Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (113) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (938) budapesti pillanatok (50) buék (9) busz (120) búvár (18) bytom (6) bzmot (8) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (310) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (43) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (40) énblog (516) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (9) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (7) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (23) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (72) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (102) hajtóművek-motorok (6) hampage (416) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (65) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1027) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (406) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (68) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (43) nosztalgiahajó (16) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (37) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (7) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (66) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (486) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (405) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (525) városkép (107) városliget (9) varsó (7) vasút (592) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (894) villamos (844) vitorlás (7) vízibusz (10) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Varsó, nyár, tömegközlekedés...

2023.02.05. 03:28 :: Hamster

Ha valaki dinamikusan fejlődő tömegközlekedésű európai nagyvárost akar látni, ne menjen Varsónál messzebb! Persze Prágában is épülnek a közúti alagutak, metrók, és immár trolibusz is, de a lengyel főváros fejlődése szerintem látványosabb, már csak azért is, mert rosszabb helyzetből indultak. De ne monorailre, maglevre, hyperloopra gondoljunk, hanem az elérhető lehetőségekből a legtöbb kihozására, és egyetlen óriásprojekt helyett sok kisebb (bár budapesti szemmel nézve még mindig elég nagy) fejlesztés párhuzamos lebonyolítására. Persze van, aki szerint a város átalakulása a belvárosban felépült toronyházakon látszik leginkább, de én nem így gondolom, mert a felhőkarcolók nem befolyásolják a város lakóinak többségének mindennapjait, a gyorsvasúti hálózat és a hosszabbodó metró viszont igen. A villamoshálózatuk pedig még mindig lenyűgöző, az a régimódi "mindenhonnan majdnem mindenhova eljuthatsz több útvonalon" rendszer, ami Budapesten igazából sose létezett (vagy maximum a harmincas-negyvenes évekig, és akkor is csak a szűkebb belvárosban - de figyelem: a link mögött található térkép nem egyetlen időpontot ábrázol, hanem az összes utcát, ahol valamikor villamos járt!). Ráadásul végre eljutottam a hídhoz, melynek felső szintjén autók, az alsón pedig villamosok járnak :)

Varsói tömegközlekedési életképek
A lengyel fővárosban villamosozva-vonatozgatva-metrózva 2022 nyarán

5 komment

Címkék: utazás varsó busz tömegközlekedés vasút hév villamos lengyelország hampage tdt2022

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr6618041598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ez a hajópadlós híd volt már, nem?
Jó lett, köszi!

Úgy rémlik az olvasott emlékeimből (és egy villám-Google Earthözés és wikipédia-check is ezt látszik alátámasztani), hogy a II. világháború után, ha már úgyis nullára radírozták a várost, eléggé nagyvonalúan végezték el az újjáépítést az utak és azok szélessége tekintetében. Ez persze nem von le semmit az érdemeikből, de gondolom hozzájárult ahhoz hogy ilyen villamoshálózatuk lehessen.
@toto92: Itt a blogban igen, de nem mindenki olvasta. Pedig kellett volna :)
@toto92: Előtte is sűrű hálózatuk volt: pl.wikipedia.org/wiki/Tramwaje_w_Warszawie#/media/Plik:Warsaw_streetcar_network_before_1939.svg
Kifutó utakat meg mi is építhettünk volna rendesen, de nekünk jó volt az Újpalotára vezető 2x1 sáv a Csömörin (villamos nélkül), a Gazdagrétre az OSztapenkótól kivezető 2 (néha 1) sáv (villamos nélkül), a Rákoskeresztúrra kivezető 2x1 sáv (utóbbiaknak hiába van 2x2 sávos része, ha van benne 2x1-es bottleneck, ja és villamos nélkül), a Budaörsiről csak cikkcakkban megközelíthető Őrmező (villamos nélkül). Ezek nem sűrű belvárosi szerkezetben nem épültek meg, hanem kvázi falusiban, ahol amúgy is sokat dózeroltak. Persze, a Thököly út viszonylag szűk lenne akkor is, de Varsóban se csupa 2x3 sáv + zöld sáv utakon jár villamos. Én inkább arra tippelek, hogy nálunk eldöntötték, hogy van sok busz, a dolgozó járjon azzal, a közúti és villamos infrára elkölthető pénzt meg inkább a metróra és a lengyelhez képest magasabb életszínvonalra költötték, míg Lengyelországban szegényen éltek, de a felszíni közlekedésre ment relayíb sok pénz. De a nagy fejlődés ezzel együtt 2000 körül kezdődött, és még 2008-ban se sok látszott belőle. Ott azóta lett egy nem M4 kapacitású és hosszú új metró, az EN57-esek helyett lett sok Impuls és Flirt, az Ikarusok helyett rengeteg vadiúj busz, a gömbölyű PCC-k helyett alacsonypadlós hegyek. És mindezt egyszerre. Sőt, eközben fejlődött a többi nagyváros is, és az autópályahálózat is elkezdett kiépülni. De komolyan, az oldalon látható legöregebb villamos '86-os, azaz fiatalabb, mint a Tatráink! És hol vagyunk attól, hogy a HÉV-en Flirtök járjanak, ne az NDK-s sz*rok?
@Hamster: pedig direkt nem akartam túl sokat panaszkodni úgyhogy azt a részt kitöröltem a hozzászólásból hogy Budapesten kis túlzással ugyan azok a szekérutak futnak ki a városból amik 150 évvel ezelőtt :)
süti beállítások módosítása