Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (5) balaton (154) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (40) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (958) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (328) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (55) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (552) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (10) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (143) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) heviz ms (5) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (13) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (7) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1069) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (15) konstal (8) körtér (8) közlekedés (438) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (122) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (11) szavazás (6) szczecin (7) szeged (40) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (69) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (437) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (535) városkép (111) városliget (10) varsó (7) vasút (616) vasútállomás (5) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (942) villamos (851) vitorlás (10) vízibusz (20) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (345) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Elindult a 2023-as nosztalgiaszezon!

2023.05.30. 06:00 :: Hamster

2022-ben csodálatos nosztalgiaszezonunk volt, és egyelőre úgy tűnik, idén is lesz mivel utazni, idén is lesz mit fotózni!

dsc_1730a.jpg

Az idény május első hétvégéjén kezdődött, de akkor más dolgom volt, úgyhogy először 13-án álltam ki a sínek mellé, géppel a kezemben. Ezen a napon a szokásos N2-es járat mellett az egyirányú Bengáli is közlekedett, plusz a nosztalgia Ikarus 415-ös. Elsőnek a Bengát kaptam el a Krisztina körúton, a háttérben látható tükörnek köszönhetően egyszerre elölről és hátulról :)

dsc_1840-1a.jpg

Ezután metróra szálltam, és még elértem a 2-esen lefelé tartó 1820-ast. Igyekeztem nem a szokásos beállításokat megismételni, és ebben segített, hogy a nap nem sütött, így bármelyik irányba lehetett fotózni. Másképp fogalmazva: bármerre fotózott az ember, egyformán nem ideális képeket lehetett készíteni :)

dsc_1906.jpg

Ezután megint metróra pattantam, át a Batyira. Ezzel az eredeti állapotúra visszaalakított Ikarus 415-össel még nem utaztam, de előbb akartam pár képet is készíteni róla. Még nem tűnik réginek a szekér, pedig a típus a nyolcvanas évek közepén mutatkozott be. 

20230513_152844.jpg

Először a vizafogói Párkány utcában láttam egyet közelről - szerintem a vezető hazaugrott ebédelni, mert amúgy nem járt ott semmilyen busz. Az egyik dolog, ami meglepett rajta, az az volt, hogy a lámpái Kockalada lámpák voltak. 

dsc_2208.jpg

De komolyan, tessék megnézni: azok bizony Kockalada lámpák :) Eredetileg a Várbazár előtt akartam elkapni a felfele jövő buszt, de amikor megláttam a Ladát az út szélén, lepattantam a villamosról, és megvártam itt a 415-öst.

dsc_2140-2b.jpg

Még egyszer visszamentem a 2-es mellé, aztán visszatértem az N18-as járatra, Bengálizni. Így szerintem még nem fotóztam le - és nem sok híja volt, hogy most se, mert hátulról pont jött egy 48-as, és majdnem kitakarta :)

dsc_2267.jpg

A kirándulás végén még lecsorogtam a Karolina úti megállóig, ezt a fotót megcsinálni. Ha valaki nem érti, miért, nézze meg ezt a képet 1961-ből:

Forrás: villamosok.hu

Nem sikerült pont ugyanoda állnom, de a lényeg nem is ez: a két képen ugyanaz a jármű látható, csak a csuklós villamos 1961-ben még annyira új dolog volt, hogy a hátsó része külön pályaszámot kapott! Az eleje 3720-as volt, mint most is, a vége viszont 3721-es. Néhány nappal később szerencsére rájöttek, hogy ez így nem jó... 1962-ben aztán készült egy "rendes" 3721-es is, melynek teljes egészében, azaz elöl-hátul ez volt a száma, de nemsokára azt is átszámozták, 1101-re. Hiába, nem volt még internet, valamivel el kellett foglalniuk magukat :)

11 komment

Címkék: énblog budapest busz képek villamos ikarus bengáli nosztalgiabusz nosztalgiavillamos 1820 3720

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr2918132710

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Remélem, el tudom idén kapni a Bengálit. Tavaly sajna kimaradt.
Az Ikarus Lada-lámpáin meg nincs semmi meglepő. Volt idő, mikor ez teljesen általános volt, hogy nagy sorozatú járművek alkatrészei felbukkantak teljesen más járműveken is. Ugye a Csufi a legszebb példa erre, de a Robur- és Wartburglámpás NDK villamosokat is említhetném.
öööö, z Iarus biztos noszatlgia volt és nem beugrós?
@gigabursch: Ott van rajta a viszonylatjelzés: N109, N, mint nosztalgia. Ez a kocsi ráadásul már elég régen nosztalgia-célokra van félretéve.
@Fradista Utazó:
Ahhh.
Hogy ez az N19 mit jelent és mit jelenthet, most már tudom.
Köszönöm!
A Karolinás fotó nagyon jó!! :)
Végre egy kis "régen és ma"!
Van annak vagy 20 éve hog az elvesztett sínes oldal frissült. Khm. :-D

Más.
A lámpa újra felhasználás nem újdonság:
totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/01/23/draga_alkatreszek_fillerekert/
@gigabursch: Tavaly nyár óta nem járnak a BKV 415-ösei, ilyen kinézetű meg talán a nyolcvanas években volt utoljára :)
@cserepfalva: Nem újdonság, de mondjuk az, ha a Barkason Wartburg lámpa volt (amúgy nem, LOWA villamoson viszont láttam), az nem annyira meglepő, mint hogy egy magyar buszon egy szovjet autó lámpája figyelt. Az más kérdés, hogy lehet, hogy a "szovjet" lámpa mondjuk a Bakony Művekben vagy a csajágröcsögi Jézus Szíve MgTsz-ben készült :) De gyerekként még nem gondolta át az ember ezt így, egyszerűen csak rácsodálkozott. Egyébként voltak hasonlók, például a pesti Tatráknak eleinte ugyanolyan kilométerórájuk volt, mint az Ikarusoknak, 120-ig kalibrálva.
@Hamster: "...a pesti Tatráknak eleinte ugyanolyan kilométerórájuk volt, mint az Ikarusoknak, 120-ig kalibrálva..."

Erről jutott eszembe, hogy egy volt katonatársam metróvezetői pályafutása - az ő elmondása szerint - miért ért véget csúfosan. Állítólag a Klinikák és a Nagyvárad Tér közt megdöntötte a sebességrekordot egy késő esti menetben. Már nem emlékszem, hogy mit mondott, hogy melyik irányba lejt a pálya, de talán a Nagyvárad felől a Klinikák irányába - mondjuk a Duna felé tűnik logikusnak -, ezt kihasználva jött össze a bravúr. Ismét csak a delikvens elmondása szerint úgy sikerült megállni, hogy valami olajozó filc nevű dolgok, amikről ti biztos tudjátok, hogy mik és mire valók, erősen füstöltek. Nyilván óriási a "Háry faktor" a sztoriban, de ez még az automata vonatirányító rendszer kiépítése előtt volt, szóval akár lehet is, hogy az elmebeteg megpróbálta. 8-)

Lehet, hogy neki is valami ilyen műszeres motivációja volt?
@Sam. Joe: Bármilyen hihetetlen de a londoni metrón rendszeresen "traffipaxoztak"! Gyorshajtásért kisebb nagyobb retorzió is volt, nem egyszer!
@cserepfalva: Elképzeltem: "Sir, the reason why I stopped you today is your speed!"
8-)
@Sam. Joe: Én ehhez hasonló story-t annó még a 3-as metró üzemlátogatása során hallottam. Az akkor még új járművekkel a KöKi és a Határ út között sikerült 105-öt kisajtolniuk és izzó, füstölő ellenállásokkal csikorogva megállni a Határ útnál. Arra is emlékszem, hogy azt is hozzátették, hogy ezt a végfokoztatot utána inaktíválták/kivették a kocsikból.

Nem tudom, hogy mi igaz belőle... :)
süti beállítások módosítása