Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

február 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  5. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Egyessel Etele feleTöbb mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig. Kezdjük a rövid képes...
  10. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...

Címkék

103 (7) 1233 (6) 125év (7) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (41) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (90) autók (82) bach (5) balaton (32) Balt Korthals Altes (7) bardotka (6) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (20) berlin (160) berlini fal (20) bkv (47) blog (28) bp nosztalgia (10) brno (14) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (767) budapesti pillanatok (41) buék (9) busz (81) búvár (10) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (38) csak egy videó (262) csehország (45) csehszlovák (29) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (7) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (9) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (392) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (20) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (7) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (26) felső szilézia villamos (23) fényvillamos (14) ferihegy (34) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fortepan (5) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (63) gibson (9) gitár (34) gmap (16) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (31) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (42) hajtóművek-motorok (5) hampage (312) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (5) helikopter (11) hév (29) híd (29) (33) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (33) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (11) katowice (5) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelenföld (5) kelet-berlin (5) kép (6) képek (817) képregény (94) kérdés (9) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (342) kritika (71) kulfoldi szemmel (76) laminátka (5) lánchíd (7) lanovka (7) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (45) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (10) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (42) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (126) mozdonyok (18) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (53) nagypolszki (6) németország (308) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (44) nosztalgia (219) nosztalgiabusz (25) nosztalgiavillamos (75) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (15) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (102) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (7) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (32) panoráma (108) paródia (5) pcc (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (119) pozitívum (12) pozsony (40) prága (17) programajánló (27) púpos (14) queen (15) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (22) relax (12) repülés (125) repülőgép (43) repülőgépek (75) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (33) rock (73) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (8) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (22) szilézia (5) szliács (5) szlovákia (99) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (201) tapolca (6) társadalom (5) tatra (21) taurus (7) technika (52) technikatörténet (50) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) tömegközlekedés (351) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (64) trolibusz (57) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (89) überzenészek (17) utazás (309) utcakép (166) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (394) városkép (86) városliget (8) vasút (453) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (749) villamos (658) vlog (7) vonat (7) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (33) youtube (265) zene (189) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Az Oszt(y)apenkó hűlt helye - elkészült

2016.07.06. 18:00 :: Hamster

A múltkor még csak a gyalogoshidat "sirattam", azóta viszont elkészült a nagy mű. Nem tudom, autósként milyen, de gyalogosként, tömegközlekedőként eléggé visszásnak találom a változásokat. Konkrétan csak azért, hogy az aluljáróhoz odajussak (azaz még nem értem át a túloldalra), két zebrán kellett átmennem, a buszok közben az ezeket védő lámpáknál vártak, aztán meg cikáztak a sávokon keresztül. Igaz, ezt már anno az első rajzoknál látni lehetett, de az ember mindig reménykedik... A Budaörs felől a Beregszász út/Gazdagrét felé visszakanyarodást pedig direkt ellehetetlenítették: állítólag a XII. kerület kérte ezt, mert attól tartottak, hogy mindenki a hegyen át menne a reggeli dugók helyett, ha lenne ilyen irány. Ha ez igaz, akkor megkérdezném, hogy a XII. kerületi lakosok miért fontosabbak, mint a XI. kerületiek (vagy a hegyvidékiek, mint a lakótelepiek) egy XI. kerületi csomópontban? Sebaj, mindig is jó volt kétszer végigmenni a Budaörsi út soksávos részén a Hamzsabégiig és vissza, van ott elég hely még több tolongó autónak! Azért reményt keltő, hogy csak bontható dolgok állják el a visszafordulás útját, azaz adott esetben ki lehet javítani ezt a hibát.

Őszintén szólva kicsit soknak tartom a ~7 milliárdos árat csak azért, hogy a buszok (és a P+R-ezők) kényelmesebben jussanak ki- és be a pályaudvar mellől/mellé. Például nem lett átkötve a Rimaszombati út a Bartók felé, ami nyilván tudatos volt, hisz az autósok ne menjenek a legrövidebb úton, kerüljenek szép nagyot, ha át akarnak jutni Kelenföldre vagy Újbuda belsejébe; a mostani útvonalak (Budaörsi-Hamzsabégi/Nagyszőlős-Bartók, vagy Őrmező-Egérút-stb) lakosai úgyse tudnának meglenni eme átmenő forgalom nélkül ez az összeköttetés egy hidat igényelt volna a vasút fölé, és a külső Bartók forgalma is nőtt volna valamivel, de ha már alagutakat nem építünk, akkor el kellene kezdeni minél több útvonalra széttolni a forgalmat, nem csak a hatvanas években kitalált egyetlenegyre (ez egyébként az Egérúttal, M0-val együtt már korántsem olyan komoly probléma, mint 25 éve lett volna). Mindenesetre a korábban néha mutogatott körforgalom nagyvonalúbb megoldás lett volna, pláne a belinkelt képen látható úthálózattal. Az nem csak egy látványos buszforduló lett volna, hanem tényleges átrendezése a XI. kerület kapujának, amire igencsak szükség lenne. Sebaj, marad az a vicces felállás, hogy a kerület legnagyobb közösségi közlekedési csomópontja egyben a kerület kettévágója is is: se busz, se villamos, se metró, se autó nem juthat ott át, csak gyalogos és biciklista - és persze az is csak sok zebrázás után...

17 komment

Címkék: budapest közlekedés videó város morgás xi.ker csak egy videó osztyapenkó

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr858867216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Autós szemmel bár nem tökély,de nem lett ez annyira rossz.Aki annyira a XI. felé akar menni,az lejön a pályáról az Egér út-Budaörsi út-Gazdagrét felé,oszt jónapot.
Az a körforgalom-makett látványos,de ekkora rádiusszal ma már szerintem lehet,szűk lett volna a minden irányból odasűrített útvonalak forgalmához.
Én minden nap erre járok.Az egész beruházásnak nem sok értelme volt.Az úri közönség pedig szakított pár száz millát.
Autós szemmel, naponta használva: a csomópont nagyszerű. Ha a kerület kérésére nem "falazták" volna le a Budaörs felőli visszafordítót, akkor szinte tökéletes lett volna. (Szerencsére sima sáv-átfestéssel orvosolható lehet később - remélhetőleg rájönnek majd, és megcsinálják pár év múlva.)

A csomópont igen sok komoly problémát és korábban balesetveszélyes szituációt tökéletesen orvosol. (Ezeket részletesen kifejthetem, ha lenne rá igény.)

Buszos szemmel nézve még nem próbáltam, de valószínűleg az új őrmezői buszterminál az egyik legnagyobb nyertese a dolognak.

Gyalogos szemmel nézve, én elszúrtnak tartom az átkelési lehetőséget, talán több ziccert is kihagyott a tervező, bár a korábbi hídhoz képest valószínűleg minden jobb.

Ami még feltűnő nekem, hogy ahhoz képest, hogy korábban mekkora káosz bírt lenni egyes forgalmi irányokban, most teljes nyugalom van, egyszerűen attól, hogy fizikailag különválasztották a gyorsforgalmi utat a helyi gyűjtő/elosztó sávoktól. Érzetre tiszta Európa! :) (Hasonló, mint amikor az örökké bedugult, kaotikus 2x1 sávos Andor utcát felváltotta a jól járható, fákkal-bokrokkal szegélyezett új verzió.)

A Bartók Béla út be-nem-kötése valóban nagy hiány úthálózati szempontból, viszont forgalomszervezési okokból talán jobb is így. (A Bartók Béla utat és környékét az utóbbi évtizedekben szándékosan tehermentesítették, lásd pl. a Fehérvári út végének lezárása, stb.)
@Souky Sanjay: a hozzászólásod alapján feltételezem, hogy valószínűleg csak a gyorsforgalmi irányban haladsz át a csomóponton. (M1-M7) Úgy valóban szinte semmi haszna nincs, de nem is arra épült.
Ja, és az emelt körforgalommal kapcsolatban: a budaörsi teszkónál megépült "prototípus" használati szempontból katasztrófális. Nehezen belátható, balesetveszélyes, kicsi az áteresztő képessége, és ráadásul borzasztó ocsmányul néz ki. Városias környezetben az ilyen böszme műtárgyakat dugjuk el a föld alá, ha lehet.

(Az Oszt(y)apenkó csomópont úgy lehetett volna egy fokkal még jobb, ha a gyorsforgalmi főirányt ásták volna be, és a visszafordító lenne a felszínen, egy parkkal a közepében. Sokkal drágább lett volna...)
a drágán szart minősített esete.
@mauzi: A belinkelt rajzon nagyjából pont ez is volt, hogy az "autópálya" besüllyesztve, minden más a felszínen.
@mauzi: "most teljes nyugalom van"
Ez biztos? Elférnek a buszok a buszmegállókban például? Vagy mint a videón látható, sorban állnak a lámpánál, csak az autós nem látja őket, mert el vannak ásva? :)
A Budaörsi út - M1 (és vissza) irányban túl nagy változást nem vettem észre. Egyszer mentem arra biciklivel keresztbe, a lépcsőzésnél jobb, de tényleg kicsit sok lett a zebra.
@mauzi: "A csomópont igen sok komoly problémát és korábban balesetveszélyes szituációt tökéletesen orvosol. (Ezeket részletesen kifejthetem, ha lenne rá igény.)"

Nekem volna.

@46Laca: "Aki annyira a XI. felé akar menni,az lejön a pályáról az Egér út-Budaörsi út-Gazdagrét felé,oszt jónapot." Persze, le lehet ott is menni. De akkor ugye ez egy újabb olyan pont, ami megkérdőjelezi azt, hogy akkor mégis mi értelme volt 7 milliárdot az új csomópontra költeni.
@promontor: Teljesen egyetértek, a csomópont korábban sem volt különösebben balesetveszélyes, bár a Sasadi útról nem volt egyszerű a kihajtás a sztrádára. (Pl. egy egysávos lámpával a szélső sávban megoldható lett volna.)
"...osztjónapot" mindazok részére, akik nem a Beregszász u. környékén laknak. Azoknak ugyanolyan bonyolult, vagy még! hazamenni. Cserébe nézhetik ezt az esztétikus műromot.
Szépségben csak a teszkó körhíd hasonlítható.
Szar. A fő problémát, a két sávosra szűkülő Budaörsi utat befelé nem oldották meg, így ugyanúgy dugó van, mint régebben (én motorozom ugyan, de néha autóval kell jönni). De a lényeg az, hogy a köcsög XII. kerület mentesül az átmenő forgalom alól a Beregszászi balra kanyarodás letiltásával, meg hogy mennyit lehetett lenyúlni a fideszes geciknek.
@klem: "bár a Sasadi útról nem volt egyszerű a kihajtás a sztrádára" Egyszerű lett volna az, ha a kedves autósok figyelembe vették volna a Sasadi úton kitáblázott kerülőutat: https://www.google.hu/maps/@47.4681432,19.0147477,3a,30y,151.49h,84.39t/data=!3m6!1e1!3m4!1semCsTILnzqHAPkiGo5cd6g!2e0!7i13312!8i6656

@Yaesu: A "kétsávosra szűkülő Budaörsi" kb. megoldhatatlan és ez független a csomóponttól. A balra lekanyarodás tiltásával kapcsolatban annyit azért elmondanék, hogy az Érdi-Németvölgyi vonalon már most komoly átmenőforgalom van és annak a megakadályozása, hogy még több legyen, nemcsak a XII. kerület érdeke, hanam Sasadé is.
Mindig öröm látni hogy hazánk a 10 millió közlekedésmérnök hazája. Én naponta erre járok. Sokkal kisebb lett a dugó, nyugodtabb a forgalom. A nagy vesztes a Meki és az ÖMV, ami a pályáról már nem megközelíthető.
@mauzi: Ott szerintem a közepén lévő ménkűnagy korlát (nehogy leessen valami a sztrádára, ez mondjuk érthető) miatt nem lehet belátni, egy felszíni körforgalomnál ilyenre nincs szükség. A közepére nem szabad mindenféle dombot építeni, ami sajnos ennek ellenére nagy divat...
Azt nem tudom, hogy észrevettétek-e, a város felé vezető oldalon (kifelé is van hiány, de jóval kevesebb) a zajvédő fal díszburkolata nagyon sok helyen hiányos. Mivel valószínűleg nem diffundál levegővé, leesik az útra. Na most egy ilyenre motorral ráhajtani mondjuk este, sötétben.

Tipikus fideszes munka. :(
@cradbox:

Sokkal kisebb lett a dugó? :D Akkor Te egy párhuzamos univerzumban jàrhatsz erre.