Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

szeptember 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  5. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Egyessel Etele feleTöbb mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig. Kezdjük a rövid képes...
  10. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...

Címkék

103 (7) 1233 (6) 125év (7) 1969 (6) 1976 (5) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (8) 424 (12) abszurd (26) Ab van Donselaar (41) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (94) autók (83) bach (5) balaton (40) Balt Korthals Altes (7) bardotka (8) basel (7) bbc (8) bécs (45) belgium (11) bengáli (22) berlin (160) berlini fal (20) bkv (47) blog (28) blues (5) bp nosztalgia (10) brno (14) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (796) budapesti pillanatok (45) buék (9) busz (85) búvár (13) bytom (5) c50 (10) c64 (16) caf (10) cégtörténet (5) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (46) csak egy videó (268) csehország (57) csehszlovák (36) csörgő (9) cukiság (34) debrecen (25) demó (8) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (10) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (33) életmód (6) elveszett (32) emlékek (5) énblog (403) énzene (19) építészet (66) építkezés (22) épület (17) érdekesség (30) erfurt (7) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (5) ezres (10) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (12) felhők (26) felső-szilézia (28) felső szilézia villamos (25) fényvillamos (14) ferihegy (37) film (12) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (19) fogyasztói (24) fonódó (10) fortepan (5) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (32) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (65) gibson (10) gitár (36) gmap (19) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (37) gyermekvasút (28) haditechnika (14) hajó (42) hajtóművek-motorok (6) hampage (326) hamster (5) hangok (5) hangszerek (12) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (5) helikopter (11) hév (34) híd (29) (34) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (35) il 14 (10) ipari létesítmények (6) írás (15) it (9) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) Karl Holzinger (7) karosa (5) kassa (13) katowice (6) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelenföld (5) kelet-berlin (5) kép (6) képek (864) képregény (95) kérdés (10) kirándulás (11) kisföldalatti (14) kiskörút (5) kisvasút (44) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (6) közlekedés (355) kritika (71) kulfoldi szemmel (93) laminátka (5) lánchíd (8) lanovka (7) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (51) les paul (8) lhbs (25) li-2 (5) linz (10) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) luzná u rakovníka (5) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (11) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (43) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (6) MOD (7) morál (11) morgás (127) mozdonyok (21) mozi (6) mtp (7) muki (12) münchen (26) műrepülés (8) múzeum (56) nagypolszki (6) németország (315) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (46) nosztalgia (222) nosztalgiabusz (26) nosztalgiavillamos (77) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (16) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (106) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (38) panoráma (108) paródia (5) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (18) popkultúra (120) pozitívum (12) pozsony (44) prága (22) programajánló (27) púpos (17) queen (15) r.i.p. (13) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (22) relax (12) repülés (131) repülőgép (44) repülőgépek (79) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (36) rock (75) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) sg (5) skanzen (5) skoda (8) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (19) st.pölten (5) stuttgart (7) svájc (27) szabadság híd (11) szeged (31) szergej (26) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (107) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (212) tapolca (6) társadalom (5) tatra (27) taurus (7) technika (56) technikatörténet (57) tehervonatok (11) tél (14) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) tömegközlekedés (373) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (68) trolibusz (60) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (90) überzenészek (17) utazás (315) utcakép (181) uv (39) vár (11) várnegyed (8) város (413) városkép (87) városliget (8) vasút (485) vasúti becenév (6) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (777) villamos (701) vlog (7) vonat (8) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (35) youtube (286) zene (195) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Bajszos Szergej zöld mezőben, csíkos kocsikkal

2020.09.11. 07:00 :: Hamster

Ahogy az első balatoni retró hétvégén, úgy a másodikon is szorgalmasan kergettük a Szergejeket, különösen a bajszos festésű 194-est, amikor a "vékonycsíkos" gyorsvonati kocsikkal jött. Ugyan a program legérdekesebb fellépője a menetrend szerinti vonatot vivő 424-es volt, a legszerethetőbb pedig a dupla Púposos szerelvény, a legszebb szerintem ez az összeállítás volt:

dsc_6934-3.JPG

Itt éppen Badacsonytördemic-Szigliget állomáshoz közelít a nem éppen visszafogott füstölésről ismert masina. Ha ez egy 360 fokos panorámafotó lenne, akkor látszódna, hogy mellettem-mögöttem szó szerint minden ágon és oszlopon lógott egy fotós :)

dsc_7181-1.JPG

Másnap egy szokásosabb (aktuális festésű) szerelvénnyel is elkaptuk ugyanezt a gépet Balatonkenesén. Így se nézett ki rosszul, ...

dsc_6843-2.JPG

... de azért mégis így volt az igazi! Vajon csak azért tetszik nekem ez az enciánkék alapon vékony fehér csíkos festés, mert más, mint amit gyerekkorom óta megszoktam, vagy tényleg eltalálták annak idején a színtervet? Ti mit gondoltok?

dsc_7031-1a.JPG

De a 194-es mellett ne feledkezzünk meg a másik retró Szergejről sem, a legelsőről! Persze - ha jól tudom - csak sorozatgyártásban volt első, mert építettek előtte két prototípust is, de így is jelentős mérföldkő volt az M62-001, hiszen háromezerkétszázvalahány további példány követte, a két- és háromszekciós variánsokról nem is beszélve. Egyébként figyelemre méltó, hogy a típust otthonában is a MÁV nómenklatúrájának (M=belsőégésű motor által hajtott 6=hat tengely, 2=a következő sorszám az M61 után) megfelelően tartották számon! Érdekes még a képen, hogy a mozdony mögött egy villamos fűtőkocsit láthatunk, ami a vonatban levő IC kocsikat látta el energiával. A Szergej komoly hiányossága, hogy nincs benne vonatfűtő generátor - ami ilyen hőségben értelemszerűen nem a fűtést, hanem a klímát táplálná.

dsc_6714a.JPG

Előző nap egyébként egy Csörgő játszotta ezt a szerepet a 001 mögött, az imént látott fűtőgép akkor ugyanis éppen egy Nohab mögött dolgozott - a Nohabok (a 017-es kivételével) tudniillik gőzfűtéssel (kazánnal) rendelkeznek, amivel szintén nem sokat tudnak kezdeni a modern, klímás kocsik. Nem volt kimondottan szép összeállítás ez a felemás géppáros, úgyhogy a fotózásnál inkább a luhanszki masinára koncentráltam :)

A Szergej régimódi mozdony, azaz hanggal együtt teljes az élmény, úgyhogy nem maradhat ki a bejegyzésből a videó. Morog a kétütemű, fütyül a turbó!

10 komment

Címkék: balaton retró videó képek vasút szergej

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr3716195022

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"...Vajon csak azért tetszik nekem ez az enciánkék alapon vékony fehér csíkos festés, mert más, mint amit gyerekkorom óta megszoktam, vagy tényleg eltalálták annak idején a színtervet? Ti mit gondoltok?"

Szerintem is sokkal szebb, nagyon eltalálták. (Meg már csak a Piko H0-s modellek miatt is kedves ez a színösszeállítás...)
"...mellettem-mögöttem szó szerint minden ágon és oszlopon lógott egy fotós :)"

Mindig csak a lógás... :-)
Vasárnap (aug. 2.) én is kint voltam, Füred környékén igyekeztem elkapni a vonatokat. :) Sajnos a 001-es Szergej akkor egy NoHAB mögött volt, semmi nem látszott belőle.
Arról van valakinek valami információja, hogy a kocsik, mozdonyok színeit ki és/vagy mi alapján találják ki? Van erre valami belső útmutatás, vagy rendszer? Vagy csak megnézik, melyik a legolcsóbb festék éppen a boltban?

Ehhez egy érdekes adalék: mindig is utálattal néztem a kisföldalattik (M1) felújítása után (kb. 1990-es évek közepe?) a kocsik utaskapaszkodó csöveinek (bocs, nem tudom a szakkifejezést erre) a többi rész színétől teljesen elütő, ordenáré, sárga színét. Aztán kiderült pár éve, hogy az egyik volt évfolyamtársam "ízlését" "dicséri", ugyanis ő döntötte el ezt a színt a BKV-nál a következőképpen: "Mutattak nekem 3 különböző színmintát a gyártók, hogy erre tudják festeni a csöveket, én meg ráböktem erre a sárgára, mert az tetszett a legjobban." Azóta mindig eszembe jut az illető, amikor kisföldalattizom...
"M=belsőégésű motor által hajtott 6=hat tengely, 2=a következő sorszám az M61 után"

Ezt én is így tudtam, aztán erősen kezdtem zavart érezni akkor, amikor a külföldről behozott NOHAB-oknál teljes agyhalál jött a számozásban (nomeg amikor azt a kódrendszert szétrúgták). S jött az átlag ember számára felfoghatatlan kerékképletre való hivatkozás a NOHAB-osok részéről, ami vonatbolondok kivételével egy kezelhetetlen kódszótár, mert hogy itt van amelyiknek csak 4 tengelye hajtott és ezért kezdődik 4-essel a sorszáma.
Háthát.. a nénikéjük hátsóját, na....

Persze kiváncsi lennék a V61 és V62 mozdonyokra is, akárcsak a V41/42-re, a V44-re vagy a V45-re.
@gigabursch: Nem hatmotoros Nohab bőven azután jött, hogy a mostani számozási rendszert bevezették, más is a számuk, mint az ex-M61-eseknek.

A V63 szerintem azért lett 63, mert az M63 tesója volt sok téren. Azelőtt is felrúgták néha a rendszert, pl. a Bocók V55-ösök lettek, nem V52-esek (asszem az jött volna sorban).

V42 és V42 viszont volt: hu.wikipedia.org/wiki/M%C3%81V_V41_sorozat és hu.wikipedia.org/wiki/M%C3%81V_V42_sorozat
Sőt, V44: hu.wikipedia.org/wiki/M%C3%81V_V44_sorozat de még V45 is: hu.wikipedia.org/wiki/M%C3%81V_V45_sorozat
Nem vagyok egy Szergej rajongó, de ez bajszos festés igen erősen kiadja :)

És igen, ez az enciánkék így nem megkopva a fehér csíkkal nagyon jól néz ki. Mondom ezt úgy hogy én már nem utaztam ilyenen.
Arra emlékszem, hogy ha csak állt az állomáson valahol egy Szergej járó motorral, akkor is tudni lehetett, hogy ott van, ha nem volt látható.
Még az alapjárattól is remegett a föld jóval távolabb is.
@Hamster:
Köszönöm a választ.
A 4 tengelyesek közt sem volt az összes mind hajtott tengelyű, pláne önálló motorral, így a kapcsolódó nohabos okoskodás kb semennyire nem érdekel, mert önmagukat köpik szembe az ezen vonalon lovagló okoskodók.

Ez a V44 jól nézett ki.