Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

április 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  5. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Egyessel Etele feleTöbb mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig. Kezdjük a rövid képes...
  10. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...

Címkék

103 (7) 1233 (6) 125év (7) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (41) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (91) autók (82) bach (5) balaton (32) Balt Korthals Altes (7) bardotka (7) basel (7) bbc (8) bécs (44) belgium (11) bengáli (20) berlin (160) berlini fal (20) bkv (47) blog (28) bp nosztalgia (10) brno (14) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (771) budapesti pillanatok (41) buék (9) busz (82) búvár (11) bytom (5) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (38) csak egy videó (262) csehország (48) csehszlovák (31) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (7) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (10) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) emlékek (5) énblog (395) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (21) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (7) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (27) felső szilézia villamos (24) fényvillamos (14) ferihegy (35) film (12) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fortepan (5) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (64) gibson (9) gitár (34) gmap (17) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (32) gyermekvasút (25) haditechnika (14) hajó (42) hajtóművek-motorok (5) hampage (315) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (5) helikopter (11) hév (30) híd (29) (33) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (33) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) Karl Holzinger (5) kassa (11) katowice (6) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelenföld (5) kelet-berlin (5) kép (6) képek (825) képregény (95) kérdés (9) kirándulás (11) kisföldalatti (12) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) közlekedés (344) kritika (71) kulfoldi szemmel (78) laminátka (5) lánchíd (7) lanovka (7) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (46) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (10) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (42) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (126) mozdonyok (19) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (26) műrepülés (8) múzeum (54) nagypolszki (6) németország (310) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (44) nosztalgia (220) nosztalgiabusz (25) nosztalgiavillamos (75) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (15) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (102) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (7) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (33) panoráma (108) paródia (5) pcc (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (17) popkultúra (120) pozitívum (12) pozsony (41) prága (18) programajánló (27) púpos (14) queen (15) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (22) relax (12) repülés (126) repülőgép (43) repülőgépek (76) repülőnap (34) repülőtér (19) retró (33) rock (73) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (8) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (19) st.pölten (5) stuttgart (7) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (22) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (102) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (203) tapolca (6) társadalom (5) tatra (21) taurus (7) technika (52) technikatörténet (52) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) tömegközlekedés (355) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (64) trolibusz (57) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (89) überzenészek (17) utazás (311) utcakép (169) uv (36) vár (11) várnegyed (8) város (396) városkép (87) városliget (8) vasút (458) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (754) villamos (664) vlog (7) vonat (7) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (33) youtube (271) zene (191) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Tehervonatok jártamban-keltemben

2012.02.23. 22:19 :: Hamster

Megint egy videó jön, tehervonatokról. Némelyik egész hosszú, persze nem ausztrál/amerikai/orosz értelemben. Sok komment ehhez se kell, mert feliratozva van :)

30 komment

Címkék: videó vasút csak egy videó

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr664188531

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nem mondod, hogy erre nem járnak ausztrál szerelvények :)
úgy emlékszem régebben még számított, milyen anyagból van a felső vezeték, mert nemmindegyik alatt lehetett diesellel vontatni, a kipufogógáz ugyanis árt neki. Most nem keresek utána, ha valaki tudja, írja be.

Rocko-nak Audi miért nincs eldugva?

Az első snitten a fehér mikrobusz mögött régen volt valami régi úthengerféleség. Arról ki tud valamit?
nagyon untam, de nem tekertem. igaz, nem is számoltam.
@Rocko-: Nem számolni kell, hanem örülni, hogy van még vasúti terhefuvar. Az mondjuk vicces volt, hogy korábban olyat is láttunk ugyanitt (budaörsi reptérre menet), hogy négy vonat erejéig nem engedték fel a sorompót. Persze amikor kamera volt, akkor nem volt ilyen :)
@Hamster: igaz, örülni kell a vasútnak.
és kéne fejleszteni, elképesztő hogy mennyire nincs kiahsználva a RoLa, inkább balfaszkodunk a közúti tranzitforgalommal.
ha már Budaörs: van egy erős tippem, hogy ez a 6 (HAT!) éves cikk még mindig aktuális: totalcar.hu/magazin/kozelet/szellemvasut
@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn: mindenki meneküljön? :D

@milliliteratura: pedig szomszédos országunk ausztrália. :)
@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn: én nem látok úthengert.

Audi: ő jah, le lehetne videozni a győri Audi vonatot. :)
@Rocko-: Az Audi (pontosabban az őket kiszolgáló vasúttársaság) még mindig ex-DB mozdonyokkal nyomul? Anno a bécsi vonatból láttam őket. Bevallom, az autóik jobban tetszenek :)
@Hamster: na ezt nem tudom. igazából említés szintjén fel lett emlegetve, hogy megint nyit a gyár és lehetőség van gyárlátogatásra.
ha megyünk, érdekel?

bár marha hülyén veszi ki magát, hogy 40-ből 39 ember megnézi az Audikat, egy darab pedig elmegy fotózni a vonatokat. :DDD
@Rocko-: Miért, szabad fotózni? Amúgy persze, érdekelne.
@Hamster: nem. :)
oké, szólok ha lesz.
A Metrans vonata Szlovénia felé hagyja el az országot Őrihodosnál, bár a mozdony nélkül, mert a szlovének saját géppel viszik tovább arra. Tulajdonképpen más oka nincs a dízelmozdonynak, mint az hogy nincs villanymozdonyuk (gondolom én).
@Sura md: Vasutas fórumban azt írták, hogy a vonat Győrőn és Pápán át megy lefelé, és arrafelé nincs madzag. Engem nem zavar, a Hercules jó kis mozdony, az antitézise a legötbb mozdonynak: halk, nem dob koromfelhőt. Ilyenek kellenének a MÁV-nak Csörgők heleytt, amik három kocsit csak olyan hangon tudnak megindítani, mintha egy kétkilométeres vasércvonat indulnak hat darab amerikai nagydízellel. És közben akkora füstöt is dob, mint egy Szergej.
@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn: ja hogy te emlékekből, én meg a videoból építkezek.
@Hamster:

amik három kocsit csak olyan hangon tudnak megindítani,

- Saját magát is csak úgy tudja megindítani, egyszerűen ilyen a hangja. Ettől Csörgő.
@Hamster: igaz

A csörgők lecserélését nem biztos hogy megsiratnám, nosztalgia vonatok élén még hosszú és szép élete lehetne néhánynak a különböző fényezésekben, de remot programot kiírni talán túlzás volt (tudom persze: nincs pénz újra). Bár lehet hogy előbb a szergejeket kellene cserélni. "Sajnos" olyan helyen járok ahol már szili is csak a gysevnél van (kivéve pár esetet).
@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn: Szerintem nagyon nem találó becenév. Morgó, Üvöltő Egér, Zajgenerátor, ez mind találóbb lett volna. Úgy értem a többi dízel se volt halk, de ez nevetséges. Minden nap x alkalommal hallgatom Zuglóban, pedig nem is a vasútállomás felé nyílik az ablakom. A Füst meg több Ikarusnyi, olyan 6-7 emelet magasra feldobva.
@Sura md: Gyesevék állítólag vesznek pár Ludmillát az újonnan átvett vonalaikra, na azt majd meg kell nézni :)
Sose voltam jó mozdonyológiából, de tehervagonokat számolom alapból a mai napig. Biztos valami gyerekkori trauma :)
@Hamster: milyen fordába szánhatják azokat a gépeket? Valahogy mindig vonzott a kelet-német vasút, de nem tudom elképzelni hogy hol tudnák gazdaságosan hasznosítani. Ugyanazt a teljesítményt ma már kisebb tömeggel és kevesebb tengellyel is meg tudják oldani.

@Dr. Kicsi Kacsa: Ez nálam is mindennapos dolog.
Nekem a régi fajta TGV-mozdonyok jelentették a lélektani határt, ahol még tudott tetszeni egy mozdony, az az utániak már nem, de ez a Herkules baromira bejön. Szúrnám, vagy hogy kell ezt mondani vasútbuzerátor berkekben... Önteném bele a dízelt, na. :)
@Sura md: Nem akarok hülyeséget mondani, de az kell nekik, hogy a mozdony ne szarja össze magát 5+ kocsitól, és közben még fűteni is tudjon. Más is jó lenne, de más épp nincs a piacon. Új mozdony több pénz, több idő, és ha villamosítanák az új vonalaikat, a nyakukon maradna :)
@Hamster: Az érvrendszered teljesen logikus, csak kezd túl színessé válni a GySEV járműállománya.
@Sura md: Nincs elég mozdonyuk, bővíteni kell gyorsan, ez van, jó a célra, tehert is elbír adott esetben, szerintem átmeneti megoldásnak teljesen jó ez. Nyilván nem akarják erre alapozni a következő harminc évüket :)
Hercules járt Szentes felé mikor a Rolák terelt úton mentek, jó kis videók készültek róla. Lassan lehet majd vadászni a kecskeméti Merci gyár tehervonatait is.

A Rola amúgy annyiban nem jó, hogy maga a kamion holt tömegként feleslegesen utazik inkább a konténeres szállítás az, amit fel kéne fejleszteni akkor könnyűszerrel, gépekkel lehet átrakni különböző szállítóeszközökre.
@Adani:

Nem lehet mindenhol konténerterminált kiépíteni, nagyságrendekkel kissebb beruházás egy RoLa terminál.

Ezen kívül a te javaslatod nagyon-nagy logisztikát igényel,mert egyszerre kell megérkeznie a tehervonatnak és a kamiontraktornak, hogy átvegye a konténert.

Egy Bp-Hamburg utat két sofőr 8négykezes) lenyom 32 óra alatt, míg konténerfeladásban ez sajnos nincs meg ennyi idő alatt.
Inkább a RoLa kínálatot kellene bővíteni.
@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn:

Lehetne azt is, ha jól tudom csak egy útvonal van Wels-Dorozsma vonalon. Gyulán is lehetne Rola terminál vagy akár Aradon. A Záhony-Hegyes meg alap kéne, hogy legyen.