Igazság szerint nyár elején még nem akartam a Balaton összes közforgalmú hajójával utazni, inkább csak kellemes környezetben akartam kedvenc helyeimet kivételesen nem autóval vagy vonattal elérni. Aztán úgy esett, hogy nosztalgiahajóztunk egyet Almádiban, és akkor rámjött, hogy ki akarom próbálni a Bahart összes többi sétahajóját is.
A Csobánc a sokadik volt a listámon, pedig őt láttam a leggyakrabban a Bahart sétahajói közül, ugyanis Balatonfüredről indult, én meg arra jártam a legtöbbet. Ez azt jelentette, hogy amikor Siófokról Füredre mentem, Füredről Földvárra mentem, Tihanyrévtől Füredre mentem, Alsóörsről Tihanyrévre mentem, illetve amikor Füredről Siófokra mentem, a Csobánc mindig elúszott mellettem legalább egyszer.
Egyedül ugyan kicsit hülye érzés egy alapvetően családok és szerelmespárok által használt járatra felszállni, de egy forró szombaton végül csak elindultam Mariann nélkül a füredi kikötő felé :)
A hajót 1927-ben Újpesten építették, majd Siófokon szerelték össze. '45-ben őt is a vízbe robbantották a németek, de a háború után a Balatoni Hajózási Rt. feltámasztotta. Egyébként ahogy a Csongornak ott a Tünde, a Csobáncnak is van testvére, a Szigliget:
Ez a hajó '79-ben Pannónia néven a Dunára került, az elmúlt két évtizedben Budapesten lehet látni. Az ő hátsó része zárt, ...
... a Csobánc fedélzete viszont szinte teljes egészében a Balatonban és környezetében való gyönyörködést szolgálja.
Kánikulában az első, fedetlen rész kibírhatatlan a napsütés miatt, a hátsón viszont bár nem égsz le, de még mindig finoman szólva nem fogsz fázni - oldalt viszont tökéletes volt az árnyék/menetszél arány - már amikor épp nem fordult meg a hajó :)
És persze mindig le lehetett menni a légkondicionált "pincébe", meginni egy limonádét. Ez nem a reklám helye, de a nyár folyamán teljesen rászoktam arra, hogy a magammal hurcolt félliteres kólák helyett a hajókon kapható limonádékkal tartsam életben magam. Biztos van flancosabb és/vagy drágább italuk, de nekem ez mindig tökéletes volt.
Kicsit őt is megörökítettem mozgás közben. Az a furcsa, hogy bár elvileg olyasmi motorja van, mint a már említett Csongornak és Tündének, csak kettővel több hengerrel, de mintha dinamikusabban használták volna. Olyan volt, mintha szinte azonnal tudna fordulatszámot, de akár irányt is váltani.
Ez megy most