Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

június 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  5. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Egyessel Etele feleTöbb mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig. Kezdjük a rövid képes...
  10. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...

Címkék

103 (7) 1233 (6) 125év (7) 1969 (6) 1976 (5) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (41) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (93) autók (82) bach (5) balaton (32) Balt Korthals Altes (7) bardotka (8) basel (7) bbc (8) bécs (45) belgium (11) bengáli (20) berlin (160) berlini fal (20) bkv (47) blog (28) bp nosztalgia (10) brno (14) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (783) budapesti pillanatok (42) buék (9) busz (83) búvár (13) bytom (5) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (38) csak egy videó (263) csehország (54) csehszlovák (33) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (8) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (10) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (32) emlékek (5) énblog (397) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (16) érdekesség (25) erfurt (7) Ernst Plefka (5) esti városkép (8) évforduló (5) ezres (10) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (12) felhők (26) felső-szilézia (27) felső szilézia villamos (24) fényvillamos (14) ferihegy (36) film (12) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (16) fogyasztói (24) fonódó (10) fortepan (5) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (64) gibson (9) gitár (34) gmap (19) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (32) gyermekvasút (25) haditechnika (14) hajó (42) hajtóművek-motorok (6) hampage (321) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (5) helikopter (11) hév (33) híd (29) (34) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (33) il 14 (10) ipari létesítmények (6) írás (15) it (9) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) Karl Holzinger (7) kassa (12) katowice (6) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelenföld (5) kelet-berlin (5) kép (6) képek (842) képregény (95) kérdés (10) kirándulás (11) kisföldalatti (13) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) közlekedés (351) kritika (71) kulfoldi szemmel (90) laminátka (5) lánchíd (7) lanovka (7) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (47) les paul (6) lhbs (25) li-2 (5) linz (10) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) luzná u rakovníka (5) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (11) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (43) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (126) mozdonyok (21) mozi (6) mtp (7) muki (11) münchen (26) műrepülés (8) múzeum (55) nagypolszki (6) németország (312) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (5) nohab (45) nosztalgia (220) nosztalgiabusz (26) nosztalgiavillamos (76) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (15) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (103) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (38) panoráma (108) paródia (5) pcc (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (18) popkultúra (120) pozitívum (12) pozsony (42) prága (21) programajánló (27) púpos (15) queen (15) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (22) relax (12) repülés (129) repülőgép (43) repülőgépek (78) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (33) rock (74) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skanzen (5) skoda (8) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (19) st.pölten (5) stuttgart (7) svájc (27) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (23) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (106) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (203) tapolca (6) társadalom (5) tatra (23) taurus (7) technika (53) technikatörténet (54) tehervonatok (10) tél (14) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) tömegközlekedés (365) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (67) trolibusz (59) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (89) überzenészek (17) utazás (313) utcakép (178) uv (37) vár (11) várnegyed (8) város (407) városkép (87) városliget (8) vasút (471) vasúti becenév (6) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (760) villamos (681) vlog (7) vonat (7) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (33) youtube (279) zene (192) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Nagy fehér vasak a májusi esőben

2020.05.01. 07:00 :: Hamster

Bár ebben a blogban elsöprő túlsúllyal képviseltetik magukat a villamosok, nem szeretném elfelejteni, hogy első igazán hatalmas mániám a repülés volt. Repülős könyveket gyűjtöttem, "repülős füzeteket" rajzoltam-írtam magamnak, alig vártam, hogy repülőnapra menjünk, és a Hármashatárhegy, illetve Budaörs felett suhogó-morgó gépek töltötték be a szívemet (egy idő után a Csillagok háborúja és a Sky Channel mellett:). Ehhez képest ma már a fene tudja, hány éve nem ültem kisgépen! Egyfajta pótlásként az utóbbi időben sikerült kicsit közelebb kerülnöm Budapest "komoly" repteréhez, a ferihegyihez. A nagygépek ugyan most se fognak meg annyira, mint egy alacsonyan áthúzó MiG-21-es, vagy egy épp felszálló Hawker Hurricane, de a körítéssel: a pályákkal, előterekkel, a földi kiszolgálók munkájával együtt már nem áll tőlem többé távol az, hogy órákon át a hideg esőben ázzak miattuk :)

Ferihegyi túra 2019 májusában
Boeing, Airbus, Boeing, Airbus, IFA, Rába... szóval itt van az összes nagy név :)

7 komment

Címkék: budapest repülés ferihegy repülőtér repülőgépek hampage

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr3915645198

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nálam 1994 februárjában ütött be végleg a katonai repülés, ekkor vettem meg életem első Top Gun magazinját. De a civileket is elnézegetem itt és máshol :)
@Flankerr: Akkor te mázlista vagy, mert a váltás után annyi kép és infó volt mindenről, hogy fürdeni lehetett volna benne. De a nyolcvanas években nem volt szabad akármit látni, így például a Repülés újságban csak azért volt kép a MiG-29-ről, mert néhány példány átrepült vendégségbe svédországi Uppsalába, és ott sokan lefotózták. De egy kb. egykorú típusfüzetben csak egy béna, nem igazán hasonlító háromnézeti rajz volt róla. Szerintem utána évekig nem volt róla fotó, még akkor se, amikor az ideiglenesen jéittmaradtunk csapatok repülték őket Tökölről. Bezzeg a nyugati sajtó cikkeiből a nyugati típusokról mindről volt kép :) A hatvanas évekbeli Repülésekben is hatalmas cikk volt a MiG-23-asról, ami igazából a 25-ös volt. Igaz, sport- és gazdasági repülésről szépen és sokat írtak, én meg megtudhattam, hogy mik a Trénerek, melyik a Pilatus Porter, még a vitorlázókat is mind felismertem akkoriban, pedig azok igazán soha nem érdekeltek.
Nagyon jó kis válogatás :-) De a WizzAir távolról sem magyar légitársaság, ez közkeletű tévedés. Marketingokokból a hazai piacon szeretik "magyar kötődésű"-nek nevezni, de valójában egy amerikai bef. alap van mögötte, illetve ma már a részvényesek.
Nem akarnám széttrollkodni, de a kérdésre, miszerint vissza fogunk-e jutni valaha is arra a szintre - remélem, hogy "nem" a válasz. Jól látható, hogy az olcsó repülőjegyek oda vezetnek, hogy boldog-boldogtalan repked a földrészek között, és ez akár hetek alatt világjárványt okoz. Évekig csak hallottunk róla, de legyintettünk rá, mint felesleges okoskodásra. Sokak életformájává vált, hogy hétvégi kikapcsolódásként akár néhány száz kilométerekre is repülővel ment, mert olcsóbb volt a repülő, mint a vonat.
Legyen csak drága a repülés, és tényleg csak az és akkor repüljön, amikor indokolt.
@nyelv-ész: Bocs, de ez így ebben a formában szerintem nem igaz: Kínába nem repült boldog-boldogtalan, Olaszországból, Ausztriából viszont legalább annyian hozták haza autóval vagy busszal a vírust, mint repülővel.

Az egynapos túrákért nem fájna a szívem (én sose csináltam olyat), de ha mostantól megint csak a gazdagok mehetnének kényelmesen külföldre nyaralni, a proletár meg vonatozzon két napot (a repülőnél sokkal rosszabb szellőztetésű fülkében), ami a nyaralásból vonódik le, az azért nem lenne jó. Amúgy is, ha nincs repülő, akkor aki csak teheti, megy kocsival. Ha meg senki nem mehet sehova, az nem jó az embereknek, és nem jó egy teljes üzletágnak, amiből sokan élnek. A globalizáció körülbelül egyetlen kézzelfogható jótéteménye az volt az átlagember számára, hogy tényleg olcsón bejárhatta a kontinenst...
@Hamster: Nem azt mondtam, hogy legyen megfizethetetlen, csak mondjuk ne lehessen 6-8 ezresért Európa másik felére utazni, akár havonta többször. Aki évente 1-2 alkalommal repülne, az úgyis össze tudja szedni az árát.
A nagy röpködésnek nem mellesleg környezetvédelmi szempontból is káros hatása van, tehát ha nem lenne ez a járvány, az eszement mértékű légiközlekedésnek akkor is véget kell vetni.
@nyelv-ész: De ki mondja meg, hogy kinek ne legyen megfizethetetlen? Nekem? Csányi Sándornak? A nagymamának, aki az unokákhoz szeretne kimenni Angliába?