Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (5) balaton (158) balatonföldvár (5) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (40) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (959) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (330) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (57) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (553) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (10) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (148) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) heviz ms (6) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (14) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (7) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1070) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (17) konstal (8) körtér (8) közlekedés (440) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (122) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (11) szavazás (6) szczecin (7) szeged (40) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (438) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (535) városkép (111) városliget (10) varsó (7) vasút (617) vasútállomás (6) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (945) villamos (851) vitorlás (10) vízibusz (21) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (347) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Villamosparádé november 25-én (programajánló)

2012.11.15. 12:00 :: Hamster

Idén november 28-án lesz 125 éve, hogy a Siemens&Halske méteres nyomtávú próbavasútjának formájában elindult a budapesti villamosközlekedés a Nyugati pályaudvar és a Király utca közt:

Ez nagyon szép évforduló, csak egy maréknyi város/üzem versenyezhet vele (a neten általában keveredik a villamos és a (városi) közúti vasút (lóvasút, gőzvasút) kifejezés, tehát ha azt olvassuk, hogy Bécsben vagy Szarajevóban ekkor és ekkor indult tramway, még nem feltétlenül azt jelenti, hogy elektromos üzemű kötöttpályás közlekedési eszközről van szó - a magyar nyelv itt specifikusabb a többinél, nálunk a "villamos" pontosan ezt jelenti, másutt a strassenbahn, tram meg nem feltétlenül - ráadásul az, hogy pl. a wikipedián ezeket állandóan összekeverik, további zavaros adatokhoz vezet), amit a BKV szépen meg is ünnepel november 25-én. A Nosztalgia villamosozás nevű facebook-csoportban már meg is írták az előzetes programtervezetet, ami ugyan részleteiben még változhat, de alapvetően igencsak élménydús szórakozást ígér:

Néhány szó a november 25-i villamoskavalkádról:

Járműfelvonulás: a villamosok Budafok kocsiszínben gyülekeznek, ahonnan a Fehérvári úton Újbuda-központig közlekednek, majd onnan a 4-es vonalon a Széll Kálmán térre. Indulási időpontok:

2624, 611: 9:38
1074, 436: 9:43
Tehermozdony+lóré, hóseprő: 9:53
UV: 10:03
492 (FVV csuklós): 10:08
csatolt Ganz: 10:17
szóló Tátra, szóló T5C5K: 10:28 (utasszállítás még kérdéses)
csatolt KCSV7: 10:37
csatolt TW6000: 10:48
Unimog: 10:53 (kérdéses)
2624, 611: 10:58
1074, 436: 11:03

Amint látszik, a nosztalgia villamosok kétszer is vonulnak: a Széll Kálmán térről 10:24-kor indulnak vissza Újbuda-központhoz - a 436, 611 és 2624 a 18-ason, a 1074-es a 4-esen. Az FVV csuklós 10:49-kor megy egy Széll Kálmán tér - Kossuth tér fordulót, 11:05-kor indul vissza. A felvonuló járművek normál díjszabás szerint vehetők igénybe.

Az UV egy P alakú körjáratban fog közlekedni 125-ös jelzéssel a Széll Kálmán tér - 18-as vonal - 47-es vonal - Városház tér - 47-es vonal - Újbuda-központ - 4-es vonal - Széll Kálmán tér útvonalon. Indulási időpontok:
Széll Kálmán tér: 10:45, 12:45, 14:45
Városház tér: 11:25, 13:25, 15:25
A járat minden érintett megállóban megáll.

Nosztalgia közlekedés a Széll Kálmán tér és a Blaha Lujza tér között: a 436-os, 611-es, 1074-es, 2624-es (párban), illetve a 492-es pályaszámú villamosok 12:59-től 15:24-ig indulnak a Széll Kálmán térről, 12:43-tól 15:18-ig a Blaha Lujza térről 15 percenként, melyek csak a Nyugati pályaudvaron, az Oktogonnál és a Király utcánál állnak meg menetrend szerint. 15:22-kor és 15:37-kor a 4-es vonalon végig közlekedő kocsiszíni menetek indulnak.A 125-ösön és a Széll Kálmán tér - Blaha járaton még kérdéses a díjszabás, legrosszabb esetben 400 ft/fő.

Részletek később. A programváltozás jogát fenntartjuk!

Azt már látom, hogy a fotósok meg fognak bolondulni, hogy mikor hova álljanak, meg hogy utazzanak vagy inkább fényképezzenek/videózzanak ;)

A tervek szerint egyébként a konkrét évfordulón, tehát 28-án, szerdán a 2-es vonalon fognak egész nap nosztalgia villamosok közlekedni - akinek nem kell dolgoznia, aznap is tud tujázni.

29 komment

Címkék: budapest programajánló város évforduló nosztalgia villamos 125év

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr844908192

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Eljött a bőség zavara!

Csatolt TW!
Egyszer lőttem a kocsiból egy videót róla, sajna eláztattam a telefont :(, akkor azt hittem valami szenzációnak az előjelét látom. Csak egy megfeküdt darabot húzott a másik.:(((

Viszont nem lenne értelme a 3,28,62,stb vonalakon inkább valamivel ritkábban, de csatolva járatni? KMúltkor Kőbányán lófráltam, egymás seggébe értek a villamosok! Egymást akadályozták szinte.

Csatolt TW-t a mindennapokra!!!!
A BKV parádézik a villamosokkal, közben Ők és a városvezetés tette tönkre Budapest kulturált villamospárti közlekedését. Helyettük szívhatjuk mindenhol a füstöt...
@sanche: Nosztalgiavillamosokkal mégis mi mást lehetne csinálni, mint parádézni?
Ez a szó, hogy "Lóré" ez nekem nagyon tetszik. Először lőrének olvastam, aztán lekattintottam, hogy mi lehet az. Ha jön Rocko, akkor neki üzenem, hogy "Lórémífászólátídó". 8-)
@Sam. Joe:

"(vasút), az angol lowry népies kiejtése, l. Vasúti kocsi.
Forrás: Pallas Nagylexikon
Read more: http://www.kislexikon.hu/lore_a_a.html#ixzz2CJN1sBmE"

Amiben az a vicces, hogy még sose olvastam-hallottam angol szövegben ezt a szót. Gondolom inkább a lorry-ból jöhetett.
@Sam. Joe: lőrét inni a lórén? :)
Nagyon finomságosságos! :)
@VT22: Félreértettél. A morgolódásom arról szólt, hogy a város és a BKV úgy csinál és úgy nyilatkozik, mintha villamosbarát lenne, pedig tönkre vágták.

Olyan ez, mikor a Bush világbékéről prédikál és árva gyerekeknek osztogat nyalókát. Nem a nyalókával van a gond..
@VT22:

Nosztalgiavillamosokkal mégis mi mást lehetne csinálni, mint parádézni?

- Budapesten némely vonalon konkrétan a napi forgalmat ellátni.....
@sanche: Ebben nagyjából egyetértünk. Mostanában mintha fordulna a helyzet, de így is le van maradva Budapest a vidéki városokhoz képest. Csak rá kell nézni Szegedre.

De ha 125 éves a villamos, az mégiscsak ünnep, és van mit ünnepelni.
@VT22: Nem ünneprontani akartam, na.
Egyébként tömegközelekedés szempontjából Bécset lehet a legjobban Budapesthez hasonlítani. Ott a villamos és a metró az első..Ennek is köszönhető részben, hogy a világ egyik legélhetőbb városa.
Bocsánat, ha butaságot írnék, nem vagyok valami nagy szakértő, inkább csak úgy kérdezem: síncsiszoló nem lesz vajon?

Hopp, most gyorsan bekukkantottam a linkek között a tehervillamosokról szólóra, és rá kellett jönnöm, hogy én is azon sokak közé tartozom, tadáááá!, akik a szép szürke fakockáról gondolták, hogy ő a "síncsiszoló". :-)
Persze azért szívesen látnék igazi síncsiszolót is!

De az én örök kedvencem, aminek sajnos a hivatalos nevéről fogalmam sincsen, bocsánat!, ugyancsak nem szerepel, ha jól nyitogattam meg itt a képeket. Utoljára én a 67-es villamos tabáni (Bethlen-udvar déli sarka) kis kiágazós végállomásáról indítottan találkoztam velük. Azokat a közepükön nyitott peronos, felhúzható vasráccsal védő kocsikat szeretném nagyon látni. Remélem, kibogozható a szemléletes leírásomból, melyikre gondolok... Ugye, van azért belőlük még legalább írmag?!
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Budapesten némely vonalon konkrétan a napi forgalmat ellátni."
Ez azért hülyeség, Budapesten nincs igazán régi villamos, maximum rossz állapotú (főleg konstrukciós dolgok miatt). Mümchenben is járnak 65-68 közt kocsik ("P" Wagen), Bécsben is közlekedik még szerintem '67-es gyártású E1-es, pedig ennek a két városnak van valószínűleg a legjobb tömegközlekedése a világon.
@KullWahad: Sajnos síncsiszolója nincs a BKV-nak, se középbejáratú kocsija. Pontosabban előbbiből a szentendrei múzeumban áll egy múzeumi példány, utóbbiból egy szétrozsdásodott pótkocsi van* (motorkocsi nem maradt). Persze Muki, azaz a sokak által síncsiszolónak nevezett masina azért lesz :)

*"Csak" pénzkérdés, hogy mikor újul fel, ráadásul a 2624 mögött nagyon jól nézne ki... Idén legalább behozták a szentendrei szabadtéri tárolóhelyről fedél alá, Zuglóba, ez egy elég fontos lépés volt, így azt se mondhatjuk, hogy nem történik semmi:
hamster.blog.hu/2012/07/25/villamosszallitas_vasuton_at
@Hamster: @Rocko-: Jaja, nekem is a lorry ugrott be elsőnek. Olyan dolog ez, mint a "zsondér", ami amúgy traktort jelent, de ezt a szót is csak a lexikon ismeri. Ha meg kiejtitek hangosan, akkor azonnal meg lesztek győzve, hogy ez tényleg a "John Deere"-ből jön. Napi feladványunk a "duzson", ami elvben szintén magyar szó. (Annyit segítek, hogy angolból jön ez is, és az építészethez van köze.)
@Sam. Joe: értjük SzenDzsó.
ami olyan mint a szendó és a bendzsó együtt. :))))
@Rocko-: Hideeeg, hideeeeg! Közelében sem jársz a helyes megfejtésnek!
@Sam. Joe: Lassan elárulhatnád. Vannak ilyen szavak, mint ez, vagy a slapic, ami állítólag létezik, de még sose hallotta senki őket ;)
@Hamster: Slapicot még a FIDO NET-ről ismerem és állíthatom, hogy létezik. Amikor legutoljára beszéltünk, akkor éppen Linux guru volt.

Naszóval! Duzson, az kb. ugyanaz, mint az angol dungeon, de a szótárban hozzá van írva minden szinonimának, ami egy vár tartozéka, még a körbástya is. Döbbenés.
@Sam. Joe: Itt van magyarázat - no meg forrás is:
fr.wikipedia.org/wiki/Donjon
" …a gallo-román *DOMINIONO" származéka, ami pedig a latin dominus-ból származik - mivel ez volt a vár urának és családjának lakóhelye; békeidőben pedig élelmiszer- és fegyvertár; kincstár és levéltár, no meg a különösebben őrzött foglyok börtöne" - jelentése: a vár legmagasabb tornya. (A 'vár'itt erődített várat jelent, nem várkastélyt.)
Nálunk: öregtorony, lakótorony; fellegvár - általában a vár legősibb része, történetileg ennek a bővítéséből-erődítéséből keletkezett maga a vár. Ostrom esetén a végső menedék, ahová a védők visszahúzódhatnak, ha a külső vár elesett…
Megjegyzés:a középkori angolban szintén "Fő torony" jelentéssel bírt, ez a jelentés megváltozásával mára 'zárka, pincebörtön, várpince' értelmet vett fel.
Magyar:
hu.wikipedia.org/wiki/%C3%96regtorony
"Magyarországon is ismert francia eredetű, de nemzetközileg használt elnevezése a donjon (ejtsd: donzson). Ebből ered az egyik angol neve, a dungeon. Angolul később inkább keep a neve, németül Bergfried, spanyolul torre del homenaje."
@Sam. Joe: Én is tudom, hogy létezik, ő maga mondta, hogy a nickje egy valid magyar szó :) A duzson meg így franciából átvettnek tűnik.
@Mormogi Papa: Hamster, Mormogi Papának én bizony megszavaznék egy virtuális, pajzson körbehordozást! ;-) Köszi szépen a magyarázatot, tök jó! (Mutassatok már nekem egy másik blogot, ahol ilyen diskurzus megy a kommentelők közt!)

@Hamster: Én a Dungeonos levezetést tudtam - ezek szerint rosszul. Viszont annak örülök, hogy nem lőttem annyira mellé.
@Sam. Joe: "Mormogi Papának én bizony megszavaznék egy virtuális, pajzson körbehordozást!"
Hát, már csak a nickje miatt is :)

"(Mutassatok már nekem egy másik blogot, ahol ilyen diskurzus megy a kommentelők közt!"
Ha tudnék iyet, lehet, hogy nem csinálnám ezt itt ;)
@Sam. Joe: @Hamster: Köszönöm, de van még néhány hely, ahol a ritkásan betévedő (ámbár "Professional Troll" pólót nem viselő) egyéneket kivéve ilyesféle kommentek is mennek :-)
Viszont ha ez a blog nem lenne - ki kellene találni :-)
A nick viszont öszvér, mint az avatarom is mutatja :-P
@Sam. Joe: "Mutassatok már nekem egy másik blogot, ahol ilyen diskurzus megy a kommentelők közt!"
bárhol ahova odamegyünk. :)
"Bukfenc", "skatulya"(3 ablakos) és 4 ablakos favázas pótkocsik, lanternás Schlick-motorkocsi, 1500-as póttal, stb.... Volna még tennivaló.
süti beállítások módosítása