Ahogy az első balatoni retró hétvégén, úgy a másodikon is szorgalmasan kergettük a Szergejeket, különösen a bajszos festésű 194-est, amikor a "vékonycsíkos" gyorsvonati kocsikkal jött. Ugyan a program legérdekesebb fellépője a menetrend szerinti vonatot vivő 424-es volt, a legszerethetőbb pedig a dupla Púposos szerelvény, a legszebb szerintem ez az összeállítás volt:
Itt éppen Badacsonytördemic-Szigliget állomáshoz közelít a nem éppen visszafogott füstölésről ismert masina. Ha ez egy 360 fokos panorámafotó lenne, akkor látszódna, hogy mellettem-mögöttem szó szerint minden ágon és oszlopon lógott egy fotós :)
Másnap egy szokásosabb (aktuális festésű) szerelvénnyel is elkaptuk ugyanezt a gépet Balatonkenesén. Így se nézett ki rosszul, ...
... de azért mégis így volt az igazi! Vajon csak azért tetszik nekem ez az enciánkék alapon vékony fehér csíkos festés, mert más, mint amit gyerekkorom óta megszoktam, vagy tényleg eltalálták annak idején a színtervet? Ti mit gondoltok?
De a 194-es mellett ne feledkezzünk meg a másik retró Szergejről sem, a legelsőről! Persze - ha jól tudom - csak sorozatgyártásban volt első, mert építettek előtte két prototípust is, de így is jelentős mérföldkő volt az M62-001, hiszen háromezerkétszázvalahány további példány követte, a két- és háromszekciós variánsokról nem is beszélve. Egyébként figyelemre méltó, hogy a típust otthonában is a MÁV nómenklatúrájának (M=belsőégésű motor által hajtott 6=hat tengely, 2=a következő sorszám az M61 után) megfelelően tartották számon! Érdekes még a képen, hogy a mozdony mögött egy villamos fűtőkocsit láthatunk, ami a vonatban levő IC kocsikat látta el energiával. A Szergej komoly hiányossága, hogy nincs benne vonatfűtő generátor - ami ilyen hőségben értelemszerűen nem a fűtést, hanem a klímát táplálná.
Előző nap egyébként egy Csörgő játszotta ezt a szerepet a 001 mögött, az imént látott fűtőgép akkor ugyanis éppen egy Nohab mögött dolgozott - a Nohabok (a 017-es kivételével) tudniillik gőzfűtéssel (kazánnal) rendelkeznek, amivel szintén nem sokat tudnak kezdeni a modern, klímás kocsik. Nem volt kimondottan szép összeállítás ez a felemás géppáros, úgyhogy a fotózásnál inkább a luhanszki masinára koncentráltam :)
A Szergej régimódi mozdony, azaz hanggal együtt teljes az élmény, úgyhogy nem maradhat ki a bejegyzésből a videó. Morog a kétütemű, fütyül a turbó!
Ez megy most