Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

június 2022
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  10. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (8) 125év (7) 1820 (6) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (6) 1977 (5) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (16) 2806 (8) 41-es (10) 424 (13) 436 (5) 611 (5) abba (5) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (83) bach (5) balaton (44) Balt Korthals Altes (9) bardotka (10) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (26) berlin (162) berlini fal (20) bkv (49) blog (28) blues (5) bp nosztalgia (10) brno (16) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (845) budapesti pillanatok (46) buék (9) busz (89) búvár (16) bytom (6) c50 (11) c64 (18) caf (11) cégtörténet (5) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (19) csak egy kép (49) csak egy videó (280) csehország (67) csehszlovák (40) csörgő (10) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (31) életkép (22) életképek (35) életmód (6) elveszett (32) emlék (6) emlékek (17) énblog (429) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (10) ezerötszázas (5) ezres (12) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (5) fényvillamos (15) ferihegy (38) film (12) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (19) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (22) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (34) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (65) gibson (10) gitár (37) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (42) gyermekvasút (30) haditechnika (14) hajó (44) hajtóművek-motorok (6) hampage (364) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) hév (40) híd (29) (34) hódmezővásárhely (5) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (37) il 14 (10) innsbruck (5) internet (5) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (7) karosa (5) kassa (15) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (912) képregény (95) kérdés (10) kirándulás (11) kisföldalatti (14) kiskörút (5) kisvasút (46) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (377) kritika (72) kulfoldi szemmel (105) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (67) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (24) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (45) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (8) MOD (7) morál (11) morgás (128) mozdonyok (21) mozi (7) mtp (7) muki (13) münchen (27) műrepülés (8) muv (5) múzeum (59) nagypolszki (6) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (49) nosztalgia (230) nosztalgiabusz (29) nosztalgiavillamos (91) nürnberg (20) nyílt nap (5) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (21) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (111) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (7) pályahiba (6) pályaudvar (41) panoráma (109) paródia (6) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (25) popkultúra (128) pozitívum (12) pozsony (47) prága (27) programajánló (28) púpos (20) queen (16) r.i.p. (14) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (7) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (80) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (42) rock (82) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (9) sky channel (6) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (14) spotting (19) st.pölten (5) stuttgart (7) svájc (27) szabadság híd (11) szavazás (6) szeged (34) szergej (30) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (119) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (224) tapolca (6) társadalom (5) tatra (30) taurus (7) tdt2020 (12) technika (63) technikatörténet (59) tehervonatok (11) tél (14) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (412) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (72) tram train (6) trolibusz (65) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (338) utcakép (209) uv (47) vár (11) várnegyed (8) város (465) városkép (97) városliget (8) vasút (520) vasúti becenév (6) vélemény (14) vicinális (13) vidám park (5) videó (793) villamos (773) vlog (7) vonat (12) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (43) youtube (322) zene (214) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Plzeň, a sör városa (de mi itt most villamosokat fogunk nézegetni)

2022.05.31. 07:00 :: Hamster

Ezt a várost a legtöbben valószínűleg a pilseni sörről ismerik (talán még a közlekedésbarátok is), pedig itt volt egykor a Škoda művek központja. Nem azé, amelyik az autókat gyártotta, hanem a nehézipari részé, amelyik például a paksi atomerőmű reaktortartályait, vagy a London Eye tengelyét és kerékagyát is gyártotta. És ahol a mozdonyok is készültek, illetve ahol ma is gyártanak villamosokat a régi szép név alatt. Mondjuk ehhez képest pont Škoda villamosból láttuk a legkevesebbet :)

Plzeň 2021 augusztusában
A sör és a Škoda városa (de mi itt most villamosokat, trolikat és vonatokat fogunk nézni)

26 komment

Címkék: utazás csehország vasút tatra skoda villamos trolibusz hampage plzen

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr9417844223

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csehország, ahol (majdnem) semmi sem Tatra ami annak látszik. :)
@toto92: Na igen, lehet, hogy a nyugati villamosbarát turisták miatt csinálják, akik még mindig ezerrel mennek oda vissza és vissza, hogy fúúúúúú, PCC, Tatra, régiség :D Ha igazán öreg kocsit akarnának látni, ide kellene jönniük, hisz egyre több ICS lépi át az 50-es életkort :( Anno milyen érdekes érzés volt, hogy fú, az UV-k elérték ezt a kort, 51 évesen meg az összes eltűnt, reméljük nem lesznek mégegyszer ilyen öreg villamosaink, erre a Csörömpölők meg még mindig itt vannak, és nem azért, mert olyan jók, hanem mert nincs más. Eközben már 200-as Ikarusból is alig van. A másik ilyen kiirthatatlan dolog a V43-as, de azokból a legújabbak '82-esek, ami még mindig fiatalabb, mint a legutolsó ICS-k '78-ból.
@Hamster: Hja, új beszerzés láthatáron sincs, cserébe még most kapnak kijezőket (oké, azok azt hiszem KCSV-k, de egy kutya). "Remélem" valakinek még eszébe jut majd alacsonypadlós középrészt gyártatni beléjük...

Nem tudom hogy a bevezetendő 2B-re milyen járművet terveznek (az is egy szép baleset, az eddig a metróhoz kb. egyenesen tartó 52-es ritkul, helyette lehet majd várost nézni a 2B-vel), de ha ICS-t/KCSV-t, akkor Pesterzsébeten biztos nagyon fognak örülni neki.

Más. Az a körforgalmon belüli magányos vezetékpár mi célt szolgálhat?
@toto92: A KCSV-knek annyi előnyük van, hogy azokat a KCSV-sítéskor gyakorlatilag újraépítették. Talán még nincsenek úgy szétrohadva, mint valamelyik ICS. Igazából most nagyon visszaüt, hogy a Szabadság hídnál nem merték meglépni, hogy a vágányokat kicsit távolabb húzzák, az autókat meg elfelejtik. Ha ez meglenne, a 47-48-49 már nem lenne gond, és "csak" a viaduktot kellene megcsinálni. TW6000-est még lehetne szerezni mindenfelé, a Tatrák meg jöhetnének ide.

A 2B-t egyszerűen rossz ötletnek tartom. Nagyon akarnak valamit csinálni, ezért vonalakat huzogatnak. Teljesen reális, hogy a lakótelepen valaki felszáll, megkerüli a kisvárost, majd bezötyög kerülővel a belvárosba, amikor busszal kb. fele annyi idő alatt bent van a Borároson... :-/ Jó dolog a fonódás, de ez nagyon erőltetett. Szvsz.

A körvezetéket nem tudom, de biztos nem véletlen. Lehet, hogy néha lezárják a vonalak folytatását, és itt végállomásoznak a trolik?
@Hamster: a KCSV annyiból mindegy hogy utaskomfort terén kb ugyan azt nyújtja mint egy ICS. Illetve nem, mert a KCSV-kben van pár fűtőtest ami az ember lábáról még a szőrt is leégeti télen miközben deréktól felfelé ugyanúgy megfagy :/
@toto92: Igen, vicces, hogy újraépítették a kasztnit, a villamos cuccok nagy része a tetőre került, de a padlóhoz, utastér kialakításához hozzá se nyúltak. Igaz, akkor itt keleten még nem ment annyira az alacsonypadlós középrészezés, de akkor is, semmit nem adott a komforthoz. Pontosabban rontott is, mert állandóan buktatva fékeztek, gyakorlatilag a 2000-es évek végére lett csak normálisan használható típus.
Amúgy kíváncsi lennék arra hogy ezek a Tatra alapú legózások mennyire érik meg. Azt hiszem Ostrava is Stadler Tango áron szerzett be ilyen kocsikat, szóval olcsónak nem tűnnek. Egyedül a négytengelyes szóló alacsonypadlós az a kategória ami úgy tűnik hogy piaci rést foltoz be, de pl. Plzen se tűnik úgy a beszámolód alapján mint ahol nincs igény szóló villamosnál nagyobb szerelvényekre.
@toto92: Nem kizárt, hogy az üzemeltetés, karbantartás költségei így alacsonyabbak egy olyan üzemnél, amelyik 7-8 évtizede Tatrákra van berendezkedve.
@Hamster: Bocs nem vagyok képben műszakilag! De! Miért jobbak a T5c5ök, 40 éven túl, mint annó az UV-k, pláne a MUV? Kb. meddig fognak életben lenni. Tudom, van a melyik már a második felújításon is túl van. Az UV-k nem voltak alkalmasak a fejlesztésre? Meg az örök kérdés, miért olyan a T5c5 mint amilyen? Direkt, hogy a Hidakon ne közlekedhessenek? Tudom a két új, illetve félig új Sztalin-Árpád hídon minden jár. Előre is ksz a választ!
@nyelv-ész: Nem tudom, hogy ténylegesen mennyi közös alkatrész lehet egy T3 és egy VarioLF közt. Az biztos, hogy a kocsiszínt, emelőket, megállókat nem kell miattuk átépíteni.
@mester utca: A T5C5 azért jobb, mint kényelmesebb az utasnak: tágas, jó a rugózása, nem rezonál be. Azért látszik, hogy ki foglalkozott többet ilyesmivel: a CKD Tatra helyből tudott speciálisan Pestnek kocsit kitalálni, olcsón, gyorsan leszállítva, a Ganz meg drágán és lassan is csak egy vibráló sz*rt tudott kiadni magából :( Az UV-t imádom, de az tényleg más idők szülötte volt, kétlépcsős rugózás nélkül. A kasztnija jó lett volna, de az, hogy soha meg se próbálták zörgésmentessé tenni, az gáz. Egy csavarhúzóval, némi tömítőpasztával és gumival harmad olyan hangos kocsit lehetett volna csinálni belőlük szerintem.
Ja amúgy várós a folytatás még mielőtt elsikkad :) (és titkon remélem Fortepanos képek is vannak még megmutatásra várva :) )
@toto92: Igazából olyan kevés visszajelzés érkezett a fortepanos bejegyzésre, hogy kicsit elment a kedvem attól, hogy azzal foglalkozzak :) Csehországból viszont lesz még Prága és Brno.
@Hamster:

Hátööö... Abból, hogy egy bejegyzésen mennyi a hozzászólás, népszerűséget (tetszésindexet) mérni...? :-/
Magam részéről úgy vélem, az élet túl rövid ahhoz, hogy minden régi fotót megnézzek, ezért szorítkozom a magyar vonatkozásúakra - a külföldi témájú bejegyzésekre általában rá se kattintok, vagy max. végiggörgetem, megnézem a képeket. Semmi nem köt Prágához, Brnohoz - de ha valami minimálisan is magyar, azt magaménak érzem (tudom, nacionalista-soviniszta vagyok). De ha ezen múlik, visszamegyek és az összes Fortepanos bejegyzéshez írok 2-3 valamit (gőzöm sincs hogy mit, nem vagyok egy szószátyár típus).
Egyszóval: nyilván vannak olyanok, akik csak elolvasnak egy cikket, és egyszerűen örülnek neki - mellőzvén véleményük kinyilvánítását.

Úgyhogy a magam részéről sok-sok Fortepanos, magyar vonatkozású bejegyzést szeretnék!
"Igazából ezeket lehetne akár modern homlokfallal is gyártani, de a jelek szerint a csehek ragaszkodnak a klasszikus T3 kinézethez."

Mit mondjak, ezzel csak egyetérteni tudok... :-)
@Putyur: Valamin mérni kell, mert újabban nekem is csak 24 óra egy nap, és nem tudok egyszerre mindenféle bejegyzést csinálni :)
@sako: Jó, az új homlokfalak szerintem is irtó bután néznek ki, de azért durva, hogy 62 éve kb. ugyanaz a cseh villamosok arca.
@Hamster: A fortepanos bejegyzésre ezúton visszajelzem, hogy nagyon jó volt, és még-még-még, ennyi nem elég :-)
@Hamster: "Ebből is egy kicsit, meg abból is egy kicsit..." :-)
@Hamster: A Szabadság hídon az autós forgalmi sáv így is szűkös egy mai családi autónak, lásd pl. ezen a képen: shorturl.at/fvyJS A BMV egyik tükre már a járdáig ér, a másik tükre a záróvonal felett. A másik BMW még szélesebb: shorturl.at/elosL Én nem vagyok benne biztos, hogy van ott még 10 centi hely, illetve megéri az egész, mert a Tátrával csak 10 évet nyernénk...
@NAR: Nem csak a Tatra miatt, hanem úgy általában, és hogy mondjuk a következő alacsonypadlós típust ne kelljen emiatt keskenyebbre rendelni. Egyébként egyértelmű, hogy onnan az autókat le kellene szedni. Sokáig én se így gondoltam, de nem nagyon van más megoldás, ráadásul amúgy is turistalátványosság lett a hídból az utóbbi tíz évben. Még rossz időben is látni turistákat/fiatalokat a felső övön kempelni. És akkor elférnének a bicklisek, rollerosok is, nem a gyalogosok közt szlalomoznának.
@Hamster: a híddal az (is) a probléma hogy senki nem tudja/nem meri névvel és felelősséggel vállalni hogy mit bír el, nem? Tulajdonképp azért jár rajta ICS, mert arról tudjuk hogy alatta eddig nem szakadt le. De javíts(atok) ki ha rosszul tudom :)
@toto92: Ezt se fogja neked senki aláírni :D Mindenesetre a következő alacsonypadlós beszerzésnek ezek a CAF-ok a jelek szerint nem fognak megfelelni. Addig jöhettek volna a majnafrankfurti kocsik, én most is szívesebben utaznék azokkal, mint a Ganzokkal. Persze az új még jobb lenne, de mindig vannak vállalható kompromisszumok.
@Hamster: tényleg, azokkal mi van? Még áll az a terv hogy jön egy darab, jól megnézik aztán majd jön a többi, vagy le lett húzva a vécén az egész?
süti beállítások módosítása