Ha az ember vonattal megy Bécsből nyugat felé, körülbelül ugyanazt tapasztalhatja, mint amit a mi hegyeshalmi vonalunkon: egyik völgy oldaláról a másikra kanyarodik a pálya, egyik település után a másikon halad át. St. Pölten után ugyan az elmúlt húsz évben egyre egyenesebb pályákkal és egyre több alagúttal találkozhatott az utazó, a Bécsi-erdő kacskaringói azonban megmaradtak:
Legalábbis december kilencedikéig, akkor ugyanis üzembe helyezték a hegységen hanyag eleganciával alulról átvágó alagutat, és a hozzá kapcsolódó nagysebességű szakaszt, ami a Duna melletti, laposabb vidéken halad. Megpróbálom térképen érzékeltetni, miről is van szó - a régi szakasz sárgával, az új zölddel van jelölve, a két kék pötty közt húzódik a Wienerwaldtunnel:
Alte und neue Westbahn nagyobb térképen való megjelenítése
A megoldás rokonszenves - ha lenne pénzünk, nekünk is ugyanezt kellene csinálni pepitában: délről áthaladni a Gerecse vagy a Vértes alatt, és valahonnan Kocstól toronyiránt haladni Győr felé. De mi maximum álmodozhatunk erről, míg az osztrákok nem csak kapásból negyed órát javítottak a menetidőkön, de esélyes, hogy a mi, (papíron) részben 160 km/h-s hegyeshalmi vonalunkkal ellentétben itt nem lesznek egy-két év múlva lassújelek, hanem a kiemelt szakaszokon tényleg marad a 200-250 km/h...
De nem kesergési célból kezdtem ennek a bejegyzésnek a megírásába (mert úgy gondolom, hogy jó 90%-ban puszta pénzkérdés, hogy nekünk nincs ilyen vonalunk, Ausztriának meg van), hanem hogy mutassak pár képet és egy videót a néhány napja deklasszált "régi" vonalról, amit ezentúl elkerülnek a rajtuk látható IC, ICE, RailJet és Westbahn vonatok.
A helyi személyvonatok - és gondolom a tehervonatok is - maradnak, de ezzel a múlté a környék valószínűleg legforgalmasabb vasútvonala, ahol egymás nyakában jártak a mindenféle - az itthon megszokottnál még így is gyorsabb - jószágok, és ahol néha alig bírták beilleszteni a terheket a személyszállító vonatok közé. Mivel Ícé barátom novemberben rábeszélt egy sínek menti kirándulásra, videót is tudok mutatni arról, miért is jó, hogy a "régi" Nyugati Vasút mellett most már van egy új is - ráadásul ezzel mi is közelebb kerültünk Németországhoz ;)
Ez megy most