2022-ben csodálatos nosztalgiaszezonunk volt, és egyelőre úgy tűnik, idén is lesz mivel utazni, idén is lesz mit fotózni!
Az idény május első hétvégéjén kezdődött, de akkor más dolgom volt, úgyhogy először 13-án álltam ki a sínek mellé, géppel a kezemben. Ezen a napon a szokásos N2-es járat mellett az egyirányú Bengáli is közlekedett, plusz a nosztalgia Ikarus 415-ös. Elsőnek a Bengát kaptam el a Krisztina körúton, a háttérben látható tükörnek köszönhetően egyszerre elölről és hátulról :)
Ezután metróra szálltam, és még elértem a 2-esen lefelé tartó 1820-ast. Igyekeztem nem a szokásos beállításokat megismételni, és ebben segített, hogy a nap nem sütött, így bármelyik irányba lehetett fotózni. Másképp fogalmazva: bármerre fotózott az ember, egyformán nem ideális képeket lehetett készíteni :)
Ezután megint metróra pattantam, át a Batyira. Ezzel az eredeti állapotúra visszaalakított Ikarus 415-össel még nem utaztam, de előbb akartam pár képet is készíteni róla. Még nem tűnik réginek a szekér, pedig a típus a nyolcvanas évek közepén mutatkozott be.
Először a vizafogói Párkány utcában láttam egyet közelről - szerintem a vezető hazaugrott ebédelni, mert amúgy nem járt ott semmilyen busz. Az egyik dolog, ami meglepett rajta, az az volt, hogy a lámpái Kockalada lámpák voltak.
De komolyan, tessék megnézni: azok bizony Kockalada lámpák :) Eredetileg a Várbazár előtt akartam elkapni a felfele jövő buszt, de amikor megláttam a Ladát az út szélén, lepattantam a villamosról, és megvártam itt a 415-öst.
Még egyszer visszamentem a 2-es mellé, aztán visszatértem az N18-as járatra, Bengálizni. Így szerintem még nem fotóztam le - és nem sok híja volt, hogy most se, mert hátulról pont jött egy 48-as, és majdnem kitakarta :)
A kirándulás végén még lecsorogtam a Karolina úti megállóig, ezt a fotót megcsinálni. Ha valaki nem érti, miért, nézze meg ezt a képet 1961-ből:
Nem sikerült pont ugyanoda állnom, de a lényeg nem is ez: a két képen ugyanaz a jármű látható, csak a csuklós villamos 1961-ben még annyira új dolog volt, hogy a hátsó része külön pályaszámot kapott! Az eleje 3720-as volt, mint most is, a vége viszont 3721-es. Néhány nappal később szerencsére rájöttek, hogy ez így nem jó... 1962-ben aztán készült egy "rendes" 3721-es is, melynek teljes egészében, azaz elöl-hátul ez volt a száma, de nemsokára azt is átszámozták, 1101-re. Hiába, nem volt még internet, valamivel el kellett foglalniuk magukat :)
Ez megy most