A múltkor meséltem arról, hogy a schöneiche-rüdersdorfi villamos századik születésnapján végigsétáltam egy 35 éve bezárt vonalrész mentén, ahol az utca két oldalán a város helyét teljesen visszavette a természet. Most az odaútról szeretnék egy kicsit hencegnmesélni, mert az is kész időutazás volt, igen erős NDK/KGST stichhel: Ostkreuz állomáson egy Pragotron kijelző tövében szálltam fel a hennigsdorfi LEW "Hans Beimler" művek által gyártott, 485-ös sorozatú motorvonatra (mely sajnos már elvesztette eredeti festését, ami miatt kólásdoboznak hívták). Rahnsdorfban átszálltam a VEB Waggonbau Gotha által épített kéttengelyesre, amivel Woltersdorfig mentem. Ott a Thälmann téren, a szovjet háborús sírkert mellett átszálltam egy Barkas által felvezetett Ikarus 66-os buszra, azzal jutottam el Rüdersdorfig.
A videó körülbelül bemutatja, hogy ott se maglevvel vagy űrhajóval utazgattam, úgyhogy azt kell mondjam, megérte a rohanás. És akkor még nem is beszéltem arról, hogy innen azért kellett idő előtt lelépnem, mert időre oda akartam érni Buckow-ba, a kisvasúthoz, onnan pedig még vissza kellett jutnom Berlinbe, ahol egy 1920-as évekből származó szerelvény közlekedett az U2-es metróvonalon :)
Az erősebb gyomrú érdeklődők kedvéért itt egy videó a helyközi kialakítású Ikarus 66-ossal való utazásról. A Deadalon esetleges szükségességére azért hívnám fel a figyelmet, mert a laprugós nosztalgiajárgány nem kicsit ugrált - nincs az a képrezgéscsökkentő algoritmus, ami ezt ki tudná nullázni :)
Ez megy most