Június harmadik szombatja is tartogatott érdekességeket a közlekedésmániások számára - és kivételesen nem csak a villamosok rajongói örülhettek:
A Hatszázaska egy szerethető egyke a budapesti trolik történetében: ő volt az első 200-as Ikarus - konkrétan egy szovjet exportra szánt 260-as* -, melybe egy ZiU-5-ös villamosberendezését pakolták. Sajnos csuklós tesóival ellentétben ebből a barkácsolásból nem lett sorozat; ennek fő oka az volt, hogy a Szovjetunió dömpingáron adta a jóval kényelmetlenebb ZiU-9-eseket. Az 1976-ban állományba került kocsi - a végén már pirosra festve - végül 1995-ig dolgozott.
* annyira dízelnek szánt volt a kasztni, hogy a műszerfal alján ott maradt a sebességváltó kapcsolási sémája :)
Sajnos a 2000-es évek végére a kocsi váza szétrohadt, ezért 2007-ben egy másik 260-as vázára építették vissza. Hangos légsűrítő, keskeny műszerfal, kis nyitható ablakfelületek - igazi retró ez a masina!
Ugyanaznap a szokásos N19-es járat is közlekedett. Pontosabban nem a szokásos volt, mert a Szabadság híd le volt zárva, így a Körtér és a Vörösvári út közt pörgött - a szombati jármű pedig a 3430-as MUV volt. Ez a "modernizált" altípus ugyan alapvetően Óbudán és Dél-Pesten volt otthon, de egy UV szerintem pompásan illik a Bartók Béla úthoz is, úgyhogy először a Gárdonyi téren kaptam le.
A szóló UV alapvetően nem ördögtől való dolog, hiszen nagy részük úgy épült, hogy tudtak így járni, de mire én megismertem őket, már csak egy vezetőfülkéjük volt. Aztán a kilencvenes években a húsz MUV-ba visszaépítették a másik végre is a cockpitot, amitől hirtelen valahogy teljesen másképp néztek ki. A világ sok részén közlekednek szóló négytengelyesek, számomra mégis szokatlan volt ez a látvány Budapesten.
Persze igazán a vonal északi végén, a Bécsi úton nézett ki hitelesen a kocsi - itt készült az a bizonyos vicces videó is a rendőrvillamosról:
Üldözéses jelenet most nem volt, de így is jó volt végigMUVozni a Bécsi úton :)
Ez megy most