Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A "gyros"

2022.10.31. 18:00 :: Hamster

Már megint buszok jönnek, pontosabban csak egy, mely október 16-án fordult párat az aznapra feltámasztott piros 173-as vonalon:

img_2110-1.JPG

A BKV 1998-ban alaposan felújított ötven Ikarus 280-ast a piros 7-es és piros 173-as járatok számára. A "7-173 GYORS" feliratot aztán valaki egyszer félreolvasta (vagy félregépelte?) egy internetes fórumon, úgyhogy a közlekedésbarátok többsége máig "GYROS" néven emlegeti ezeket a "márkajeles" buszokat. 2008-ban aztán átszervezték a gyors 7-eseket, ezért a már (többnyire) felirat nélküli, de még mindig piros orrú buszok más viszonylatokon is felbukkantak. Később aztán a piros orrok is eltűntek, és néhány példány még napjainkban is megvan, sima sötétkék csuklós buszként.

A felvételen látható gép viszont megőrzött példány, mely direkt nosztalgia célból kapta vissza a festését. Bár az egész "gyros" dolgot pótcselekvésnek gondoltam (és gondolom ma is), jó volt megint látni egy ilyet! Egyébként az újabb buszos bejegyzés apropója az, hogy ...

img_2220.JPG

... minden jel szerint a BKV-s Ikarus 200-asok (és 435-ösök) menetrend szerinti közlekedésének utolsó heteit éljük. Állítólag egy korábbi terv szerint már októberben eltűntek volna, és most az a meg nem erősített hír járja közlekedésbarátok körében, hogy novemberben még kicsit megy az utolsó pár példány, utána lesz némi emlékjáratozás, mely során a város különböző pontjain feltűnnek egy-egy menetre, aztán ennyi - az 1971-ben elkezdődött sztori a most érkező 135 vadonatúj Mercedes miatt befejeződik. Hogy mi az aktuális terv, arról semmi információm sincs, csak annyit tudok, hogy múlt hét hétfőn még fotóztam egy 435-öst, amit pénteken már leselejteztek, a másfél héttel korábban elkapott 260-as a 99-esről pedig szintén nyugdíjba ment aznap. Ebből az látszik, hogy már most napról napra kevesebb oldtimer van az utcán - feltételezem, hogy a BKV és a BKK majd kommunikálja a történéseket, hogy mikor, hol és hogyan zajlik a búcsú.

img_2280b-3.JPG

Viszont addig is, az elkövetkező néhány munkanapon aki lát BKV-s 260-ast vagy 280-ast utasokra várni, és épp van ideje, szálljon fel, menjen egy kört vele, mert nemsokára már csak nosztalgiajáratokon lehet ilyet csinálni :) A csuklós Ikarus-Ganz trolik viszont még maradnak kicsit, de az ő leváltásuk is folyamatban van, úgyhogy egy év múlva már ők se valószínű, hogy forgalomban lesznek.

14 komment

Címkék: budapest retró bkv videó busz képek tömegközlekedés ikarus oldtimer nosztalgiabusz r173

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr1317964624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A terv elvileg az, hogy amint forgalomba állt az összes új kocsi, némi átszervezéssel teljesen az összes IK260, IK280 (IK405?) és IK435 selejt lesz. Illetve használtan beszerzett szóló buszok is lesznek részben selejtezve, azért csak részben, mert a CNG buszokat le kellett állítani. Aztán, ha véget ér a metrópótlás utána viszont csuklós téren az összes FJX-es rendszámú VOLVO + az összes genfi VOLVO is selejt lesz (esetleg/talán néhány FKU is, de erre nem vennék mérget). Meg persze további használtan beszerzett szólók is. Hogy aztán ebből mi valósul meg az persze kérdés.
@RécseiÜE.: Igen, ez a terv, csak amikor először hallottam a dologról, azt mondták, hogy október 28. lesz az utolsó rendes üzemnapjuk, aztán lesz két hét parádézás, mostanában meg azt hallani, hogy ezen a héten még lesznek, a parádézásról meg senki nem mesél. Nyilván nem rosszindulatból, hanem mert változhatnak a dolgok. A Volvóknak is ideje menniük, de azért említsük meg, hogy meglepően jól bírták a gyűrődést. Anno ment a szöveg, hogy á, ezek nem bírnak ki 5 évet a Thököly út miatt, erre most lettek 18 évesek, pedig szerintem ők nem kaptak vázcserés javításokat (vagy igen?). Remélem, hogy belőlük is lesz nosztalgia. Mekkora nagy dolog volt, hogy megjelentek, még én is kimentem lefotózni a próbajáratot :)

A 405 mennyire reális? Azt gondolná az ember, hogy már csak kb. 4 maradt belőlük, bármikor ejthetők, ehhez képest most hétvégén is járt az egyik a 27-esen - akkor vajon nem hiányoznának hétköznap?
@Hamster: A 30-40 éves Ikarusok mellé alig 20 éves Volvók is mennek a dögsorra? Tényleg fel kellene pörgetni a villamos- és trolifejlesztéseket. Ha ezek a koromköpők csak ennyit bírnak, kár beléjük minden fillér.
Csak nekem jutott eszembe most az a hülyeség, hogy kéne venni egy ilyen piros buszt és mobil gyros-sütödévé alakítani?
@SomiTomi: Nem ér meg annyit ez a poén. Ráadásul oda is kell tudni állni valahova. Annak idején valaki felvásárolt egy rakás UV-t, állítólag hogy majd gyorsbüfé-láncot csinál belőlük, de (állítólag) nem kapott engedélyt a felállításukra, úgyhogy a villamosok mentek a levesbe (nem állítólag - ezek lettek volna azok, amik Mogyoródon álltak az M3 tövében néhány évig). Egyébként ha sütödéset játszol, a járművet akkor is ápolni kell. Az a néphit itthon, hogy az Ikarus az örök, de igazából csak akkor örök, ha időnként teljesen újraépítik a két ütköző közt, majd az ütközőket is lecserélik. A ma még közlekedő példányokban se sok lehet a gyári táblán kívül az eredetiből, ami anno kigurult a gyárból.
@Hamster: Ez a parádézás lehetett az oka, hogy a 134-esen is láttam ilyet? Évek óta nem járt errefelé magaspadlós busz, csodálkoztam is, hogy miután a gyerekeknek megmutattam a Közlekedési múzeumban, még az utcán is szembejött egy...
@NAR: Az inkább az lesz hogy az Arriva a sofőrhiány miatt nem tud elég buszt kiadni a forgalomba, így ezeket az indulásokat a(az amúgy szintén személyzethiánnyal küzdő, de még egy fél fokkal jobban álló) BKV pótolja azzal ami éppen még kéznél van a garázsban.
@Hamster: Valahol az Ikarusnál nyitottak egy kajáldát egy 280-asban 1-2 éve, nem tudom hogy megvan-e még. De ennyi a max. amit ki lehet hozni a dologból, bármilyen food truckos rendezvényre esélytelen hogy odaférjen az ember egy 280-assal, ha meg fix helyen van letámasztva, akkor kb. bármilyen bódé praktikusabb mint egy csuklós busz.
@toto92: Mármint a mátyásföldi Ikarusnál.
@NAR: Nem hiszem, az még nem kezdődött el. Arra tippelek, amit @toto92 írt. Én úgy látom, hogy a 20E/30/230 és a 7E kivételével a még 280-as vonalakról folyamatosan tűnnek el az utolsó kocsik, és minden nap van egy-egy hely, ahol nem szoktak lenni - hol pótlás jelleggel, hol csak úgy. Két hete pl. bedobtak egy csuklóst pár kör erejéig a 26-ra. A 260-asok gyorsabban fogynak (meg eleve kevesebb maradt belőlük), ott már most látok pár fordát, amiről szerintem végképp lemaradtam azzal, hogy múlt héten kora reggel nem mentem el megnézni őket (asszem a 95-ösön voltak, ha nem keverem valamivel). Ma se mentem el KöKire csak 3 kocsi miatt, és lehet, hogy holnap már hiába mennék majd. Valós időben látjuk az időt elmúlni :)
@Hamster: Persze, én se gondoltam ám olyan komolyan a dolgot :)
@toto92: Icarus Grill néven (facebook-on megtalálhatók) indultak, de már sajnos nincsen ott a 200-as csuklós a Margit-Arany János utca sarkán.
süti beállítások módosítása