Kell ehhez komment? Talán annyi, hogy teljes képernyőn, legnagyobb felbontásban még látványosabb...
Dzsiggelő Tatrák
2012.02.22. 20:37 :: Hamster
38 komment
Címkék: budapest videó villamos pályahiba csak egy videó
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
igazából szarnak bele ők nagy ívben (figyeled a szójátékot!) erre az egészre.
nem érinti őket konkrétan. még.
déli végeket, ezért Karinthy felé emiatt pont úgy ér oda a villamos, hogy pirosat kap.
hurrá!
Szopok a kocsival, szopnak a gyalogosok, szopnak a csatlakozó járatokon utazók, azaz a villamos utasai is.
Konkrétan:
Jászai, villamosmegálló eleji lámpánál csak másodikra megyek át, a Honvéd sarkán már piros. Innen a Nyugati felüljáróig minden lámpa piros, van ahol csak másodikra megyek át.
Nyugati után a Podmaniczky piros, Oktogonig a Szondi sarkon sárgán csúszok át nagy gázzal, majd az Oktogon piros. Innen a Király utcai lámpán nem tudok átmenni, ez viszont már önmagában is érdekes, mert a villamossal együtt haladok, és a villamos vége is piroson megy át, csak őt a lámpa az Oktogonról hamarabb elengedi, míg a többiek ott állnak feleslegesen. Királytól a Blaháig minden lámpán csak másodikra mentem át. A Blaha lámpa 4 autót enged egyszerre. A Rákóczi téri egyik lámpa zöldet ad, a másik pirosat. Itt már nincs a villamost keresztező forgalom, tehát érthetetlen az egész.
....
Engem ez nem a tömegközlekedés irányába terel, nem is tud, hisz a tömegközlekedés nem csak kombinóból áll, és hát két perc a teljes vonalon nem nyereség, főleg ha a csatlakozó infrán és járatokon ezt többszörösen elvesztik az emberek.
Olyan időszakban voltam, amikor nincs még dugó, esetleg kissebb megtorpanások (du fél négy, de az új lámpaprogramnak hála, a körút kvázi ált.)
Folyamatos haladás helyett, amikor az autóm X mennyiségű kormot tol ki,most kb a 35 szörösét kapta a Nagykörút. Csak tőlem!
Botorság a forgalmat ennyire megakasztani, hisz eljutottunk oda, hogy annyira kevés lett az autó, hogy sok helyen mérséklődött a zajterhelés.
És akkor mi programozunk több millió forintért, ami egy nagy kalap szart hoz, a munkahelyemen a házban lakó 90 éves néni azóta nem tud átmenni a Margit krt másik oldalára, én ha szabályosan akarok átmenni, akkor azt már csak 3 ciklus alatt tudom megtenni, mindezt egy hülyegyerek, kinél a csizmámnak több esze van, csak a csizmám nem igazgató, megmagyarázza két nap után, hogy kurva jó lett az egész, igaz már első nap brutális káosz volt a Moszkva téren.
Lényeg, hogy aki a Moszkva térről megy a Móriczra, az ezentúl két perccel hamarabb ér oda, ha a hatossal megy. Igaz, ha a 61-essel, akkor 12 perccel hamarabb.
Közben a nagypanelek besüllyednek az életszínvonal alá, egyre többször marad jármű fekve, de a lámpaprogram az kurva jó!!!!!
----
Ez most jól kijött belőlem.
"Engem ez nem a tömegközlekedés irányába terel, nem is tud, hisz a tömegközlekedés nem csak kombinóból áll, és hát két perc a teljes vonalon nem nyereség"
Ha ez így lenne, akkor az a pár lámpa se lenne neked veszteség :) Minden perc számít mindenütt, ugyanakkor ha a 4/6-os csúcsórai jópár tízezer utasa nyer, akkor lehet, hogy bevállalható az, ha pár ezer autós meg nem. Ne sértődj meg, de kicsit egyoldalú az a gondolkodás, hogy "mi az, hogy én lassulok, csak hogy a Combino gyorsabban mehessen", hiszen te mondjuk vagy egy autó, egy lámpánál elfér még egy-másfél tucat, ellenben egyetlen Combinón elfér 2-300 ember. Fordítsd meg a dolgot: mi az, hogy 2-300 ember, akinek aztán még át kell szállnia, lassul azért, hogy az autós, akinek nem kell majd átszállnia se, ezért eleve hamarabb odaér, még gyorsabb legyen?
A pöfögés persze szar ügy, de nem lehet, hogy pár hét alatt ez is átalakul, mint ahogy minden körül átalakult a forgalom folyása?
furcsa ötletnek tartom a Jászaitól a Rákócziig a körúton autózás garantált sebességének feltételezését.
- Én csak a felelsleges szopatás ellen szólok, kiemelve a feleslegest.
Lehet, hogy le akarják szoktatni az embereket az ilyesmiről.
- A MArgit krt-ról és a Moszkva térről leszoktattak. Most járok a Bimbón, és a rózsadombi mellékutcákon. Több tíz percet is lehet nyerni egy Budagyöngye-Margit híd távon, még a reggeli csúcs előtt is.
ha a 4/6-os csúcsórai jópár tízezer utasa nyer, akkor lehet, hogy bevállalható az, ha pár ezer autós meg nem.
- Azt próbálom meg elmagyarázni, hogy ugyan a villamos nyer, sde a csúcsidei utasok nem kizárólag a teljes vonalon utaznak, és a két perc nyereség a teljes vonalon mutatkozik, ugyanakkor a csatlakozó buszok a Moszkva térre érkezéskor 5-10 percet is késnek a lámpaprogram miatt, ugyanis nem tudnak leszállítani, tehát az utasok összességében veszítenek. Ne csak a villamosig lássunk, lássuk, hogy a villamos utasai gyalog, busszal, sőt sokan kocsival jönnek a villamosig.
Ne sértődj meg,
- Nem sértődök meg, de szerintem nem érted a lényegét, hogy miről írok. A két perc nyereség nem áll arányban azzal, hogy egy 800 méteres szakaszon most 5-ször állít meg a lámpa, ezáltal generálva a légszennyezettséget.
A pöfögés persze szar ügy, de nem lehet, hogy pár hét alatt ez is átalakul, mint ahogy minden körül átalakult a forgalom folyása?
- 4 autót enged a Moszkva téri lámpa. Ez hogy alakulna át szerinted? A volt 84-es megállótól másodikként indulok, és a Vérmező u. síkjában levő ismétlőlámpát már piroson keresztezem.
g.co/maps/zakx6
A két perc nyereség nem áll arányban azzal,hogy az egyébként kedvezni kívánt utasokat megszopatja a csatlakozó buszon, megszopatja gyalogosként, mert nem tud, csak két ciklus alatt átjutni a megállóból az út másik oldalára, stb...
Nem ez a baj (bár a dolgoknak normálisan nem így kéne zajlani). Hanem az, hogy az ötlettől addig, amíg véletlenül nem találnak rá pénz, egy porszemet nem fognak arrébtenni az egész vonalon, mert: minek? Isz úgyis felújítjuk...
A megállók közötti távolság nem változott.
A villamos haladási sebessége nem változott.
A villamos a teljes vonalon nyert két percet. A TELJES vonalon.
Tényleg kevesebbet áll ezek szerint a megállókban. Melyikben és mennyivel?
Statisztikailag a 17 közbülső megállóban tölt a villamos megállónként 7 másodperccel kevesebbet.
Elhiszem a bkk érvei baromi jól hangzanak, de lássuk be, a Moszkva téri végállomás képtelen a percenként érkező villamosok torlódás nélküli fogadására és visszaindítására.
Ember! Számolj!
90 másodpercenkénti követénél egy óra alatt 40 db villamos halad.
60 másodpercenkénti követésnél egy óra alatt 60 db villamos halad.
Hogy jön itt ki a plusz két db?
Ha 40 helyett 60 indulást ki lehet hozni most plusz két szerelvény beállításával, akkor itt a végállomásokon eddig garmadában kellett volna heverni a villamosoknak.
Ha úgy értelmezzük (amit egyébként valóban kommunikáltak), hogy két szerelvény kivételével fel lehet tartani a jelenlegi követést, akkor ez mese habbal, hisz a jelenlegi 90 m-es követés a lámpaciklus 60 mp-esre való átállítása miatt fenntarthatatlan.
www.bkv.hu/villamos/6.pdf
A február 1-től érvényes villamos menetrend.
Nem látni benne a percenkénti követést.
Tehát minek az egész?
Ja már tudom: El lehetett költeni pár milliót.
Be jó lenne, ha magas peronosra csinálnák meg, és csatolt TW-k suhannának rajta 70-es tempóval.....
Francba! Megint pisis lett a kezem.
A nagykörútiakhoz hasonló járgányokat el tudnék képzelni.
Jogos!
Nem mertem elég nagyot álmodni, mindössze a rendelkezésre álló géppark alapján szőttem álmaimat.
Nem, jobb lett a villamosnak, vezetőtől, utastól is hallottam. Ha ez neked nem szempont, akkor viszont ugye nem baj, ha másnak meg az nem, hogy az autósoknak rosszabb lett ;)
Hétköznap rendszeresen vagyok utasa a villamosnak napközben.
Két dolgot figyeltem meg:
- Mikor a Margit hídnál felszállok, olyankor tovább tart a lámpa miatt megközelíteni a megállót,kb 40 másodpercet dob rá az időmre a lámpa.
- Amikor leszállok, szintén plusz 40 mp, eddig pont akkor lett zöld, mikor a zebrához értem, most az orrom előtt lesz piros.
+1 amikor csak simán gyalogosként keresztezném a Margit krt-at, amit eddig pont meg tudtam tenni egy zöld alatt, most 3 ciklus alatt tudom csak megtenni, kb plusz másfél perc oda, másfél vissza.
Eddig egy szót sem írtam autóról!
A levegő a Mechwart tér felé sokkal rosszabb lett, ezt is gyalogosként érzékelem.
Voltam utasa január végén és február elején a Budakeszi felől jövő Volán busznak is, mert egy sportsérülés miatt nem esett jól a kuplungolás.
Január végén a busz zöldet kapott a Moszkva tér bejáratánál a SzEf-en, és azzal a lendülettel beállt a Mekdonival szembe leszállítani.
Február elején a zöld után plusz 2-3 perc volt, mire a busz le tudott szállítani, mivel a Moszkva tér forgalmát nem tudja átugrani.
Mikor a Moszkva térről együtt indult a 22,91,149,155, a harmadik már nem tudott kifordulni, mivel a Moszkva tér másik oldala is azóta sokkal jobban beáll. Volt olyan busz, amely csak a harmadik lámpára tudott kifordulni a Moszkva térről.
Február elején a Moszkva tér "beállása" odáig vezetett, hogy a János kórháznál már két villamos is állt a Budagyöngye felől, mivel a Moszkva téri dugó kilőtte azt a csomópontot is. Gondolom észreveszed, hogy már egy másik villamosvonal utasai is szívnak.
A Volán járatok kifele most plusz két-három percet kapnak a Moszkva tér sarkán levő lottózóig. Eddig sem volt egy népünnepély a busszal csúcsban kijönni nekik, most nehezíti a dolgot, hogy hiába engedik ki őket az autósok, nincs hova kiengedni, mert nem halad a sor. Ott konkrétan csak 8 falunyi embert szopat a lámpa, akik autó helyett busszal ingáznak.
Tudnám még sorolni, de ha ezek után is szerinted ez egy jó dolog, akkor igen komolyan át kell gondolnom, hogy az eddigi jó véleményem rólad esetlegesen nem kellően megalapozott.
Egyébként mikor meggyógyultam, és visszaültem az autóba, azóta annyira nem érdekel a dolog, mert most mellékutcákon át a Moszkva teret elkerülöm. Ez most akármikor gyorsabb, 7:20 után pedig kereken 20-25 percet is nyerek. Lemértük.
""Ja már tudom: El lehetett költeni pár milliót."
Nem, jobb lett a villamosnak,"
- Egyébként tudod mibe került ez a móka? Kik kapták a pénzt, mennyit dolgozta vele, milyen elő- és hatástanulmányokat folytattak?
Háromnegyed éve már leírtam egyébként miért rossz a rövid ciklus.
urbanista.blog.hu/2011/05/06/budai_fonodo_a_ii_kerulet_altal_felkert_szakertok_is_a_fovarosnak_adnak_igazat_publikus_a_kti_tanulm/fullcommentlist/1#c13472183
Bejött.
Akkor ott, és azóta sem, most sem cáfolt senki objektív adatokkal.
ami nem lenne gond, ha élhető alternativát nyújtana a BKV.
ezzel így csak kibasznak mindenkivel.
"ellenben egyetlen Combinón elfér 2-300 ember."
és mi a helyzet azzal, amit a Dr. úr ír, hogy Combino nyernek, de másutt nem?
jajaja!
hol? az egész villamoson vagy az ajtóban? a kapacitásnövelést szerintem azzal is marha jól meg lehetne oldani, hogy ha beljebb takarodnának az ajtó 2 méteres körzetéből és/vagy engednének másokat is felszállni.
jepp.
tökéletesen leírja azt amit a BKV-ról gondolok: iszonyatosan szervezetlen, átgondolatlan az egész.
amit én etszek hozzá: ezért sokan, sok pénzt vesznek fel, és ennyibe férjen már bele, hogy jól végzik a dolgukat!
legnagyobb gond, hogy már utolsókat rúgja a cég, az életben maradáshoz gyökeresen újra kéne gondolni az egészet, de senki se akarja magáravállalni a feladatot, csak kerülgetik mint macska a forró kását.
de kezdésnek imho jó a BKV. aztán egyre jobban lépdelni felfelé.
Ez megy most