Elmúlt hát a 2023/24-es tél kivilágított tujáinak szezonja, ezzel a képes-videós összeállítással szeretnék elbúcsúzni tőlük:
A fényesített ipari csuklós a 47-esen és 49-esen mozgott, mivel ez az a járat, ahová a Tatra nem jöhetett (menetrendszerűen) be. A mintázata kicsit furcsa volt: nem tudom, hogy a "Rumcájsz kalapja" alakú részek mik akartak lenni :)
Újabban a Gárdonyi tér a kedvenc fotózós helyem, de kétszer is úgy esett, hogy pont szorosan egy busz mögött jött a kocsi, szóval a Gárdonyi tér a jelek szerint nem szeret annyira, mint én őt.
Videóztam is egy kicsit, bár a gép nem nagyon tudott mit kezdeni azzal, amikor túl messze van a kocsi; a LED-ekből kirakott körvonalakból villamos helyett csak egy világító kockát tudott összerakni.
A Combino elég visszafogott fénydíszt kapott, de talán nem is baj, a Nagykörúton a vicces kedvű emberek valószínűleg úgyis megpróbálták volna letépni, ha lejjebb ért volna. Vagy csak én vagyok ilyen rossz véleménnyel a nagykörúti közönségről?
A KCSV-vel se volt szerencsém, naná, hogy beállt elé egy nemfényvillamos! Szerencse, hogy nem vettem túlságosan komolyan a vadászatot, úgyhogy nem voltak álmatlan éjszakáim amiatt, hogy csak egy ilyen fotóm van róla. Az 1347-es kocsi volt egyébként az első, ami annak idején magyar gyártmányút kapott az eredeti olasz szaggató helyett, emiatt emlékszem a pályaszámára. Alapvetően képtelen vagyok számokat megjegyezni, de ez valahogy belém égett. Durva, hogy ennek lassan már 24 éve, mert ez azt jelenti, hogy lassan 24 éve próbálom dokumentálni a budapesti tömegközlekedés történéseit!
A Fénytatrás bejegyzésnél említettem, hogy a három feldíszített kocsiból a legtöbb vonalon csak kettőt tudtak szerelvényként használni, ilyenkor a harmadik egy sima, "sötét" kocsival lett csatolva. Jobbra a távolban látszik kicsit a harmadik kocsi fénye - körülbelül fél percen múlt, hogy egymás mellett lássam őket.
Videó nélkül szerintem nem hinnétek el, hogy tényleg voltak ilyen villamosok, úgyhogy csinálnom kellett egy rövidet :) Lehetett volna hosszabb is, mert nem volt olyan hideg, hogy ne bírtam volna néhányszor plusz húsz percet várni, de ahogy írtam, egyszerűen nem ért annyit nekem. Öregszem?
A főszereplő idén is az UV szerelvény volt. 2009-ben vele kezdődött ez az egész fény-dolog, és azt hiszem, sokan morognának, ha (megint) nem lenne. Pedig kicsit elfáradt már ez a dizájn. Szerintem.
Nem ez volt az első fényvillamos a világban, de tény, hogy a legtöbb helyen csak azután kezdtek el hasonlókat járatni, hogy látták ezt az interneten. Persze századszorra is jobban tetszik, mint néhány város "cukrozott ezüstmasnis mézeskalács" kinézetű karácsonyi járata!
Egy rövid videót talán ő is megérdemel. Eredetileg vele szerettünk volna lejönni Hűvösvölgyből a Tizenegyig, de olyan tömeg volt rajta, hogy elment a kedvünk. Felszálltunk inkább egy 61-esre, és a Körtéren még láttuk a távolból, ahogy lerakja az utasokat, pedig percekkel utána indultunk fentről. Titokban reméltem, hogy valahogy elébe kerülünk, de ahogy láttuk, mostanában nem nagyon állt mellém a fotós szerencse :)
Ez megy most