Összedobtam mostanában néhány videót régebbi, még fényképezőgéppel készített felvételekből. Ezek egy része annak idején már felkerült a youtube-ra, de csak úgy önmagában, maximum 10-20-30 másodpercben (a fényképezőgépem ennyit tudott egyszerre felvenni, és ezt is csak 640*480 pixel méretben, 15 kockával másodpercenként), túlnyomó részük viszont csendben pihent a külső HD-n. Az első ilyen "retró" filmecske az UV-k, a második pedig a nagykörúti csatolt Ganzok utolsó idejét mutatta 2005-2006-2007-ből, de talán ez a harmadik sikerült a leghangulatosabbra:
Dél-Pesten a hannoveri kocsik hamar elkezdték átvenni a régebbi típusok helyét: a 13-asból lett 3-as 2001 októberében indult, az 50-esen pedig ugyanazon év novemberében jelentek meg a német járművek. Ehhez képest a kispesti 42-es és a pesterzsébeti 52-es elég sokáig tartotta magát: itt 2006 júliusának utolsó napján mentek el az utolsó UV-k, helyükre a Nagykörútról a Combinóknak köszönhetően felszabadult Ganz csuklósok kerültek*. Természetesen ott kellett lennem az öreg tuják utolsó óráiban! A villamosvezetők külön az eseményre festett táblákkal, illetve a fotósokkal szemben tanúsított extra türelemmel készültek a búcsúra, a hab a tortán pedig az volt, hogy az utolsó menet után a szerelvények már nem a Száva utcai kocsiszínbe álltak be, hanem átcsattogtak Zuglóba, hogy a selejtezésükig eltelő időt ott töltsék. Volt egy hangulata, ahogy a vérpadra menő** villamosok libasorban kanyarogtak végig a már nem emlékszem, hogy miért, de erősen cikk-cakkos útvonalon! Olyat például ma már nem lehet csinálni, mint ami az egyik snitten látszik, hogy egy UV szerelvény elhalad három másik mellett...
Ha valakit érdekel, itt van az akkor készült beszámolóm a búcsúról
* az 52-esen ekkor egy ideje esténként már hannoveri kocsik jártak, de a búcsú éjszakája az UV-ké volt
** ez csak részben igaz, mert néhány szerelvény egy időre még átkerült Kelenföldre, ahol a 19-esen és a 49-esen jártak
Ez megy most