Érdekes, hogy hogy megváltozott gyerekkorom óta a budaörsi reptér! Nem nagyon emlékszem*, hogy azelőtt - repnapokon kívül - vitorlázókat láttam volna itt, a kilencvenes években viszont megjelentek a csörlővel "fellőtt", aztán lelkesen termikelő gépek, és ma már fura lenne, ha nem lennének ott. Persze érthető, hogy korábban nem voltak jellemzőek a reptérre, hisz az '90-ig az MHSZ és a MÉM RSZ birodalma volt, komolynak mondható forgalommal**. Akkoriban, ha ilyen halkan suhanó jószágokat akartunk látni, ki kellett menni Farkashegyre vagy Hármashatárhegyre, most viszont olyan sűrű üzem van, hogy szinte párhuzamosan szállnak fel és le, illetve néha hármasával keringenek odafent:
Ha jól gondolom, Super Blaník, Pirat, Góbé, K-7, K-8 típusokat látunk; utóbbi kettőt csak valószínűsíthetően, mert nem tudtam rendesen leolvasni a lajstromot a videóról :) A fentebbi filmecske egyébként csak melléktermék: a 41-esen közlekedő nosztalgia villamos két felbukkanása közti időt ütöttem el azzal, hogy kigyalogoltam a Kőérberki út szélére, és mozgáskoordinációs gyakorlatokat végeztem a zsebkamerával. Régebben be is mentem ilyenkor a reptérre, de ma már nem ismerek senkit odabent, mittudomén, mik a szokások, mit szabad, hova lehet menni, szeretik-e, ha valaki fotózik... A kintről filmezés így is annyira lekötött, hogy majdnem lekéstem a nosztalgia tuját :)
* ha valaki másképp emlékszik, szóljon, lehet, hogy csak én jártam mindig rosszkor ott
** ma már hihetetlennek tűnik, hogy néha hosszú tömött sorokban álltak az Ancsák, Zlinek és Kamovok ott, ahol ma alig van élet, állandóan hallani lehetett a Pilatus jellegzetes hangját, és teljesen természetesnek számítottak a kötelékműrepülés-gyakorlatok
Ez megy most