Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

augusztus 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Ez megy most

  • haromegesztizennegy: 87' nyarán sokat ültem gyerekként a fonyódligeti vasúti átjáróban, várva a vonatokat. Az igazi élmény a délibe tartó j... (2020.08.07. 20:12) Szergej menni Balaton
  • ötköb: Az mindig lenyűgözött, hogy amikor a Szergej álló helyzetben járó motorral volt egy állomáson, már messziről rengett a... (2020.08.07. 19:12) Szergej menni Balaton
  • Aureliano Buendía: az új MÁV festés borzalmas, nem tudom, mire gondolt a szerző, de kb. az óvodás gyermekem színezne hasonlóan, ha ilyen ... (2020.08.06. 18:03) Szergej menni Balaton
  • sanyikám: De kár, hogy nem zakatolnak. :) (2020.08.06. 17:11) Szergej menni Balaton
  • Flankerr: Ez a bajszos verzió bejövős. Kivéve amikor kigyullad :( (2020.08.06. 16:06) Szergej menni Balaton
  • humorpalanta: @Legfelelősebben gondolkodó felelőtlen ember: Érdemes végigkattintgatni a linkeket. (2020.08.04. 14:39) A 105Na örök!
  • Legfelelősebben gondolkodó felelőtlen ember: Megnéztem volna az alacsony padlót, de minden kép a villamosoknak a másik oldalát mutatja. (2020.08.04. 07:12) A 105Na örök!
  • Mickey Pearce: 2016-ban utaztam olyan hipermodernnek látszó villamoson Łódzban hogy volt légkondi, jegyautomata és gyors wifi. Csak n... (2020.08.04. 04:12) A 105Na örök!
  • Zed is not dead yet: Ott volna a skoda, nem? Miskolcon is skodák vannak, alacsonypadlósak, modernek, jók. (2020.08.04. 02:24) A 105Na örök!
  • Hamster: @mester utca: Nem igazán mai minőségű járművek azok, a megbízhatóságuk anno se volt csodálatos. Egy két- és egy háromt... (2020.08.03. 19:28) ... amúgy volt Nohab is!
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  5. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Egyessel Etele feleTöbb mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig. Kezdjük a rövid képes...
  10. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...

Címkék

103 (7) 1233 (6) 125év (7) 1969 (6) 1976 (5) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (8) 424 (10) abszurd (26) Ab van Donselaar (41) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (94) autók (82) bach (5) balaton (37) Balt Korthals Altes (7) bardotka (8) basel (7) bbc (8) bécs (45) belgium (11) bengáli (21) berlin (160) berlini fal (20) bkv (47) blog (28) blues (5) bp nosztalgia (10) brno (14) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (791) budapesti pillanatok (44) buék (9) busz (85) búvár (13) bytom (5) c50 (10) c64 (16) caf (10) cégtörténet (5) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (38) csak egy videó (267) csehország (54) csehszlovák (33) csörgő (8) cukiság (34) debrecen (25) demó (8) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (10) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (33) életmód (6) elveszett (32) emlékek (5) énblog (401) énzene (19) építészet (66) építkezés (22) épület (16) érdekesség (27) erfurt (7) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (5) ezres (10) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (12) felhők (26) felső-szilézia (28) felső szilézia villamos (25) fényvillamos (14) ferihegy (36) film (12) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (18) fogyasztói (24) fonódó (10) fortepan (5) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (32) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (64) gibson (10) gitár (36) gmap (19) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (34) gyermekvasút (28) haditechnika (14) hajó (42) hajtóművek-motorok (6) hampage (325) hamster (5) hangok (5) hangszerek (12) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (5) helikopter (11) hév (33) híd (29) (34) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (34) il 14 (10) ipari létesítmények (6) írás (15) it (9) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) Karl Holzinger (7) karosa (5) kassa (12) katowice (6) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelenföld (5) kelet-berlin (5) kép (6) képek (854) képregény (95) kérdés (10) kirándulás (11) kisföldalatti (14) kiskörút (5) kisvasút (44) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (5) közlekedés (353) kritika (71) kulfoldi szemmel (93) laminátka (5) lánchíd (7) lanovka (7) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (49) les paul (8) lhbs (25) li-2 (5) linz (10) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) luzná u rakovníka (5) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (11) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (43) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (6) MOD (7) morál (11) morgás (126) mozdonyok (21) mozi (6) mtp (7) muki (11) münchen (26) műrepülés (8) múzeum (55) nagypolszki (6) németország (314) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (46) nosztalgia (221) nosztalgiabusz (26) nosztalgiavillamos (76) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (15) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (104) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (38) panoráma (108) paródia (5) pcc (6) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (18) popkultúra (120) pozitívum (12) pozsony (43) prága (22) programajánló (27) púpos (16) queen (15) r.i.p. (13) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (22) relax (12) repülés (129) repülőgép (43) repülőgépek (78) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (33) rock (75) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) sg (5) skanzen (5) skoda (8) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (19) st.pölten (5) stuttgart (7) svájc (27) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (25) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (106) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (203) tapolca (6) társadalom (5) tatra (25) taurus (7) technika (55) technikatörténet (56) tehervonatok (11) tél (14) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) tömegközlekedés (370) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (68) trolibusz (60) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (89) überzenészek (17) utazás (313) utcakép (181) uv (38) vár (11) várnegyed (8) város (412) városkép (87) városliget (8) vasút (478) vasúti becenév (6) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (769) villamos (693) vlog (7) vonat (8) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (35) youtube (282) zene (194) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Romantikus hétvége helyett szopás

2012.03.18. 10:37 :: Hamster

Elnézést kérek a mérsékelten költői cím miatt, de az elmúlt napok kicsit betették a kiskaput. Úgy esett, hogy hónapokkal ezelőtt elhatároztunk Mariannal, hogy idén végre tényleg visszamegyünk Prágába, ahol tíz éve voltunk. Kicsit fapados üzemmódban, az elmúlt három hónapban így is előre ráspórolva, egy hosszú hétvégére.

Elinduláskor minden tökéletesnek tűnt: gyönyörű idő, a kocsi is jól ment - persze a hét elején volt műszaki vizsgán, előtte szerelőnél volt, ezt el is vártunk. Aztán Prága előtt húsz kilométerrel elkezdett villogni egy hibajelző lámpa. Gyári használati utasítás elő, aszongya kipufogórendszer hiba, a számítógép leszabályozza a motort, de kisebb teljesítménnyel lehet vele menni, keressünk szervízt. Anyád. Nem húzott rendesen, az tény, de most, hogy olvastuk, hogy a számítógép szabályozza le, és szabad vele továbbmenni, már elmegyünk a szállodáig!

A délutáni csúcs kellős közepén érkeztünk meg. Aki nem ismeri, Prágában az autópálya nem kerül, nem cicózik, hanem egyenesen bevezet a belvárosba, a Vencel tér végénél elhaladva. Kétszer három sáv lépésben haladással tekintjük meg egy prágai munkanap végét. Végre átértünk a belváros túlvégére, a szállodához, ahol helyet foglaltunk egy magyar irodán keresztül. Soha többé nem teszünk ilyet! A foglalásunkról ugyanis nem tudtak, bár Mariann indulás előtt kétszer is utánakérdezett a magyaroknál, hogy ugye biztos minden rendben van. Aztán kiderült, hogy egy másik szállodába tették a foglalásunkat, mint amit kiválasztottunk (a fekvése miatt), visszaigazoltak és ráírtak a papírra. A valódi szállásunk az autópályabevezető mentén van, ott, ahol elmentünk már, a dugó elején. Anyátok! Na, kocsiba vissza, visszadugóztunk a város Budapesthez közelebbi oldalára - totál feleslegesen tettük meg kétszer az utat, de legalább közben ment az idő és a benzin. Persze próbáltuk a magyar irodát hívni, de nem vették fel. Ugye nemzeti ünnep, olyankor a mobil se működik. Szüljetek sünt! A másik szálloda korántsem romantikus kis öreg házacska volt, mint amit kinéztünk, hanem egy 23 emeletes torony valami bevásárlóközpont mellett. A szobánk megvolt, de a parkolás naponta pár euróval drágább. Sejj, így él egy magyar nemes!

Lepakoltunk, még mindig szép az idő, be a városba. A Vencel téren kék villogók, cseh zászlók, ordibáló emberek, helikopter a levegőben. Valami tüntetés volt. Ezt ismerjük, Barcelónában is sikerült egybe belekerülni: amikor bementünk vacsorázni, még semmi nem volt, amikor kijöttünk, a rohamrendőrök a kajálda előtt épp vették fel a bevetési szerkójukat. Itt szerencsére békés volt minden, de azért feltettük a kérdést magunkban, hogy ha véletlenül elvisznek a rendőrök, akkor mi is miniszterelnökök leszünk egyszer otthon? :) Na mindegy, megvolt a romantikus este, séta a Károly hídon, meg minden. Prága szép, de szerintem azért annyival nincs előrébb Budapestnél, mint azt sokan gondolják. De erről majd később.

A másnap jól indult: az idő továbbra is gyönyörű volt, a reggeli finom. Közben a szerelőt is elértük, azt mondta, hogy 80-nal, óvatosan hajtva hazajöhetünk a kocsival. Na puff, akkor holnap már nem megyünk sehova, hanem reggel egyenesen hazaindulunk... Aztán kora délután Mariann elkezdte rosszul érezni magát, úgyhogy vissza a szállodába. Szerencsére két óra alvás után jól lett, úgyhogy aznapra is jutott némi romantika, toronymászás és knédlievés, de azért volt némi rossz szájíz, amiről senki nem tehetett.

Felkelés, reggeli, elindulunk haza. Az idő csodálatos, jó lett volna még egy kicsit járkálni a városban... Na mindegy. Jé, a hibajelző lámpa nem villog, a motor meg rendesen húz. Legalább nem izgulunk a hosszabb út alatt. Egy megállás után aztán a hibajelző lámpa teljesen el is aludt. WTF? Közben a benzinkútnál nem fogadták el az egyik ötszáz koronást, mert meg volt ragasztva - észre se vettem, amikor adták. Még hogy csak nálunk csinálnak mindenből gondot a turistának! Egyébként a cseh autópálya katasztrofális minőségű, az M7-es a felújítása előtt jobb volt. Ilyet utoljára '87-ben a régi építésű NDK autópályán éreztem... Szétveri a kocsit, nem lehet kibírni a külső sávban, a belsőben meg állandóan túlsebességes aranyemberek száguldoznak.

Amikor Rajkánál átértünk a határon, megnyugodtunk. A kocsi is rendesen dolgozott, már azon gondolkoztunk, hogy hazafelé benézünk Komárom felé, a monostori erődbe. Ekkor egyszercsak motor lepörög. Nem csak a teljesítmény megy lejjebb, hanem mintha a gáz nem is létezne. Leállósávra legurulás, most mi van? Indítani nem lehet, semmi sem történik. Szerelő felhív. Hááát, lehet, hogy várni kell, és akkor újraindul. Mennyit? Másfél órát. Ja, és ha akkor se, akkor majd csak akkor kezdjük el szervezni, hogy ne Pesttől 180 kilométerre töltsük az éjszakát... A motoron semmi nem látszik, egyszerűen csak nem ugrik be: az önindító csak pörög és pörög. Na, telefonálgatás, mi legyen. Ha rokon jön értünk, sose érünk haza, mert vontatva ugye nincs rendes haladás. Oké, trélert kell hívni.

Tehát ott ültünk két és fél órát egy rohadt árokparton, a bekerített út mentén, ahol még egy fa vagy bokor se volt, hogy pisilni el lehetett volna bújni. Miközben bogarak mászkáltak rajtunk, azon gondolkodtam, hogy a trélerezés költsége a következő esetleges hosszú hétvégés utazgatás árát is elviszi, úgyhogy rögtön nem is egy "nyaralásunk" lett elrontva, hanem kettő. Illetve a második nem lett elrontva, csak lehetetlenné téve. És akkor a fene tudja még, hogy mennyibe fog kerülni az autó javítása. Nem is tudom, melyik idegesítene jobban: ha valami drága dolgot kéne cserélni, vagy ha kiderülne, hogy egy száz forintos érzékelő szart be, és amiatt kapcsolt le a számítógép :-/

Végül este tízre hazaértünk (reggel tízkor indultunk Prágából). A tréleres ember időre jött, korrektül dolgozott, és ő se tudta működésre bírni a kocsit, úgyhogy ez a része rendben ment. Mondjuk ekkorra meg rájöttem, hogy repülővel is mehettünk volna, drágább szállodába, akkor is ugyanannyi lett volna a végösszeg. De így legalább rövidebb időt tudtunk Prágában lenni. Mire hazaérkeztünk, én is vacakul voltam, lehet, hogy elkaptunk valamit, és Mariann is csak azért volt vacakul előző nap? Mi jöhet még, de komolyan. Ettem valamit, bevettem egy rubofent, lefeküdtem aludni, mert úgy éreztem, nem bírok még ülni se. Pihenni akartam... volna, mert csikart a hasam, és hasmenésem volt. Méltó vége volt egy szar útnak.

Ma kint süt a nap, szép az idő, én meg próbálok nem gondolni az elmúlt három napra. Még a fényképeket és videókat se töltöttem le, annyira nem volt semmire erőm. És akárhogy is próbálom cizellálni, nem bírom szebben kifejezni: a sors bekaphatja :(

UI: A "mit kellett volna, hogy kellett volna inkább" jellegű kommenteken nagyon fel fogom húzni magam, úgyhogy légyszi ne írjatok ilyeneket. Ha nagymamámnak áramszedője lett volna, trolibusz lett volna, legalább ti ne idegeljetek tovább, plíz. Azt se kell leírni, hogy "pedig attól még igaza van a másiknak, csak ideges vagy, de majd belátod". Egyébként sem kell leírni, hogy ideges vagyok, naná, hogy az vagyok. Teréz anya és Gandhi szerelmgyereke is felb*szná az agyát egy ilyen hétvégén.

125 komment · 1 trackback

Címkék: énblog morgás

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr704323322

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Utazási iroda? Egy francokat! 2012.03.18. 12:16:42

A mai ínséges CHF drágulásos időkben az ember a nyaralását is próbálja előre megtervezni, és az előregondolkoldásból kifolyólag olcsóbban megúszni.Mi is próbáltuk. Klassz kupon, remek szállodába, mielőtt merendeltem egyértelműen utánanéztem hol találha...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@Hamster: :) Minden rosszban... Na, nem jövök itt közhelyekkel. :)
beer spirit: söresszencia?:D

@Rocko-: Ja, így értem.
Mint régi Hamster olvasó, furcsa volt Mariannt olvasni Rianna helyett :)

És tudod, a kocsival kapcsolatban azt úgy kellett volna, hogy...
Úgy látszik, ez egy ilyen hétvége. Mi csak egy kis sétát akartunk a budai hegyekben. A Gyermekvasútnál pont a gőzös nosztalgia járt be, csak ámultunk és bámultunk. Körüljárás és rázárás után aztán odajött valami félkopasz idióta mindenki füle hallatára üvöltözni a masinisztával, hogy kinek az utasítására tolattak, és hogy ez így meg úgy szabályzatellenes. Többen is hátrahőköltek, hogy ezt nem a gyerekek előtt és ilyen stílusban kellene megvitatni.
A János-hegyen meg mindenki örömére már 16 órakor leállt a libegő, mert ugye az üzemzárás az szent és sérthetetlen. Többen még negyed 6kor is azt kémlelték, hogy megy-e. Ilyenkor jut eszembe, hogy ha valamit nem csak tönkre akarsz tenni, de generációkat átívelően meg akarod utáltatni, azt bízzad csak a BKV-ra. Többet rá gondod nem lesz.
Részvétem :( Nincs szarabb egy elbaszott hétvégénél.

Én azt terveztem erre a hosszú hétvégére, hogy nekiesem a kertnek és kiganézom. Csütörtökön már ástam, ültettem a kutyám segítségével - ő kiásta amit elvetettem. Pénteken az utcai részt takarítottam ki, tegnap az előkertet hoztam rendbe. Ma még csak főztem, fél óránként jönnek a gyerekek, mikor lesz ebéd? Majd! :)
@WMarci: Azért az esszencia se magyarul van :)
@Rocko-: Én is csak a cseheknél és Bajorországban szoktam jó knédlit enni. Pedig nem lehet nagyon nehéz műfaj, mégis...
@Tíz kicsi indián: A libegőt talán nem is a BKV üzemelteti, hanem valami alvállalkozó. Aztán lehet, hogy az üzemidőt még valami Főv. Tanács VB rendelet szabályozza :) Pár éve jártam arra, üresség, utas alig, olyan cse'szlovák stílusban minden megsárgulva, üresen, porosan. Lehangoló volt. Legutóbb a nosztalgia Ikarusszal véletlenül kerültünk oda, de akkor nem utaztunk, mert baromi nagy sor állt, kilógott az utcára. Az jó volt az előző élményhez képest, de mintha tényleg nem értenék a máfajt, az idegenforgalmi és népességjólérzési dolgot az üzemeltetők.
@Rocko-: Ja, még valami, ami jó volt: a cseh nők és csajok nagyon nagy része szoknyában és harisnyában jár. Nem szebbek, mint a magyar lányok és nők, de csinosabban néztek ki összességében, nem csupa farmer vagy kurvás öltözködés, és semmi köztes átmenet, mint itthon. De azért persze cicanadrágra húzott forrónadrággal és egyéb dolgokkal is húzzák a pasik agyát, nem csak miniszoknyával. A turisták közt viszont láttam olyat is, hogy úgy nézett ki, mintha valami pornósztár lett volna, és úgy is járt.

Remélem nem lógok ki nagyon a blogból, de ez elég jelentős megfigyelés volt :D
Azt azért nem értem, hogy emberek miért bíznak meg valakit (irodát) - pénzért - hogy helyettük megszervezzen egy hétvégi prágai kiruccanást.... Mert megértem ha valaki egy közép-afrikai országba megy.. Na de Prága??? Utazási irodán keresztül??

Na ez volt az első rossz döntés... a többi már jött magától.
Szerelőtől kérdezni telefonon... hát neki is az az érdeke hogy rohadjon szét az a kocsi, akkor majd otthagyod nála három évi nyaralás költségeit...
@Hamster: És még valami, bár erről egy külön bejegyzést terveztem, mert nem akarom, hogy úgy nézzen ki, hogy nem élveztem Prágát az utazás körülményei miatt, de a második leggyakrabban használt nyelv a magyar volt. A leggyakoribb turista tutira magyar és olasz volt, sokkal ritábban hallottam anyanyelvi angolt.
@M_R: Még valami okosság, mielőtt kibannollak?
@Hamster: értem. tehát egy jó szoknyás knédli. :)
rákérdezhetek? ez a Mézga család? vagy El Bandi?
@dr. Bubó: Körülbelül a kettőnek a szorzata :)) bár a Stefan Hufnágelovával nem találkoztunk.
Azért az röhej, most járok nálad először (és utoljára!), hogy kirakod magad a világ elé, de előírod, hogy mit lehet vagy nem lehet reagálni rád. Na csá!
Azt meg szabad kérdezni, hogy a kocsi milyen volt? Nem a színe, hanem a fajtája :)
Panorama Hotel Pankrácnál? Nem rossz az, mondjuk tényleg nem is a városközpont, de a metró odavisz gyorsan, Vysehrady-hoz pedig át is lehet sétálni.
csóró magyar, szar sztori, mi a faszt keres ez a címlapon.
@radix: Közlekedésileg nem volt rossz, na de hát ha az ember egy kis kockaköves utcában levő öreg színházból épített szállót nézett ki, és arra fizetett be, akkor nagyon nem ugyanaz. Egyébként funkcióilag nem volt baj ezzel a másik szállodával se, csak hát nem erről volt szó, amikor előre fizettünk. Nem akartunk fitnesselni, plusz itt a mi panorámánk egy építési gödörre és lakótelepekre nézett, szóval az nem jelentett pluszt :) Ha meló miatt mennék, valószínűleg ezt választanám, de most romantika kellett volna.
@rexter: Az igazi kérdés az, hogy miért gondolod, hogy egy halvány lófasznyit is érdekel a véleményed.
Én éppen ezért szoktam assistance biztosítást kötni minden külföldi útra. Odaér, biztosítás terhére autó szervízbe bead (nem kell parkolást sem fizetni addig sem.) mire indulsz vissza van egy megjavított autód.
@Pobjeda elvtárs: Na igen, az kerül a legtöbbe, ha csóró vagy, és ezen spóroltál :( Ha messzebb mentünk volna, nyilván kötöttünk volna, de Prága nem távolság, a kocsi a héten volt átvizsgálva, a fene gondolta volna, hogy pont most vacakolódik be, és nem valami apró dologgal, hanem helyben rendbehozhatatlan mozgásképtelenséggel.
@Hamster: Bocsi, nem gizdázásból kérdem, csak teljesen járatlan vagyok a témában, így aztán nem értem ezt az egészet.

Ezen a szállásoutlet.hu-n van valami extra kedvezmény, ezért itt foglaltatok szállást? A szálloda saját weboldalán nem lehet ilyen áron foglalni? Megteheti a szálloda, hogy a lefoglalt szoba helyett a város másik végén, egy másik szállodában adjon szobát? Amikor foglaltatok, volt arra valami utalás, hogy ezt megtehetik veletek?

Még életemben nem foglaltam neten szállodát, úgyhogy nem vagyok képben, de ha ez a szemétség jogilag belefér a netes foglalásba, akkor nem is fogok.
@Hamster: Akkor érthető. Megtudta, hogy a szülőhazájába kell mennie, ezért nagyon izgult. Amikor meg vissza kellett jönnie, belebetegedett. Minden kocsinak lelke van :)
@Hamster: történelmi tett lenne a saját blogodról bannolni magad. aztán regisztrálnál egy második nicket, és fikáznád a bloggazdit :)

@nbcee: +1 én szimplán azt hittem, változás történt a hölgy személyét illetően :) persze én az a barom vagyok, aki a saját nőmet nem ismerem meg, ha a fodrásznál barnáról szőkére festeti magát :)
@roomster: te vendégségbe szarni jársz?

@rexter: kérdezd az index címlapot hogy mikor, mit és miért tesznek ki.
@nyelv-ész: Egyébként biztos nagy hiba Magyarországon minden paranoia nélkül azt gondolni, hogy van valami, fizettem, kapok valamit, nem vernek át, de szerintem ez nem a mi hibánk. Ha esetleg így jártunk, így jártunk, de mondjuk nem abból kiindulni, hogy át leszünk vereve az tutira nem jellemhiba, csak a szar környezet jele.
@milliliteratura: "történelmi tett lenne a saját blogodról bannolni magad. aztán regisztrálnál egy második nicket, és fikáznád a bloggazdit"
Amilyen sok szar van a net magyar részén, tutira nem én lennék az első, aki ilyet csinál, legfeljebb az első olyan, aki nem azért csinálja, hogy emelkedjen az olvasottság :)

Azt viszont nem gondoltam volna, hogy ilyen sok régi olvasóm van, aki követi, hogy milyen néven írok a barátnőmről :D
@Tíz kicsi indián: Szombaton nekünk is libegő-gyerekvasút volt a program. A libegőn bevezették, hogy rá kell pecsételni a jegyre az érvényesség napját, ami semmire nem jó, de legalább nem halad a sor. A gyermekvasútnál a Széchenyi-hegy előtt vártunk egy könnyed 10 percet a nyílt pályán, mert a végállomáson EGY darab vágányon szenvedtek valamit a gőzössel (lehet pont akkor ment az ordibálás? :D), a másik csont üres volt, de oda még véletlenül sem engedtek be minket.

Hamster: együttérzés. (van az a mondás, ha az ember szopik, akkor csakis nagyot érdemes...)
@Hamster: a hufnágelovával azért nem is találkozhatsz, mert mézgová lett a szerencsétlen paula. erről szól a sorozat :)
@nyelv-ész: A neten foglalással semmi gond...
A szállás outlet igen jó kedvezménnyel adta ezt a szállást... utánaolvasva nem láttam kiakadásokat rájuk, úgy tűnt mások elégedettek (remélem nem generált vélemények voltak csak). És ha olvastad az én szösszenetemet is, nem voltam kétségek nélkül, vizsont eddig a neten minden klappolt (booking, venere, guliver, octopus), gondoltam ez is műkszik majd. Végülis működött, csak ahogy a régi mondás tartja: A hír igaz, csak némi módosításra szorul. Nem Leningrádban, hanem Sztálingrádban, nem volvókat, hanem volgákat és hát nem osztogatnak, hanem fosztogatnak.

A kocsinak meg ez az első meghibásodása 6 év után... előtte átnézetve, levizsgáztatva. Most akkor még mennyire készüljek rá egy *csányi 550 km-es útra?
(végső soron a szopás lehet a romantika része, bár értelmezés kérdése...)
Sajnalom hogy igy sikeredett Pragatok, remelem legkozelebb nagyobb szerencsetek lesz. Annal is inkabb mert ezen az utatokon elhasznaltatok az idei ratok eso szerencsetlenseg oroszlanreszet.
@Hamster: Áh végre egy sorstárs! Én is jobb' szeretem ha a lányok szoknyában járnak!
Szallas: booking.com, utazasi rabloda kizarva. Bar Praga jol jarhato autoval, repulovel kenyelmesebb. A varosban ugysem hasznalod a kocsit. Egyebkent elegge luzer hatast keltettel, ne csodalkozz a kommenteken. Mivel en rengeteget utazok, el tudom kepzelni a helyzetedet. Igaz, hogy velem meg nem tortent ilyesmi, de a nagy szamok torvenye alapjan elobb-utobb fog. Csak ha az en jarmuvem lampaja villog es visszaesik a teljesitmeny, akkor terdre imahoz. :)
@Hamster: Nagy Testvér mindig figyel. el se tudod képzelni, miről nem vezetünk mi itt statisztikát.
@Rianna: Köszi, elolvastam, de bevallom, nem értem, hogy mi ez a kuponos dolog... Sebaj, szállást eddig sem az ilyen közvetítőkön keresztül foglaltam, ezután sem rajtuk keresztül fogok.
@MacChicken: "Csak ha az en jarmuvem lampaja villog es visszaesik a teljesitmeny, akkor terdre imahoz. :) "

Boeing, Airbus, vagy valami kisebb?
@MacChicken: Egyébként ezt a "lúzer hatást keltettél" nem értem. Úgy értem, Magyarországon mindenki lúzer, aki leírja, hogy megszívott valamit, de Magyarország az a hely, ahol ha átvernek valakit, akkor nem az a szemét szélhámos, aki direkt átvert valakiket, hanem az a lúzer, akit átvertek. Meg persze aki ilyen sommásan minősítget, az az élet császára mindig: van tízmillió ilyen nemlúzer az országban, de mégis valahogy mindenkinek rossz. Szóval a "lúzer" szó igencsak le lett járatva itthon. Én meg eleve azt írtam le, hogy sorozatban megszívtam dolgokat, mi ebben a lúzerség? Hogy nem úgy adtam elő, mint a nethuszárok, hogy "ők leordították valakinek a fejét, ők elintézték, ők foggal megjavították az autót", csak az a baj, hogy ebből semmi nem igaz? :)
@bluegill: Én is remélem, hogy mostantól minden jó lesz :) És erről nem Prága tehet, ha éppen a monacói nagyherceghez indultunk volna családi látogatásra, akkor is szívás lett volna az egész :)
ha véletlenül elvisznek a rendőrök, akkor mi is miniszterelnökök leszünk egyszer otthon? :)

Csak leendő sportminiszter, később sportminiszter.
@Hamster: Az internet korában magyar közvetítőn keresztül bookingolni? Te tudod.

Én direktben a szállodával vettem volna fel a kapcsolatot.
@Hamster:

Azt lehet tudni, milyen autó? Nem feltétlen a típusa, hanem a motorizáltsága érdekel.

Hasonló gondom volt nekem is. CRTD-vel. Ott tudom mi a baj. Nem az, amit a szervízkomputer kiír.
@Rocko-: @Hamster:

Párkányban a BILLA-ban van nagyon jó knédli. Azt a fajtát kell venni, amelyik 0,85€.
@Hamster:

Ha ezt a kommentet belinkelem egy másik blogba, abból válás lesz?
@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn: kinéztem a párkányra, csak pár galambot láttam.
bár elgondolkoztam, hogy vacsira jó lenne sült galamb, de hagytam őket. knédli nem volt.
Hétvégén részt vettem a 'Gyermekvasút nyomában' elnevezésű teljesítménytúrán. Nem vittem fényképezőgépet, mert a Hamster gondoltam, úgyis ott lesz valahol, és kurva jó fotókat és videókat fog csinálni.

E helyett a Hams Prága felé és Prága felől félúton szopott.

Na nekem ez lett a szopás.
@Hamster:

Hihetetlen a sors.

Mi is ott voltunk, no meg Krumlovban, meg útközben sportrepülőtér nézőben, épp most értünk haza.

De nekünk szerencsére minden flottul ment. Még villamosoztunk is kicsit Prágában. Még emlegettelek is... :-)

Biztos francia az a kocsi, ugye?

Btw: egyszer mi is megszívtuk így egy utazási irodával, azóta magunknak szervezzük a szállásokat. Lényegesen olcsóbb, és mindig flottul megy minden.

itt érdemes keresni: booking.com
Részvétem a csapások miatt.
Vigasztalásul a kedvenc autócsemegém leírásából: Egyszeri elfordításra és a gázpedál feletti, az utastérbe nyúló rúd megrúgására forog az indítómotor - retro.ehome.hu/print.php?id=118
Lehet, hogy lesz ez még szériamegoldás a sok nyüszögő elektroklotyó helyett.
@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn: Khm, mit is írtam odafent a jótanácsokról? :) Egyébként meg ismerjük mi is a bokking, venere, octopus dolgokat, köszönjük szépen, ez a hely az árengedmény miatt tűnt fel. És nem tudom, hogy ha az ember egy szerződéses dologba belelép, kifizeti a kifizetnivalót, megkapja a papírt, az miért nem működhet jól. Németeknél, svájciaknál működni szokott. Itt mindenki okoskodik, hogy nem szabad, csak közvetlenül, holott a kérdés az, hogy tulajdonképpen miért átverés vagy szívás minden, ami ebben az országban működik? Miért ne kéne ennek működnie?
@nomad: Ó, rúgni én is tudtam volna a kocsiba, utastérbe nyúló rúd nélkül is :)
@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn: ha azt a másik blogot elolvasod, akkor rájössz, masszív árengedmény reményében használt közvetítőt. amúgy ha ilyet lát az ember, akkor is érdemes a szállodának írni, és elmondani, hogy megspórolják a közvetítői díjat, ha direktben adják ennyiért. (vagy kiderül, hogy annyiért rohadtul nincs szállás semmikor, mint azt velem közölte egy hely :) off seasonban szvsz be fog jönni.

ha párkányban akció van, és csak €0,82, akkor ki kell várni, amig újra 0,85 lesz? :)

@Rocko-: ez azért van, mert a párkányodon nincs billa.
@Hamster:

Erről nem hallottam semmit.

1.4 Astra 16V Twinport-ban a computer közel van a motortérhez, hosszú utakon képes túlmelegedni, és szintén vészprogram, teljesítmény nuku.

Dieselhez lett volna még elméletem (Most sz..tam végig egy hasonló vészprogramos mutatványt.)
@Hamster: A lúzer pont az jelenti, hogy vesztes, azaz, hogy sorozatban megszívja a dolgokat. Van aki egész életében, van aki bizonyos helyzetekben. Mindenki esik lúzer helyzetbe, én is voltam már ilyenben. Olyan viszont még soha nem volt, mint amit te leírtál - és ha tetszik, ha nem, ez komédiába illő helyzet -, hogy mindent megszívtam volna egy rövid utazás alkalmával. Autó lerobban, gyomorrontás, rossz szálloda... Szóval tényleg szopóágon voltál, és ez az adott szituációban téged lúzerré tett. Nem az életedet jellemeztem ezzel, csak az adott hétvégédet.
Az tény, hogy általában szerencsés ember vagyok, komolyabb problémám még soha nem volt, még csatlakozást sem késtem le soha - még akkor sem, amikor a két járat között 1 óra volt és az első járatom 50 percet késett -, de apróbb dolgokat megszívtam már. Pl. pénteken hazafelé, KLM. Mellettem holland fiatalok, csaj matt részeg. Folyamatosan hordták neki a piát a sztyuvik, nem tudtam két percig nyugodtan lenni. Sokat pofázott is. Mögöttem 5 hónapos gyerkőc, szegénykém félútig üvöltött, de nem is ez volt borzasztó, hanem az, hogy apukája énekelt neki (nem csodálom hogy a gyerek üvöltött). Szóval a szokásos relaxált agyi státusz helyett tök idegbeteg állapotban léptem ki a gép ajtaján. Ez is lúzer helyzet volt, de nem összehasonlítható a te szerencsétlen hétvégéddel.
Egyébként van, hogy Boeing, van, hogy Airbus, van, hogy kisebb.
A későbbiekben több szerencsét neked! (Ne foglalj szállást és utazást irodában!)
@Hamster:

Nem jótanácsként írtam.

Tudom, hogy világlátott ember vagy.
Tudom, hogy értelmes, okos ember vagy.
Tudom, hogy tudsz reálisan gondolkodni.
Tudom, hogy napi szinten használod a netet.

Eleve a másik szállodára szólt az ajánlat. A közvetítő utazási iroda eleve oda szerződött le. Meghirdette a jobb szállodát, gagyi áron. Persze, hogy sokan lépre mennek. Majd mint kiderült, a másik hotelban alszol, és ezt ők megindokolják valamivel, ami az apró betűben el van rejtve.
Zsinórban hallom ezeket a történeteket, főleg Horvátországi viszonylatban. A szállás, ami eredetileg a tengertől 20-200 méterre lett volna, hirtelen (értsd: odaérkezéskor) technikai okok miatt átkerül a tengertől 1-5 kilométerre.
Mivel már előre kifizetted, nem ugrálsz, mivel a szállásra szánt pénz nincs nálad, így nem tudsz máshol éjszakázni.

Ezért én direktben foglalok, és nem fizetek előre semmit. A visszaigazolást kinyomtatom. Jobb országokban (még a cseheknél is) azt szerződésnek tartják, és nem változtatnak az abban foglaltakon.

Itt már csak azzal lehet pléhre csúszni, ha nem ismered a helyet, és mellényúlsz a szállóval.
@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn: Szerencsére ő az ablaknál, hapsija középen (kétajtós szekrény jó testi, rossz agyi adottságokkal), én pedig a folyosónál ültem. Vörösbort a fickónak az ölébe elhelyezte, szerencsére rám nem jutott. Amikor felszállt a gépre, még tűsarkúban volt, amit utazás alatt levett. Leszállás előtt kb. fél órával elkezdte felvenni a tűsarkút, de nem jött össze neki - talán az idő volt kevés :) -, amikor szálltunk ki mezítláb volt. :)
@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn: Volt már ennél hosszabb utakon a gép, időben rosszabban is, géppróbálóbban is, soha nem volt baja, nem hogy ennyire.
@MacChicken: Vajon a KLM-esek minden részeggel ilyen toleránsak lettek volna, vagy csak holland csajjal? Engem tutira idegesítene, ha egy ilyet kellene élveznem végig az úton.
@Hamster: @MacChicken:

Eddig három olyan helyen láttam már piás embert hányni, ahol nem gondoltam volna, hogy 'lesz szerencsém'.

München - Park Nymphenburg.
Pisa - A ferde torony melletti bazársorral szembeni mezőn.
Tátra - a poprádi tó partja.

Igen, hollandok voltak.
hát sajnálom, hogy rossz lett a hétvége, de utazási irodával szállást foglalni nyelveket beszélő embernek sose szabad...

A kommenteket nem olvastam el, gondoltam sokan leírták már :) A többi (autó, stb.) meg szívás...
@MacChicken: "(Ne foglalj szállást és utazást irodában!)"
:))))
Nem értem pontosan, mit ne csináljak? Persze nem gáz, más se értette, amit a bejegyzés végére írtam :)
@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn: Azért egészen empirikus tapasztalatok alapján ki merném jelenteni, hogy nem csak a hollandok szoktak hányni :)
És csakazértis, hogy meglegyen a századik hozzászólás... TADA.WAV! :D
@Walter Melone: Sportreptéren mit láttál? Ilyenre most nem lett volna idő, de útközben, valahol Breclav környékén átrepült felettünk egy LET L-13SE movit. Trénert sajnos nem láttunk, brühü.
@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn: Bárhol. Egyszer egy karlsruhei villamoson rögtön két rókával is találkoztam, pedig ott se számítottam ilyenre. De persze ennél jobban zavar, amikor csöveseket látok, ahogy a Keletit oldalbahugyozzák (de láttam már nagydolgozót is a hetes buszból, fényes nappal). És ők még csak a nemzetgazdaságot se gazdagítják az idegenforgalmon keresztül, csak úgy l'art pour l'art szennyeznek.
@Hamster:
láttam már nagydolgozót is a hetes buszból,

- Azt is a Keletinél? Ott mostanában nagy dolgokat csinálnak. Már 4 éve lassan.

Egyébként a felsorolásomra visszatérve:
Nymphenburg:
inzumi.com/images/destinations/DE_M__nchen_Schloss_und_Park_Nymphenburg.jpg

Poprádi tó:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fd/Popradsk%C3%A9_pleso_2008.jpg

Pisa úgy ahogy érthető, hisz mikor ott voltam, akkor 10-kor már csak a 16:40-es csoportba lett volna legközelebb hely, abba sem volt már 3 személynek.
Várakozni nem könnyű.

A másik két hely abszolút érthetetlen.
@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn: Mindkét helyet elég jól ismerem, és nem látom be, hogy miért gázabb ott hányni, mint bárhol nyílt téren, mert hát szerintem részegen hányni mindenhol gáz.
@Hamster: Szerintem mindenkivel így tettek volna, ameddig nem balhézik. A KLM-es személyzet kiemelkedően toleráns. Más kérdés az, hogy egy részegnek kell-e még piát adni a gépen, amikor nem lehet előre tudni, hogy milyen hatást vált ki nála. A csaj egyébként valami gyógyszert is kapott tőlük. Nem értettem tisztán, de szerintem parázott a repüléstől. Na ez viszont durva, ha tényleg nyugtatóra még itatták is. Ez csak feltételezés, de akármilyen gyógyszerre sem kellett volna neki még piát is adni.
@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn: Én azért nem általánosítanék, minden nemzetben van alja és föle. :) A hollandok sem isznak többet, mint mi. Jó kedélyű nép, szeretem őket az életvidámságuk miatt. Ha valaki nem tudja hol a határ az nem azért van, mert holland. Láttam már tahót mindenféle nemzetből a világ minden pontján, még magyarokat is. Kenyában voltak akik azt hitték, hogy ők az atyaúristen, és nem tudtak viselkedni. Égett a pofámról a bőr a többi turista előtt, hogy én is magyar vagyok, nem is mutatkoztam annak a csoportnak a közelében. A búvároktató megmutatta egyiküknek - a legnagyobb arcúnak -, hogy bár a víz van alul, azért Ő az úr. ;) A nagypofájú csóka beugrott ólomövvel, életében először. Fél perc múlva falfehéren hozták fel ketten a korallzátony mellől. Többet víz közelében nem láttam. :) Szóval a bunkó bárhonnan jöhet, nem nemzetfüggő. A lényeg minden utazásnál; vendég vagyok, idegen vagyok, még ha szeretek is inni, berúgni majd otthon fogok, hogy legyen bennem önkontroll és ne kövessek el olyat, ami bajba sodorhat.
@Hamster:

Itt volt kistréner, lehetett is vele utasrepkedni.
Volt néhány falnak támasztott Blanik (ezek sajnos most nem repülhetnek egész Európában), volt egy Blanik Vivat (movit) egymás melletti üléssel, rengeteg Zlin főleg 43-asok, elég sok újabb, kompozit repülő, néhány UL és hatalmas repülős élet.

Olyan forgalom volt mint a JFK-n. Komolyan. :-)
@Walter Melone: Amit mi láttunk, az is Vivta volt. A Blanikokkal mi a baj, miért vannak letiltva?
@Hamster: Persze, tiszta sor, én is úgy gondoltam, hogy majd itthon, nem kintről telefonálgatva egy vagyonért. Remélem nem lesz nagy baja az autónak.
@Hamster:

volt egy baleset talán 2010-ben. eltört a főtartó és leszakadt a szárny. (kis túlzással)

Akkor leállították a gépeket egész Európában és egy sor vizsgálatot írtak elő. Ezek után kitalálta a gyár, hogy egy főtartó megerősítést kell elvégezni (praktikusan náluk....) és akkor lesz majd repülőképes újra a repülő.

Gyanús, h a válság hatásait gyengítendő, így akartak maguknak munkát csinálni.

A gond az, h a javítás többe kerül, mint amennyit a repülő ér...

Szóval, most Európa szerte a hangárokban porosodnak ezek a gépek, míg az ICAO országokban és egyéb helyeken vígan repkednek velük, és természetesen senki alatt nem esik szét a bringa.
@Walter Melone: Úgy 10 éve a Z142-esekkel is volt valami, először csak talpon repülhettek, aztán úgy se, utána egy ideig szomorúan láttam őket a földön állni, pár évvel később mégiscsak megcsinálták rajtuk a bulletineket, és repülnek azóta is... Talán itt is ez lesz.
@Hamster:

Lehet, bár nem hallottam senkiről, aki megcsináltatta volna a javítást.

Valószínűbb, h ezek a gépek elkerülnek az orosz utódállamok valamelyikébe, vagy az USA-ba.

persze nagyon nyomott áron, tekintve a túlkínálatot. :-(
@Hamster:

A 142-esek is szívtak nagyot.

Először az üzemanyag mizéria volt, az lett a vége, h csak repülőbenzinnel lehet őket használni, majd a légcsavar bulletin okozott 2 milliós kiadást a tulajdonosoknak, és ki tudja hol lesz a vége.

Miközben a gépek nem versenyképesek a fenntartásukat tekintve a Cessnákkal, egyebekkel.

szóval ezeknek hamarosan leáldozik...
@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn: asszem te bagy az első magyar, akinek magyarázni kell, hogy inni bármit, bárhogyan, bárhol, bármikor, bármilyen okból lehet :)
és hát istenem, néha visszajön, ha nem ésszel csinálja az ember.
@milliliteratura: @Hamster: @MacChicken:

Megpróbálom elmagyarázni.

Ha iszok, és berúgok, akkor utána részegen már nem megyek ki Nymphenburgba.

Egyébként igazatok van. Inni mértékkel és tartózkodással.
Én aszondom, vonattal kellett vóna menni. Persze, ha valaki gyűlöl minden kötöttpályás közlekedést...
@Parafon: Sajnos kizárnának a klubból, ha valaki meglátná, hogy sínen futó dologra szálltam...
@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn: ez nem így van. korábbi éveimben az egyik soproni voltra vonattal utazva sikerült úgy berúgni, hogy úgy szedtek le a vonatról (nem a gysev, hanem a haverok :). az meg onnan tök esetleges, hogy mit rókázok össze. (amúgy már a koleszszoba mosdókagylóját, de lehetett volna a nymphenburg is, vagy legalább a főtér/busz/etc.)
@milliliteratura: Ismerős. Sosem tudom a választ a "nem veszel észre valamit változást rajtam?" kérdésre. :)
Amúgy elnézegetve a kommenteket úgy látom, ezt a bejegyzést is elérte az index címlapra kerülés átka, ami egy kicsit is közéleti témánál elég gyakori.
@Hamster: és végülis mi volt a baja az autónak? :-O

A szívásért részvétem!
@PonDrow: Még arra várakozik, hogy úgy döntsünk, van elég pénzünk a renoválására... Pontosabban Mariannt kéne megkérdezni, én nem foglalkozom ezzel.