A pozsonyi villamoshálózat egyik nevezetessége a várhegy alatti alagút. A 790 méter hosszú műtárgy közúti alagútként kezdte pályafutását: 1943-ban kezdték építeni, de csak 49-ben adták át; közben egy ideig óvóhelyként üzemelt. A gyalogosforgalom miatt a felső szakaszából eredetileg egy plusz feljáró nyílt a felszínre: ez megvan ma is, csak le van zárva, ugyanis '83 óta a villamosoké a terep:
Még épp sikerült elcsípnünk a kora őszi délután utolsó napsugarait az alagút lenti (Duna-parti) bejáratánál. Pontosabban sütött volna még a nap, csak odaépült elé egy elég magas épület, hosszú árnyékot vetve a sínekre :)
A viszonylag lapos szögben beeső fényben csodálkozva vettük észre, hogy mekkora por van odabent. Nem tudom, hogy valami aktuális munka során verték fel, vagy mindig ilyen, de elég látványos volt! A fentebbi képen az is látható, hogy a "cső" másik vége magasabban van; ami viszont nem nagyon vehető ki, az a szintén elég látványos közvilágítás.
A felső kapu egy szűk, közúti forgalom által alig használt utcában van, ahol az összképet csak egy kék sitteskonténer rontotta. Ahogy a táblák mutatják, a gyalogos és kerékpáros átjárás tiltva van, mégis, negyed óra alatt több gyalogost és egy biciklistát is láttunk ki- vagy behaladni...
Az alsó nyílásnál is érezhető volt, hogy a barlangszerű kialakítás felerősíti az acélon gördülő acél hangját, és ez felül még feltűnőbb volt, vélhetően azért, mert nem nyomta el a zajokat a környező forgalom. Olyan volt, mintha egy utasszállító készülne felszállni! Ezen felül érdemes megnézni, mekkora porfelhőt vert fel a váltó előtt fékező villamos 0:36 körül :)
Ez megy most