A Thüringerwaldbahn név nem csak úgy általában egy tetszőleges türingiai erdei vasutat jelöl, hanem konkrétan a Türingiai-erdőben járó, 22 kilométer hosszú vonalat - ami történetesen egy Gothából induló, méteres nyomtávú villamos. Gotha villamoshálózatát nem is nagyon lehet önmagában értelmezni, üzemeltetését ugyanaz a cég végzi, amely a Tabarzig tartó erdei fővonalért, és annak waltershauseni szárnyvonaláért is felelős. Érdekes elképzelni, hogy az eredetileg különálló "erdei" cég az első világháború előtt még kilenc vonalat tervezett, amiből csak ez a másfél épült meg...
A vonalon alapvetően Tatra KT4-esek jártak, sajnos túl ritkán ahhoz, hogy érdemes legyen az erdőben bevárni őket (hiszen én aznap még Erfurtba is el akartam jutni). Azért egy ex-mannheimi DÜWAG-gal is találkoztam, és azon filozofáltam, hogy vicces, hogy az NDK villamosgyártásának központjában, Gothában az NSZK konkurenciával lehet csak találkozni... Maga a vonal elég változatos: a városból kifelé menet kicsit rurális jellegű, aztán hatalmas nyílt földeken robogunk át (bár a videó feliratában panaszkodom a sebességre, azért tulajdonképpen rendesen haladtunk), végül a felső rész tényleg erdőben fut. Igaz, hogy most, ahogy leírtam ezt, rájöttem, hogy a videón pont fordítva fogjuk mindezt látni, mert a Tabarz-Gotha utazás közben videóztam :)
Ez megy most