Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (108) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (399) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

"Félkör-fonódás", amíg átépült az "SZTK Rendező" (nem, tényleg nem jutott eszembe normálisabb cím)

2015.10.31. 07:00 :: Hamster

Annak idején nagy örömömre szolgált, amikor láttam, hogy az 1-es új végállomásán mindkét vágányt bekötötték a Fehérvári útba. Ugyanez a 4-esnél (Újbuda-központ) is jól jött volna, de ott előbb egy bódéval, majd a 2002-es átépítésnél az aluljáróval "elépítették" ennek a lehetőségét - meg annak, hogy a vonalat mondjuk a Kosztolányiig meghosszabbíthassák. Bár az átlagos utazó nem látta sok kárát a második vágánykapcsolat hiányának, egy Pestről Budafok kocsiszínbe menő szállítás, tanuló- vagy különmenet így nézett ki emiatt: az egyetlen vágányon az Október 23. utcáról kanyarodás a Fehérvárira, de ott ugye rögtön meg kell fordulni, mert a rendes menetiránnyal szemben áll a jármű. Irányváltás, irány a Körtér és Újbuda-központ közti, a villamosmániások által csak "SZTK rendezőpályaudvarnak" hívott objektumhoz. Ott be a középső vágányra, irányváltás, és már lehet is indulni Budafokra - mindez persze a forgalmat is feltartotta.

img_9476.jpg

Ehhez képest a Fehérvári/Etele/Hengermalom kereszteződésben összkomfortosan lehet fel-alá menni, és ezt szeptember utolsó hétvégéjén forgalomban is kihasználták, amikor az előbb említett "SZTK rendezőt" bővítették. Mivel azon a hétvégén nem csak magát a rendezőt, hanem a tőle délre eső szakaszt is piszkálták, a 18-as, 41-es és 47-es eredeti útvonalán buszok jártak, sőt, a 17-es villamospótlót is meghosszabbították délre, egyfajta elő-Fonódót létrehozva. Mindeközben a déli végállomásaik felől induló villamosok a Hengermalom útra kanyarodva 1-esként folytatták útjukat:

Az egyszerűség kedvéért nem ugyanazok a járművezetők mentek végig a teljes útvonalon, hanem a Hengermalomnál váltottak, azaz voltak "1-es pilóták" és "Fehérvári úti pilóták". Érdekes volt már csak azért is, mert három helyett két kocsis volt így az 1-es, igaz, gyakrabban is jött. Biztos voltak fennakadások a két nap során, de amikor én néztem, elég jól pörögtek. Úgy hallottam, idén még lehet ilyen terelés, de írásos nyomát (mikor és miért) nem találtam.

img_9510.jpg

Talán érdekes az is, hogy mit építettek az újbudai SZTK előtt: a harmadik vágányt 2002-ben olyan remekül tervezték meg, hogy azt közvetlenül csak dél felől lehetett elérni. Igaz, akik csinálták, azt akarták, hogy a 41-es  végződjön ott, mindenki úgyis majd a négyes metróval megy tovább. Igaz, akkor még tizenkét évvel arrébb volt a négyes metró megnyitása, úgyhogy végül nem nyírták ki a 41-est a semmiben végződéssel, hanem inkább a Batthyány térig hosszabbították, a VEKE kezdeményezésére. Viszont a béna kialakítás megmaradt: ha volt valami a Fehérvári út délebbi részén, a Bartók felől jövő villamosok csak cikk-cakkban tudtak megfordulni: lementek a Bocskai úti megállóba, ott a vezető átment a kocsi másik végére, és így behajtott a középső vágányra. Mostantól a Körtérről egyenesen be tudnak menni erre a középső vágányra, ami azért praktikus, mert a Fonódóban elképzelhető, hogy lesz olyan betétjárat, ami csak idáig jön. Szerintem mondjuk már most is lejöhetne a 61-es idáig, legalább hétvégén (hétközben lehet, hogy torlódást okozna a sok keresztező), hogy ne lámpákkal lassított cikk-cakk túra legyen az átszállás, csak egy le- és egy fellépés a körtéri megállóban - mégiscsak furcsa, hogy Újbuda-központ villamosmegálló, ahová villamossal és metróval is át lehet jutni, csak pár tíz méterrel van távolabb, mint a 61-es végállomási felszállóhelye, ahova csak gyalog lehet menni ;)

5 komment

Címkék: budapest videó tömegközlekedés villamos xi.ker

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr678025118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nekem valahogy úgy tűnik, hogy Bp-en valaki rájött arra, hogy amit a BSZKRT az 1930/40-es évek fordulóján megépített a Körtéren, az praktikus volt. Szép lassan kezdik visszaépíteni azt ami az elmúl 30-40 évben szétvertek. Már csak a 6-ost kéne bekötni és akkor minden lényeges kapcsolat meglenne.
Ha az 1-s úgy járna, ahogy azon a hétvégén járt, egy járművel tudnék melóba menni.
A Körtérről csak annyit, hogy aki kitalálta, hogy arra a 30 métere ne lehessen behajtani civileknek, azt naponta megautóztatnám az SZTK-rendező mellett.
Hosszú 1-eset ugyanott fotóztam én is. Szóbeszédek vannak hasonló vágányzárról valóban ,sőt novemberi villamosnapról is, de konkrét infó semmi.
@Gabesz9: kérem vissza a hurkát.
Vicces, hogy a műholdfotón ICS áll a 61-esen. :-)
süti beállítások módosítása