Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Ízelítő a Német Műszaki Múzeum kincseiből

2012.01.26. 03:03 :: Hamster

Vonat, villamos, metró, luxus személygépkocsik és elektrobusz, csőrös őskövület és csak kicsit újabb áramvonalas csoda, félbevágott villanymozdony és hajóvontató... és ez csak kis része annak, amit láttam!


Ízelítő a berlini Deutsches Technikmuseum kincseiből

44 komment

Címkék: közlekedés berlin múzeum hampage

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr603798826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csak átfutottam. Basszus, majd egy hetet lébecoltunk Berlinben, és nem is gondoltuk volna, h ilyen is van. Pedig milyen jó időtöltés lett volna. Majd legközelebb.
@Dr. Kicsi Kacsa: én csak 1 hetet a német közlekedési múzeumokban el tudnék tölteni. Audi, Porsche, BMW, Technikmuseum, gondolom van Mercedesnek is.
apropó, Deutsches Technikmuseum: DTM. :))))
@Rocko-: Ja, Stuttgartban van Porsche és Benz... az Audinak hol? Ingolstadtban, vagy valami elérhetőbb helyen? (Meggugliztam, Ingolstadt) De ha valahol kezdesz, akkor Sinsheim legyen az: hampage.hu/repules/sinsheim/index2.html aztán meg Speyer, ahová 2003 óta nem bírok elkeveredni. Bár ha te auto-only üzemmódban vagy, és nem annyira multiban, mint én, akkor lehet, hogy egyszerűbb a gyári múzeumoknál megmaradni. De maszek múzeumból is van dögivel, pl.
commons.wikimedia.org/wiki/Category:August_Horch_Museum_Zwickau?uselang=de
commons.wikimedia.org/wiki/EFA-Museum_f%C3%BCr_Deutsche_Automobilgeschichte?uselang=de
commons.wikimedia.org/wiki/Category:Prototyp_%28Museum%29?uselang=de
Szóval az egy hét elég kevésnek tűnik :)
@Rocko-: Azt ugye tudod, hogy nekem az ilyesmiket gugliznom kell (ich musste nachgoogeln, ahogy a művelt finn mondja), hogy értsem?
@Hamster: tudom. :)))) mit találtál? :D
a múzeumokra ja, gondoltam hogy nem egy, hanem kettő kéne, de első körben csak Kicsi Kacsát akartam überelni. :)
@Rocko-: Azon gondolkozom, hogy mi itt csendben húzzuk egymást, de ha ez is kikerült volna a címlapra, lehet, hogy már hirig lenne, mert... nem tudom, összecsapnának a C I és a B II típus rajongói, vagy te összevesznél egy trolissal, hogy az elektro-MAN busz a dögösebb vagy az Audi duo a háttérben (pedig nem lehet vitás, hogy a Szivar), közben páran meg kioktatnának, hogy az nem '62-es Cadillac De Ville, hanem 63-as, és különben sem úgy írják, hanem...
@Rocko-: DTMB, ha pontosak akarunk lenni Deutsches Technikmuseum Berlin, mert van belőle egy pár Németországban :))
@Rocko-: egy hetet már eltöltöttem a DTMB-ben, de még mindig van olyan, amiért simán el lehetne újabb 1 hetet járkálni ott. Az fix, hogy a múzeum nem alapos megtekintéséhez minimum 3 nap kell, igaz ehhe vannak a belépőjegyek is alakítva. Mert 3 napért fizetsz annyit, mint pl. egy nap a "zúzott kő lerakatban". (Pergamon Múzeum) :D
@Hamster: Hoppá, valakinek van humora a címlapon, mert kikerütl a blogrollba ;)
@berlin_mount: A Zúzottkőtárban még nem voltam (érdemes egyébként? annyi dolgot meg kellene még néznem ott, kell valami prioritás), de speciel a müncheni Deutsches Museumban már többször 1-2 napokat eltöltöttem, olyan részlegeken is, amik papírforma szerint nem is tartoznak az érdeklődési körömbe. Mert egyszerűen jól meg volt csinálva, például a fizikai alapvetések demonstrálása, vagy a bányászat. Mondjuk akkor fiatalabb is voltam, lehet, hogy ma már jobban szelektálnék. Mindenesetre egyszer ezt a múzeumot is így be kéne járni, hogy nem csak repülők meg vonatok (meg hajók), hanem minden más is.
@berlin_mount: Egyébként ha a Pergamon kőlerakat, akkor a British Museum micsoda? Az életem egyik nagy csalódása volt, egy rakat összegyarmatosított kő, tárgy és múmia.
@Hamster:
Nagyon fiatalként, nagyon régen jártam Münchenben. A kiállítás megtekintése számomra azt jelentette, hogy az összes létező interaktív berendezést működtettem, gombnyomás segítségével. :)

És, érdekes módon nem csak erre emlékszem. Három konkrét dolog nyűgözött le igazán:
- a pincében a BMW gyártósorának egy darabja (gombnyomásra indult és ismételte egymás után ugyanazt a műveletet)
- volt egy rakéta, több emelet magas, csigalépcső vette körbe.
- vízből kiemelt restaurálatlan a la nature II. világháborús vadászgép. Ami nem volt üveg mögött. Felmászni ugyan nem mász(hat)tam rá, de nagyon tetszett, hogy annyi év után is viszonylag korrekt állapotban voltak a műszerek.

Ja és ugyanekkor mentem a kinti, akkoriban új villamosokkal (velük:http://polpix.sueddeutsche.com/polopoly_fs/1.1054332.1296639415!/image/image.jpg_gen/derivatives/860x860/image.jpg). Még egy szórólapot is hoztam róluk haza.
@Hamster: Egyszer nekem is sikerült eljutnom a Deutsches Museum-ba. Valami döbbenetes méretű és minőségű gyűjtemény. Fél nap alatt csak töredékét sikerült végignézni. A slussz poén az, hogy a szigeten lévő központi múzeum mellett vannak még külső, tematikus helyszínek is:

www.deutsches-museum.de/en/verkehrszentrum
www.deutsches-museum.de/en/flugwerft

Nem tudom mennyi idő kellene ahhoz, hogy mindent meg tudjon nézni az ember.
@nyulontul: A Verkehrszentrum még nem létezett, amikor legutóbb Münchenben jártam, de Schleissheimba tényleg el kellett menni:
hampage.hu/repules/schleissheim.html
pedig a törzsmúzeum kiállítása se volt éppen gyenge a témában:
hampage.hu/repules/deutsches2/
@Hamster:
Nyami, Zwickau, oda egyszer vissza kell mennem úgy, hogy sok időm legyen.
Sajnos addigra a gyűjtemény teljesen elAudisodik, szóval lehet, hogy mégis inkább Rockonak kéne mennie :)
@Hamster: Nekem a Pergamonmúzeum nagyon az unalmas kategóriába tartozik, de itt is összeloptt kövek és ékszerek vannak kiállítva. :)
Ami nekem Berlinben jó múzeum, az a Zsidómúzeum, na annak van egy hangulata.
Igaz én nem vagyok egy nagy múzeumba járó ember, jobban szeretem a várost és az építészetet, életet figyelni valahol, mint naphosszat múzeumban bámulni, hogy mi történt 300 évvel ezelőtt.
@prokee: akkor Rocko engem is vigyen magával :)
Az E19 01-esről hiányzik a hókonkrájcos sas:)
"fa szerkezetű csarnokban"
ha Freud erre járna... :)

hampage.hu/kozlekedes/berlin-muzeum/img_6421.jpg
ez begyere.

"Érdekessége, hogy elektromos hajtású: az akkumulátorokat egy egytengelyes utánfutón húzta maga után."
:DDDD
amúgy jól többeltem, VÖV busz.

"Az előtérbe sajnos belóg egy 62-es Cadillac Series 62 De Ville farokuszonya"
dehogy sajnos.

"alagútbagoly"
találó név!

"pl. a kerékpárok nyomtávjának megnagyobbítása"
a kerékpár az egynyomtávú, nem? :D

""Ev" ("v" mint Vengrija, azaz Magyarország) változatával a budapesti metrón találkozhatunk"
tehát akkor léynegében német alapúak a budapesti metrokocsik?

a Stadtbahner elég drabális jelleggel bír.

"baloldalt egy Büssing DE 74 emeletes"
én csak egy emeletet látok, hol a többi 73?

"Ami engem meglepett, hogy a kiállított dolgok egy része - főleg a gőzmozdonyok - gyakorlatilag félig roncs állapotban vannak. "
mint a mi Közlekedésink?

sínbusz kéne hát!
@Hamster: Zwickau az alap, Sinsheimről nem tudtam, de felírom mellé. :)
igen, Audi az Ingolstadt.
@Hamster: szivar a dögösebb, és kint van címlapon. :))

@berlin_mount: Deutsche Tourenwagen Meisterschaft. ;)
@berlin_mount: akkor inkább egy hónappal számoljak? :)

@prokee: majd megtérsz, veszel egy Audit (na nem dízelt!) és akkor mehetünk. ;)
amúgy egyszer majdnem elolvastam egy élménybeszámolót Zwickauról, de csak arról volt szó benne, hogy valaki összesarazta a Swiftjét kurva unalmas.

@Hamster: még meggondolom. :D
Csatlakoznék az utazókhoz. Engem is érdekelnek ezek a matuzsálemek, pedig papírforma szerint nem kéne. Kislánykoromban karácsonyra NDK fém építő játékot kaptam meg villanyvasutat. Műszaki beállítottságom az évek múlásával sem lanyhult.

Mikor indulunk?
A legtutibb az lenne, ha felvennének mondjuk takarítónőnek ebbe a múzeumba, törölgetném a port a járművekről, közben nézegethetném is. 2 in 1 :)))
Hali!

www.technischesmuseum.at
Mariahilferstrasse 212.

Ez közelebb van és szuper.
@Rocko-: "mint a mi Közlekedésink?"
A mi közlekedésinkben minden telejsen egyben van, valamilyen korabeli állapotra állítva. Itt hiányos, megtépázott, lerabolt cuccok is állnak a múzeumban, ahogy leállították őket valamikor, amik pluszban rozsdásak.
@Rocko-: Ezek nincsenek rossz állapotban, néha felújítgatják őket. Azokhoz a mozdonyokhoz évtizedek óta nem nyúltak szerintem. Noch dazu ezt a raktárat valamiért tikolják, nem látogatható, nem szednek belépti díjat, stb. Az igazi párhuzam nem ez, hanem az istvántelki műhelyben levő gyűjtemény. Na, az egy csoda, a másik csoda meg az, hogy nincsen minden még rosszabb állapotban. Oda kellene tenni a Közlekedési Múzeumot, egy hossabb gyalogoshíddal össze lehetne kötni a Füstivel is (sajnos közte van egy rész, amit ma is használnak, pontosabban ez még nem sajnos, hanem az, hogy nincs egyben a két terület). Csak előtte persze kármentesíteni kellene ezt a területet, a romokat kihúzni az életveszélyes állapotból, stb.
@Rocko-: Csikós itt azért legalább annyira elfogult a gumikerekek irányába, mint én a vaskerekűek felé. A Füsti ismertsége mutatja, hogy igenis a nagyvasdaraboknál nem lényeg, hogy milyen felületű a kerék :) Ellenpélda a szentendrei múzeum, ami marha jó, de olyan helyen van, ami nem alkalmas rá. Ellenben ott van a KM aljában az a három villamos és egy lóvasúti kocsi (asszem), azok miért nem Szentendrén vannak, ha már..? A 424-es maradjon, az minden dimenzióban érték, de a városi közlekedés kár, hogy több külön helyen van (a KM-ben kiállított kontrollerek, alkatrészek, emléktárgyak és makettek is marha jók, európai szinten ütős dolgot lehetne összehozni a szentendrei, az itteni és a Tatai úti anyagokból. Viszont a városligeti hely kicsi, és kicsi lenne akkor is, ha csak autók lennének ott. A repüléstörténeti részről (PeCsa) pedig azt rebesgették, hogy eladják a helyét és kidobják onnan a múzeumot, és hogy talán Siófok felajánlotta, hogy vigyáz az ott levő dolgokra... Akkor inkább maradjon a PeCsában, pedig közel sem alkalmas múzeumnak!

A szánalom ebben egyébként az, hogy Budapesten négyzetkilométerszámra rohadnak el nagy belterű, jól bevilágított gyárcsarnokok, amilyenhez hasonlóakat nyugaton maguknak építenek a múzeumok, sok pénzért. Pl. a Ganz-MÁVAG pár csarnokában fasza dolgokat lehetne csinálni, lenne kapcsolata a villamoshálózattal, benne van a városban... ehelyett egy részében olcón lehet trikót és zoknit venni, a nagy része meg gondolom üres :-/
@Hamster: "A szánalom ebben egyébként az, hogy Budapesten négyzetkilométerszámra rohadnak el nagy belterű, jól bevilágított gyárcsarnokok"
egyetértek.
Érdekes ez az E19-es, a járműszerkezet és a szekrény teljes egészében a mi V44-esünk előképe. Csak ott a nagy sajáttömeg miatt 2'Do2' tengelyelrendezést alkalmaztak.

Műszaki múzeum-ügyben még a peenemündei Historisch-Technisches Museumot tudnám még ajánlani megtekintésre.
@¿Qué tapas hay?: Igen, nekem is mindig ez jut eszembe. Meg az, hogy vajon milyen lett volna a V44-es, ha nem akkor születik, amikor.
Mindezidáig meggyőződésem volt, hogy te Hamster ugyanaz vagy, mint <a href="http://www.vasynet.com/downloads/linux/hamster/www.telnet.hu/hamster/muzeum/"> ő </a> Hamster. Aztán most itt jártál ebben a múzeumban, és egy szót sem szóltál
<a href="http://en.wikipedia.org/wiki/File:Zuse_Z1-2.jpg">a Z1-es</a> részlegről és annak környékéről, ezért tehát most nem is tudom, hogy mit gondoljak. :)
@durcas.hu: Jártam ott is, fotóztam is, de nem lettek igazán jók a képek a sok üveg miatt :)
@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn: Na, ezt a bejegyzést meg majdnem nem vettem észre: tízéves koromig Trabantunk volt, egy életre kitrabiztam magam (a Magas-Tátrai túráktól a hátulról jövő kamion általi csomagtartó-leamortizálásig, illetve a csomgtartóra rátolatott ZIL általi vontatásig sokminden megvolt), csak Trabantok miatt nem mennék el oda. Múzeum miatt igen :)
@Hamster: Egy nap alatt ez tényleg bejárhatatlan, mármint úgy, hogy legyen értelmessége is, ha Berlinben járunk ez a legtutibb programunk. Mi a jóval kisebb bécsiben töltöttünk egy napot épp egy hete. És nicsak, másnap, az U-Bahnra várva egy kellemes szolmizálás ütötte meg a fülemet, de az induló vonat mozdonyát eltakarta valami, tehát képileg leírni nem tudom. Nagyon kellemes hangja volt. A Tauruson kívül szolmizál még mozdony?
@Hamster: pedig megéri. :)
mondom én, nem Trabantos.
@durcas.hu: Az ICE2-esek (az 1-esek is? totál nem ismerem ezeket) is szolmizálnak, de talán nem annyira feltűnően, más szerintem nem.
@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn: @Hamster:
Nekem az első kocsim Trabant volt. Én szerettem. Sose forrt fel a hűtővíz :), bezzeg a Skodának! Ezenkívül még az az előnye is megvolt, hogy akár egymagam is be tudtam tolni, kicsit rollerezve, de ment :D Azóta már volt egy pár járgány a seggem alatt, de a Trabi máig kedvenc :)
süti beállítások módosítása