Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (107) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (932) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (510) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (94) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (8) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1020) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (398) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (521) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (886) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Villamosok a Pacsirtamező utcában és a katonavárosi amfiteátrum körül

2023.03.28. 06:00 :: Hamster

Egy fórumban mutatta valaki ezt a csatornát, régi óbudai tömegközlekedéses videókkal. Közülük szerintem ez a legérdekesebb - a Tim Boric-féle indexkép ne tévesszen meg senkit, sok percnyi (számomra eddig ismeretlen) mozgókép van a kattintás mögött:

Szerény nyomott véleményem szerint irtózatos baklövés volt a sínek felszedése az akkor még Korvin Ottó utca névre hallgató útvonalon! Tudom, a békási, szentendrei autósok biztos másképp gondolják, de ha meglenne ez a vonal, a Budai Fonódó tökéletesen ellátná a környék tömegközlekedését, amit ma szó szerint féloldalasan tud, hiszen csak a terület egyik szélén, a Bécsi úton járnak tuják. A videón egyébként nem csak 11-est láthatunk, hanem 33-assal is utazunk, át a még keskeny Árpád hídon. Érdemes megfigyelni a pályaállapotokat, már ha egyátalán állapotnak lehet nevezni őket! Ezek a felvételek valószínűleg a híd átépítése miatti szüneteltetés előtt, '81 januárjában készültek, feltehetőleg ekkor már nem akartak karbantartásra költeni.

image.jpegStuka a Tímár utca kereszteződésében Dieter Kubisch fotóján

Egyébként évekig laktam a Flórián tér közelében, és rendszeresen azt láttam, hogy nem önmagában a helyi forgalom miatt volt dugó, hanem mert az Árpád hídra felkanyarodó sáv visszadugította a Pacsirtamező utcát. Néha egészen a Batthyány térig, uuuutáltam is a 86-os buszt akkoriban - emiatt rakták be egy idő után a Kiscelli utcai buszmegállót az út közepére, hogy legalább az ne akadjon el teljesen. A szűkület problémája egyébként befelé jövet eleve kb. feloldhatatlan: jön 3 sáv a Szentendrein, jön 3 az Árpád hídról, rákanyarodhatnak a Vörösváriról is egyen, aztán az egész rámegy 3, majd 2(+1 busz) sávra. Az amfiteátrumnál aztán jön még 2 jobbról, és mindez megy tovább kettőn. Sose értettem, hogy anno hogyan bírták ignorálni ezeket a keresztmetszeteket! Amikor csak öt Zsiguli, három Trabant és két IFA volt a fantáziarajzokon, akkor biztosan jól néztek ki az ezer sávos utak, csakhogy a nyolcvanas évek elején már nagyobb volt ennél a forgalom. A magyarázat persze valószínűleg az lehet, hogy valós megoldás (szélesített alsó rakpart? szélesített Árpád fejedelem útja? a Pacsirtamező és a déli Lajos utca nyugati oldalának elbontása utáni szélesítés?) helyett a legolcsóbb az volt, hogy egyszerűen odadobták a sínek helyét is teljesen a közútnak.

4 komment

Címkék: budapest vélemény youtube közlekedés város elveszett tömegközlekedés villamos Dieter Kubisch

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr1518082036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szerintem sem volt jó ötlet megszüntetni a 11-est. Egyébként mindig megdöbbent, mikor a 70-es, 80-as évekről látok képet, videót, hogy a főváros turisztikailag kevésbé frekventált részei milyen lepusztultan néznek ki. Pedig ez volt a gyerekkorom, illene könnyes nosztalgiával gondolnom rá :-)
Érdemes megnézni, milyen mocskosak az autók is az őszi, téli képeken. Erre is emlékszem, hogy az akkor még kötelező sárfogó gumik ellenére kilincsig trutyiban úszott az autó. Nyilván nem a 70-es évek okozták a sarat, hanem egyszerűen az utak tisztítása valahogy nem volt napirenden. Illetve a Vár, a Dunakorzó, meg a fontos elvtársak különböző felvonulási terepei ragyogtak, de egy utcával arrébb már beleragadtál a koszba.
@nyelv-ész: Igen, még kilencvenes évekbeli videókon is látsizk, hogy mekkora lepra volt. Prága jó évtizeddel korábban elkezdte kivakarni magát, látszik is. De hogy lett volna a Vár ragyogó a rommal a Dísz téren, meg az üres Sándor-palotával?
@Hamster: A turisták miatt folyamatosan takarítottak, a Hilton környékét pedig a konvertibilis valutára áhítozók hada nyalta fényesre minden nap.
@nyelv-ész: Lehet, hogy takarítottak, de a Várnegyed háború utáni felújítása a nyolcvanas évekre már eléggé megkopott. Emlékszem, hogy német cserediákokkal járkáltunk '91-ben. A Várbusz még a Szent György téren fordult, a Honvédelmi Minisztérium (tehát nem a HPF, mert még a HM első másfél emelete is megvolt részben, felvonulási épületként) romja előtt. A Sándor-palota a nyolcvanas évek közepéig egy rom volt, de akkor is csak kívülről hozták rendbe, belakni csak 2000 körül lakták be. A Palota és a Dísz tér közt a nyugati oldalon gyakorlatilag végig gazos téglahalmok voltak, a Görgei-szobornál meg tán egy buszparkoló. A Bécsi kapu téren is volt egy romos üres telek, és az Országház című vendéglátó létesítmény is inkább érdekes volt, mint nagyvilági. Bár jó volt a zsírosdeszka a fehérborhoz :) És a Mátyás-templom se volt valami jó állapotban. Igazából a németeknek a bazi hosszú Moszkva téri mozgólépcső jobban tetszett, mint az egész Vár...
süti beállítások módosítása