Vonat, villamos, metró, luxus személygépkocsik és elektrobusz, csőrös őskövület és csak kicsit újabb áramvonalas csoda, félbevágott villanymozdony és hajóvontató... és ez csak kis része annak, amit láttam!
Ízelítő a Német Műszaki Múzeum kincseiből
2012.01.26. 03:03 :: Hamster
44 komment
Címkék: közlekedés berlin múzeum hampage
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
commons.wikimedia.org/wiki/Category:August_Horch_Museum_Zwickau?uselang=de
commons.wikimedia.org/wiki/EFA-Museum_f%C3%BCr_Deutsche_Automobilgeschichte?uselang=de
commons.wikimedia.org/wiki/Category:Prototyp_%28Museum%29?uselang=de
Szóval az egy hét elég kevésnek tűnik :)
a múzeumokra ja, gondoltam hogy nem egy, hanem kettő kéne, de első körben csak Kicsi Kacsát akartam überelni. :)
Nagyon fiatalként, nagyon régen jártam Münchenben. A kiállítás megtekintése számomra azt jelentette, hogy az összes létező interaktív berendezést működtettem, gombnyomás segítségével. :)
És, érdekes módon nem csak erre emlékszem. Három konkrét dolog nyűgözött le igazán:
- a pincében a BMW gyártósorának egy darabja (gombnyomásra indult és ismételte egymás után ugyanazt a műveletet)
- volt egy rakéta, több emelet magas, csigalépcső vette körbe.
- vízből kiemelt restaurálatlan a la nature II. világháborús vadászgép. Ami nem volt üveg mögött. Felmászni ugyan nem mász(hat)tam rá, de nagyon tetszett, hogy annyi év után is viszonylag korrekt állapotban voltak a műszerek.
Ja és ugyanekkor mentem a kinti, akkoriban új villamosokkal (velük:http://polpix.sueddeutsche.com/polopoly_fs/1.1054332.1296639415!/image/image.jpg_gen/derivatives/860x860/image.jpg). Még egy szórólapot is hoztam róluk haza.
www.deutsches-museum.de/en/verkehrszentrum
www.deutsches-museum.de/en/flugwerft
Nem tudom mennyi idő kellene ahhoz, hogy mindent meg tudjon nézni az ember.
hampage.hu/repules/schleissheim.html
pedig a törzsmúzeum kiállítása se volt éppen gyenge a témában:
hampage.hu/repules/deutsches2/
Nyami, Zwickau, oda egyszer vissza kell mennem úgy, hogy sok időm legyen.
Sajnos addigra a gyűjtemény teljesen elAudisodik, szóval lehet, hogy mégis inkább Rockonak kéne mennie :)
Ami nekem Berlinben jó múzeum, az a Zsidómúzeum, na annak van egy hangulata.
Igaz én nem vagyok egy nagy múzeumba járó ember, jobban szeretem a várost és az építészetet, életet figyelni valahol, mint naphosszat múzeumban bámulni, hogy mi történt 300 évvel ezelőtt.
ha Freud erre járna... :)
hampage.hu/kozlekedes/berlin-muzeum/img_6421.jpg
ez begyere.
"Érdekessége, hogy elektromos hajtású: az akkumulátorokat egy egytengelyes utánfutón húzta maga után."
:DDDD
amúgy jól többeltem, VÖV busz.
"Az előtérbe sajnos belóg egy 62-es Cadillac Series 62 De Ville farokuszonya"
dehogy sajnos.
"alagútbagoly"
találó név!
"pl. a kerékpárok nyomtávjának megnagyobbítása"
a kerékpár az egynyomtávú, nem? :D
""Ev" ("v" mint Vengrija, azaz Magyarország) változatával a budapesti metrón találkozhatunk"
tehát akkor léynegében német alapúak a budapesti metrokocsik?
a Stadtbahner elég drabális jelleggel bír.
"baloldalt egy Büssing DE 74 emeletes"
én csak egy emeletet látok, hol a többi 73?
"Ami engem meglepett, hogy a kiállított dolgok egy része - főleg a gőzmozdonyok - gyakorlatilag félig roncs állapotban vannak. "
mint a mi Közlekedésink?
sínbusz kéne hát!
igen, Audi az Ingolstadt.
@berlin_mount: Deutsche Tourenwagen Meisterschaft. ;)
@prokee: majd megtérsz, veszel egy Audit (na nem dízelt!) és akkor mehetünk. ;)
amúgy egyszer majdnem elolvastam egy élménybeszámolót Zwickauról, de csak arról volt szó benne, hogy valaki összesarazta a Swiftjét kurva unalmas.
@Hamster: még meggondolom. :D
Mikor indulunk?
A mi közlekedésinkben minden telejsen egyben van, valamilyen korabeli állapotra állítva. Itt hiányos, megtépázott, lerabolt cuccok is állnak a múzeumban, ahogy leállították őket valamikor, amik pluszban rozsdásak.
A szánalom ebben egyébként az, hogy Budapesten négyzetkilométerszámra rohadnak el nagy belterű, jól bevilágított gyárcsarnokok, amilyenhez hasonlóakat nyugaton maguknak építenek a múzeumok, sok pénzért. Pl. a Ganz-MÁVAG pár csarnokában fasza dolgokat lehetne csinálni, lenne kapcsolata a villamoshálózattal, benne van a városban... ehelyett egy részében olcón lehet trikót és zoknit venni, a nagy része meg gondolom üres :-/
egyetértek.
Műszaki múzeum-ügyben még a peenemündei Historisch-Technisches Museumot tudnám még ajánlani megtekintésre.
Zwickauba Trabantos találkozó alkalmával kell menni.
Nagyon király!!!!!
www.dialogblog.de/uploads/DSC_4504.JPG
Ízelítő:
einestages.spiegel.de/hund-images/2007/11/01/8/1e47a01517ed8c2d63912ced805c9413_image_document_large_featured_borderless.jpg
(Tudom, egy éve adós vagyok a szkennelt képekkel. )
<a href="http://en.wikipedia.org/wiki/File:Zuse_Z1-2.jpg">a Z1-es</a> részlegről és annak környékéről, ezért tehát most nem is tudom, hogy mit gondoljak. :)
Kedvcsináló a Trabis bulihoz:
www.az-online.de/bilder/2010/08/25/892149/465179341-einer-laenge-knapp-fuenf-metern-pickup-soeren-melzer-highlight-beim-trabi-treffen-seinen-trabi-picku.9.jpg
bonnikronikak.hu/files/img/2008-dresden/Drezda_Trabi_limo.jpg
www.minardi.eoldal.hu/img/mid/2076/mobile.de-trabi-limo.jpg
www.capricelimousine.com/images/Trabant_Limousine_front_corner1.jpg
Nekem az első kocsim Trabant volt. Én szerettem. Sose forrt fel a hűtővíz :), bezzeg a Skodának! Ezenkívül még az az előnye is megvolt, hogy akár egymagam is be tudtam tolni, kicsit rollerezve, de ment :D Azóta már volt egy pár járgány a seggem alatt, de a Trabi máig kedvenc :)
Ez megy most