És még mindig a múltkori hosszú hétvégén készült anyagok következnek: ezúttal a BYD K9B típusú, kínai gyártmányú elektromos busz, melynek utolsó budapesti napját sikerült elcsípnem. Ugye emlékszünk, ő az:
A külseje tipikus modern busz, kis keleti beütéssel, a járgány belső terével viszont nem voltam elégedett: az utasoknak gyakorlatilag csak az akkumulátorok által el nem foglalt helyek jutnak. Ez a próbakocsi kétajtós volt, ha harmadik is lett volna, még kevesebb ülés fért volna el:
Persze lehet azt mondani, hogy nem gáz (és nem is, mert villany:), de sajnos szerintem Budapesten nem lenne nyerő a tömegközlekedésbe olyan 12 méteres buszt bedobni, ami annyi utast tud elvinni, mint egy 7,3 méteres Várbusz. Persze ülésből végülis nem volt nagyon kevés rajta, de a kitett papír 40 állóhelyet írt, ami szerintem valami elméleti érték lehetett, mert az már kemény szardínia feeling lenne. Mindenesetre ha jól tévedek, a hasonló érték az Ikarus 260-asnál 76 fő, ami ennek majdnem a kétszerese. Persze el lehet kezdeni vitatkozni, hogy 4 fő/négyzetméterrel, 5-tel vagy 7-tel számoljunk, vagy hogy ezek mennyire használható számok, de ha nem tesszük, akkor is világos, hogy ez a 12 méteres busz nem tudna egy klasszikus budapesti 12 méterest kiváltani, és engem utasként elsősorban ez érdekel...
Persze videót is csináltam, de mivel a külső felvételeket csúnyán elrontottam (beborult az ég, a fehéregyensúly meg rossz helyen volt, az eredmény valami fura betegzöld busz lett sárgás fényben), csak belső felvételeket tudok mutatni - nem kell megijedni az első pár másodpercnél, utána azért mozgókép is van :) Az is érdekes szerintem; például látszik, hogy elég kemény emelkedőkön másztunk fel, ezen túl a motorhang is megfigyelhető. Kicsit csapágyassá vált hajtású alacsonypadlós villamosokon hallani hasonlót, buszon még szokatlan volt a fülemnek...
Ez megy most