Pestnek, még pontosabban Ferencvárosnak a Petőfi és a Rákóczi (született: Lágymányosi) híd közti része elvileg a Milleniumi Városközpont névre hallgat, nekem viszont sajnos nem megy, hogy városrészként tekintsek rá, holott a Duna és a Soroksári út közti rész még jelenlegi állapotában is sokkal városiasabb, mint húsz évvel ezelőttig volt, amikor egy teherpályaudvar terült el rajta.
Mivel a Nemzeti Színház és a MüPa nem tette kulturális negyeddé a Duna-parti sávot, jobb híján - a Morgan-Stanley és a K&H miatt - csak bank-korzóként szoktam emlegetni a fura zárványt. Figyelem: nem bankárkorzóként, mert nem nagyon tudom elképzelni, hogy a bankárok korzózni akarnának rajta :)
Egyébként már csak azért se tudnának korzózni, mert a partot a csepeli HÉV vágányait szegélyező drótkerítés választja el az irodaházaktól.
Az látszik, hogy az irodaházak üzemeltetői odafigyelnek a Dunára néző kertre: odaát a fű szó szerint zöldebb, a bokrokat gondozzák, padok is vannak...
... ideát meg decensen kitaposott, elsárgult, gondozatlan zöldség szomorkodik csak a sárban. A legkellemetlenebb azonban a foghíj, ami az utolsó irodaház és az első lakóház közt húzódik, a Haller utca torkolatával szemben. Itt egy épület már hosszabb ideje betonvázként csúfoskodik - talán a gazdasági válság áldozata, talán már azelőtt se lett volna bérlője.
Tőle északra még rosszabb a helyzet: itt egy alapozási munkagödröt találunk, mely méltó komplementere a Soroksári út túloldali foghíjainak. Mindemellett itt ocsmánykodik egy aluljáró csonkja is...
... melyen elvileg a HÉV túloldalára lehetne átkelni. De nem lehet, úgyhogy a Boráros tér és a MüPa közt a part el van zárva a külvilágtól (kivéve, ha valaki átmászik a gondozatlan kerítésen).
Ami engem nem hagy nyugodni az az, hogy mintha valamelyik blogban azt írták volna, hogy Budapest legdrágább ingatlanja is itt valamelyik lakóházban van. Persze biztos gyönyörű a kilátás a Gellért-hegyre (szívesen fotóznék panorámákat onnan fentről), de ez a sáv itt olyan igénytelen, hogy a legtöbb panellakótelepen se hagynák így sokáig. A Nemzeti építésekor a HÉV föld alá rakásáról is szó volt, ami elmaradt, lehet, hogy emiatt maradt gazda nélkül a part, de szerintem anélkül is kinézhetne normálisan! Az más kérdés, hogy a kutyasétáltatók és kocogók valószínűleg élvezik, hogy rajtuk kívül alig járnak erre emberek :)
Ez megy most