Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (110) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (934) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (8) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (97) hajtóművek-motorok (6) hampage (415) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1023) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (403) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (68) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (14) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (401) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (523) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (590) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (888) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Régi hajókkal szegélyezett út Keszthelytől Siófokig

2023.11.09. 06:00 :: Hamster

Az első néhány balatoni hajóút után felmerült bennem a kérdés, hogy vajon át lehet-e értelmes idő alatt utazni a tó egyik sarkából a másikba. Néhány héttel később aztán Jazzcool felvetette, hogy végig kellene hajózni a tó egyik sarkából a másikba, úgyhogy kénytelen voltam itinert csinálni. Természetesen simán végig lehet hajózni egy nap alatt, csak nem egyetlen járattal, hanem többször átszállva. Mivel modern "vonali" hajókat nézegetni nem annyira érdekes, ebben a bejegyzésben elsősorban az útközben látott régieket mutatnám meg, mert elég sok veteránnal találkoztunk. A végén aztán van egy videó magáról az utazásról, magyarázó feliratozással - örülnék, ha legalább néhányan megnéznék azt is, mert jó sokat dolgoztam rajta :)

094007.jpg

Először törpöltem egy sort azon, hogy Siófokról kellene Keszthelyre menni, vagy fordítva, vagy hogy esetleg belefér-e Almádiból indulni vagy oda érkezni, de végül Keszthelyről indultunk és Siófokon végeztünk. Gyorsan meg is vettem a jegyeket. Az első közvetlen IC-vel kényelmesen leértünk, fotóztunk egy remot Szergejt az állomáson, aztán irány a kikötő! Sajnos nem a képen látható Helkával mentünk, de ha valakit esetleg érdekelne ez a hajó, megnézhetjük gyorsan:

Szerencsére a videón látható állapot csak átmeneti volt az 1891-ben vízre bocsátott jármű életében: 1977-ben leállították, később partra tették, leforgatták rajta a fentebbi jelenetet, a kilencvenes évek közepén pedig visszakerült a tóra. 2023 nyarán a nyugati végeken sétahajózott, Keszthelyre kitelepülve, ezért állt itt.

094043.jpg

És itt egy másik hajó is, amivel nem mentünk. Ez a Hableány természetesen nem azonos a néhány éve Budapesten balesetet szenvedettel, ráadásul nem is igazi lapátkerekes gőzös, hanem egy 2000-ben épült motoros, mely kinézetében a XIX. század második felének gőzöseit idézi. 

dsc_3241.jpg

A nap első hajója, amivel utaztunk is a Héviz motoros volt, Balatongyörökig; onnantól Badacsonyig "testvére", a Keszthely vitt bennünket. Az imént látott Hableánnyal ellentétben ők valódi veteránok, hiszen 1960-ban, illetve 1963-ban épültek! Badacsonyban másfél órás ebédszünet következett, némi vasútvideózgatás kíséretében. A következő etap során modern hajóval szeltük a habokat, a Lelle nevűvel. Nem rossz gép, de azért nem egy váci vízibusz :)

dsc_6547.jpg

Földvár felé félúton (se) láttuk ezt a múzeumhajót a boglári kikötőben. A Balaton nevű csavargőzös 1872-ben épült, de már 1878-ban átkerült a Dunára. A hajoregiszter.hu adatai szerint 1978 után a Lágymányosi-öbölben állt, majd '81-ben szállították ide. Alsó általánosban egy osztálykirándulás során néhány órát a kikötő mellett töltöttünk, akkor párszor körbejártam őt, de emlékeim szerint messze nem nézett ki ilyen jól, inkább egy partra vetett roncsnak tűnt. Szerencsére azóta rendbetették, úgyhogy ennél szebb már csak akkor lehetne, ha vízen lenne :)

dsc_6550.jpg

Az előbb lelkendeztem a váci alumínium vízibuszokról, most itt van egy vitorlás rokonuk: a Phoenix testét Vácott gyártották, majd a hajót Balatonfüreden fejezték be 1956-ban. Akkor még Galyatetőnek hívták (már hogy a hajót, nem Balatonfüredet:), és a SZOT-é volt.

dsc_6562.jpg

Az 1927-ben épített Tünde motoros a Csongor testvére. 2023 nyarán Balatonlelléről sétahajózott; mi is arrafelé láttuk, ahogy előbb elment mellettünk, majd "üldözni" kezdett bennünket.

dsc_6632.jpg

Két "lukkal" arrébb, a földvári kikötőben a tesó is felbukkant. Nem számítottam rá, az öböl másik sarkából rohantam át, hogy nap felől fotózhassam. Úgy trappoltam közben, hogy szerintem sokan azt hitték, földrengés van :)

dsc_6658.jpg

Földváron hajót cseréltünk: a Lelle otthagyott bennünket, ... 

dsc_6652a.jpg

... mi meg a Siófok katamaránnal mentünk tovább, frappáns módon Siófokra, de Tihanyréven, Balatonfüreden és Tihanyon át. A három bahartos katamarán közül (a másik kettő a Badacsony és a Füred) ezt 2016-ban totálisan átépítették. Kinézetileg (szerintem) nem lett szép, de utasként praktikusan bejárható, sőt: körbejárható, ami számomra jól jött, hiszen más típusokon nem lehet 360 fokban ablakok és/vagy kitakaró objektumok nélkül fotózni.

dsc_6821a_1.jpg

A nap ekkor már erősen lefelé ment, úgyhogy a fehér felületek egyre fehérebben világítottak, az árnyékok pedig egyre hosszabbak lettek. Útközben az 1927-ben vízre bocsátott Csobánc nosztalgiahajóval is találkoztunk, ő volt a füredi bahartos sétahajó (a nem-bahartos pedig a Jókai).

dsc_6903.jpg

Délelőtt tízkor indultunk és este nyolckor érkeztünk meg, de előtte még végignéztük a naplementét a felső fedélzet hátsó részéről. Nem volt olyan szép, mint két nappal korábban a Kelénről, de azért már önmagában is élmény volt!

A Keszthelytől Siófokig eltelt tíz órából hetet ténylegesen is a vízen töltöttünk, ami számomra rekord volt, legalábbis a Balatonon. Bónuszként a Pestre menő vonatok annyit késtek, hogy elértük az egy órával korábbit, mint amivel hazamenni terveztünk :) A fentebbi videón az utazásból "csak" 13 percet láthatunk, de az én videóim átlagos hosszához képest ez így is a Hobbit-trilógia rendezői változata. Az egyik, majd a másik váci vízibusszal indul, rundózunk Bogláron, Szemesen és Földváron, átvágunk a kompok birodalmán, majd szó szerint megnézzük, ahogy lemegy a nap. Van hozzá feliratozás is!

A hajók bemutatása nem történhetett volna meg, ha nincs a hajoregiszter.hu - ezúton is meg szeretném köszönni a készítőinek, hogy vannak! :)

14 komment

Címkék: énblog balaton utazás videó képek emlékek vitorlás phoenix naplemente oldtimer hajó gőzhajó nosztalgiahajó keszthely ms csobánc ms csongor ms helka ms lelle ms siófok ms tunde ms balaton gozos

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr6318245085

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A néhányból már egy megnézés megvan. A videjót, is megnéztem, dejó!Nagyon tetszik, az összes vizi"villamosos" blog! Köszi!
Nem gondoltam volna, hogy tényleg végig lehet hajózni egy nap alatt a tavat, valahogy abban éltem, hogy minden szomszéd település között egy órát megy a hajó, de most látom a menetrendet és azért annál gyorsabb. Bár úgy emlékszem, gyerekkoromban Csopakon meg talán Balatonkenesén is járt hajó...
@NAR: A mostani hajók nem lassúak, ha ennél gyorsabbak lehetnének, akkor nem lenne mit élvezni az utazásban. A badacsonyi szünet is olyasmi miatt volt, hogy sétahajózott a hajó, amivel jöttünk, aztán este visszament oda, ahonnan jött, a másik meg, ami szemből jött, pihent, szóval ugyanazok a hajók nem csak egyetlen útvonalon mentek oda-vissza, hanem volt egyfajta ritmusuk. Viszonylag folyamatos, ingaszerű közlekedés értelemszerűen keresztben van a tavon, tehát Siófok - Tihany - Füred, talán Boglár - Révfülöp, és főleg Fonyód - Badacsony. Meg a kompok, azok szó szerint folyamatosan pörögnek néha. Hosszában gondolom ki van találva, hogy a család reggel átmehet Földvárról Badacsonyba, délután meg vissza, vagy Keszthelyről Badacsonyba, de nem messzebb. Egyébként meglepően sokan voltak a déli parttal párhuzamos járatokon, csak aztán Boglártól nincs folytatás: minden Badacsonyba megy, nem tudsz Fonyódra, Fenyvesre továbbmenni (pontosabban de, csak vonattal:). Az északi oldalon meg Révfülöpön ér véget a világ a kompig, csak a maszek jár hétvégéken Akaliból a túlpartra*. De Révfülöp és Badacsony közt sincs járat. Biztos van oka annak, hogy így alakult, de az is lehet, hogy ezekhez már jelentősen több hajó kellene :)

*pontosabban a zánkai tábornak van saját hajózása, de azt nem ismerem, mert nyilván zárt világ

"gyerekkoromban Csopakon meg talán Balatonkenesén is járt hajó"
Nem mindenhol szeretik a tömegközlekedést, ez meg annak számít.
@Hamster: Hehe, a hozzászólás elküldéséhez szükséges "válaszd ki ezt meg ezt, hogy elhiggyük, hogy nem robot vagy" feladványban csónakokat kellett kiválogatnom a képek közül. Ami jó is, mert már nagyon unom a közlekedési lámpákat és motorbicikliket :)
@Hamster:
Személy szerint meg azon a véleményen vagyok, hogy jót tenne a Balatonnak és a hosszanti hajózásnak néhány TCL.

A Siófoknak jót tett az átépítés, bár az órmótlanságot és az alulmotirizáltságot csak komolyabb belenyúlással lehetne rendezni.
@gigabursch: "jót tenne a Balatonnak és a hosszanti hajózásnak néhány TCL."
Nem divat a hajókázás, a tihanyi komp gugli értékeléseinél pl. - igaz autósok, de - azt tódították, hogy gyorsabb és olcsóbb körbemenni, mint megvárni és átmenni vele...

Egyébként milyen viszonylat lenne az, ahol az embereknek az lenne a lényeg, hogy gyors legyen? Nagyon esetleg a közvetlen Siófok - Füred, de szerintem ott is sok szép dologról lemaradnának. Ott tényleg van utas, és hosszabb az út. Hosszában nem mennek olyan sokan szerintem. Esetleg Keszthelytől Györök utánig érné meg sietni, az elég ingerszegény, de utána bűn lenne átszáguldani azon a látványon. Még talán Boglár és Földvár közt van egy unalmasabb rész, azon kívcül lehetne egy 20-as Vmax-ot adni a járatnak :)
@Hamster:
Ahhoz, hogy a kérdésre válaszoljak, legalább valamilyen szinten körbe kell járni az alap szempontokat.

Ezt jó alaposan bogoztuk a vonatkozó fórumos topicon, ott rákereshető ( forum.index.hu/Article/showArticle?t=9011160 ). Kb egy-másfél éve boncolgattuk. Sok jó szempont került elő.
(Hasonlóan kb másfél-két hónapja a Badacsonyi komphoz... Azért ott is nem kevés szempont került elő és egy halom behatároló tényező. Ott még a jegyár határköltségét is be tudtuk árazni - a BHRT helyett)

Alapkérdések:
Mihez keresel élményt?
Mihez keresel/nyújthat alternatívát? Mikor (év, évszak, szezon, napszak)
Milyen előnyei és hátrányai lehetnek a TCL-nek? (utasszám, idő, környezeti hatékonyság, viziforgalom,
Milyen viszonylatban?
A kisebb hajók ~ráhordó üzemben tudnának-e igazodni, érdemes-e?
Mik lehetnek a korlátozó tényezők?
Milyen költséggel működhet?

Szóval ezeket a kérdéseket vastagon körbejártuk.
Hozzá kell tenni, hogy személy szerint a lomha, tohonyákoknak (értsd: régi és vatta új katamaránoknak) nem sok értelmét látom.
Viszont fejleszteni - legalább koncepció szintén, kellően körbejárva a témát - kell.
@mester utca: "Nagyon tetszik, az összes vizi"villamosos" blog!"
Köszönöm a visszajelzést, mert eléggé úgy érzem, hogy a réteg-érdeklődésemre (vonat/villamos/rockzene) valamennyire vevő emberek is lemorzsolódtak, amióta hajózós bejegyzéseket csinálok :)
@gigabursch: Biztosan elmenne műszakilag a Balatonon egy TCL jellegű jármű? Mivel én laikus vagyok, csak abból tudok kiindulni, amit más mesélt, hogy a jelenlegi járművek (mínusz a nosztalgiák) is tudnának gyorsabban menni, de a kis vízmélység miatt olyan hullámokat keltenének, amik magát az utazást negatívan befolyásolnák, tehát saját magukat dobálnák-ráznák. Egy ilyen hiperszónikus járgány nem szedné fel az összes iszapot maga mögött Fenékpusztáig?
Másnak is szórakozik a blog.hu, hogy minden egyes oldalbetöltéskor újra el kell fogadni (vagy utasítani) az adatvédelmi szöveget? AKár elfogadom, akár nem, akár elfogadás helyett rejektálom, mindig kéri. Töröltem a sütiket, másik böngészővel nézem, és így is...
@Hamster:
Ha Bécs és Pozsony között napi szinten megy kisvizes időszakban 17-22 dm-es vízen, akkor szerinted okoz-e gondot a Balaton neki bárhol?
@Hamster:
Ami még az iszapot illeti:
Nem kéne, hogy kérdés legyen ...

:-/
@Hamster: @gigabursch:
Na tessék, erre a svédek kidobtak a piacra egy új hajót.

Lehet, hogy a TCL-nél jobb lehetne.
(A felesleges öko-bio-nano szöveget érdemes leszűrni)

raketa.hu/felezi-a-jaratidot-stockholmban-az-elso-elektromos-szarnyashajo
süti beállítások módosítása