Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (930) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (412) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (45) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (483) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (520) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Viszlát, Ferihegy 1!

2012.05.29. 17:00 :: Hamster

Figyelem: ez a blogbejegyzés nem a Malév csődjéről, illetve az azt követő változásokról szól, és nem is arról, hogy ki mit csináljon a micsodájával, ha nem azt gondolja a témáról, amit ő! Ez egy személyes jellegű blogbejegyzés gyerekkori élmények színhelyéről, semmi több.

Május 29-én bezárják Ferihegy 1-et, teljes nevén a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér egyes terminálját. Megint. A déjà vu érzés miatt nem is vagyok képes véglegesen, lezárt múlt időben gondolkozni a témáról, de azért csak rámtört a nosztalgia! Például előjöttek az emlékek azokból az időkből, amikor ez volt az egyetlen Ferihegy... ahogy kisgyerekként beléptem a nagy csarnokba, és úgy éreztem, filmben vagyok, mert volt valami olyan elegancia az épületben, amit addig csak filmen láttam...

Persze a belső térnél sokkal érdekesebb volt a terasz, még ha túl nagy választék nem is volt repülőgépekből akkoriban: a legtöbb emlékemben Il-18-asok és Tupoljevek szerepelnek. Amikor megnyílt Ferihegy 2, az valahogy sokkal érdekesebbnek tűnt - voltak beszállófolyosói, a terasza is egész nagy volt, plusz több nyugati gépet lehetett látni - miért is mentünk volna máshova repülőgépeket nézni?

Ferihegy 2B megnyitása után az 1-es terminálról áttették a forgalmat oda, emiatt teljesen eltűnt a köztudatból, hiszen csak a kisgépek (pontosabban general aviation) használták. Egyszer jártam is benne, amikor Li-2-essel jöttünk haza Hradec Kralovéból, még Schengen előtt. Leszálltunk, bementünk a földszintre, lepecsételték az útleveleket, visszaszálltunk a gépre és átlebegtünk Budaörsre. Ekkor jártam először végre repülőutasként Ferihegy I-en - nem volt különösebben emlékezetes tartózkodás :)

Szerencsére nem sokkal később felújították az épületet, és fapados terminálként újra megnyitották - néha indultam és érkeztem is ide. Egész más élmény volt sok géppel és sok utassal látni! A terasz viszont valahogy kimaradt, egészen a kicsit félresikerült Airbus 380-"spottolásig". Amikor aztán felröppent a hír, hogy a Malév csődje után bezárhatják az egyes terminált, Jazzcoollal kiugrottunk kicsit nosztalgiázni oda, ahol a magyar gyerekek 99%-a először látott utasszállítót.


Üdvözöljük "1"-ben?

Üvegfal nélkül ugyan jobb volt anno, ráadásul most a forgalom is fékezett habzású volt (bár ez pont hasonlított gyerekkoromra), de azért szuvenírként egy videóra való felvétel összejött:

WizzAir gép indul, EasyJet gép érkezik, közben pedig egy cargo An-26-ost is áttoltak az előtéren. Utóbbinál sajnálom, hogy nem saját erőből mozgott, a hajtóműveinek hangja (Ordító Egér, avagy "a kerozint legmagasabb hatásfokkal zajjá alakító berendezés") jobban illett volna gyerekkori emlékeimhez :)

Bár bevallom, fapados utasként tolongani (a magyar turisták miért szeretnek már akkor sorbaállni, amikor még nincs senki a pult mögött? hogy hamarabb beszállhassanak a buszba, ami aztán ott várakozik velük még húsz percet?) nem teljesen olyan volt, mint amilyennek gyerekkoromban elképzeltem, azért nekem így is tetszett.

Az épület legérdekesebb tulajdonságát egyébként nem is lehet látni, csak fentről: az alaprajza repülőgépet formáz. A parkoló felől a vízszintes vezérsík fogadja a látogatót, a szárnyak a beton felé néznek, a két torony pedig a két motornak felel meg. A "szárny" és a "vízszintes vezérsík" közti részt a hetvenes években beépítették - oda került az indulási és az érkezési oldal, de a Google Maps-en ma is kivehető a jellegzetes alaprajz. Ráadásul az újranyitás előtti felújítás kimondottan jól sikerült, úgyhogy építészetrajongóként is remélem, hogy nem fog elveszni a nagyközönség számára ez az érdekes történetű épület!

125 komment

Címkék: énblog budapest repülés videó képek ferihegy panoráma

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr144552678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@Pistie: no igen, sok függ a felvevő technikán.
Kisgyerekként sokat voltam ott, akkoriban még a fater rrendszeresen járt németországba(keleti oldal :)), illetve a nagyfater a SZU-ba, indiába és Kubába. Szerettem kisfiunak lenni, az én fiaimnak már annyira nem felhőtlen a gyerekkoruk, mint az enyém volt.
@Pistie: Ez nem lóverseny, de nekem speciel ez a favoritom:
www.youtube.com/watch?v=z4KLXlE9ZU4&t=46s
Érdemes figyelni, ahogy az emberek a gép közeledtekor "valamiért" elkezdenek oldalra slisszolni :) Amúgy szeretem az AC/DC-t, de itt is jobban örültem volna, ha inkább a valódi hang ottmarad a videó alatt. Sose értem eleve, miért kell gépek hangja helyett zenét nyomni...
@Rocko-: Igazából azt az érzést, mint amikor felszáll egy Tu-134, hogy a fogtöméseid sorba elvásnak, vagy amikor egy Tornado-raj alacsonyan elhúz melletted, és besüpped a mellkasod, azt semmilyen mikrofon nem fogja visszaadni. Amúgy amikor magasan van, az AN-26-nak nagyon szép hangja van, bár az Il-18-aséval nem tud versenyezni. Annak idején mondták,h ogy megpróbálnak bevinni cargo An-26-os repülésre, aztán biztos nem voltam elég erőszakos, és ez kimaradt, pedig marha jó lehetett. Manapság ebben a méertben ennél old-schoolabb csak oldtimer gép lehet, millió műszer, ezerfős személyzet, igazi kiszolgálnivaló gép.
Egyébként valaki nem tudja, hogy a 2008-as képen a név helyett miért csak egy "1"-es van az épület tetején?
@Rocko-:

"akartam kérdezni: mi lesz a sorsa?"

Hagyják lepusztulni, mint a legtöbb ilyen intézményi épületet, egy darabig őrzik, majd széthordhatóvá válik. S kis idő múlva birtokba veszik az airsoftosok/paintballosok/TEK emberei gyakorlatozás céljából. :) :)
Varsó, Tu-134... huhh de rég volt.
"ahol a magyar gyerekek 99%-a először látott utasszállítót."
Ó igen ;-):
www.youtube.com/watch?v=TXV8ab1Ri2A
Azert tolong mindenki, mert jo a duty free shop. De a sz..os becsekkolas miatt volt, hogy se cigit, se piat nem tudtam pl. en venni.
En meg a 2-on nem jartam. Biztos mocskosul draga lesz majd...
Elég szomorú vagyok a bezárás miatt. A gyerekkori emlékek miatt is, meg azért is, mert nekem nagyon tetszett az épület a felújítás után, és jó érv volt amellett, hogy fapadossal repüljek időnként (bár többen írták/mondták, hogy mostanában már nagyon túlzsúfolt volt)...
@Rocko-: "ahogy olvastam teljesen nem zár be, mert kisgépek és teherforgalom lesz, de mondjuk repülsétörténeti múzeummá át lehetne alakítani, nem?"
Lehet, hogy naív vagyok, de én még azért bízom abban, hogy egyszer újra lesz rá szükség és igény repülőtérként.
@Mityu: szerintem muemlek vagy ipari muemlek szoval valtoztatni tuti nem fognak rajta. Csodalkoznek ha meg egyszer kinyitna, szerintem mar anno is olcsobb lett volna a kettest fejleszteni, az egyes minden szempontbol kenyelmetlen es kicsi volt. Nyilvan nem fapados tomegekre terveztek anno.
"ahol a magyar gyerekek 99%-a először látott utasszállítót"
azért ez enyhe túlzás... a magyar gyerekek fele egyáltalán nem látott utasszállítót, se Ferihegy 1-en, se 2-n, de még a budapesti gyerekek jó része se.
Amúgy nekem is jobban bejött Ferihegy 1, mint a 2, negyed órával közelebb, jobb a terasz... de már tele volt, azért meg én sem fizetnék dupla jegyárat, hogy a reptér abból fedezze a 2-es terminál veszteséges üzemeltetését...
@petii: Jó, lehet precízkedni: aki látott közelről utassszállítót, az 99%-ban itt látta, a maradék pedig szerencsés charterező debreceni, vagy elég idős ahhoz, hogy még látott belföldi vonalakon repülő gépeket :)
@Hamster: Az szerintem nem 2008-as kép, mert amikor tavaly átnevezték Ferihegyet LisztFerihegyre akkor lehetett látni ezt a megoldást - plusz a képen látható "sétálós" beszállítósdi metódus sem abból az időből való...
@Bicepsz Elek77: Jó a duty free? Hol? Az emberek a pult előtt állnak, ha a szomszéd pultnál mozdul valami, a jól értesültek itt is elkezdenek felállni, a maradék meg tanácstalanul - "hátha ők tudnak valamit" alapon - mögéjük áll. Aztán legközelebb találkozhatunk velük a buszon, és ha az embernek szerencséje van, akkor az utolsó felszálló az első is lehet a nem-priority-sek közt, és a ráúszásnál még váloghathat is a helyek közt, amíg a buszra elsőnek felszállók és leülők feltápászkodnak :)
@TH: Nem vagyok egy gyakran repülő típus, de tényleg elég tömött bírt lenni. Egyszerűen kicsi volt a hely, azzal nehéz versenyezni, hogy Charleroi fapadosként is jóval nagyobb Ferihegy 1+2+2-nél is.
@Ted Striker: Én is erre gondoltam volna, de állítólag 2008-as. (Jó nick, Mr. Pájnacsősz, de ha kérhetem, ne szólítson Verának;))
@xylon: Az is érdekelne, hogy akkor most nem lesz terasz Ferihegyen? Mert ez a terasz jó közel volt a gépekhez is, a pályához is, de ugyaneközben se 2A-n, se 2B-n nem volt már. Értem én, hogy a Skycourt vendégei jól kilátnak, de terasz márpedig kell :)
Hát felőlem földig dózerolhatják az egész rohadt kocerájt. Az új induló és érkező csarnok a mi kezünk munkája aminek az árát ma is várjuk persze mindhiába...
@Hamster: Charleroihoz hozzaepitettek, 2004/05 korul sokszor jartam arra, akkor wiki szerint meg csak 2millioan hasznaltak evente, az kb Ferihegy 1 szint. Ugy emlekszem ra hogy alig tobb mint egy felvonulasi epulet, a belgak amugy se a tuldiszitett stilusukrol hiresek.
@Hamster: Lehet kisebb bajuk is nagyobb annal most (no offense).

Pedig emlekszem a nyolcvanas evekben egyszer meglatogattuk a pesti rokonainkat es kulon program volt kiutazni a repterhez es nezni igazi repuloket. Lehet hogy az mar a kettes volt? Eleg maradando elmeny volt, nem is jartam ujra arra csak huszonevesen akkor mar igazibol repulni.
50 evvel ezelott jartam ott eloszor es hasonlo amulason mentem keresztul mint ahogy a blog bejegyzesben irod. Amultam mindenen es felejthetetlen elmeny volt. Utana is tobbszor megfordultam a repteren. Utoljara 1980 marcius 10en reggel hetkor :)
Sajnalatos dolog, hogy bezartak. Remelem nem lesz olyan kezdemenyezes, hogy bontsak le es epitsenek helyere egy "modern" terminalt. Nagy kar lenne erte.
A világ legrosszabb 'modern' termináljának újra vége. Végre.
Fellélegeztem.
Ez nem von le semmit a nosztalgiafaktorból... na jó, dehogynem... rossz fényt vet a hősidőkre ami az elmúlt években ott folyt.
Szörnyű!
@Hamster: A T betu a leszallast jelzi ott biztonsagos a leszallas, illik lehetoleg a kozeleben letenni a gepet.
@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: Na latom, valaki pontosabban megfogalmazta. Én csak nagyjából emlékeztem, több mint 10 éve repültem utoljára vitorlával.
@Rocko-: Pár éve, mikor felújították az egyes terminált, zárva volt egy darabig. Én csak azt sajnálom, hogy a vidékről jövők, vagy oda utazók most bkvzhatnak frankón, eddig nagyon kényelmes volt , hogy kb 200m gyaloglás után már szállhatott is az ember fel a vonatra. Ferihegy kettőre még évekig nem lesz normális (értsd vonat, metró) tömegközlekedés.

KEdvenc repterem , és nagyon sajnálom a bezárást. Egyszer jártam a kettesen, nem nyerte el a tetszésem.

Mi ezentúl áttérünk Debrecenre, jobban bejönnek a kis repterek, ráadásul akkor legalább nem kell körbetelefonálni a baráti kört, hogy éjfélkor be tudjak esni valahova, hogy tudjak valakinél aludni.
@tildy:):
"200m gyaloglás"
úgy érted 200m csomagráncigáló-cipelő akadályverseny, ugye?
szélben, esőben napsütésben, ami jön.
plusz jegyvásárlási, tájékoztatási nehézségek.
vonatrafelráncigálás mellett.
a ferihegyi megálló ugyan több mint a semmi, de minőségben sub-balkán.
ne érts félre, használni fogom továbbra is... sajnos.
szégyen.
Ezt, így, elrettentésként. Olyan mint a fapados bicikli. Faragott ülés és csupasz felni a macskakövön
@tildy:): "jobban bejönnek a kis repterek"

lexarom a méretet... a szolgáltatás, főleg az alap... a lényeg... meg nem mellesleg hogy hova mennek a gépek... de ha te repteret választasz... tégy úgy :)
@TH: Omnem dimittite spem, o vos intrantes!
@Jofiu: Hat en Pestre mentem be 2 opcio:
Taxi 6000 huf
200 m gyaloglas es vonat 350 Huf (5,5%-a a 6000-nek)
@romesz: Jo regen. Hogyhogy nem repultel azota?
@Hamster: Volt, hogy kestek a becsekkolas wlinditasaval az Easyjetnel es a barmoknak azt kellett volna mondani: egy helyre csak londoniak menjenek, aki a masik 3 helyre megy (Genova, Frankfurt stb.) az varjon. De nem !! Igy mivel keson alltam sorba mar szalltak be a buszba, mire a kijarathoz ertem. No time for duty free!!!
A busz meg egy Pereputty kft. Semmi szukseg ra csak valami nagy ember retyerutyaja ebbol is penzt kasziroz.
Easyjettel repültem egyszer innen, ahogy rémlik, Dortmundba. :)

BTW: a BKV már kivette a 200E és hasonló járatokból a Ferihegy 1 megállót. A MÁV-nak mikor jut eszébe, hogy nem kéne megállnia minden vonatnak ott?
üdv a blog gazdájának! Nagyon jó, hogy vannak ilyen fiatalok (hozzám képest, ugye)mint Hamster. Kicsit off, de ferihegyi zajos gépek: anno éjjel is hajtómű próbát tartottunk, ha műszakilag, menetrendileg szükség volt rá. Ha az alany TU-134-es volt, több kilométeres sugarú körben nem aludtak a népek, anyáink sűrű emlegetése közepette. Iszonyú hangos hajtóműve volt a "Kis Tuskónak".De a "Nagy Tuskó" sem egy suttogó gentlemanus. Egykori maléves rg.szerelőként nekem Ferihegy 2 volt egy kicsit idegen mindig. Akkoriban jöttem el, mikor üzembe állt.És nekem halálomig Ferihegy marad a LHBP/BUD, és punkt um.
@Hamster: ez vicces, hogy a Charleroi-t említed, számomra az a repülőterek mélypontja. Lassú, kicsi, használhatatlan. Lehet, hogy te egy másikon jártál, mert ahol én voltam, az kb. Ferihegy 1 méretű volt, csak sokkal-sokkal rosszabb...
@TH: Azóta a beton túloldalán épült egy normális méretű, legalábbis a repgépből és a buszból az látszott, hogy egyik oldalon volt egy öreg terminál, a másikon meg egy normális méretű. Én már csak utóbbiban jártam. Persze nem egy Frankfurt am Main, de nem is Zürich méretű (azon mindig meglepődtem, mekkora), de azért nem volt szűk.
@Hamster: ok, akkor így értem. :)
@Ted Striker: Mégis neked lehet igazad, félreértés volt, az a kép idén márciusi, akkor meg érthető a helyzet.
Én idősebb vagyok több hozzászólónál.

Engem ez az épület a kommunizmusra emlékeztet. Amikor végignézem a képeket, mindenhol farkaskutyás-géppisztolyos őröket látok, Kádár-címeres egyenruhában. Aztán lassú, akadékoskodó útlevélellenőrzést látok, csendőrpertuzó hatóságokat.

Nem sajnálom, a legszívesebben lerombolnám az egészet. Az egész a hazug kádárizmusra emlékeztet. Gyakorlatilag ez egy Kádár-mauzóleum.
@tildy:): "Ferihegy kettőre még évekig nem lesz normális (értsd vonat, metró) tömegközlekedés. "

Ferihegyen sajnos még évtizedekig nem lesz olyan forgalom, ami indokolna vonatot vagy metrót. Most meg aztán végképp. Egyesen az egy remek dolog volt, hogy ott volt a vonat, és annyi év után meg bírták állítani, annál jobbat, hogy onnan busz továbbmenjen, egyszerűen nem indokol se a forgalom, se a pénztárcánk tartalma. Ha valaki megépítené, ám legyen, de ne közpénzből, mert vagy húsz hely van a városban és az aglomerációban, ahol elférne az a pénz, amibe kerülne.
Attól még, hogy itt összehordtatok hetet-havat, a Ferihegy I. épülete egy különleges hangulatú építészeti és a nem túl régi történelmünkhöz szorosan hozzátartozó közlekedéstörténeti emlék!
Illő volna ennek megfelelően bánni az épületkomplexummal. Egy nyilatkozatban azt hallottam, hogy a mai zárás után körbe kordonozzák a kiürített, lezárt épületet. Na ez pont olyan, mint a halottnak a forró csók, magyarul semmit sem ér. Attól tartok, hogy egy-két éven belül csak egy szétlopott, elhagyatott romhalmazt láthatunk majd a valamikor oly kedvelt ferihegyi reptér helyén.
Nekem van egy szerény javaslatom, ami persze senki nem érdekel. Azért nem ússzátok meg, leírom.
Némi anyagi ráfordítással először az állagmegóvással kellene foglalkozni, majd a későbbiekben akár a magyar polgári repülés történetét bemutató interaktív múzeumot lehetne kialakítani a területen. Bár tudjuk, hogy a focipályákra bőven döntik a pénzt, de mint általában az értelmes dolgokra, erre soha nem fognak pénzt juttatni.
@Jofiu: "úgy érted 200m csomagráncigáló-cipelő akadályverseny, ugye?"
Amikor arra jártam, Barcelonában és Schönefelden is többet kellett cígölni a vasútig. Előbbinél ráadásul épp lebontották a közvetlen hidat, hogy átépítsék, és rendesen ki se volt táblázva. Akinek ez sok, az mehetettt taxival, kisbusszal, BKV-val, mind közelebb van a kijárathoz. Persze mind drágább is, de ingyen maglev sehol sincs :)
Ferihegy 2-n bezzeg hónapok óta nem működik a leskelődő terasz... s ráadásul még egy buzgernyák tábla sem jelzi sehol, csak közvetlenül a terasz ajtajánál...
végre bezárták aszt a rákos szart. birka parasztoknak minek reptér menyenek dolgozni.
Nem kell aggódni, majd jó kölni példára lesz a kifutó, guruló utak területén IKEA. :)
Az ötvenes évek vége felé jártam ott először, nagy élmény volt.Egyszer vasárnap is kibuszoztam, de akkor még vasárnap nem is jöttek-mentek gépek, mégis élmény volt ott gyerekként kószálni.
A hatvanas évek elején még autóversenyt is rendeztek ott, egy teherautó tetejére felmászva fényképeztem az Altisa Box-ommal.
A hetvenes évek végén repültem először Szófiába, később Berlin, Kijev, Amszterdam.
Mindig igen nagy élmény volt, nekem már mindig csak Ferihegy marad a REPÜLŐTÉR.
@lobster thermidor: Teljesen igazad van!De jó lenne!
@király vagyok: Hulye vagy nem kiraly.
Szerintrm kurva jo repter volt. Hangulatos, csaladias.@Max val Birca: A Rakosi korban epult. Ennyi erovel a 2-ot is le kellene bontani, mert ott meg tobb lesz a "farkaskutyas pufajkas sun".
A vonat az igenis jo dolog volt. A taxisok pofatlanul dragan dolgoznak a reptereken. A duplajaert Lutonbol Londonba megy az ember taxival(az kb. mint Pest-Godollo tavolsag vagy meg tobb).
@vén betyár: Szerintem lehetne versenypalya/tanpalya belole a maradek helyen. Repulosmuzeum az van, de ketlem, hogy behozna az arat.
A Templehofot is kivegeztek. Pedig mar Dolfi bacsiek is hasznaltak. Igy mulik el a vilg dicsosege. A debreceni repter jol bebaszott (Liszt)Ferihegynek. De oda mar kellett egy.
@Hamster:
Egyezik a Ferihegyre menő vasúttal kapcsolatos gondolkodásunk.
CRL-ügyében nem értünk egyet. Most a télen jártam ott. A külső terület nagyon szűk, az utasbiztonsági ellenőrzés még szűkebb. Nagyon ramaty az eljutás Brüsszelbe is. Bent nagyjából jó. Az szintén tetszik, hogy nem nagyon van buszozás, a hosszúkás elrendezésnek hála a gépek mind az épület felé nézve állnak be és ki lehet sétálni (mondjuk a séta egy része a szabadban zajlik, de ez szerintem egyáltalán nem zavaró, amíg nem kell 40 percig ott állni - és nem kell).

@Max val Birca:
Ha mindenki úgy gondolkodna, mint te, akkor a Terror Házát is le kéne rombolni. A fél ország mellett. Ajánlom szeretettel Illyés Gyula Egy mondat a zsarnokságról című versének pár sorát:
"hol zsarnokság van, ott van
jelenvalóan
mindenekben,
ahogy rég istened sem;"
A "mindeneket" pedig elég durva lenne lerombolni. Például a nagymamádat, apukádat, anyukádat, de téged is lehet, hogy akkor meg kéne ölni...
@Hamster: "....Ferihegyen sajnos még évtizedekig nem lesz olyan forgalom, ami indokolna vonatot vagy metrót...."

Az a "sajnos" az egy más olvasatban hálaistennek. A repülés az emberiség egyik legnagyobb energiapazarlása, ma már oda is repülünk, ahová tizenöt évvel ezelőtt nyugodt szívvel elvonatoztunk. Én nem sajnálom, hogy Budapesten kevesebb kerozint falnak fel a repülőgépek és adott esetben még a madárcsicsergést is meg lehet hallani. Remélem, rövid időn belül vissza fogunk szokni energiatudatosabb közlekedési módokra!
@Jofiu: Ha nem mukodnek a liftek, akkor igen, akkor ráncigálás.

Amúgy ha jól emlékszem ott az ipari vágány is, igazán ki lehetne vezetni.
@dr. Bubó: Hát, ha lehet választani, hogy Heathrow, vagy inkább London City Airport, akkor egyértelműen az utóbbit választom. Holott valószínűleg szolgáltatásban a HEathrow mérföldekkel veri, viszont utóbbi sokkal családiasabb.
-----------------------------------------------------------
A Ferihegy 1 minden szempontból jobb helyen volt közlekedésileg, nekünk számított, lévén vasúton jöttünk-mentünk , ha épp oda érkeztünk vagy indultunk.
@tildy:): parasztok minek repülnek...

a Meggebedeusok főldjén megdögleni lehet...

ne röpköggyenek a parasztok, már széthulló BKV buszra se lesz pénzük...

meggebed MINDEN fides szavazó...

hullanak a ZOMBIRKÁK... a mafiakormányzás éles kenyaraiban kisodródik pár ezer...

az értelmesek meg el tudnak menni kocsival is... a határ nincs messze...

túrista meg mi a lóf@sznak jönne ide? hogy lehúzzák egymillás számlával a belvárosban ??? vagy már a taxiban ??? maraggyanak otthon...
El lehetne kezdeni visszatérni az értelmes hozzászólásokhoz :-/
Ezt is csak egy pesti nagyképű majom gondolja, hogy a magyar gyerekek 99%-a mit hol csinál...
@felucca: Életemben először úgy fapadoztam, hogy vonattal _akartam_ menni Berlinbe, de négyszer drágább volt, mert nem volt kedvezménykontingens (nem akartak adni, állítólag nem járt, nem adhattak ki, vagy nem is értettem, mi fájt nekik), vagy mi, úgyhogy a Keletiből/Wastelsből trolira fel, Tesco, easyjet jegy megvesz. Olcsóbb volt, kényelmesebb volt, több időnk volt Berlinben lenni. Gebedjen meg az a vasútnak nevezett szar, ami csak annyit tud hajtogatni, hogy "de én környezetbarátabb vagyok, de én fenntarthatóbb vagyok", közben szórja szét az olajat, a rozsdát, a szart (szó szerint), drága a pénztárnál, drága a költségvetésben, a kalauz meg csak annyit bír mondani, hogy "zárják magukra a kabint, mert éjszaka ki szokták rabolni néha a kusettfülkéket" (szintén berlini vonat, másik alkalom). Egyátalán nem vagyok biztos benne, hogy az energia- és szennyezésösszeg kisebb a vasút fizikai lábnyomához, az ott levő szennyezett föld, talajvízhez képest, a MÁV dízelmozdonyainak kormához (szép is Zuglóban, amikor elindul egy Csörgő) és zajához képest, vagy ahhoz képest, hogy a magyar vasút csaknem teljes területe egyetlen nagy szemétlerakó. És tökmindegy, hogy milyen az SBB vagy a Rhätische Bahn, mert a MÁV meg nem olyan, de szerintem a ZSR, a CSD és a DB se.
@tildy:): Az az iparvágány utat keresztez, védett területen megy, aztán kimegy onnan, további utakat keresztez, majd véget ér egy betontelepen a susnyában, elég messze a 2-estől. Eleve ott kiágazást csinálni egy fővonalon az nem csak nanyi, hogy van egy váltó.
@Jofiu: A busz speciel az épület előtt állt meg. Aki meg nem bír 200 métert húzni egy bőröndöt (vagy akár kézben vinni), annak az egészségi állapota nem engedné meg, hogy repülőre üljön.

@Max val Birca: 1939-es tervek alapján 1942-ben kezdték építeni. Ránézésre is a két világháború közti stílus ismerhető fel rajta. Sajnálom, ha neked a Kádár-korszakban rossz emlékek kötődtek hozzá.
@bvb09: Nekem teljesen érthető volt, de fentebb meg is lett magyarázva, hogy aki repülőt látott (nem fent, mákszemnyi méretben, hanem életnagyságban), az itt látta. Én is, pedig nem vagyok pesti. Vagy nektek a kert alatt landoltak a gépek?
@Hamster: Tudom, viszont azt még a vak is látja, hogy az adott reptér jó megközelitése sokat lendít az idegenforgalmon. A kettesé meg, hogyismondjam, hagy kívánnivalót maga után.
@Hamster: Ez biztosan így van, de ettől - visszatérve az alapproblémához - még nem lesz okvetlenül "sajnos", ha nem fut fel Ferihegyen az utasforgalom úgy, ahogyan azt Te a saját szubjektív szempontjaid szerint látni szeretnéd. Sőt, sokaknak ez lesz a jó, mert mások a pereferenciáik, függetlenül a zárható kusettajtótól.
@tildy:): De mondjuk lehet, hogy nem vagyunk elég gazdagok ahhoz, hogy sokkal jobb legyen. Busszal is lehetne simán jobb, az megoldható. Ahogy valamelyik standupos mondta, előbb egy sima hétköznapot tudjunk rendezni, csak aztán próbálkozzunk olimpiával :)
Végre, hogy bezárták ezt a szánalmas koszhalmaz Ferihegy 1-et
@Hamster: Barcelonaban a repter elol indul egy nagy turistabusz ami a kozpontba rak ki. Ez kellene Pestre is. ~1000HUF es felorankent megy a Deakig, max megegy megallo a koruton.
@felucca: Nekem meg a te szubjektív szempontjaid lilák eléggé :) Őszintén szólva se ideje se pénze az embernek ahhoz, hogy mással utazzon, és még aztán mazochistának is kell lenni kicsit, ez így együtt sok. Majd beáll egy egyensúly, ahol kevesebb lesz a fapaddal csak egyik reptérről a másikon át a harmadikra repkedő buliutas ("nem akarom megnézni a helyeket, csak repkedek, mert megtehetem" - ma se ez a többség), de az se feltétlenül lenne az optimum, ha hirtelen csak a vonat maradna. Most azon túl, hogy a mai repülőgépek hatásfoka és gazdaságossága is egyre jobb, tehát nem véletlen, hogy nem a B707-esek és Tu-154-esek idején találódott ki a fapadosság - túl azon, hogy pár határ is eltűnt azóta :)
szóval akkor már sose fogok menni FerihEGYről Malévos Concorde-dal.
szomorú vagyok. :(
@xylon: Én is mentem vele a Catalunyától, de egyrészt nem 1000 HUF, hanem majdnem kétszer annyi (5-6 euro), a távolság viszont kisebb. Miért kéne ezer forintnak lenni? Jó, legyen olcsóbb, mint a taxi, és mint a tavaly reptéri busz, de irreális elvárásokat azért nem kell támasztani.
Én nagyon sajnálom hogy bezárják. Rendszeresen utaztam róla. Érdekes módon sokkal kulturáltabb "fapados" létére mint a kettes: nem volt tömegnyomor, normális időn belül át lehetett jutni a biztonsági ellenőrzésen, nem kellett hosszú ideig (sokszor órákig) sorban állni, normálisan megközelíthető volt (vasúttal vagy tömegközlekedéssel).
És most repülhetek a 2-esről. Volt már szerencsétlenségem utazni róla. Tömegnyomor, állandó sorban állás (a biztonsági ellenőrzést soha nem úsztam meg fél óra sorban állásnál kevesebbel, de volt, hogy két órát is kellett sorban állnom). Megközelíteni egy szál (este már elég ritkán járó) buszjárattal lehet, vagy a hiéna taxisokkal.
Számomra az 1-es terminál bezárása és a forgalom áttelepítése a 2-esre egyértelmű leépülés és balkánosodás.
Az a vicces a Ferihegy 1-et lekoszfészkezőkben, hogy azt se tudják, mit beszélnek. Lehet, hogy szűk volt, de koszos vagy nagyon igénytelen aligha. Mondjuk ezt a helyet élőben nem láttam, de inkább ráillhet a jelző - pedig Finnország:
lokoszt.blog.hu/2010/09/23/turku_terminal_vagy_raktar
De speciel Zürich pincéjében is ültem szutyokabb helyen, pedig Swiss járatra vártam. Egyátalán az emberek mit várnak egy fapados reptértől, FRA VIP váróját?
@Hamster: Ez mar business proposal volt a reszemrol a megfelelo arazassal. A Deak ket jeggyel erheto csak el, aminel az 1000 forint nem sokkal tobb, ha 1000nel sokkal tobb lenne akkor meg mar mehetnel minibusszal is. 5-6euro spanyoloknal megfelel a magyar 1000 forintnak.
@Hamster: Félreétés ne essék, tőlem az repked, és oda, aki és ahová akar, csak ne állítsuk már be a világot ilyen faék-egyszerűségűnek, hogy nagy utasforgalom-sok repülőgép = szuper, kis utasforgalom-kevés repülőgép = szar, mert ennek ugyanolyan kevés köze van a valósághoz, mint annak, hogy holnaptól minden légiutast sínen kell elszállítani, 80 km-es átlagsebességgel. A világ ennél színesebb és összetettebb.
@zolika78: 2-esben az indulás is kicsi, szűk, de az érkezés az mindig borzasztó kisszerűnek tűnt... mintha az ember megérkezne a Deák téri kisföldalatti megállóba valami futószalagraktáron át. A Skycourthoz nem volt szerencsém, nem tudom, mennyit adhat hozzá az átlagos utas komfortérzetéhez, és mennyit a fapadosokéhoz :)
@xylon: Úgy érted, hogy te 1000 forintos jegyárért tokkal-vonóval tudnád üzemeltetni a járatot, menetrend szerint, pótbusszal, időre, minden előírának megfelelő buszokkal? Akkor nosza, tessék azonnal megkeresni a BKK-t, szerintem ők is megváltóként tekintenének rád, az utasokról nem is beszélve! :)
@felucca: "A világ ennél színesebb és összetettebb."
... és még színesebb és összetettebb lett, amióta nem egyfajta elit per szoccjalista reláció a repülés, mint gyerekkoromban. Én igazán nem repülök sokat, de szerintem ha csak a turista oldalát nézzük, akkor is, az elmúlt tíz évben az emberek látóköre hatalmasat tágult, mert eljutottak egy csomó helyre a fapadosok miatt. Az üzletit meg ne is keverjük ide, mert már rég nem csak a top üzeltembereknek fontos, hogy eljussanak gyorsan valahova, hanem mezei mérnököknek is.
@xylon: Egyébként ha jobban meggondolom, Barcelonát ne másoljuk, ott volt, hogy a csomagjaink ott voltak kint a betonon a futószalag külső végén, mi a szalag belső végén, de a pakolóemberek elmentek sziesztázni, mi meg ott álltunk legalább fél órát úgy, hogy ha a szalag gumifüggönyét félrehúztad, akkor láthattad a csomagodat. Csak hát te ki nem mehettél oda, úgyhogy vártál. A sima kipakolási időn túl (mire beértél, mire a csomagjaidat kivették a gépből, stb), mondom: látótávolságban. Klassz volt.
@Bicepsz Elek77:

Nem várom tőled, hogy legyen fogalmad a múzeumok működéséről, viszont azt remélem, olykor belépsz egyikbe-másikba, nem csak kívülről szemléled az amúgy impozáns megjelenéssel rendelkező épületeket. De azért hogy legyen némi fogalmad, és fantáziád sekélyessége okán felvilágosítanálak arról, hogy nem feltétlenül csak használaton kívül helyezett repülőgépek alkothatják egy ilyen létesítmény gerincét. Gondolom most megleplek a válasszal, de jobb ha tőlem tudod meg, bár manapság mindent a haszon szemszögéből értékelnek, egy múzeum nem feltétlenül üzleti vállalkozás. Ha az volna, akkor a Nemzeti Múzeumot már rég lebontották volna, és a helyét vagy felhintették volna sóval, vagy pláza épült volna a Kálvin tér mellett. No de azért megnyugtatásodra elmondom, léteznek a világban olyan interaktívnak nevezett múzeumok, ahol a látogatók aktív résztvevőként élhetik át a múzeum tematikájának megfelelő programokat, és még önfenntartók is, esetleg hasznot generálnak működtetőjüknek.
@felucca: Ha megnezel barmilyen energiafogyasztasi tablazatot lathatod hogy a repules fogyasztasa ha nem is kisebb de kozel annyi mint a vonate es SOKKAL jobb mint az autoe. Es akkor meg nem beszeltunk az infrastrukturalis beruhazasokrol. Repulonek repter kell, az autohoz es a vonathoz meg utak keresztul kasul az orszagokon.
@kötözködő:
"kötözködő" ... az bizony! : )

@tildy:): Márpedig a nem működés jellemző tünet. De ha működnek se leányálom, főleg nyáron, mikor a forró telepisilt fémdoboz szindróma játszik. Még mikor működik sincs bátorságom használni. Inkább lépcsőzés a bőröndökkel (olyan marha nehéz lett volna egy rámpás aluljáró inkább?) mint hogy véletlen pont velem akadjon el, ezt az esélyt nem kapja meg. Na meg az a lift az a 'tömegek' kiszolgálására nem játszik. Idézőjel, mert a szuper vasúti kapcsolatot elég szórványosan használják a reptér forgalmához viszonyítva.
Talán nem véletlenül. Én is csak mert muszáj (vidékre).
Kicsit sárga, kicsit savanyú, de a miénk.
@lobster thermidor: Ja csak az a belvarosban van okoska. Oda siman eljutsz barmikor. Azert azt te se gondolid, hogy majd a latogatok beulnek egy repulobe es tesznek egy kort? Az kisse sokba kerulne es a turistak is smicigok.
@xylon: A repulo hosszu tavra valo (500 km felett) az auto es vanat meg az alatt eri meg.
@Bicepsz Elek77: Repultem en tobbszor is. De azert emlekszem arra a datumra pontosan mert akkor egy iranyba repultem es az eletem gyokeresen megvaltozott :D.
@Bicepsz Elek77:

Ha megkérhetnélek arra, hogy vedd magadnak a fáradtságot, és ne beszélj ennyi hülyeséget össze-vissza.
Köszönöm...!
Ugyanis ezzel a megszólalásoddal csak azt bizonyítottad, hogy egy kilökött árva szót sem értesz az egészből.
A legröhejesebb az volt az egészben, mikor az épület és a repülőgép közötti egészen komoly, 20 méteres távot is busszal kellett megtenni.És persze nem indult sose azonnal, hanem vagy 15 percet várakozni kellett, ami idő alatt kb 48x lesétáltam volna az említett távolságot...Micsoda marhaság ez az egész.
@geegee: Persze, nyilvánvaló, hogy valakinek így érte meg jól, nekem valahogy tipikusan nokiásdoboz-szagú, korrupciós-pénzmosodás jellegű ügyletnek tűnik a dolog.
Nagyon remélem, hogy a szóban forgó repülőtér csak akkor nyit újra, ha már elterjedtek a zajtalan repülők. A belinkelt videóból legalább most már tudom, mi gerjeszti azt az éktelen zajt vasárnap délután, amikor végre egy kicsit kiülne az ember a kerti nyugágyba, de nem lehet, mert még az ablakok is berezonálnak.
@nyelv-ész: - irreális amit elvársz
- rendszeresen módosítják a légifolyosókat emiatt
- ezért nem kell a város mellé/közepébe építeni a repteret
@nyelv-ész: Speciel engem a direkt üveghangon pörgő speed/túl gyenge motorosok vagy a chopperek jobban zavarnak. Előbbiek ráadásul előszeretettel visítoznak az éjszakában.
@geegee:

A nemzetközi repülőtereken vannak olyan biztonság, és vám előírások, amiket be kell tartani még akkor is, ha azok egyébként az egyszerű utazó szemszögéből teljesen logikátlannak tűnnek. Ezek közé tartozik az utasok becsekkolás után, a tranzit részen elkülönítése, ami a check-in pulttól, a buszon át ami a gépig kivisz, a repülőgép ajtajáig tart.

Hozzászólásod egyébként annyiban tökéletesen jellemzi a mai magyar közgondolkodást, hogy ésszerű magyarázat helyett többedmagaddal azonnal a sumákságra gondolsz.
minek röpködöl? én utazok tik meg dolgozatok legyen pénzem dicsak
gyorsab repcsit kéne csináni mer puják nem birják asz utat most voltunk usába kicsinyátak a úton geci 36 óra volt
@Hamster: Persze, csak egy forgalmas főutat könnyebben figyelembe tud az ember venni költözéskor, mint a légifolyosót... Kicuccolsz az erdő szélire, aszt hiszed, végre csend van és nyugalom, aztán egy óra múlva majd' leszakad az ég egy ilyen kávédaráló miatt. Külön élvezet, ha éjszaka, nyitott ablaknál...
@nyelv-ész: Hát ilyen, hogy "leszakad az ég", csak reptér közelében történhet az emberrel, egy reptér meg legalább annyira betervezhető, mint egy főútvonal.
@Hamster: Hát nem. Majd tölts el egy kellemes délutánt a Duna-parton valahol a Lupa-sziget magasságában, aztán számold meg, hány ilyen istencsapása nyöszörög a fejed felett, a bárányfelhőket kerülgetve. Este meg valami csapatszállító szokott menni, olyan a hangja, mint a világháborúban megsebzett négymotoros, a lezuhanása előtt fél perccel. Csak ezt negyed óráig hallod.
@nyelv-ész: Előre is elnézést kérek, de én ezzel úgy vagyok, hogy az ilyesmi a civilizációhoz tartozik, az előnyeit magam is élvezem (akkor is, ha nem repülök, mert ez együtt jár azzal, ha valahol van gazdaság), úgyhogy ha nem bírnám őket, akkor elbújdosnék a Szaharába vagy az Andok fennsíkjaira. Észak-Koreában például biztosan kisebb a légiforgalom, mégse cserélnék velük. Amúgy a Lupa-sziget bőven Budapest vonzáskörzete, nem csoda, hogy a térképre rajzolt piros vonaltól két lépésre nincs még totál kihalt csend és sötétség. Nem lehet, hogy túlérzékeny vagy ezekre a dolgokra? Csak mert én, ha nem akarom, észre se veszem a repülőgépeket.
@lobster thermidor: Értem, amit mondasz, de jó eséllyel meg lehetne oldani valszeg értelmesebben is.És hogy sumákságra gondolok rögtön?Hát még jó, éppen elégszer adtak rá okot az elmúlt 2év/8év/20év alatti időszakban...A kívánt évmennyiséget mindenki bekarikázhatja magának...
@lobster thermidor:
Jézusom, apám, közel sem arra reagálsz ami az eredeti felvetés volt (a fölösleges összeesküvéselmélettől eltekintve).
Ennek így mi értelme volt?
A buszról volt szó ember kizárólag, ami tényleg egy világröhej ezen a távon.
Elkezdik a beszállítást, csak hogy még akár 15 percet ácsorogjanak az utasok a tömött buszban a forró betonon. De volt már, hogy a 10 perce buszfeltöltés után a gépnél álltunk még ugyanannyit zárt ajtókkal.
A szar szervezés mintája.
Ezt nem KELL így csinálni, máshol hasonló paraméterekkel nem így csinálják. Pedig ott is betartják a szabályokat. A szabályokra utalás így politikusi melléduma. Vámszabályok, ne röhögtess.
Buszt ott láttam ahol nagyobb távokat kellett megtenni. Máshol ha nem csőröznek, mert fapados a reptér, akkor simán kisétálsz, esetleg ki is van építve, olyat is használtam ahol ennél kétszer nagyobb távot kellett megtenni gyalog, nemzetközi reptéren, de jórészt fedett, elkerített gyalogúton.
@Max val Birca: A háború előtt kezdték el építeni, csak a VH. megakasztotta a folyamatot, sőt egy részét újból kellett építeni. A pufajkások- géppisztolyosok nem az épület tartozékai voltak.
süti beállítások módosítása