Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, hajókra, zenékre. Meg minden másra.
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad, mondjuk link formájában! Köszönöm! A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve.
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.
Hamster:
@NAR: Nem tudom, hogy Istókhalmán (:)) hogy néz az ki, de Rómában viccesnek tűnt, amikor a metró feljött a földszintre... (2025.09.18. 00:22)A "Mielőtt felkel a Nap" híd
NAR:
Ilyen "kimegy a metró a föld alól, átmegy a víz felett, visszamegy a föld alá" megoldást Stockholmban láttam a Szent E... (2025.09.17. 23:43)A "Mielőtt felkel a Nap" híd
Hamster:
@Sam. Joe: Nekem már fordítva volt, MÉG voltak "gömbölyű" Ikarusok, azok voltak az izgalmasok a modern kockák közt, de... (2025.09.17. 20:24)Utolsó napi nosztalgiabuszok
Hamster:
@gigabursch: Vélhetően teljesíteniük kell bizonyos hatósági elvárásokat, különben csak korlátozásokkal közlekedhetnek,... (2025.09.17. 20:21)Utolsó napi nosztalgiabuszok
Sam. Joe:
@gigabursch: Egyetértek. Emlékszem, hogy amikor az 556-osokat váltották a 200-asok a környékünkön, akkor nagyon fel vo... (2025.09.17. 13:46)Utolsó napi nosztalgiabuszok
gigabursch:
Az ilyen nosztalgia buszok (pláne, ha OT-s) kapcsán mindig felmerül bennem a kérdés, hogy a fékek, születnek, biztonsá... (2025.09.17. 07:53)Utolsó napi nosztalgiabuszok
Hamster:
@The Fireman: Rémlik, hogy láttam, de az utolsó meneteket nem vártam meg, ahhoz nem vagyok elég buszos :) (2025.09.16. 17:34)Utolsó napi nosztalgiabuszok
The Fireman:
A BPO-147 nemcsak a legutolsó napig ment, hanem ő volt a leges legutolsó, éjfél előtti indulással a 144-esen 2022. nov... (2025.09.16. 09:06)Utolsó napi nosztalgiabuszok
nyelv-ész:
@Hamster: Mi az az "aktív előtér"?
Konkrétan a repülőtér modern épületébe nem vittek be, ahova egyébként bárki bemehet... (2025.09.14. 11:09)Zajos masinák az Aeroparkban
Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje
A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll:
A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
A múltkori prágai Tatrás videó kapcsán írtam a "pukkogós" vezérlésről, azaz az akcelerátorról, vagy magyarul gyorsítóműről. Ezt a fajta villamosberendezést Amerikában fejlesztették ki az 1930-as években - mivel a pontos működését nem tudom leírni, félig viccesen azt mondanám, hogy egy bazi nagy…
Most nem a jövőről, nem a tömegközlekedés fejlesztéséről fogok írni (pedig lenne miről), hanem a múltról: hogy Budaörsre 1977 júniusáig sárga villamos járt. Valahol ott volt a végállomása, ahol ma a kör alakú felüljáróról a TESCO parkolójába kanyarodik az ember:
41-es villamos Budaörsön, a…
Kicsit szakadjunk el a villamosoktól, és lássunk pár gumikerekűt! A múltkor öreg keleti munkagépeket nézegettük, most következzék néhány spécibb verda:
Tavaly kisebb sokként ért, amikor láttam, hogy Trabanttal csinálnak városnézést Budapesten (biztos nem tavaly óta van…
Ez megy most