A spotterdomb egy mesterséges kiemelkedés a ferihegyi "új" pálya mellett, amit a reptér üzemeltetői néhány éve csak azért emeltek, hogy a leszálló repülőgépeket figyelő-fényképező amatőrök biztonságos helyről, de azért a kerítésen kívülről hódolhassanak hobbijuknak. Persze a világban más helyen is vannak ilyen megfigyelőhelyek, de én itt hallottam először ezt a megnevezést. Ehhez képest vasútfotós berkekben a spotterdomb egy lenéző-lesajnáló kifejezés; szerintük például a kelenföldi pályaudvar peronjairól figyelni a vonatokat égő, mert az igazi vasútfotós tökön-paszulyon átvágva keres helyet magának, általában egy fa, esetleg villanyoszlop oldalában. Mivel nekem van életem, melynek zajlási helye eléggé nem esik egybe a vágányok közelségével, én nem tartom jogosnak az ilyen diszkriminációt, de hát nem vagyunk egyformák :) Mindenesetre júniusban véletlenül "felfedeztem" Nürnberg vasutas spotterdombját, Dürrenhof S-Bahn megállót.
Egy S-Bahn megálló ritkán bonyolult hely; itt is csak egy szigetperonról van szó, aminek a két oldalán állnak meg az elővárosi szerelvények. Viszont ahol ez a szigetperon van, az nem semmi: a nürnbergi főpályaudvar keleti vége! A Hauptbahnhof rengeteg peronja itt már véget ér, gyakorlatilag két sínpáron megy a helyi forgalom, kettőn a távolsági, a maradék tárolóvágányokhoz vezet, plusz van valahol valami regionális vonal is, amit nem sikerült megfigyelnem. Ez a pár forgalmi vágány viszont így is pont elég ahhoz, hogy állandóan mozogjon valami; különösen a távolsági forgalom két vágánya látványos: felüljáró jelleggel esik be, a tárolóvágányok fölött. A fenti videón egy esti félóra színe-java látható: a mozdonyos és motorvonatos S-Bahnokon túl láthatunk regionális és távolsági szerelvényeket is. Kétmozdonyos gyors-ingavonat, három különböző ICE típus, és egy emeletes kocsis inga is tiszteletét teszi...
Ez megy most