntartásához nem ragaszkodunk.
Itt nem a teleport hiánya volt a gond, hanem az, hogy igazából nincs másik híd a közelben, ami alternatíva lett volna.
Nincs egy normális gyorsvasút-hálózat, ami miatt fenn kellett tartani a 4-6 villamost.
Ugyanakkor érdemes lett volna elgondolkozni, a hajós átkelésen.
Kellett volna hozzá egy vágány a Bem utcába, a pesti oldalon meg befordultak volna a villamosok a kettes vonalára.
egyébként a szigeti megálló használatba vétele után pár nappal mentem 4-6-tal, kényelmesen átgurulunk a jászairól a budai hídfőhöz. a hídfőnél bemondja a vezér: "elnézést kérek, elfelejtettem megállni a sziget megállónál" :)
@Hamster: Hamsternek pedig köszönet a szép kiállitású monstre anyagért (időbe telik mig feldogozza az ember).
Apropó, költség-haszon szempontból hogyan néz ki az új elektronikus jegyrendszer javaslat?
Ez megy most