Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (5) balaton (154) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (40) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (958) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (328) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (55) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (552) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (10) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (143) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) heviz ms (5) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (13) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (7) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1069) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (15) konstal (8) körtér (8) közlekedés (438) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (122) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (11) szavazás (6) szczecin (7) szeged (40) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (69) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (437) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (535) városkép (111) városliget (10) varsó (7) vasút (616) vasútállomás (5) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (942) villamos (851) vitorlás (10) vízibusz (20) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (345) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A tengeri jachtnak kinéző másik vízibusz

2023.10.18. 06:00 :: Hamster

Nyár elején lelkesen beszámoltam arról, hogy végre sikerült elkapnom a váci vízibuszok szerintem legérdekesebb alfaját, a 303-as típust. Mondjuk az "elkapás" szó talán túlzás, ha tudjuk, hogy a máriafürdői kikötő olyan keskeny, hogy manapság csak ez a típus tud bemenni oda a menetrendszerűen használt hajók közül, de én eddig nem tudtam :) Az akkor elkapott hajó a Héviz volt (eredetileg így, rövid i-vel írva), a nyár folyamán aztán sikerült utazni testvérével, a Keszthellyel is:

120030.jpg

Ő három évvel fiatalabb a Héviznél: 1963-ban építették, akárcsak a nemrég bemutatott Arács vízibuszt. Mivel az alapja még az eggyel korábbi változat volt, régimódi az egész jármű, ami persze szerintem nem baj.  Volt egyébként egy harmadik 303-as is, ő Pozsonyban járt.

095959.jpg

Élmény a máriafürdői kikötőből elindulni, hiszen inkább csatornának néz ki, mint kikötőnek - elsősorban azért, mert az is: a Nagyberekből érkező Nyugati-övcsatorna befolyása a Balatonba.

dsc_4906.jpg

Sok vitorlás indult körülbelül akkor, amikor mi: szépen besoroltunk az egyik - egy szép 30-as cirkáló (?) - mögé, és úgy hajóztunk ki a nyílt vízre. A fotón szerintem elég jól látható, hogy a tó víze más színű, mint a csatornáé.

dsc_4941a.jpg

A menetrend úgy nézett ki, hogy a Máriafürdőről induló reggeli járat Badacsonyba ment, a másik 303-as (már hogy a Héviz) pedig Keszthelyről Máriafürdőre. A két hajó a balatongyöröki kikötőben találkozott. A nyáron többször láttam, ahogy 1-2 perc eltéréssel beállnak a móló két oldalára, az utasok átszállnak, aztán már hátráznak is ki egymás után, régimódi pöfögéssel kísért vízibalettet előadva.

105042.jpg

Szerintem a Balaton egyik legszebb panorámája Balatongyörök felől után nyílik: láthatjuk a tanúhegyek nagy részét, a szigligeti várat, és persze a legnagyobb parti hegyet, a Badacsonyt. Itt hajózni a györöki Szépkilátó vízi megfelelőjének mondható. Igazán jól fotózni mondjuk inkább csak drónról lehetne, úgyhogy nem erőlködtem nagyon, inkább csak élveztem az utazást, ...

dsc_4983.jpg

dsc_5008.jpg

dsc_5009.jpg

... a büfészakaszban beszélgetés közben időnként kifotózva az ablakon. Persze senki se gondoljon arra, hogy gyönyörködés helyett alkoholizálás folyt, mert a limonádé volt a legkeményebb dolog, amit ittunk - egyszerűen csak túl meleg volt már a nyitott fedélzeten...

Különleges élmény volt ez az út, úgy a jármű, mint a látnivalók miatt. A tanúhegyek (melyekről épp mostanában olvastam, hogy igazából nem is tanúhegyek) környéke  már a Nohab-fotózások során nagy kedvencem lett, de így a vízról új arcukat mutatták. A fentebbi videón megpróbáltam elkapni a bejegyzésben említett pillanatokat: a vitorlások közt kihajózást, a Hévizzel való találkozást, és a vízről nézelődést. Felirat is van hozzá!

20 komment

Címkék: énblog balaton utazás videó képek hajó keszthely ms heviz ms

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr9518173974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ez a hajótípus az, ami nekem eszméletlenül bejön.
Ez se tökéletes, de valami nagyon klasszul eltalált méretei, arányai, vonalai vannak.

Sajnos leállításra kerülnek, amivel nem tudok egyetérteni.

Pár apró hibajavítás, de nem a kötekedés kedvéért!
A cirkáló nem 70-es, hanem 75-ös. 70-esek nincsenek a Balatonon, 75-ösből viszont talán 6 db is.
A másik, hogy a hajó nem tolat, hanem hátrázik, sőt, ha hirtelen kell előréből hátrafelé megindulni, azt meg már úgy mondják, hogy meghátrázik.
@gigabursch: "70-esek nincsenek a Balatonon"
Nem értek hozzá, de még versenyük is van: spartacus.hu/media/2023/01/70es_OB_eredm%C3%A9ny_230910.pdf
Ha jól értem, ez egy relatív új dolog: sportandmove.hu/kekszalag/a-70-es-cirkalo-klasszikus-forma-uj-sebesseggel/
Az Imperialt nem tudom, miért annak írtam, mert a múltkor a vitorlás oldalon jól azonosítottam, úgyhogy javítottam, köszi!
@Hamster:
No, akkor ez teljesen új nekem.
Köszönöm!
A györöki panorámában az a zseniális, hogy nem csak Badacsonyt és Szigligetet lehet látni, hanem a fonyódi (és tiszta időben a balatonboglári) hegyeket is.
@NAR:
Az biztos, hogy a györöki strand benne van világ 10 legszebb panorámájú strandban.
Hogy melyik a másik kilenc, azt nem tudom.
Méret alapján a kisebb cirkálók közül tűnik valamelyiknek, viszont a klasszikus 22-es, 30-as és 40-eseknek hátra van hajtva az árboccsúcsa, hátulról viszont ez egyenesnek tűnik. Europa 30 talán?

Egyébként a klasszikusok a scharenkreuzer.hu-n, az Europa 30-ak az europa30.hu-n fel vannak sorolva elvileg. Ha van egy fotó oldalról vagy a vitorláról is, talán be lehet azonosítani.
@dpalffy: Valamiért úgy emlékeztem, hogy ez volt az: hampage.hu/trams/hajok3/#Imperial
de most már bizonytalan vagyok, mert szó szerint sorban hajóztak kifelé a különböző vitorlások.
@gigabursch: Én gyerekkoromban állapítottam meg, hogy az északi part szebb, de azért érdemes a délin strandolni, mert akkor végig az északi partot látod. Az északiról viszont csak a délit, amin nem sok néznivaló van :) Ez alól valószínűleg a györöki lehet a kivétel. Lehetne a szigligeti is, de ott pont jártam huszonsok éve, és kb. semmi érdemlegeset nem lehetett látni, mert háttal volt mindennek.
@NAR: A fonyódi hegyek (vagy a kétpúpú egyetlen hegy) jellegzetes tájékozódási pontok, de azért a bogláritól nem (sem) ájultam el. Az viszont jópofa, amikor Siófokról kihajózva látod a Badacsonyt, mégiscsak negyven kilométerre van onnan. Nyári párában ritkán sikerült eddig rendesen látni, ősszel viszont simán. Feltételezem, hogy közvetlenül hidegfront után lehet a legszebb, amikor mindent lehet mindenhonnan látni.
@Hamster:
Ez a pára vicces dolog.
Mostanában a reggeli páraban többször láttam azt, hogy a Zala hozzá be a párát és ott csendesen, de határozott dallal ülepszik meg a nagy vizen

Ugyanilyen jópofa volt a nyár elején a Máriafürdői Strandon elnéztem Tihany felé és vicces volt, mert a vízen tök tisztán lehetett látni, de a parton mindjét oldalon pára volt, amiből csak a hegyek lógtak ki.
Így a fonyódi, boglári és tihanyi kupacok csak lebegtek a víz fölött, akárcsak az ábrahámhegyi hegy is.
@gigabursch: Ezeket a jövőben tessék fotózni plíz, klasszul hangzanak :)
Emitt egy jó kép a megrundózásról.

Az orosz hajók kb 3,5 méterrel hosszabbak.
Nem lehetetlen, de neccesebb
@gigabursch: Igen, ez egy bahartos kép: https://www.facebook.com/photo/?fbid=698150049024231&set=a.551451673694070&__tn__=%2CO*F

Jó, hogy vannak ilyen fotósok, mert látványos emlékeink maradnak az elmúló dolgokról. Milyen klassz lenne, ha hasonlókat lehetett volna készíteni, amikor még a kis vízibuszok meg a pesti ex-csavargőzösök járkáltak a tavon :) Tényleg, ide mi járt régen? Feltételezem, hogy a 301/3011 be tudott állni, de mi volt előttük? A móló külső oldalához álltak, vagy egyszerűen csak akkoriban nem járt ide semmi?
@Hamster:
Nem tudom, de megkérdezem a szakikat.
@Hamster: Bármi is elképzelhető, nem találok rendes fotót az Imperial-ról.
Viszont még az eredeti fotón és videón sem látom tisztán, hogy tényleg egyenes-e az árboc. Igazából az elmúlt 20 évben nem hallottam róla, hogy hajlítottat gyártottak volna a környéken, általában valami alu vagy carbon árbocot tesznek a helyére, ha megsérül; simán lehet egyenes rajta. Ennek a cikknek a végén viszont van egy jó fotó, itt látszik, hogy mennyire különböznek az árbocaik a 30-asoknak (meg egy törött is): hunsail.hu/hirek/mi-tortent-a-hajoosztalyokkal-a-30-asok-visszatekintese-a-2022-es-evre
@dpalffy: Nagyon kicsit mintha hajlana az egyik képen, de az telefonos, úgyhogy torzít, a géppel készülteken meg pont a háta mögött voltunk, úgyhogy nem merek semmit mondani...
@Hamster: @gigabursch:
Nos a falu honlapján az szerepel, 1969-ben nyílt meg a kikötő és fogad hajóforgalmat.
Ugyanakkor a fentről.hu-n az 1971-es fotón a mai kikötő helye még nyomokban sem értelmezhető.

Alighanem van itt némi anomália, melynek egyik feloldási útja, hogy még nem ott volt.
@gigabursch: Azon a '71-es fotón ráadásul olyan a hely, mintha épp csak akkor dózerolták volna össze a földet a móló mellett, és még nem lenne kész az egész.
süti beállítások módosítása