2020-ban örömmel adtam hírt arról, hogy "új" járművel bővült a Gyermekvasút állománya: egy Mk48-as dízel-hidraulikus mozdonnyal. A típusból dolgozott itt néhány példány a hatvanas években, de nem igazán váltak be. Viszont mégiscsak a hazai kisvasutak egyik legmeghatározóbb járművéről van szó, úgyhogy egynek mindenképpen helye van a Budai-hegyekben!
Annak idején ezek a mozdonyok zöldre voltak festve, és egyesek Spenótnak becézték őket. Később pirosak lettek, úgyhogy most ők a Piros Spenótok. Itt éppen Szépjuhászné állomásra érkezik meg a mozdony az 1949-ben Győrben épített Cax 529-es kocsival.
Szépen rendbehozták az 1961-ben gyártott mozdonyt, ami 2020 nyarán még kicsit tépettebb állapotban mutatkozott:
Mozogni már akkor is tudott valamennyire, de nem lehet ám csak úgy nekifutni a János-hegynek! Mire ez a bejegyzés kimegy, már a Széchenyi-hegyre is eljutottak vele, de ottjártamkor még visszafordultak Szépjuhásznén, hogy ne terheljék túl a hűtést.
Jól áll a Hárs-hegy oldalának ez a gép, nem? A jelenlegi mozdonyokat - az Mk45-ösöket - kis nagymozdonyként kategorizálnám be, az Mk48-as viszont egy nagy kismozdony :)
És itt már Hűvösvölgyben várakozik a jelzőre a próbaszerelvény. Kíváncsi vagyok, hogyan folytatódik a mozdony története!
Ez megy most