Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

  • Fradista Utazó: Azért az is érdekes, amiről írsz is, hogy mennyire más formavilága volt a csehszlovák járműveknek, mint a magyar ipar ... (2024.03.19. 10:56) Van benne minden: tömegközlekedési tökös-mákos rétes Pozsonyból
  • Fradista Utazó: Elég rohangálós nap lehetett, de, úgy gondolom, megérte. Az a "Karlova Ves / Karlsdorf" tábla parádés :-) Csehszlová... (2024.03.19. 10:51) Van benne minden: tömegközlekedési tökös-mákos rétes Pozsonyból
  • Hamster: @Fradista Utazó: "egy zödre festett ezres" Csak egy vicces részlet: az első acélvázasított M.V-öst a Füzesi először sá... (2024.03.16. 21:41) A villamosok zöld rokonai
  • Hamster: @nyelv-ész: Ez nem baj vagy nem baj kérdése, hanem tény, legalábbis a jelenlegi adottságokkal. Csúcsban az SZTK Rendez... (2024.03.16. 21:36) A villamosok zöld rokonai
  • Fradista Utazó: @Hamster: Új felszíni vasutat ma már praktice sehol nem tudsz építeni lakóházak közt. A XIX. században ez még ment, me... (2024.03.16. 21:21) A villamosok zöld rokonai
  • Hamster: @nyelv-ész: Nehogy azt hidd, hogy Törökbálinttól a kocsiszínig százzal mentek, és csak onnantól csoszogtak. Nézz rá a ... (2024.03.16. 21:06) A villamosok zöld rokonai
  • Hamster: @Fradista Utazó: Gyanítom, hogy ezek a vasutak azok, amik külföldön már az első világháború környékén (kivételként lás... (2024.03.16. 21:00) A villamosok zöld rokonai
  • nyelv-ész: @Fradista Utazó: Nem a külső vonallal volt a baj, hanem hogy a városhatárnál elkezdődött a vánszorgás az alacsonyabb f... (2024.03.16. 20:57) A villamosok zöld rokonai
  • nyelv-ész: @Hamster: Ez komoly? Most tényleg az a baj, hogy a budai fonódó ki van használva? Ha kongana az ürességtől, akkor megi... (2024.03.16. 20:54) A villamosok zöld rokonai
  • Fradista Utazó: @Hamster: A békási vonal amúgy is kiemelkedik, melléje épült több lakótelep, főleg persze Békásmegyer, de Kaszásdűlő i... (2024.03.16. 20:30) A villamosok zöld rokonai
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (929) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (34) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (412) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (45) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1017) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (45) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (7) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (69) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (482) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (519) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (841) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Majdnem 12 percnyi Körtér 1988-ból, valaki?

2020.10.09. 07:00 :: Hamster

Pihenünk egy kicsit a gombaépület körül pörgő Tatrákkal és UV-kkal 1988 márciusából! A 18-as talán azért nem tudott továbbmenni, mert a Gellért rakparton épp vágányfelújítás folyt... de hogy a 47-es mit keresett itt? Gyanús, hogy valami spontán dolog lehetett, mert nincs melltábla a szerelvényeken, márpedig hosszabb rövidítések (LOL) idején szoktak volt olyat készíteni az ideiglenes útvonalhoz. De nem húzom az időt: élvezzük ki a szürke utcaképet, az építkezéseknél kötelezőnek számító Fecske lakókocsikat (és a nem-Fecskéket is), no meg a Fehérvári út sarkán a Keravillt!

20 komment

Címkék: budapest youtube város villamos utcakép uv 1988 xi.ker körtér

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr4216232604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csak nekem tűnik iszonyat lassúnak ez a megoldás?
Istenem, a "boldog" békeidők; még a 3-as 7-8, a piros 3-as 5-6 percenként közlekedett a MÓPICZ Zsigmond KÖPTÉRRE (a pléh viszonylattáblák szinte mindegyikén le volt kaparva az R betű "lába, a műanyagokon már kevésbé), én akkoriban 16 évesként gyakorlatilag napi szinten megfordultam a "Móriczon", hol az 1-es, piros 1-es, hol 7, piros 7-es, hol a 61-es, hol a 47 vagy 49-es villingerek irányába, de számos alkalommal a 40-es, piros 40-es vagy épp 40E járatok V.Á-jához vágtam át a téren. Volt ott jóféle Keravill, hamburgeres, Édesség bolt, Illatszer bolt és persze az Önkiszolgáló Étterem, ahol mecscsoda fullos, sűrű levesek, jóféle frissensültek, eszméletlen fullos cukrássütemények voltak és még sör is. Már tudtuk, éreztük, hogy a szocializmus a végsőket rúgja ('88 áprilisában voltam Kelet és Nyugat-Berlinben és másodjára az NSZK-ban, talán harmadjára Ausztriában, szóval volt bőven összehasonlítási alapom), bíztunk, reménykedtünk, naná, hogy 1000-el politizáltunk és terveztük a mostaninál sokkal szebb jövőt. Arról kevésbé tehetünk, hogy ez a jelen lett belőle...
@KissGecihuszár: S tegyük hozzá a két Berlin között mi királyként ingázhattunk míg szegény keletiek nem is gondoltak rá, hogy ez nekik is összejön hamarosan.
@MP: Beezonyám, bár azért azokat a Friedrich straße-i napi átkeléseket azokkal az NDK-s szúró tekintetekkel míg élek, nem felejtem el, viszont tök jó volt a Kelet Berlini Hotel Berolinában pite-pi.sa árakon megszállni, 10 NDK márkáért jól bezabálni, elámulni a Kurfürstendamm kirakatain, üzletein, bejárni Nyugat-Berlint az emeletes buszokkal, megnézni a Checkpoint&charlie múzeumot, ahová miután megtudták, hogy Magyarok vagyok, ingyér mehettünk be, ami igen jól esett, mert 20DEM volt 1 belépő ára, tehát 40DEM-et megspóroltunk.
@Hamster: A Móricz mostani megoldásához képest
@Flankerr: Az a hurok egyvágányosan nem volt alkalmas két eltérő sűrűségű viszonylat fordítására, egymást tartották fel a villamosok. A HÉV idején még két vágányról indultak a járatok. Ezzel együtt kétirányú járművek esetén nem sok értelme van a hurokvágányoknak azt leszámítva, hogy jó fotótémák :)
Az a durva, hogy az emlékeimben még ma is ez villan be, ha meghallom a Móriczot. Gyermeki nosztalgiával visszagondolva az akkori lepukkantságával teljes a kép:
- A kerületben töltöttem gyerekkorom jó részét, pl. a Váli utca sarkán lévő gimibe járt az osztály évente a gyerekfogászatra.
- Keravill a sarkon, ahol 89-ben vettek szüleim egy szuper Sanyo TV-t valami 45 ezerért, amit egy kombi Dacia taxival hozattunk haza.
- Az akkor még ott lévő 7-es buszmegállónál lévő stoptábla alapterületű retro hamburgeres büfék és kürtöskalácsos a Szuper közért mellett. (Ma Spar)
- A 6-os villamos hurokvégállomása, kizárólag ICS-kkel. Farmerbolttal és Dunkin Donuts-szal a sarkon.
- A nosztalgia sörözővillamos a hurokban.
- A 18/47-es villamos a körteret megkerülve fordult le a Bartók Béláról (ahol a Keravill is volt). Mellette párhuzamosan sárga keramit kockás utca.
- Összekötő vágány a Bartók Béla út és a Karinthy Frigyes út közt, mely csonka volt, de lámpa mégis volt.
- Kocsival szabadon behajthattál a Körtérre a Fehérvári út felől.
- A 7-es busz megállója az OTP-n túl volt, már közelebb a Bertalan Lajos utcához.
- Mára már megszűnt viszonylatszámú buszok indulási helye. (Pl. 3E, 10, 127, stb.)
- 41-es villamos hurokvégállomása. Szigorúan UV-kkal.
- Jegypénztár a kör alapú épületben.
- Bartók Mozi kicsit lejjebb.

Móricz Zsigmond körtér én így szeretlek! :)
@Klown: A sörvillamosban jól emlékszem, hogy az egyik vezetőállás helyén volt a toalett? Én szűknek és rossz levegőjűnek találtam a helyet, ez az egyetlen emlékem róla, és még ez is lehet, hogy másutt volt :)

Amúgy igen, XI. kerületéként nekem is ilyen emlékeim vannak, meg még egy raklapnyi. De azért nem sajnálom, hogy átépítették, a mostani se különösebben szép, de legalább rendben van és használható.
10 évvel később voltam műegyetemista, még majdnem ugyanez volt. a buszmegállónál még ott volt a patkányburger (120 forintért "pizza" megvolt?), de már néha Mekibe is bementünk (a Big Mac menü még az 500 forintot nem érte el). péntek este nagy táskával félig futva át a skála parkolóján a körtérre, gyorsan fogni valami közlekedési eszközt Kelenföldre, aztán vonattal haza. vasárnap este sötétben ugyanez, csak néha a Kosztolányiról gyalog. nem olyan jó emlékek, egyrészt az egyetem, másrészt az örökké hontalan koleszos élet miatt. a Kelenföldi pu környékének átalakítása is megérne egy nosztalgiafutamot, néha amikor megint arra járok, alig tudom már felidézni hogy akkoriban ide jött a villamos, amoda meg a busz, itt szálltam le, aztán rohantam a vonatra, ami most áll meg éppen...
@Hamster: Tekintve, hogy '85-ös Baujahr vagyok, ezért a sörözővillamosban nem jártam, még egy kólára sem. De igen, én is úgy emlékszem, hogy a Bertalan Lajos utcához közelebbi végében volt a mosdó, amiből egy PVC csővel volt levezetve a földbe.
@Flashy7: A McDonald's már egész új dolog, régen ott a Lordok Házak becenevű önkiszolgáló étterem működött: serteperte.blog.hu/2016/06/05/lordok_haza_216
@Hamster: "Az a hurok egyvágányosan nem volt alkalmas"
Lehet, ezért volt 2vágányos, ahogy a videón is látszik kb 0:40-nél és 7:30-nál

Emlékeim szerint a Keravill a Fehérvári sarkon volt a kakaóbüfé mellett kicsivel. A BB sarkon Ofotért lakott.

@Klown: Az a szuper közért BKV is volt. Mármint Budai Közért Vállalat
@Alf56: A hangsúly a "volt" szó van, mivel a második vágány ekkor már nem volt bekötve sehova: villamosok.hu/balazs/bpvillamos/keptar/korter_90_elott.jpg
@Hamster: A vakvágányra gondol.
De tutibiztosan emléxem, hogy néha még "szivattak" is azzal, hogy az érkező, majd a gomba mögött eltűnve visszaforduló villamos nem a szokott, hanem a másik vágányra állt be. Tudom, én vagyok túl vén.
És kösz a rajzot, ezen megvan az a vágány, amire emlékeztem, ami a házak előtt futott a BB felől és mindig útban voltak az oda parkoló kocsik.
Válasz a vakvágányra, meg a sörözővillamosra. Ill. feltűnik egy retró furgon is. Arról teljesen elfeledkezdtem, de ahogy megláttam rögtön ismerős! :)
@Klown: Dehát az sose volt kérdés - egyrészt mert tudtam, másrészt meg látszik az eredeti videón is :)
süti beállítások módosítása