Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A Fővám téri egérlyuk

2014.04.14. 07:00 :: Hamster

Most megint egy olyan hely következik, amit nehezemre esik elképzelni, hogy bárki is visszasírna: a 2-es villamos régi megállója a Fővám tér alatt, a hozzá tartozó aluljáróval:

02020023.JPG

Ez a kép már csak azért is vicces, mert jobbra az a jelző azt mutatja, hogy nyugodtan behaladhat a villamosunk, miközben jól látható, hogy odalent még van egy másik. De a korlátok és a zöldterületet szegélyező kősor is borzasztóan néznek ki.

fovamter2.jpg

Persze az utas főként a megállót látta a komplexumból, ami egy nagy nyilvános vécére hasonlított, legalábbis a szagokat tekintve. Igaz, vízöblítéses volt - árvíz idején.

IMG_4778.JPG

Kiskoromban elég félelmetesnek tűnt ez a hely, és nem értettem, miért nem lehet a 47/49-es megállójából direkt átmenni a 2-es dél felé menő irányának peronjára. Egy ilyen átszállás hivatalosan úgy zajlott, hogy a kiskörúti villamosok peronjáról lementél...

fovamter.jpg

... a 2-essel párhuzamos aluljáróba, annak a végén lementél a 2-es észak felé menő irányának peronjára, onnan fellépcsőztél a felszínre, átmentél az 5-6 méterre levő másik lépcsőhöz, amin lerobogva elérhetted a Közvágóhíd felé menő 2-est. Persze a valóságban az emberek inkább átszaladtak a felszínen ehhez az utóbbi lépcsőhöz - azért szaladtak, mert a 47/49-es megállójának a híd felőli végén nem volt zebra.

IMG_5050.JPG

A Közgáz felőli kijárat se volt valami barátságos. Persze az '50-es évek legelején rettentő modern lehetett a külön szintű kereszteződés, ami biztos javított a villamosok menetrendiségén (azelőtt a Lónyay utcában futott a környék észak-déli kapcsolata, a mai 2-es pedig az első időkben a Kálvin, majd a Fővám térről indult - igaz, korábban volt felszíni kanyargás is, a Sóház utcából jövő tujákkal), de nem kicsit felemás volt az egész.

IMG_4797.JPG

És ez már a Fővám téri metróépítkezés kezdete, ekkor már meg voltak számlálva a régi aluljáró napjai. Érdekes, hogy itt épp jól működik az első képen téves szabadot mutató jelző!

IMG_4802.JPG

És ilyen volt a Közraktárak eredeti északi vége (őőőő... ilyenek voltak a Közraktárak északi végei?:) akkoriban. Azért írom, hogy az "eredeti", mert emlékeim szerint az átépítés úgy kezdődött, hogy lebontották az épületek első szakaszát, és hátrébb építették fel a ma látható homlokzatokat. Egyébként ezen túl se sok eredeti maradt az épületegyüttesből, legalábbis amikor arra jártam, általában téglafalak bontását és betonfalak emelését láttam. Félreértés ne essék, nem azt mondom, hogy az itt látható lepratelep jó volt, csak még nem döntöttem el, a mostani mennyivel jobb.

IMG_4842.JPG

Végül egy kép az északi rámpáról. Azért ennél csak jobb a mai, nem?

23 komment

Címkék: budapest közlekedés város képek m4 nincsmár

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr165852084

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jééézusom de jó, hogy ezek már archív képek.
MÁS TÉMA

Hamster, tudsz arról, hogy a műholdas RNF csatornán van egy Linie nevű műsor, amelyben villamosvonalakat mutatnak be végig.
Szöveg nélkül, egyszerűen lejátsszák, amit a villamos elejére rakott kamera rögzít.

Illetve kiírják a megállókat a képen is :)
A bejegyzés utolsó kérdésére:
-Mindenesetre tisztább, újabb! Kérdés, hogy meddig marad ilyen tiszta a támfal 2 oldala...

(Ezért jobb a kifelé szélesedő támfal mert az arra fújt graffitit "amortizálja" a hó, eső, jég, stb... :)
Ami azt illeti, a Lánchíd alatti átjárója a 2-esnek (a túloldalon egy fokkal jobb, bár éppenséggel nem amiatt része Duna-parti látkép a világörökségnek) se sokkal különb, és az még érintetlenül megcsodálható, bár igaz, hogy legalább nincs ott megálló. Meg a Margit-híd alatti HÉV-megálló, az se volt semmi... Mondjuk kicsit különös volt egy Andrássy úti földalatti-megállóvá átépíteni, de az eredeti állapotnál bármi jobb.
@cserepfalva: Nem csak tisztább a mostani, de jobban is használható, nem kell le-föl menni. Remélhetőleg megemelik majd a 2-es megállóperonjait is.
Hát én egyáltalán nem sírom vissza. Ami akkoriban nekem egyedül tetszett abban a megállóban, az egy-két ötletes grafiti volt. Bár alapból nem pártolom a grafitizést, annak a megállónak már kb. mindegy volt. De még ez se "működött" mert ha volt is egy-egy ötletes és már-már tényleg művészi igényű rajz, azt is hamar összefirkálták mások. A mostani állapot teljesen Európai jellegű, már-már egy német Stadtbahn-megállóra hajaz:).
@ruba: valóban, az Esinstein graffitről meg is feledkeztem. azt nyugodtan visszatehették volna.
Én még a graffiti-korszak előtt jártam arra naponta, és nekem semmi bajom nem volt vele. Nem volt egy lélekemelő hely, de nem lógott ki a 70-es, 80-as évek későkádári poszttraumatikus vasbetongányolós építészeti stílusából. Tény, hogy Hams képein már erősen lepukkant állapotban van.
Nem vagyok nagyon képben a mai tömegközlekedéssel, de nemrég volt szerencsém a négyes metróra épp itt felszállni, csodálkoztam is.
Azt viszont áruljátok el, hogy a kettes felszállóperonja végleges a mostani formájában? Gondolok itt a Vágóhíd felé menő oldalra - olyan összecsapott érzetet ad.
"csak még nem döntöttem el, a mostani mennyivel jobb."
??? sokkal. lehet vitatkozni az építészeti részletekről, de szerintem bőven felfelé emeli a pesti átlagot (a közvetlen környékről nem is beszélve). tisztább, szárazabb, jobb érzés.
egyébként nem értem, miért csak bálna. ha bálni akar, hát báljon.
persze szebb, mert nincs összefirkálva, de mos őszintén nektek bejön 2014-ben ez a gyötrelmes '90-es évek eleji tesco gazdaságos csempe dizájn???
Köszi a cikkért, nem volt egy szép hely sem, de valamiért jól esett megnézni ezeket a képeket.

Jut eszembe: nincs valakinek bármilyen fényképe a Westend Bevásárlóudvarról, a bazársorról, amit a bevásárlóközpont épitése miatt bontottak le 1999 körül? Ha jól emlékszem, az épületek úgy néztek ki, mint most a Határ úti bódék, csak kékben, volt ott egy metálbolt is Áramsokkolt Aligátor néven. A fél internetet feltúrtam utána, de nem találtam róla idáig semmit.
nem akarok telhetetlennek tűnni, mert tényleg elég profi ez az infrastruktúrafejlesztés, de mindig amikor arra járok villamossal, és várom, hogy a rakpartról a közraktár u. -ra felmenő forgalmat megállítsa a lámpa, arra gondolok, hogy ha már amúgy is alagútban viszik a villamost egész hosszan, akkor nem lehetett volna azt az autó-villamos kereszteződést is megoldani különszintűként? olyan hű de sok extra meló nem lett volna azért...
Nekem gyerekkorom óta kedvenceim a Duna két partján haladó villingerek.

Imádtam, ahogy a 19-es kacsázott a Lánchíd budai hídfő alatt, és megőrültem, ahogy a 2-es majdnem minden hídfőnél alábukott.

Soha nem ülök BKV-n, mert az egyéni közlekedés híve vagyok, de ha arra visz dolgom, mindenképpen tujázok a 2-esen.
@Kepkocka: áramütött alligátor volt a neve.
így talán többet találsz róla.
www.metallemezeim.eoldal.hu/img/original/50/aramutott-aligator.jpg
@Pityubácsi: Gondolom ez az Elektromos Krokodil tesója volt. A közelben meg még ott volt a Viking is, kicsit távolabba Solaris... amikor még vásárlási céllal is járt az ember a Nagykörútra :)
@Kepkocka:
@Pityubácsi:
@Hamster:
E helyütt megragadnám az alkalmat, és megemlékeznék a Krisztina körút és a Maros utca sarkán, a rendőrkapitányság mellett működő néhai Punkportal szerkesztőségről, ami már évek óta utazási iroda volt, de a bejárati ajtó még mindig Punkportalos volt... (Mára már lecserélték)
Szerintem a régi jobb volt, csak a déli irányú átszállást kellett volna megoldani.
A mostani igénytelen, semmitmondó, vacak.
Hamster, RNF???? Reagálj már valamit, ha már a hétvégén is te jutottál eszembe, mikor a tévét távirányítgattam :)
@Hoppácska: Mit reagáljak? Ha van is ilyen csatorna, én biztos nem nézem, unalmasan hangzik a programja :)
@Hamster:
De dög vagy, többször nem gondolok rád, beeee!
Habár születésem óta budapesti vagyok, ezen a környéken nem nagyon jártam a felújítás előtt. Hamster, nagyon ledöbbentett a korabeli átszállási útmutatód, nem is értem egészen :D le tudod, vagy valaki le tudja rajzolni, hogy nézett ez ki? mondjuk felülnézetben...
süti beállítások módosítása