A Jókai gőzös 1913-ban Óbudán épült, majd darabokban szállították Siófokra, ahol összerakták. 1945-ben a németek felrobbantották; 1946-ig a vízben pihent, majd a balatoni hajósok kiemelték és 1948-ra újra üzemképessé tették. 1963-ban - a balatoni gőzösök közül utolsónak - dízelesítették, a hetvenes évek végén pedig selejtezték. Ezután a Körös(ök)re került, ahol nem nagyon kezdtek vele semmit, így a nyolcvanas évek közepére szó szerint partra vetett roncs lett belőle. A kilencvenes évek második felében Tiszalökön elkezdték felújítani, majd félkészen a Vanyolai Hajózási Kft-hez került, akik a Tiszáról a Dunára hozták át, majd vissza a Balatonra. A cég a közelmúltban elkezdte felszámolni magát, így a hajó tavaly év végén a Bahart tulajdonába került. Az idei szezonnyitón fehérre festve bújkált a többi hajó mögött, múlt hétvégén viszont már teljes szépségében látni lehetett a siófoki kikötő túlsó oldalán:
Nagyon várom már, hogy utazni is lehessen vele! Amíg erre lehetőség lesz, itt egy képes beszámoló tavaly szeptemberből, még a régi színben, régi tulajjal - és naplementével.
Ez megy most