Három éve jártam először a berlini Classic Remise-ben, és úgy hozta a sors, hogy idén megint ellátogattam oda, csak úgy a klassz/érdekes/szép dolgok látásának örömére.
Ez az 1916-os Ford T nem kimondottan szép, inkább csak érdekes, de autótörténetileg rosszabb képpel is indíthattam volna a bejegyzést, nem? :)
Például ezzel. Oldalkocsis Vespa... Döbb. Szerintem ha én ülnék bele, el se tudna indulni - bár mondjuk lehet, hogy ez nem a minimotor hibája lenne.
Ez a Buick Century a színével is kilógott a régi és/vagy szép autók tömegéből. Állítólag a "Century" név onnan jött, hogy a típus könnyedén tartani bírta a 100 mérföldes (~160 km/h) sebességet - a harmincas évek második felében ez még komoly teljesítménynek számított. Bár tulajdonképpen a keleti blokk autói még a nyolcvanas években se nagyon hozták ezt a szintet.
És ha már gömbölyded formák: az Isetta vicces ortopédsága mindig mosolyt varázsol az arcomra. Egyszer kipróbálnám, milyen lehet egy ilyennel utazni!
Erről a kocsiról csak azért tudtam, hogy Panhard, mert rá volt írva. Fura kinézetű egy jószág - az ötvenes években gyártott Dyna Z "szájában" ködlámpát találhatunk.
Ez a gépsárkány még az előzőnél is különlegesebb! A berlini Wittler Európa legnagyobb kenyérgyára volt, annyira, hogy saját járműflottával terítette a termékeit. A cég az 1920-as évektől a lovaskocsikat nem akármire cserélte, hanem villany-teherautókra.
Ez a konkrét masina a negyvenes évek első felében született az esslingeni gépgyárban. Az energiát ólomakkumulátorok szolgáltatták, melyeket 5-6 óra alatt lehetett feltölteni, és melyek ezután kb. 60 kilométeres hatótávra voltak elegendőek, 20-25 km/h-s végsebességgel. Amúgy amikor a motorkapcsolótérbe benéztem, az jutott eszembe, hogy egy UV villamos menet-fék hengerét látom.
Ilyet eddig még csak fotón láttam: egy Amphicar, mely, ahogy a neve is sugallja, kétéltű volt. Szép már kevésbé...
A bejegyzés végén álljon itt ez a valami, amiről megköszönném, ha valaki megmondaná, micsoda. Sajnos nem láttam az elején az emblémát, úgyhogy semmilyen nyomon nem tudtam elindulni.
Amúgy "tovább is van, mondjam még?" :)
Ez megy most