Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

  • Hamster: @cserepfalva: Persze, a szintben beszállás lenne a legjobb, de ez most már körülbelül soha nem fog itthon megvalósulni... (2024.04.27. 19:09) És ebben is van Nohab!
  • cserepfalva: Árnyalnám a képet. :-) Az angliai "szintben szállunk be mindenbe ami a sínen megy" mellett az SK55 is nyomor. Relatív... (2024.04.27. 18:09) És ebben is van Nohab!
  • Hamster: @Fradista Utazó: Érdekelnének azok a részletek, pláne, hogy távolabbról másképp látszódhatnak dolgok. (2024.04.27. 17:39) És ebben is van Nohab!
  • Fradista Utazó: @Hamster: Látom kiírtad magadból a gondolataidat rendesen. De az a helyzet, hogy max. itt-ott árnyalatnyival írnám más... (2024.04.27. 13:42) És ebben is van Nohab!
  • Hamster: @Hamster: Nem engedte egyben elküldeni, itt a folytatás: Rengeteget kellene költeni a vasútra, amit bármikor el lehet... (2024.04.27. 11:13) És ebben is van Nohab!
  • Hamster: @cserepfalva: Ez hosszú lesz, és nem a mondanivalód ellen szól, csak ki kell írnom magamból :) Naszóval: az SK55 nem ... (2024.04.27. 11:06) És ebben is van Nohab!
  • Hamster: @cserepfalva: Mikor volt ez? A kilencvenes évek végéig a közúti híd se volt prioritás. Vagy régebben? A szlovák oldalo... (2024.04.27. 10:04) És ebben is van Nohab!
  • cserepfalva: Valahol olvastam, hogy készen álltak a tervek Esztergom körül, hogy egy duna híddal átvezessék a színeket a 70es vonal... (2024.04.27. 09:42) És ebben is van Nohab!
  • Hamster: @UV pót: Igen, mert így nem tudhatjuk, hogy mi az, ami még a Bengálinál is rosszabb volt :) Egy külföldi villamosbarát... (2024.04.26. 23:00) Régi ismerősök a szegedi villamosközlekedés 115. születésnapján
  • UV pót: Kár, hogy a helyi tákolmányokból nem maradt meg egy sem... (2024.04.26. 21:45) Régi ismerősök a szegedi villamosközlekedés 115. születésnapján
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (110) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (934) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (8) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (97) hajtóművek-motorok (6) hampage (415) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1023) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (403) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (68) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (14) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (401) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (523) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (590) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (888) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Bivalyréttől a Közvágóhídig, egy holland közlekedésbarát fotóin

2013.12.31. 08:30 :: Hamster

Tizenkét évvel ezelőtt buli nélküli szilvesztert tartottunk Mariannommal, egyrészt lustaságból, másrészt pedig azért, mert már akkoriban is úgy gondoltam, hogy az év utolsó napja csak annyiban különbözik bármely más naptól, hogy nem szimplán rossz a tévéműsor, hanem idegesítően rossz - de ettől még nem kell elmenni otthonról. Valamikor fél tizenegykor megnéztem a mailjeimet, és arra figyeltem fel, hogy jókora csatolmánnyal rendelkező valami töltődik le (még a betárcsázós időkben jártunk). A feladó egy bizonyos Tim Boric volt. Amikor megnyitottam az üzenetet, elképedtem: egy sor régi villamosos kép volt benne a hetvenes évek közepéről. De miért küldene egy holland ember budapesti villamosos képeket? Először azt hittem, valamelyik ismerősöm szórakozik velem álnéven, mert minden kép két méretben jött: egyszer nagyban, egyszer pedig akkorában, amekkorát a weboldalamon indexképként használtam!

Lijn_51_Pestlorinc_zw.jpg

Ekkor már működött az "Elvesztett sínek" című weboldalam, de nem olyan átfogó jelleggel, mint ma: csak pár akkor-és-most fotót tettem fel néhány megszűnt villamosvonalról, amin végigsétáltam nyomok, maradványok után kutatva. Tim erre bukkant rá valahogy, szótár segítségével elolvasta, és úgy gondolta, elküldi pár régi felvételét, hogy legyen mivel bővíteni. Persze levelezni kezdtünk, és hamarosan további képeket küldött, például a Bivalyréten átvágó 51-esről, ...

Lijn_31_Kozvagohid.jpg

... vagy az azóta sajnos szintén eltűnt Közvágóhíd kocsiszín melletti sikátorban járó villamosokról. Sajnos azt nem kérdeztem meg, hogy a képen a kerítéshez lapuló alak fotós kolléga volt, vagy csak valaki itt vágott át a Gubacsi út felől, és megijedt a fényképezőgép láttán. Na, majd legközelebb!

Lijn_23_Maryassi_ut.jpg

Ahogy azt legutóbb Peter Haseldine esetében is írtam, '76-ban még el lehetett kapni olyan dolgokat, amiket kicsit később már nem: például a Közvágóhíd és a Golgota tér között járó, ganz-mávagos melósszállító 23/I betétjáratot a Gubacsi út és a Máriássy utca sarkán.

Lijn_10A_Vaci_ut.jpg

Kéttengelyes acélvázas motorkocsi két középbejáratú pótkocsival az Árpád út végén. Egész meredek ez az emelkedő, járművezetői visszaemlékezések szerint oda is kellett figyelni rá, mert a Duna közelsége miatt csúszós tudott lenni.

Lijn12_Bajcsy_Zsilinszky_ut.jpg

Újpest, Szent István tér, ahogy már nem láthatjuk: ma a házsor helyén is az István út van. A kép jobb széle felé kanyarodó sínek a piac mellé, a 8-as villamos végállomására vezettek. Az újpestieknek talán az ajándékboltról is vannak emlékei, a közlekedésbarátok pedig a Bengálinak, vagy a háttérben kanyarodó Ikarus 211-esnek örülnek.

Lijn_14_Pozsonyi_ut.jpg

Egy másik egyirányú Bengáli egész más időjárási körülmények közt. Ma már nehéz elhinni, de a káposztásmegyeri lakótelephez vezető hosszabbításig gyakorlatilag a 12-es volt a fő újpesti viszonylat, a 14-es csak egyfajta betétjárat volt. Utóbbi eredetileg a MÁV istvántelki főműhelyéhez járt, majd amikor a lakótelep építése miatt az oda vezető utcákat eltüntették, az angyalföldi(nek mondott, de igazából Újpesten fekvő) kocsiszín előtt építettek hurokvágányt neki. Később, talán a metróépítés miatt megszüntetett 55-ös pótlásaként beljebb hozták a Szent István térre; végül '86-ban jutott ki a káposztásmegyeri lakótelep déli végéig.

Lijn_3_12_Visegradi_utca.jpg

Tim '76 nyarán volt először Budapesten, aztán októberben visszajött. Legközelebb '79-ben járt erre, és néha azóta is ellátogat ide. Akkoriban elsősorban színes diát használt, de néha fekete-fehér filmet is, például az ilyen hangulatok megörökítésére. Aki nem ismeri fel: a Visegrádi és a Kádár utca sarkán vagyunk (baloldalt ágytoll kapható, talán még ma is).

Lijn_52_Ulloi_ut.jpg

"Állami Pénzverő" - jobboldalt verték, középen pedig elverték: az akkor már - a 42-eshez hasonlóan - csak a Kálvin térig bejáró 52-es villamos mögött a metróépítés nyomai látszanak. Igazából persze szükség volt erre a metróra, a fölé épített felüljáró ellenben véleményes, több értelme lett volna a Könyves Kálmán körutat felemelni ebben a kereszteződésben...

Lijn_44_Bosnyak_ter.jpg

Ezerötszázas villamos... sőt: _az_ 1500-as villamos áll ki Zugló kocsiszínből a 44-esre. Ma már nincs 44-es, a borzasztóra megdizájnolt 1500-ast is rég szétvágták, de a látvány ebbe az irányba nézve alig különbözik.

Lijn_56_Voros_Hadsereg_utja.jpg

Az 56-ost alapjában véve a pótkocsis ezresek uralták, de a hetvenes évek második felében elkezdődő (igencsak megkésett) vágányfelújítások felrúgták ezt a felállást: ha a vonal éppen aktuális végén pótkocsival nem lehetett megfordulni, szóló kocsik, illetve a képen látható módon ikerkocsik kerültek rá.

Lijn_13_Kobanya.jpg

Ugorjunk egy nagyot: az Élessarok ma se néz ki szépen, csak másképp csúnya. A favázas ikerkocsi viszont úgy csillog-villog ezen a képen, mintha új lenne, pedig már hatvanvalahány éves volt!

Lijn_13_Ecseri_ut.jpg

Az Üllői út - Ecseri út - Ceglédi út kereszteződésben szintén a metróépítés miatt volt ostromállapot - de a villamosnak akkoriban ettől függetlenül járnia kellett. A kép '76-os lehet, mert a képen látható motorkocsi egy évvel később új kasztnit kapott.

Lijn_13A_Szekelyhid_utca.jpg

Újabb hangulatkép: a pesterzsébeti Villágosság mozi 13/A villamossal. Utóbbi viszonylatjelzés azt árulja el nekünk, hogy '78 júniusa után vagyunk, ekkor ugyanis az előző képen még átjáró 13-ast a metróépítés miatt kettévágták az Üllői út két oldalán, de a '76-os, hasonló kettévágással ellentétben ekkor a vonal eme felét hívták 13/A-nak, nem a másikat. Itt egyébként ma is jár villamos - gyerekkoromban valami KRESZ-könyvben láttam fotót róla, és el nem tudtam képzelni, hol lehet ilyen fura vonalvezetés.

Lijn19-49_Kelenfoldi_pu.jpg

Ez a kilencvenes évekig gyakorlatilag ugyanígy nézett ki: az Etele tér, amikor a villamosvégállomás még nem volt eldugva egy mellékutcába a talponállók mellé. Piros hetes ugyan már nincs, de a 7E/107E járatokon néha még látni hasonló öreg Ikarusokat - kis szerencsével akár ráncajtósokat is. 2008-ban mindenesetre még majdnem teljes volt a "nosztalgia".

Lijn24_Kozvagohid.jpg

Egyfajta érdekesség volt már a hetvenes évek második felében is, ha a 24-esre az ott ma is járó Ganz csuklósok helyett ilyen ikerkocsi került. Kicsit úgy állnak az emberek a tuja körül, mintha azt kérdeznék, hogy ez komoly, tényleg erre szálljak fel? :)

HEV.jpg

És a sok sárgaság (hm, ez nem hangzik valami jól) után egy kis zöldség (ez se): a ráckevei HÉV közvágóhídi végállomásán akkoriban még három vágányon pörgött a forgalom, szépséges, bár koros járművekkel (az más kérdés, hogy a balra látható, M.VIII jelzésű motorkocsi szerény nyomott véleményem szerint jobban fut és kényelmesebb ülésekkel rendelkezik, mint az itt ma járó NDK szerelvények). Érdekes a jobb vágányon álló kis teherkocsi is - a bal szélen látható Mercedes teherautó meg kimondottan klassz :)

És ezzel be is fejezném ezt a virtuális időutazást, remélem, mindenkinek tetszett. Ha eszetekbe jutott valami: emlék, kiegészítés, pontosítás a képek, helyszínek kapcsán, ne tartsátok magatokban, lehet kommentelni - a megosztásokat pedig előre is köszönöm!

A fényképekért köszönetet szeretnék mondani Tim Boricnak!

Ha tetszenek a fotók, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak, akkor is írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad, mondjuk link formájában! Ugyanitt szeretném megjegyezni, hogy a képek lementése, majd saját néven a facebookra feltöltése egyszerre szomorú divat és igen nagy tiszteletlenség a képek készítőivel szemben.

47 komment · 1 trackback

Címkék: énblog budapest város képek elveszett hév villamos utcakép kulfoldi szemmel Tim Boric

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr215718373

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltak 2014.02.16. 04:08:56

Múltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnák néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A Szentendrei út sarkán még állt a Weisz áruház épülete, szemben...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jó kis gyűjtemény :-)
Kár hogy a részletgazdag képek nem nyílnak meg katintásra nagyobb felbontásban, mint pl. a legutolsó. Sokszor írsz olyan részletekről, amit a weboldalon látható felbontásban nem nagyon lehet kivenni. Pl. a képen szereplő teherautóról nem tudnám megmondani a típusát, és az elején lévő nagy bordó paca alapján csak sejtem, hogy a motorháza fel van nyitva.
Persze lehet, hogy nem vagyok eléggé "vájtszemű", és a többiek remekül látják...
szia Ákos!

Debrecenben nem járt Tim Boris és a Többi külföldi fotós? Magánban keress már meg ez ügyben. egyesult@gmail.com

Üdv
Balu

és BUÉK!!!

Van egy pár érdekességem nekem is.
A honlapodon a képeket nem akarod valamikor frissíteni? Már az "új" képek egy része is "retró".
Gratulálok ezekhez a képekhez és ismertetésükhöz. Is. Remélem jövőre is megörvendeztetsz néhány hasonló jellegű képegyüttessel. Boldog Új Évet Kívánok!
"baloldalt ágytoll kapható, talán még ma is"

Igen. A kék vitrin és a látszerész vitrin között van egy kis ajtó, ott van Kakasék üzlete. A mintext bolt más, az odébb van, és nem is olyan régi.
Kár, hogy az ilyen "Hamster - féle" közlekedésbarátokat nem lehet adó 1%-al támogatni csak a kamu alapítványokat. Holott Ő / Ők valódi értéket teremtenek és megérdemelnék a támogatásokat.
ismét egy hangulatos összeállítás, köszönjük Tim Boric és Hamster úr!
Tudom, hogy nem a fő témához tartozik, de olyan Mercedes teherautók, mint ami az utolsó képen van, a mai napig tömegével közlekednek Iránban:).
Long live Tim Boric too!

Hams, mindig itt a kommentekben traktállak, de hol máshol ugye...
Szóval kerestem az elveszett sínes oldaladon pár infót a (most) 61-es viszonylat Vadaskerti utcai megállójáról. Látszik, hogy ott voltak turpisságok a vágányokkal, és közvetlen mellette ott van egy feltűnően villamossal kapcsolatos épület is, a fa tetődíszek még a vonal felújítása előtti színben pompáznak (sárga-barna). Szóval, az egy régi végállomás lenne? Vagy hasonló? A wiki 83-as ősvillamost ír, de nem találtam semmit. Plíz help!
Kedves Hamster! Az M VIII motorvonatról írt szerény nyomott véleményed abszolút helytálló, és osztom is. Aki utazott mindkettővel, valószínűleg ugyanígy látja. Simán szolgálhattak volna még ezek a remek járgányok!:-( Inkább az M X-esek egy része mehetett volna a levesbe.
Szia Hamster! Pont ma jutott eszembe, hogy dec 28án volt 30 éve, hogy Újpestre költöztünk. Erre beraksz olyan fotókat, amiket 6 éves koromban még láttam. Bár az Árpád úti villamosokra már nem nagyon emlékszem. Egy történet maradt meg, 84 január-február lehetett, és kértem anyut hogy a mai Újpest központból a 10-sel menjünk haza, a mai Árpád üzletházig. Villamos jó sokáig nem jött, busz meg egy csomó. Meg is kaptam a magamét mert nem akartam mással menni. De hát, már akkor is szerettem a tujákat... A 14-es kocsiszín melletti fotója szuper. Ilyet még sosem láttam, de talán még vágány rajzot sem a hurokról. A 12-es az István térnél klasszikus... Jó újra ilyeneket látni! Köszi! BUÉK! Üdv! Gábor
@Generic Jingle: Nyilván azért nem frissültek, mert nem akarom, nem pedig azért, mert nincs rá időm :)
@Ahoj-: Poén lenne főállásban ezt csinálni, befejezni a hiányzó részeket, frissíteni, átdolgozni... tény.
@retekblog: Végállomás nem volt ott, de tényleg van egy kicsit vasúti kinézetű épület ott, lehet, hogy ugyanarra gondolunk.
@Hamster: Gondolom igen. De miért van ott? És miért vannak szellemtalpfák a megállóban? Oly sok itt a kérdés. :-)
Nekem az az ikerkocsi ott az Élessaroknál volt szívbemarkoló valamiért, pedig újpesti voltam akkortájt.
Talán azért, mert a 8-ason is ilyesmik jártak. (Szólóban persze.) Azzal meg elég sokat jártam edzésre. És kizárólag télen. (Máskor a Fóti úti Cérna-pályán voltunk.) Fűtésről nem is álmodtunk...
Boldog új évet, srácok!
Gyönyörű az a 13-as villamos... Nekem az "igazi" budapesti villamosokat a favázasok jelentették és ezért még manapság is megkülönbözetett érzelmekkel vagyok irántuk.
@retek: Erre gondolsz? (Fejes Balázs felvétele)
villamosok.hu/balazs/valt/keptar/80/vadaskerti.JPG
Visszafogási lehetőség volt itt.
@Hamster: Erre gondoltam. És a házikóról tudni lehet valamit? Szolgálati lakások? Nagyon kis takaros egyébként.
Remek gyűjtemény, sokadszorra is.

A "véleményes" népligeti felüljáróról: ma már valószínűleg a körutat "emelnénk", de hát a 70-es évek végén (és még sokáig) a Könyves Kálmán körút 2*1 sávos, sehová sem vezető valami volt, minimális forgalommal.
@agresszív kismalac: igen, igen! A 30-as is ilyen volt a Mester utcában, nekem az a gyerekkorom.

@gaborbalk: "A 12-es az István térnél klasszikus" - szinte kedvem lenne betérni az "Ajándék"boltba, 2 forintos rózsapatronért :)

BUÉK mindenkinek!
@retek: ez a ház is, meg a másik oldalon a megálló melletti ház is olyan bkv-s. De főleg a másik. Olyan, mintha jegypénztár működött volna benne 100 éve :) Persze lehet, hogy csak szolgálati lakás volt. Egy időben zöldséges volt ott. Most egy fekete macska lakik ott, meg egy idősebb urat szoktam látni.
A fényképen sejlő ház per pill eladó, az nem is annyira bkv-s, inkább a kor szellemének megfelelni akaró alpesi házra szeretne hasonlítani. Ha elé képzeled a telket, amit jó régen eladtak már - oda épültek azok a fehér társas házak -, akkor van is értelme egy ilyen nyaralónak (azoknak épültek). Ez a felső szakasz tele van ilyen házzal, sajnos egyre többnek zsugorodik a telke.
@timargabor: A Hungária gyűrűt százsok éve kitalálták, kiszabályozták, 99,99%-ban szabadon hagyták, úgyhogy igazán tervezhettek volna annyira előre a hetvenes években, hogy gondoljanak arra, hogy egyszer tényleg megépítik. Ez a vita persze igazából értelmetlen, de az egyre szűkülő városmagba gyorsítani és szélesíteni a forgalmat teljesen hülye dolog volt. De a Váci útnál ugyancsak feltartódik az Árpád híd forgalma, akárhány sáv széles is. Eközben a kerülőgyűrűnél szokszor nem lassabb, ha az ember inkább átcsorog a belvároson :-/
@cyan: Igen, el tudom képzelni békeidőbeli képében is :-)

Csak a fafelületek festésének színei túlságosan is villamosszínűek, gyanús nekem a kapcsolat, azért is kérdeztem rá. A fekete macskás ház egyértelműen szolgálati lesz, más, "normális" házakon nincs az a jellegzetes kerek padlásablak.
@Hamster: Na majd jártamban és keltemben besegítek egy pár képpel, persze csak ha időm engedi. :-)

Amúgy találtam neked Újpesten egy olyan sínpárt, amiről nem nagyon olvastam még nálad.
no akkor boldog, villamosokban is gazdag új évet mindenkinek! :)
én bevándorlóként sajnos az ilyen összeállítások max 10-15%-át "értem", de még így is döbbenetesek, hogy mennyit változott, vagy épp nem változott egy-egy helyszín. szóval csak így tovább hams! (timnek meg hatalmas respect. magyarok akkor egyáltalán nem fotózgattak, hogy mindig a hollandok képeivel dobálózol? :)
Regi szep(?) idok.
Sajnalom, hogy Budaoestrol, az akkori kozlekedesrol csak keves(?) kep maradt benn es en is csak kevesre emlekszem belole ('76-ban szulettem).
Arra halvanyan emlekszem, hogy az Ikarus 55-tol ki tudja miert nagyon feltem.
@Ahoj-: Azért ez a "csak kamu alapítványokat" bántóan és sértően általánosító... Szégyellnéd magad, ha tudnád, kiket vettél egy kalap alá a valóban kamu, és tányleg csak a pénzre hajtó szervezetekkel...

bio
@timargabor: Rózsapatron??? A kis burzsuj! Nekünk csak szalagpatronra tellett... :)

bio
@retek: biztos ilyen festéket lehetett kapni :D Egyébként van az a paraszt barna, fagy falusi barna szín, amit a megmaradt festékek összeöntésével kap az ember, na azzal bármit lekentek, had szóljon! :)
@bioLarzen: a műanyag pisztolyomba csak szalagos patront lehetett betárazni. Rózsapatronom egy volt, kaptam valamelyik fiú osztálytársamtól, évekig őrizgettem, aztán apám kidobta :(
@cyan: Nálunk is volt egy karika valahol otthon, de nekünk se volt mibe betenni :)

Amúgy mindenkinek csak piros színű volt?

bio
@cyan: Nem éppen. https://www.google.hu/maps/preview?hl=hu#!q=budapest+vadaskerti+utca&data=!1m8!1m3!1d3!2d18.981028!3d47.531589!2m2!1f115.25!2f89.93!4f75!2m9!1e1!2m4!1sWEoPy3LTpjxSYRupkSYCuw!2e0!9m1!6zQWxzw7MgVsO2bGd5IHV0Y2E!5m2!1sWEoPy3LTpjxSYRupkSYCuw!2e0!4m15!2m14!1m13!1s0x4741d8d4d6b6e4bd%3A0x85ff427c2151c30!3m8!1m3!1d3537532!2d19.5053827!3d47.1611615!3m2!1i1920!2i978!4f13.1!4m2!3d47.5318428!4d18.9809682&fid=5
@bioLarzen: az nem a rózsapatron. A rózsapatron réz színű volt, és a csúcsa össze volt csippentve csillag alakúra. Hirtelen ezt találtam róla: gyujtemeny.vatera.hu/militaria/gaz_riaszto_fegyverek/6mm_es_start_rozsa_patron_1833112214.html
Igaz, a találatok közt a pirosat is kidobta, annak nem tudom, mi volt a neve, de olyan pisztolyom is volt. El kellett dugnom, mert apám könyörtelen volt, és kidobta a szemétbe, ha meglátta. A kertben volt a rejtekhelye :)
@retek: tudom melyik ház, szoktam is nézegetni, mert 1 hónapja itt szállok fel a villamosra hazafelé menet. Mindenesetre randa ez a két barna, akárhonnan is szerezte a ház gazdája. Villamoson sem lenne szebb, szerencsére a sárga sárgább a tuján :)
Nagyon jó post, és időutazás:ahogy itt lenni szokott!
Köszönöm!

>>" Ugyanitt szeretném megjegyezni, hogy a képek lementése, majd saját néven a facebookra feltöltése egyszerre szomorú divat és igen nagy tiszteletlenség a képek készítőivel szemben."<<

Igen, egyetértek. Éppen ezért szoktam rákérdezni, ha gyanút érzek: "Saját fotó / szöveg ?" Ilyenkor vagy melléválasz jön,
"Találtam a net-en".... amire én: és a Szerző / Forrás?

Szerintem ilyenkor néhányan töröltek az ismerőseik közül.

Kifejezetten nem tetszik,amikor csak annyit olvasok ismertetőül,
hogy a "forrás: internet ". Legalább egy linket betennének.
Ez hasonlóan komoly infó, mint az áruk származási megjelölése:
"Made in EU",vagy: "Készült a Távol-Keleten"... stb...
@cyan: Hmmm, akkor tényleg más értünk rajta. "Nálunk" a rózsapatron egy kerek, 6/8/10/stb... "töltetű", játékrevolverbe való patron volt, ilyen:

www.mp4bolt.hu/oscthumb.php?src=lMzVwtXM2I7f1N3bws3XxtPf1NHHkqCVz8_U&w=369&h=311&fltr%5B%5D=wmt%7Cwww.mp4bolt.hu%7C30%7CC%7C000000%7Carial.ttf%7C40%7C0%7C0&f=jpg&q=95&hash=15fc82e5a154c747ff5f864914f893d0

fl12.shopmania.org/files/p/hu/m/001/rozsapatron-8-as-10-db~45516001.jpg

Ha a gugli képkeresőjében rákeresel a rózsapatron kifejezésre, ilyet is kidob egy csomót - úgyhogy ezek szerint tényleg mindkettőt hívták rózsapatronnak...

bio
@Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt): Igen, pár éve mondta valaki, hogy a forrásként az internetet megjelölni kb, olyan, mintha a net előtti időkben azt írta volna valaki: "Forrás: könyvtár".

bio
@bioLarzen:

Nagyon jó, és találó hasonlat!

Hasonlóan, ha egy terméket ajánlanék,
azt mondanám: keressétek a boltokban!

(Hogy melyikben, azt meg a titokzatosság jótékony homája fedi...)

@Hamster:

Nekem is jobban tetszettek a régi M.VIII. -as HÉV-ek,
-persze, abszolút szubjektív,és amatőr vélemény(em)-
jó lenne ha rendszeresen közlekedne nosztalgia-járatként pl.: a csepeli vonalon. (A gödöllői vonal mentén élőknek szerencséjük volt, ha jól emlékszem, tavaly nosztalgiázhattak rajta.)

Egy szép, felújított példány: www.youtube.com/watch?v=OkFES0kIdUk
"de a '76-os, hasonló kettévágással ellentétben ekkor a vonal eme felét hívták 13/A-nak, nem a másikat. Itt egyébként ma is jár villamos - gyerekkoromban valami KRESZ-könyvben láttam fotót róla, és el nem tudtam képzelni, hol lehet ilyen fura vonalvezetés."

Ó igen, itt Erzsébeten vannak ilyen idiótán megcsinált részei a villamosnak, meg még Újpesten vannak érdekes dolgok. Nekem az volt a személyes kedvencem, mikor az úttest széléről hirtelen bejött a sín a sáv közepébe, s be az út közepébe, mert a szélén parkoló volt... (Se tábla, se semmi, nagyon hülyén nézett ki. Szerencsére már megcsinálták normálisra. Egyébként az a kis rész, ahogy a volt mozihoz kanyarodott, szerintem valami unikum, ahogy meg van csinálva. Imádtam volna arra járni, ha nem ott lenne a fogorvos. A linken amit meg lehet nyitni, ott a kék ház a fogorvosi rendelő. Ahol le van kaparva az ablak alatti rész, oda volt graffitizve a "HENTES" szó majd 10 évig, hiába mosták le, valaki visszaírta. (Egyébként meg is érdemelte az orvos...) Szóval, az egy jó rész.
Amúgy még jobb része a pályának, ahol az ESMTK pálya mellett halad, s gyakorlatilag egy két méter magas betonkerítés van, de az a futballpályánál nem ér semmit. Múltkor is átrúgták a pályán túl, a kertes házakba mentek csöngetni a labdáért a Magyar Kupa!!! meccsen! Kíváncsi vagyok, hogy vajon eltalálták-e már a villamost. :D
@gaborbalk: „A 14-es kocsiszín melletti fotója szuper. Ilyet még sosem láttam, de talán még vágány rajzot sem a hurokról.”

Engem is ez fogalkoztat, de gondolom, ha lenne róla anyag, akkor a cikkben is lett volna rá hivatkozás. ; )

Király képek, köszönjük.
@bioLarzen: a papír patron kifizetődőbb volt, többet lehetett vele zajongani kevesebb pénzért, mint a pirossal. A pirost viszont újra lehetett tölteni, ha jól emlékszem. Legalábbis valami dereng, hogy kapargattuk a papírpatronról a töltőanyagot, meg gyufafejet is. De lehet, hogy csak képzelődök. Arra emlékszem, hogy a Karolina úti kis trafikban nem mindig volt muníció.
Nem voltam jó gyerek, az biztos, pár szál haja kihullott apámnak, mire felnőttem :D
@cyan: Ha, azt most tudtam meg, hogy a pirosat újra lehetett tölteni!

A szalagosnak volt pár előnye:

- minden trafikban és játékboltban lehetett kapni;
- olcsóbb volt;
- univerzálisabb felhasználású volt: egyrészt több olyan játékpisztolyt gyártottak, amibe az kellett, mint rózsapatronosat, márészt ott volt ugyebár ez:

imgfrm.index.hu/imgfrm/5/3/0/5/BIG_0010755305.jpg

amibe a szalagpatron egy töltetét lehetett rakni, harmadrészt ezzel lehetett májerkodni, hogy a körmödet gyorsan végighúztad a szalagon, és akkor sorozatlövést lehetett leadni vele "kézzel", anélkül, hogy sérüés lett volna belőle - és a legfontosabb: szalagpatront lehetett székláb alá rakni szivítás céljából a suliban :D

A rózsapatronnal ezek egyikét sem lehetett csinálni.

Bónusz: és ott volt, ugyebár, az eldurrantott szalagbatron szaga... :D

No, asszem, jól eltérítettük a posztot :(

bio
@bioLarzen: A szalagpatront megnyálazva oda lehetett ragasztani a villamossínhez is. Nálunk a "játszótér" a 15/a végállomása volt a Dráva utcában.
@Hamster: Mit filóztam azon, hogy a háromkocsis 10-es, és 3-as hogy fordult meg a Cérnagyárnál, pedig sokat utaztam rajtuk. Kénytelen voltam puskázni: hampage.hu/kozlekedes/vaciutesujpest/fotiutig.html#fotiut
@cso zsi: "A szalagpatront megnyálazva oda lehetett ragasztani a villamossínhez is." - höhö, ezt mi is eljátszottuk még 74-ben a Késmárki utca és Karolina út között. Szépen szólt :D
@cso zsi:
Haha, ezt most hallom először - francba, hogy ezt anno nem próbálhattuk ki... :)

(Mondjuk, Budakeszin nem volt villamos...)

bio
Ha már egy kis retró...

Bődületes mennyiségű fotó 1986 Budapesti közlekedéséről.

www.paddlesteamers.info/Trams/Budapest/Budapest%201986.htm
süti beállítások módosítása