Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

február 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  5. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Egyessel Etele feleTöbb mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig. Kezdjük a rövid képes...
  10. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...

Címkék

103 (7) 1233 (6) 125év (7) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (41) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (90) autók (82) bach (5) balaton (32) Balt Korthals Altes (7) bardotka (6) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (20) berlin (160) berlini fal (20) bkv (47) blog (28) bp nosztalgia (10) brno (14) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (767) budapesti pillanatok (41) buék (9) busz (81) búvár (10) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (38) csak egy videó (262) csehország (45) csehszlovák (29) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (7) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (9) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (392) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (20) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (7) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (26) felső szilézia villamos (23) fényvillamos (14) ferihegy (34) film (12) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fortepan (5) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (64) gibson (9) gitár (34) gmap (16) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (31) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (42) hajtóművek-motorok (5) hampage (313) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (5) helikopter (11) hév (29) híd (29) (33) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (33) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (11) katowice (5) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelenföld (5) kelet-berlin (5) kép (6) képek (818) képregény (95) kérdés (9) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (342) kritika (71) kulfoldi szemmel (76) laminátka (5) lánchíd (7) lanovka (7) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (45) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (10) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (42) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (126) mozdonyok (18) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (54) nagypolszki (6) németország (309) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (44) nosztalgia (219) nosztalgiabusz (25) nosztalgiavillamos (75) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (15) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (102) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (7) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (32) panoráma (108) paródia (5) pcc (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (17) popkultúra (119) pozitívum (12) pozsony (41) prága (17) programajánló (27) púpos (14) queen (15) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (22) relax (12) repülés (125) repülőgép (43) repülőgépek (75) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (33) rock (73) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (8) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (22) szilézia (5) szinti (5) szliács (5) szlovákia (100) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (203) tapolca (6) társadalom (5) tatra (21) taurus (7) technika (52) technikatörténet (51) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) tömegközlekedés (352) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (64) trolibusz (57) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (89) überzenészek (17) utazás (309) utcakép (166) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (394) városkép (86) városliget (8) vasút (453) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (749) villamos (659) vlog (7) vonat (7) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (33) youtube (267) zene (191) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Köln 2014 nyarán

2015.10.04. 07:00 :: Hamster

Külföldi beszámolóimat mindig igyekeztem úgy megírni, hogy adott esetben nem villamosmánok számára is fogyaszthatók legyenek, bár magam is érzem, hogy kicsit belefáradtam a műfajba az évek során. Kölnről viszont nehezen - vagy inkább sehogy se - bírnék keveset írni, ezért ezennel kísérletet teszek fent említett fáradtságom lerázására. A kölni témájú blogbejegyzések, illetve a legutóbbi müncheni és górzow-i villamosos oldalak annyira kevés visszhangot keltettek, hogy azt kell gondoljam, nem igazán sikerült eltalálnom velük a megfelelő érdekesség/képek száma/szöveg mennyisége/stílus arányt, úgyhogy a most következő két oldalon megpróbálok visszatérni korábbi, lelkesen ismeretterjesztő énemhez, bónuszként a szöveget megtömve történeti, technikai magyarázatokkal, linkekkel, tér- és sima képekkel. Az extra munka miatt legalább két-háromszor annyi ideig tartott, mire elkészültem, mint máskor, szóval csak remélni tudom, hogy lesz, aki elolvassa, neadjisten végigkattogtatja a képeket, linkeket, és a végén még tetszik is neki az egész ;)

Kölni tömegközlekedési életképek 2014 nyaráról I-II.
A Stadtbahn lelkivilága, megnyitott és lezárt alagutak, vonatforgatag a Hauptbahnhofon, és persze villamosok, hidak, villamosok, hidak...

Tulajdonképpen nem sok szerencsém volt ezzel a látogatással: az ott töltött körülbelül 46 óra nagy részében esett az eső, de legalábbis borult volt az ég - ha pedig nem, akkor azért, mert akkora szél volt, hogy az elfújta a felhőket. Ezen felül több vágányzárba is belefutottam, jelentősen leszűkítve a fotólehetőségeket. Mégis rettentően élveztem ezt a majd' két napot, és ez remélhetőleg átjön a beszámolón is!

25 komment

Címkék: énblog közlekedés németország tömegközlekedés villamos köln hampage

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr37888186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Így másnap már csak azt látom, hogy mi mindent nem írtam bele :) Például hogy az ottani és itteni városok méretének mekkora hatása van a vasútra, ti. az ottani InterCity nem 3-4 kocsit jelent, hanem 6-9-et, és még ezeken felül vannak az ICE-k 8-16 kocsival. És ezeket nem állítják meg minden fánál, mint az itthoni IC-ket, hanem a kisebb helyekre útközben vannak további vonatok. Ez persze tök logikus, csak azt nem értem, hogy ehhez képest miért gondolják, hogy modnjuk a kínaiak utasszállító szueprexpresszt akarnak csinálni Budapest és Belgrád közé... ami persze álljon majd meg Soltvadkerten is :)
@Hamster: Kedvenc nemzetközi vonatos utazásom: Tárnok-Martonvásár útvonal a Maestral nemzetközi gyorsvonattal (Budapest-Zágráb). Kicsit néztem, amikor felajánlotta az Elvira (akkor még úgy hívták).
@Hamster: Azért a Köln-Hamburg IC-k (nem 6-9, hanem annál sokkal több kocsival) megállnak Düsseldorf, Duisburg, Essen (na jó, ma mondjuk pont nem), Bochum, Dortmund Hbf-on, és ez még 100 km sincs ;-)
kommentvadász poszterenek: jó beszámoló, köszönjük :)
@Fradista Utazó: amit soroltál, az mind többszázezres-félmilliós kategória, nálunk stabilan második lenne bármelyik bp mögött. ezeket ciki lenne kihagyni :)
@SomiTomi: Ellenpélda, hogy a 103-assal menő IC-t München és Augsburg közt ki se akarta dobni a bahn.de meg az automata, csak akkor, ha minden más vonatfajtát töröltem, csak kifejezetten az IC-t hagytam bent. Pedig 200-zal megy, helyjegy foglalható rá, de a szoftver nem abból indul ki, hogy az utas a mozdony alapján választja ki a vonatát :)
@Fradista Utazó: Pont erről beszélek, hogy ezek egyik megállóhelye se a Pincehely, Sásd... Zalakomár... Hajdúszoboszló... Tokaj... Kisteelk, Szatymaz méret :)
@milliliteratura: Kihagyja viszont minden IC Leverkusent, ami nagyobb, mint Pincehely, Sásd, Zalakomár, meg a többi együttvéve :-)
@Hamster: Pedig kíváncsi lennék az emberek reakciójára, amikor megkéredzi a gép, hogy "Milyen vontatójárművel szeretnél utazni?"...
Amúgy Zalakomár is egyike azoknak a helyeknek, amikről csak azért hallottam, mert bemondja a hangos a vasútállomáson. Jó sok település tartozik ebbe a kategóriába, ország-városozás közben jól jön :-)
@SomiTomi: Mondjuk sok vonalon az egyvágányon keresztezés miatt álldogálnak vonatok, fővonalon azért az ilyesmi nem jellemző odakint, inkább az, hogy van még egy kétvágányú vonal a lassabb vonatoknak. Más lehetőségek, más vasút. Az ember eközben úgy gondolja, hogy ott milyen rossz lehet az egyéni/tömköz aránya*, mert helyben gyártják a sok autót az autobahnjaikra, de amikor kimegy a pályaudvarra, szembesül azzal, hogy egy nagy országban a kevesebb százalék is sokkal több ember tud lenni :) Meg mondjuk más a mobilitás is.

*@Fradista Utazó: Neked biztos van erre valami statisztikád, nekem most nincs erőm keresni :)
@Hamster: Valóban alacsonyabb a tömegközlekedési modal split Németországban, mint Magyarországon. Itt NRW-ben pedig különösen is alacsony. Kölnben a szgk. majdnem kétszer akkora részesedést visz, mint a tömegközlekedés, a Ruhr-vidéken ez az arány inkább 3:1, ezek nagyvárosi régiókban elég rossz értékek.
Én rendszeresen hallgatom a hírekben az útinformot, Magyarországon már kitörne a forradalom, ha akár csak feleannyi dugó lenne az autópályákon, mint itt. Ma is néztem az A3 a kölni körgyűrűn 4 sávon állt dél felé.
Amiért ez a pályaudvarokon kevésbé feltűnő, annak két fő oka van:
- A teljes mobilitás jóval magasabb, mint Magyarországon, és sűrűbb is (NRW népsűrűsége 510 fő/km2, Magyarországon most valahol 105 fő/km2 körül van, és ez bizony visszatükröződik a forgalom sűrűségében is). Tehát még az alacsonyabb részarány is abszolút számokban sokkal több utast jelent.
- Óriási különbség van a magyar és a német buszos modal split között. Magyarországon gyakran emlegetjük, hogy magas a tömegközlekedés részaránya, de azt ritkábban hangsúlyozzuk, hogy ez főként az egész EU kiemelkedően legmagasabb buszos modal splitjének köszönhető. Ez pedig azt jelenti, hogy ha a szokásos szgk./tömegközl. arány helyett egy hármas osztást néznénk: szgk./vasút/busz, akkor kiderülhetne (sajnos nemhogy városi, de még regionális szinten sem láttam ilyet, csak országosan), akkor akár még az is kiderülhetne, hogy a kötött pálya részaránya még magasabb is itt*, mint Magyarországon, csak a buszos utasok helyett jelennek itt meg az autósok.

* Tán nem világos a beszélgetés minden résztvevője számára: Észak-Rajna-Vesztfáliában élek, az "itt" NRW-t jelenti.
@Fradista Utazó: Igen, ez a buszos különbség lehet, hogy csak azért nem tűnik fel nekem, mert anno Düren környékén elég sokat buszoztunk. A NRW-i kötöttpályáról elég jól tanúskodik a Hohenzollernbrücke napi ezervalahány vonata, hogy nem menjünk messze Kölntől. Észveszejtő szám még akkor is, ha nem mindegyik vonata csatolt ICE, hanem van benne kétkocsis RB, na meg rengeteg S-Bahn is. Viszont el kéne mennem egyszer az aacheni oldalba, mert ott tényleg nem jártam azóta, hogy még silberlingek voltak a Silberlingek. Ott anno még a folyosón ácsorgás is megvolt, nem ám az a helyjegyes tespedés, amit manapság csapni szoktam :)
@Fradista Utazó: nrw? nem tucc a piros-fehér-zöldtől elszakadni? :)
@Fradista Utazó: Ehhez kieg: a néhány évvel ezelőttig teljesen hiányzó távolsági buszok fogalma, ami Magyarországon elég nagy területeken gyakorlatilag az egyetlen opció közösségi közlekedésre.
Az A3 és úgy kompletten a kölni gyűrű egy külön állatfajta szerintem. Az A1 Rajna-hídját nem tudom, befejezik-e, vagy inkább lebontják, folyamatosan túrnak, építenek az A3-on, Kreuz Leverkusen hídja szintén megrogyott, a kamionok a híd miatt csak az A3-ra mehetnek, plusz az Innere Kanalstraße eleji útépítés is okoz problémát, szóval a dugó többszörösen kódolt már jó pár éve. Valamint a forgalom is rohadt nagy.

@Hamster: Ha elhagyod Kölnt, gyakorlatilag elfogy a villamos. A tarifatáblázat ezt jól mutatja, az 1A, 2A- 1B, 2B zónákkal, a Köln-Bonn, illetve az összes többi VRS település viszonylatában. A kölni buszhálózat is igen komoly, csak kevésbé belvárosi valami. Na meg ha együtt jár villamossal, nem versenyképes. Hálózatot csak külön megállóbeli térképeken látni, a villamossal nem keverik.

Aachen felé mind a mai napig ismert a tömegnyomor, ahogy az összes RE, RB vonalon is. RE-n pláne.

@milliliteratura: Viszont van, amelyik Recklinghausenben is megáll, s olyan is akad, ami kihagyja Köln-Hbf-et. A Ruhr vidéken az ICE olyan szempontból röhejes, hogy utazási idő szempontjából nincs különbség egy RE-vel összevetve.

Amit viszont a kölni vasútról nem szabad elfelejteni-teljesítőképessége, kapacitása határán táncol. Így is állandóak a késések, ha valami zavar adódik, a fél állomás borul. A mivel utazzak kérdés igen izgalmas tud lenni, pl. egy alkalommal elég komoly gubanc volt a Solingen-Leverkusen-Köln vonalon, semmi nem járt, így maradt a Düsseldorfon keresztüli utazás.
Amennyiben az autózók jelentős része döntene a vasút mellett hirtelen, szerintem a vasutasok fel is kötnék magukat.
@milliliteratura: Szerintem nagyon élhető, nyitott tartomány, szinte nulla német sztereotípiának alapot adva. Sok magyar megtalálta már a számítását itt.

Kusen szinte előváros, csak ne akarj egyikből a másikba átutazni. Leverkusenből nagyon hiányzik a gyorsvillamos.
@Kopi3.14: Az A1 leverkuseni Rajna-hídját lebontják. Várhatóan 2023-ra készül el az új, 2×5 sávos híd. Szóval még nyolc évig nehéz lesz ott a helyzet.
@Fradista Utazó: Sose értettem, hogy a német projektet miért tartanak ilyen sokáig. Kifejezetten ilyen 5-10 éves távlatokban építkeznek, nem csak itt, de a berlini U5 is ezer éve épül és hol van még, hogy kész lesz. És ebben nincs levéltár-összeomlás, nem a berlini főreptér, tehát ha csúszás van, az még rájön a tetejére. Mondjuk azért értem, hogy alószínűleg azért húzzák el, mert több száz ilyen projekt van egyszerre, még egy német gazdaság se bírná*, ők nem EU támogatásban átutalva kapják az összeset :) Ugyanakkor érdekelne egy szakértő összeállítás, hogy hol vannak mondjuk az Egyesült Államokhoz képest, ahol mindenféle mérnöki szervezetek nagyon rosszakat mondanak az infra állapotáról, főleg a hidak és hasonló műtárgyak kapcsán.

*ugyanakkor ha nem jó a leverkuseni híd, akkor a forgalom átmegy eggyel lejjebb, és az Erzsébet híd fog megroggyanni, é.í.t., szóval mintha egy süllyedő spirál lenne a dolog így is, nem csak lassan elhúzódó javulás
@Kopi3.14: "A kölni buszhálózat is igen komoly, csak kevésbé belvárosi valami. Na meg ha együtt jár villamossal, nem versenyképes. Hálózatot csak külön megállóbeli térképeken látni, a villamossal nem keverik."
Én ne tudnám? Azt számolom, hogy életemben először vagy másodszor ültem tavaly buszon Kölnben. És az is villamospótló volt :)
@Fradista Utazó: Az marha jó lesz. Az A57 hídjáról mit tudni, mikorra akarják megcsinálni?
@Fradista Utazó: Az marha jó lesz. Az A57 hídjáról mit tudni, mikorra akarják megcsinálni?

@Hamster: https://www.google.de/maps/place/51°06'12.5"N+7°09'22.1"E/@51.103467,7.1539633,17z/data=!3m1!4b1!4m2!3m1!1s0x0:0x0?hl=hu

A jelzett részen a ziegeleiweg és a Talstraße közötti részt, csatornázás, új kút építése, aszfaltozás egy egész évig csinálták.
Solingen Hbf felújítása minimum három évig tartott, az egyik rész átadása után két héttel beázott, a járda egy része két hónap alatt szarrá süllyedt foltokban. A kölni Nord-Süd Bahn miatti Breslauer Platz megálló átépítéssel alig késtek hat évet.
Köln-Löwenich, A1 lehajtó és környéke, befedtek maximum 2 km-t, szintén valami hat év kellett hozzá. 2007-ben már csinálták, 2013-ban még nem voltak teljesen kész.
A Fühlinger See feletti hidat sem sikerül nekik két év alatt felújítani és leaszfaltozni. Közben alatta az Industriestraße folytatását idén megcsinálták, tehát az gyorsabban megy.
A Bözsi híd súlykorlátos, ott nem mehet a forgalom, le kell menni a Zoobrückéig. Ami előtt a vasúti alagutat is csinálják már vagy egy éve. Az A1-en Bocklemündnel szintén csinálnak valamit, vagy plusz sávot, vagy nem tudom, mert mikor arra jártam nem tudtam kideríteni.
Ha ezek után felcsapod a térképet, akkor már érthető is, milyen tökéletes a forgalmi helyzet a városban és környékén. Ha erre északon ráborítjuk a Ford által generált forgalmat, igazán szép tortát kapunk.
@Hamster: Egész Európában messze Németországban a leglassabbak az infrastruktúra-fejlesztések. Tudok (nem Köln környékén) olyanról, hogy egy sima 2×1 sávos, 9 km hosszú út, különleges műtárgyak nélkül, 8 évig épült. Itt a szomszéd városban (Bad Neuenahr-Ahrweiler) a B266 elkerülő útjának engedélyeztetési folyamata 1996-ban indult meg. Jelenleg folyik az építkezés, talán 2018-ra átadják.
De az A1-A61 elválási csomópontnál (Dreieck Erfttal) egy zajvédő fal építése miatt volt 8 hónapig lezárva a külső sáv. A kölni körgyűrűn az A1-en Köln-Nord környékén mióta is van forgalomkorlátozás? Legalább két éve.

Ennek több oka is van. Az egyik biztosan a nagyon szigorú szabályozás, minden szabálynak megfelelni csak ilyen lassú munkavégzéssel lehet. A másik a pénzhiány, az ország a szükségesnél sokkal kevesebbet költ infrastruktúrára (is). A közút- és a vasúthálózat állapota is folyamatosan romlik.
A harmadik, hogy mindent egyszerre akarnak. Hollandiában elindítanak egy projektet, két év alatt befejezik, akkor kezdik a következőt, az is két év. Nálunk elindul négy projekt egyszerre, és mindegyik nyolc évig tart. A végeredmény ugyanaz, de azt látod, hogy ott 2 év, itt meg 8 év az építési időszak.
@Kopi3.14: Az A1 leverkuseni hídjánál az a terv, hogy épül a mostani híd mellé egy 5 sávos. Amikor az elkészül, átterelik oda teljesen a forgalmat, 2×3 szűkített sávon (kb. mint ahogy ma megy a meglévő hídon). Akkor lebontják a mostanit, és épül a helyére is egy 5 sávos. Ez elvileg 2023-ra készülhet el, akkor szűnik meg a forgalomkorlátozás.
Az A57-ről nem tudok semmit.
@Hamster: A városon áthaladni nem éri meg. Az egészen extrém esetektől eltekintve (például amikor egy baleset miatt a keleti elkerülőn az A3-on észak felé a 4 sávból csak 2 volt járható) még dugóban is gyorsabb az autópálya, mint át a városon.
A forgalom nagyobbrészt nem a városi hidak felé kerül (arra azok mennek, akiknek valahol Köln északi felén van céljuk vagy onnét indulnak), hanem a többi autópályahíd felé. Az A4 rodenkircheni hídja például csúcsforgalomban eléggé lelassul az átterelődött forgalom miatt, de az A46 (D-Flehe) is erősen túlterhelt.