Elvarázsolt egy hely a 41-es villamos: a külső végén néha lovak nyargalnak a sínek mentén, az egyik megállóban csüngőhasú malac, kecske és póniló legelészik - máskor pedig az amúgy szelídnek tűnő Hosszúréti-patak rongálja meg annyira a pályát, hogy mindenféle korlátozásokat kell bevezetni.
Tavaly a patak Albertfalvához közelebb eső részén kellett megerősíteni a partfalat, emiatt a Villamosnapot az eredetileg tervezett helyszínről, Kamaraerdőből át kellett helyezni Budafok kocsiszínbe - és idén majdnem ugyanígy jártunk! Ezúttal majdnem a vonal végén, a végállomás előtt rogyott be a gabionos támfal, megcsúszással fenyegetve az alépítményt:
Ahogy látható, az építők itt néhány évtizede már számoltak a töltés mozgásával, így a vágányzat talpfástól betonba van ágyazva, de közlekedni azért nem lenne túl egészséges így. Kizárták hát a patak felőli vágányt a forgalomból, de hogy ne álljon meg az élet, ún. ráhajlítást építettek be Repülőtér megálló után - onnantól mindkét irány ugyanazt a vágányt használta - értelemszerűen felváltva:
A 2014-es Villamosnap alkalmából az öreg tuják is így közlekedtek a normál 41-esek mellett - a forgalom lebonyolítását rádiózással segítették. Tulajdonképpen így még "izgalmasabbak" voltak a menetek, de azért remélem, hogy előbb-utóbb helyreállítják a töltést...
Ez megy most