Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (931) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (521) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Dzsiggelő Tatrák

2012.02.22. 20:37 :: Hamster

Kell ehhez komment? Talán annyi, hogy teljes képernyőn, legnagyobb felbontásban még látványosabb...

38 komment

Címkék: budapest videó villamos pályahiba csak egy videó

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr904175256

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mit jelent az, hogy dzsiggelni?
kell komment. Petőfi híd is ilyen. változatlanul.
Nem tudom a hármas Tatra-e vagy sem, de az is egyensúlyozik a sínen, hogy mellé ne ugorjon...
@Rocko-: Basszus, megnéztem, és még tényleg mindig szikrázik a Petőfi hídon a dilatáció. Vajon mekkora hiba kéne, hogy megcsinálják? Be nem meséli nekem senki, hogy a kóboráramok nem károsítják a hidat, és hogy nem okoznak gondot akár a járműveknek is...
@Hamster: margit az csicsás híd, sokan járnak arra. petőfi délen van, ott csak cigányok laknak, 9. kerület (mármint szerintük), szóval erre szarnak. elvileg van terv a felújításra, de pénz nincs. kíváncsi vagyok, hogy előbb dől le a híd vagy addigra belefognak-e. :)
@Rocko-: Az a baj, hogy én úgy tanultam, hogy a mindenfelé elkóborló áramok gyorsítják a korróziót. Namármost egy hídon ez rohadtul nem mindegy, mert ott valamit javítani, esetleg a dilatációt, sarukat cserélni sokkal drágább, mint venni két méter rohadt vastag vassodronyt, és rákötni a léglyuk két oldalára. "Értem", hogy a BKV leszarja, mert a villamos elmegy, de ki lett mérve/szmolva/mondva, hogy a hídnak nem árt, vagy csak vállat vontak?
@Hamster: csk vállat. meg gyököt.
igazából szarnak bele ők nagy ívben (figyeled a szójátékot!) erre az egészre.
nem érinti őket konkrétan. még.
Lényeg: Ha átállítjuk a lámpákat, akkor itt is megállnak az autók 300 méterenként, a villamos meg 2 perccel hamarabb teszi meg a teljes távot.
@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn: valahogy ez a szervezés még mindig nem megy a BKV-nak. nagyon éljenzik ezt a lámpaváltást, csak kettőt felejtettek ki: a Petőfi hídon lassújel van.
déli végeket, ezért Karinthy felé emiatt pont úgy ér oda a villamos, hogy pirosat kap.
hurrá!
@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn: Mondjuk amíg az autóknak itt 70 a Vmax, a villamosnak meg tökéletes pályánál (ami itt nincs) is csak 50 lehetne, addig ne sajnáltassuk már az autóforgalmat... Nem lehet összehangolni, sose próbálták, most se beszélnek róla.
@Hamster: Jelenleg a körúton tök feleslegesen állok meg 300 méterenként.

Szopok a kocsival, szopnak a gyalogosok, szopnak a csatlakozó járatokon utazók, azaz a villamos utasai is.

Konkrétan:
Jászai, villamosmegálló eleji lámpánál csak másodikra megyek át, a Honvéd sarkán már piros. Innen a Nyugati felüljáróig minden lámpa piros, van ahol csak másodikra megyek át.
Nyugati után a Podmaniczky piros, Oktogonig a Szondi sarkon sárgán csúszok át nagy gázzal, majd az Oktogon piros. Innen a Király utcai lámpán nem tudok átmenni, ez viszont már önmagában is érdekes, mert a villamossal együtt haladok, és a villamos vége is piroson megy át, csak őt a lámpa az Oktogonról hamarabb elengedi, míg a többiek ott állnak feleslegesen. Királytól a Blaháig minden lámpán csak másodikra mentem át. A Blaha lámpa 4 autót enged egyszerre. A Rákóczi téri egyik lámpa zöldet ad, a másik pirosat. Itt már nincs a villamost keresztező forgalom, tehát érthetetlen az egész.
....
Engem ez nem a tömegközlekedés irányába terel, nem is tud, hisz a tömegközlekedés nem csak kombinóból áll, és hát két perc a teljes vonalon nem nyereség, főleg ha a csatlakozó infrán és járatokon ezt többszörösen elvesztik az emberek.

Olyan időszakban voltam, amikor nincs még dugó, esetleg kissebb megtorpanások (du fél négy, de az új lámpaprogramnak hála, a körút kvázi ált.)
Folyamatos haladás helyett, amikor az autóm X mennyiségű kormot tol ki,most kb a 35 szörösét kapta a Nagykörút. Csak tőlem!

Botorság a forgalmat ennyire megakasztani, hisz eljutottunk oda, hogy annyira kevés lett az autó, hogy sok helyen mérséklődött a zajterhelés.

És akkor mi programozunk több millió forintért, ami egy nagy kalap szart hoz, a munkahelyemen a házban lakó 90 éves néni azóta nem tud átmenni a Margit krt másik oldalára, én ha szabályosan akarok átmenni, akkor azt már csak 3 ciklus alatt tudom megtenni, mindezt egy hülyegyerek, kinél a csizmámnak több esze van, csak a csizmám nem igazgató, megmagyarázza két nap után, hogy kurva jó lett az egész, igaz már első nap brutális káosz volt a Moszkva téren.

Lényeg, hogy aki a Moszkva térről megy a Móriczra, az ezentúl két perccel hamarabb ér oda, ha a hatossal megy. Igaz, ha a 61-essel, akkor 12 perccel hamarabb.

Közben a nagypanelek besüllyednek az életszínvonal alá, egyre többször marad jármű fekve, de a lámpaprogram az kurva jó!!!!!

----

Ez most jól kijött belőlem.
@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn: Őszintén szólva itt sose fogunk 100%-ig egyetérteni, mert bár nem tudom, milyen a lámpaprogram, ezért nem tudok véleményt mondani róla, de kicsit furcsa ötletnek tartom a Jászaitól a Rákócziig a körúton autózás garantált sebességének feltételezését. Lehet, hogy le akarják szoktatni az embereket az ilyesmiről.

"Engem ez nem a tömegközlekedés irányába terel, nem is tud, hisz a tömegközlekedés nem csak kombinóból áll, és hát két perc a teljes vonalon nem nyereség"
Ha ez így lenne, akkor az a pár lámpa se lenne neked veszteség :) Minden perc számít mindenütt, ugyanakkor ha a 4/6-os csúcsórai jópár tízezer utasa nyer, akkor lehet, hogy bevállalható az, ha pár ezer autós meg nem. Ne sértődj meg, de kicsit egyoldalú az a gondolkodás, hogy "mi az, hogy én lassulok, csak hogy a Combino gyorsabban mehessen", hiszen te mondjuk vagy egy autó, egy lámpánál elfér még egy-másfél tucat, ellenben egyetlen Combinón elfér 2-300 ember. Fordítsd meg a dolgot: mi az, hogy 2-300 ember, akinek aztán még át kell szállnia, lassul azért, hogy az autós, akinek nem kell majd átszállnia se, ezért eleve hamarabb odaér, még gyorsabb legyen?

A pöfögés persze szar ügy, de nem lehet, hogy pár hét alatt ez is átalakul, mint ahogy minden körül átalakult a forgalom folyása?
@Hamster:

furcsa ötletnek tartom a Jászaitól a Rákócziig a körúton autózás garantált sebességének feltételezését.
- Én csak a felelsleges szopatás ellen szólok, kiemelve a feleslegest.

Lehet, hogy le akarják szoktatni az embereket az ilyesmiről.
- A MArgit krt-ról és a Moszkva térről leszoktattak. Most járok a Bimbón, és a rózsadombi mellékutcákon. Több tíz percet is lehet nyerni egy Budagyöngye-Margit híd távon, még a reggeli csúcs előtt is.

ha a 4/6-os csúcsórai jópár tízezer utasa nyer, akkor lehet, hogy bevállalható az, ha pár ezer autós meg nem.
- Azt próbálom meg elmagyarázni, hogy ugyan a villamos nyer, sde a csúcsidei utasok nem kizárólag a teljes vonalon utaznak, és a két perc nyereség a teljes vonalon mutatkozik, ugyanakkor a csatlakozó buszok a Moszkva térre érkezéskor 5-10 percet is késnek a lámpaprogram miatt, ugyanis nem tudnak leszállítani, tehát az utasok összességében veszítenek. Ne csak a villamosig lássunk, lássuk, hogy a villamos utasai gyalog, busszal, sőt sokan kocsival jönnek a villamosig.

Ne sértődj meg,
- Nem sértődök meg, de szerintem nem érted a lényegét, hogy miről írok. A két perc nyereség nem áll arányban azzal, hogy egy 800 méteres szakaszon most 5-ször állít meg a lámpa, ezáltal generálva a légszennyezettséget.

A pöfögés persze szar ügy, de nem lehet, hogy pár hét alatt ez is átalakul, mint ahogy minden körül átalakult a forgalom folyása?
- 4 autót enged a Moszkva téri lámpa. Ez hogy alakulna át szerinted? A volt 84-es megállótól másodikként indulok, és a Vérmező u. síkjában levő ismétlőlámpát már piroson keresztezem.
g.co/maps/zakx6
@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn:
A két perc nyereség nem áll arányban azzal,hogy az egyébként kedvezni kívánt utasokat megszopatja a csatlakozó buszon, megszopatja gyalogosként, mert nem tud, csak két ciklus alatt átjutni a megállóból az út másik oldalára, stb...
Itt nem a 2 perc a lényeg meg hogy kevesebbet áll a megállóban a vili, hanem az, hogy a villamosokat így sűrűbben lehet indítani: 90-120 másodperc helyett már 60 másodpercenként. És ez csúcsidőben nagyon is sokat számít, kisebb a tumultus, valamint 2 db villamossal több van forgalomban csúcsidőben.
Az 1-es vili vonalát is utolérte a magyar végzete: kitalálták, hogy alaptól tetőig korszerűsíteni fogják, kidobnak mindent, raknak helyette vadiújat.
Nem ez a baj (bár a dolgoknak normálisan nem így kéne zajlani). Hanem az, hogy az ötlettől addig, amíg véletlenül nem találnak rá pénz, egy porszemet nem fognak arrébtenni az egész vonalon, mert: minek? Isz úgyis felújítjuk...
@P. A.:

A megállók közötti távolság nem változott.
A villamos haladási sebessége nem változott.
A villamos a teljes vonalon nyert két percet. A TELJES vonalon.

Tényleg kevesebbet áll ezek szerint a megállókban. Melyikben és mennyivel?

Statisztikailag a 17 közbülső megállóban tölt a villamos megállónként 7 másodperccel kevesebbet.

Elhiszem a bkk érvei baromi jól hangzanak, de lássuk be, a Moszkva téri végállomás képtelen a percenként érkező villamosok torlódás nélküli fogadására és visszaindítására.
@P. A.: "90-120 másodperc helyett már 60 másodpercenként."

Ember! Számolj!

90 másodpercenkénti követénél egy óra alatt 40 db villamos halad.
60 másodpercenkénti követésnél egy óra alatt 60 db villamos halad.

Hogy jön itt ki a plusz két db?

Ha 40 helyett 60 indulást ki lehet hozni most plusz két szerelvény beállításával, akkor itt a végállomásokon eddig garmadában kellett volna heverni a villamosoknak.

Ha úgy értelmezzük (amit egyébként valóban kommunikáltak), hogy két szerelvény kivételével fel lehet tartani a jelenlegi követést, akkor ez mese habbal, hisz a jelenlegi 90 m-es követés a lámpaciklus 60 mp-esre való átállítása miatt fenntarthatatlan.
www.bkv.hu/villamos/4.pdf
www.bkv.hu/villamos/6.pdf

A február 1-től érvényes villamos menetrend.

Nem látni benne a percenkénti követést.

Tehát minek az egész?

Ja már tudom: El lehetett költeni pár milliót.
@Parafon:

Be jó lenne, ha magas peronosra csinálnák meg, és csatolt TW-k suhannának rajta 70-es tempóval.....

Francba! Megint pisis lett a kezem.
@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn: Azért ha már álmodozni is szabad, akkor ne már harminc éves technikát álmodjunk oda... :D
A nagykörútiakhoz hasonló járgányokat el tudnék képzelni.
@Parafon:
Jogos!

Nem mertem elég nagyot álmodni, mindössze a rendelkezésre álló géppark alapján szőttem álmaimat.
@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn: "Ja már tudom: El lehetett költeni pár milliót."

Nem, jobb lett a villamosnak, vezetőtől, utastól is hallottam. Ha ez neked nem szempont, akkor viszont ugye nem baj, ha másnak meg az nem, hogy az autósoknak rosszabb lett ;)
@Hamster:

Hétköznap rendszeresen vagyok utasa a villamosnak napközben.

Két dolgot figyeltem meg:
- Mikor a Margit hídnál felszállok, olyankor tovább tart a lámpa miatt megközelíteni a megállót,kb 40 másodpercet dob rá az időmre a lámpa.
- Amikor leszállok, szintén plusz 40 mp, eddig pont akkor lett zöld, mikor a zebrához értem, most az orrom előtt lesz piros.

+1 amikor csak simán gyalogosként keresztezném a Margit krt-at, amit eddig pont meg tudtam tenni egy zöld alatt, most 3 ciklus alatt tudom csak megtenni, kb plusz másfél perc oda, másfél vissza.

Eddig egy szót sem írtam autóról!

A levegő a Mechwart tér felé sokkal rosszabb lett, ezt is gyalogosként érzékelem.

Voltam utasa január végén és február elején a Budakeszi felől jövő Volán busznak is, mert egy sportsérülés miatt nem esett jól a kuplungolás.

Január végén a busz zöldet kapott a Moszkva tér bejáratánál a SzEf-en, és azzal a lendülettel beállt a Mekdonival szembe leszállítani.
Február elején a zöld után plusz 2-3 perc volt, mire a busz le tudott szállítani, mivel a Moszkva tér forgalmát nem tudja átugrani.
Mikor a Moszkva térről együtt indult a 22,91,149,155, a harmadik már nem tudott kifordulni, mivel a Moszkva tér másik oldala is azóta sokkal jobban beáll. Volt olyan busz, amely csak a harmadik lámpára tudott kifordulni a Moszkva térről.

Február elején a Moszkva tér "beállása" odáig vezetett, hogy a János kórháznál már két villamos is állt a Budagyöngye felől, mivel a Moszkva téri dugó kilőtte azt a csomópontot is. Gondolom észreveszed, hogy már egy másik villamosvonal utasai is szívnak.

A Volán járatok kifele most plusz két-három percet kapnak a Moszkva tér sarkán levő lottózóig. Eddig sem volt egy népünnepély a busszal csúcsban kijönni nekik, most nehezíti a dolgot, hogy hiába engedik ki őket az autósok, nincs hova kiengedni, mert nem halad a sor. Ott konkrétan csak 8 falunyi embert szopat a lámpa, akik autó helyett busszal ingáznak.

Tudnám még sorolni, de ha ezek után is szerinted ez egy jó dolog, akkor igen komolyan át kell gondolnom, hogy az eddigi jó véleményem rólad esetlegesen nem kellően megalapozott.

Egyébként mikor meggyógyultam, és visszaültem az autóba, azóta annyira nem érdekel a dolog, mert most mellékutcákon át a Moszkva teret elkerülöm. Ez most akármikor gyorsabb, 7:20 után pedig kereken 20-25 percet is nyerek. Lemértük.

""Ja már tudom: El lehetett költeni pár milliót."
Nem, jobb lett a villamosnak,"
- Egyébként tudod mibe került ez a móka? Kik kapták a pénzt, mennyit dolgozta vele, milyen elő- és hatástanulmányokat folytattak?

Háromnegyed éve már leírtam egyébként miért rossz a rövid ciklus.
urbanista.blog.hu/2011/05/06/budai_fonodo_a_ii_kerulet_altal_felkert_szakertok_is_a_fovarosnak_adnak_igazat_publikus_a_kti_tanulm/fullcommentlist/1#c13472183
Bejött.
Akkor ott, és azóta sem, most sem cáfolt senki objektív adatokkal.
@Hamster: "Lehet, hogy le akarják szoktatni az embereket az ilyesmiről."
ami nem lenne gond, ha élhető alternativát nyújtana a BKV.
ezzel így csak kibasznak mindenkivel.
"ellenben egyetlen Combinón elfér 2-300 ember."
és mi a helyzet azzal, amit a Dr. úr ír, hogy Combino nyernek, de másutt nem?
@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn: "Ne csak a villamosig lássunk, lássuk, hogy a villamos utasai gyalog, busszal, sőt sokan kocsival jönnek a villamosig."
jajaja!
@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn: déli végről jelentés: mióta megszűnt a hurok MorZsin, és hózentrógerzés van, azóta egymást tartják fel a ki és beérkező szerelvények.
@P. A.: "kisebb a tumultus"
hol? az egész villamoson vagy az ajtóban? a kapacitásnövelést szerintem azzal is marha jól meg lehetne oldani, hogy ha beljebb takarodnának az ajtó 2 méteres körzetéből és/vagy engednének másokat is felszállni.
@Rocko-: Nézd, nem figyeltem a dolgot, kevésszer járok arra, de amikor Combinóztam, nem volt semmi sokperces várakozásom, hogy kijussak a megállóból. Konkrétan a Nyugatinál kivételesen amint leszálltam, már mehettem is át a zebrán, a Borároson aluljáróztam, a budai oldalon meg nem is figyeltem. Ez azt jelenti, hogy én hamarabb megtettem vele az utat, aztán hamarabb tudtam mással folytatni, ergo rövidebb volt az utazásom. Nem tapasztaltam olyat, hogy azért, mert a Combino másfél perccel gyorsabb volt, utána a metró másfél percet állt, hogy elvegye az időnyereséget :)
@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn: köszönöm a kommented.
tökéletesen leírja azt amit a BKV-ról gondolok: iszonyatosan szervezetlen, átgondolatlan az egész.
amit én etszek hozzá: ezért sokan, sok pénzt vesznek fel, és ennyibe férjen már bele, hogy jól végzik a dolgukat!
legnagyobb gond, hogy már utolsókat rúgja a cég, az életben maradáshoz gyökeresen újra kéne gondolni az egészet, de senki se akarja magáravállalni a feladatot, csak kerülgetik mint macska a forró kását.
@Hamster: Nyugatis szekciót nem ismerem, csak a déli véget, de én figyelek erre, nagyon érzékeny vagyok az csatlakozásokra, szervezésre.
@Rocko-: Speciel az újragondolást nem a BKV szintjén kellene akarni, hanem feljebb.
@Hamster: akarni ott is.
de kezdésnek imho jó a BKV. aztán egyre jobban lépdelni felfelé.
süti beállítások módosítása