Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

október 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (97) autók (88) bach (5) balaton (146) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (37) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (954) budapesti pillanatok (50) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (327) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (50) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (11) emlékek (46) énblog (542) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (9) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (74) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (132) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (9) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (12) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1054) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (5) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (11) konstal (8) körtér (8) közlekedés (430) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) motorkerékpár (5) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (9) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (243) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (24) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (119) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (121) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (37) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (16) szárnyashajó (11) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (67) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (7) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (491) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (430) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (531) városkép (109) városliget (10) varsó (7) vasút (612) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (927) villamos (848) vitorlás (10) vízibusz (17) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (344) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Kisfaludy

2023.12.06. 07:21 :: Hamster

A 2014-ben épített Kisfaludy egy Kisfaludy nevű lapátkerekest idéz kinézetével: az első balatoni gőzöst 1846-ból. Dízel-villamos hajtású, és hajócsavarja is van, de azért majdnem olyan a lapátkerekek forgásának élménye (látványa és hangja), mint a Petőfi gőzösön volt a nyolcvanas évek elején. Vicces, hogy májusban még Balatonfüreden fotóztam, augusztusban meg már Budapesten sétahajóztunk vele.

dsc_1719bb.jpg

A vízen úszó sárga buszt már megszoktuk, most ezt bámulja mindenki a hidakról :)

182019.jpg

Ez a kép akkor készült, amikor a sétakör felső csücskéhez értünk: nem haladtunk előre, nem sodródtunk visszafele, hanem egy helyben állva gyönyörködtünk a panorámában.

dsc_1754.jpg

Nem a Petőfi gőzös, még csak nem is váci vízibusz ;) de azért aranyos! Kíváncsi lennék arra, hogy a dunai üzem mennyivel veszi jobban igénybe, mint a balatoni, hisz végülis eredetileg oda tervezték...

13 komment

Címkék: budapest város képek duna hajó kisfaludy ms lapátkerekes

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr2418274745

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az utolsó előtti képre azt mondanám, hogy elkezdett áradni a Duna, olyan vagyis a színe.
@gigabursch:
Vagyis => zagyos
Android okostelefon intelligens szójavítás
Én félteném szegényt. Olyan a Dunán, mint egy eltévedt ékszerdoboz. Sodrás, jégzajlás, hullámverés. Biztosan jó ötlet volt elvinni a Balatonról?
@F.M.J.:
Nem kell félteni.
Jó kis vas az ...

Zajlás esetén még úgyis irány valamelyik öböl.
Utolsó zajlás 2017-ben volt.
Mondjuk az korrekt zajlás volt...
@gigabursch: Az augusztusi fotó, a másik kettő már őszi. Nem tudom, mi volt a vízzel, a többi fotón is ilyennek látom, ami nem sokat jelent a színtévesztésemmel :)
@F.M.J.: Ez nem az 1846-os hajó újraépítése, szerintem modern minden része, biztosan kibírja, legfeljebb a hajtás hamarabb elkopik (a Balatonon viszonylag keveset kell árral szemben mennie:). Ha jég lenne, akkor pedig biztos nem hagynák kint. Bár a Kossuth szoborgőzös mintha akkor is ott "szokna" maradni, és kibírja.
@gigabursch: @Hamster: Persze, gondoltam, hogy nem akarják direkt tönkretenni. Ez inkább csak egy érzés. Azért csak más szemmel néz az ember egy szállodahajóra, egy rocsóra, vagy vontatóra, mint erre a cukorkásdobozra.
@Hamster:
A névleges teljesítmény független attól, hogy "lenek" vagy "félnek" hajóznak.
Túlerőt meg kb szökőévenként alkalmaznak...
@gigabursch: Azért a Dunán biztosan jobban pörög, mint ugyanakkora sétálós sebességnél a Balatonon.
@F.M.J.:
Az biztos, hogy más, főleg belülről.

youtu.be/c18pTVHPpEA?si=is-bje0WtVIj6uEG

Saját felvétel.

A rendszerben részt vett elöl a Sopron, majd a Széchenyi, hátul meg a Vác és a Botond.

Az együttes habverő teljesítmény kb 6000 LE volt.
A legkritikusabb a Déli összekötő volt, azt kb 20-22 perc alatt hajóztuk meg.
Mondjuk ebbe belejátszott a "hídépítés alapszabályai" szerint épített Déli-összekötő összes pozitívuma, miszerint hidat hajlatba, szűk hídlábközzel és alacsony magassággal kell építeni....
@gigabursch: Érdekes foglalkozásod van. Irigyellek érte. Gyerekkoromban én is hajózni szerettem volna, de másként alakult.
"hidat hajlatba, szűk hídlábközzel és alacsony magassággal kell építeni"
- Ez elég pikirten hangzik. Nem akarom védeni, de volt ennek egy evolúciója, nem? Amikor a vasúti hidak készültek, még nem tudtak olyan nagy támaszközű vasuti hidakat építeni, mint manapság, és az akkori Lágymányosi is ahhoz igazodott. Most kerestem képeket, hogy milyen a magasságuk, vagy inkább az alsó nyitásuk, de úgy tűnik, nincs közöttük száámottevő különbség.
@F.M.J.:
Nos, nekem a géphajózás nem foglalkozás, csak szerelem.

A hivatásom-szakmám-foglalkozásom és napi munkám az egészen más...

Ami a hidakat illeti:
A Déli összekötő egy irgalmatlanul elcseszett helyre lerakott híd, amit sajnos a fenti keserű jellemzés pontosan bemutat.
De nem egyedi eset a Dunán. Lásd Pozsony, Újvidék, stb. hídjait.
@gigabursch: Pozsonyban melyik híd gáz hajózásilag?
süti beállítások módosítása