Idén is megvolt a szokásos tavaszi szezonnyitóm Pozsonyban: április második felében tartják a "Város Napjai" nevű rendezvényt, melynek keretében régi járművek is közlekednek. 2018-ban és 2019-ben ott voltam, aztán éveken át kimaradt, most viszont megint sikerült időben megszerveznem a kirándulást, ráadásul egy rég látott ismerősömmel, tehát nem csak a régi vonatokról és tujákról szólt a nap (de azért eléggé:).
Az idei program visszafogottabb volt, mint a korábbiak, például a nosztalgia buszok nem igazán voltak olyan régiek, mint ez vagy ez - viszont végre elkaptam a 38-as pályaszámú kéttengelyest, mely eddig kimaradt. Kinézete ellenére ez nem is olyan öreg járgány: 1959-ben gyártották a közlekedési vállalatnál egy balesetet szenvedett másik helyett. Igazából persze nem a korával volt baj, hanem hogy annyian voltak rajta, hogy nem bírtunk felszállni! Ez a fotó a nap kedvezőtlen állása miatt nem is volt betervezve, de ha már nem fértem fel, legalább kattintottam egyet.
A következő köréhez lementünk oda, ahonnét indult, de ott se fértünk fel rá. Nem tudom, miért nem csatoltak pótkocsit mögé, az érdeklődők simán megtöltötték volna azt is! Ha már utazni nem tudtunk, felvágtattunk az óváros fölé, az alagút bejáratához, hogy legyen még egy fotóm róla - ott meg egy taxi állta el a kinézett fotóhelyemet, úgyhogy nem volt ideális a helyzet. Cserébe ezen az "utánlövésen" látszik, hogy még a peronon is mekkora tömeg volt.
A troliknak is volt nosztalgiavonala, két kocsival, melyek egyike ez a Škoda 9TrHT volt. A kinézet itt is megtévesztő, a járművet ugyanis 1981-ben gyártották, így az öreg kasztniban már szaggatós hajtásrendszer dolgozik. A kép már eléggé a nap végén készült, úgyhogy mindent hosszú árnyékok terítettek be, de mondjuk szerintem így valóságosabb a látvány, mint egy tökéletesen időzített fotó.
A másik kocsi se volt rettentő régi: ezt a Škoda 15Tr-t 2002-ben gyártották (a kép korábban készült, mint az előző, csak az jobban tetszik, ezért előbb raktam be). Igaz, már tényleg nem olyan gyakori látvány a város utcáin, mint kilenc éve volt.
Mint említetttem, a nosztalgiabuszok idén nem győztek meg: egyikük ez a Karosa B741 volt 1991-ből. Másiknak egy háromtengelyes Solarist láttunk, de persze lehet, hogy az csak valami műszaki probléma miatt állt be a nosztalgiavonalra valami régebbi helyett...
Az előző képbe balról kicsit belógott az a nosztalgiatuja, amivel viszont sikerült utazni: a szokásos Tatra T2-es 1959-ből. Vicces, hogy ugyanakkor épült, mint az első képen látható kéttengelyes! A kép készítése előtt abban reménykedtem, hogy jobbról jön egy troli, ami teljessé teszi a kompozíciót, de nem jött, úgyhogy így jártam. Mindegy, így is klassz kis nap volt!
Ez megy most