Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

október 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (97) autók (88) bach (5) balaton (146) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (38) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (956) budapesti pillanatok (50) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (327) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (51) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (11) emlékek (46) énblog (543) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (9) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (74) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (132) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (9) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (12) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1056) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (5) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (12) konstal (8) körtér (8) közlekedés (431) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) motorkerékpár (5) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (9) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (243) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (24) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (120) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (121) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (37) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (11) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (67) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (7) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (430) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (533) városkép (109) városliget (10) varsó (7) vasút (612) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (929) villamos (849) vitorlás (10) vízibusz (17) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (344) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Sziklák közt

2024.08.06. 06:00 :: Hamster

Ne tévesszen meg senkit az első kép, ez a bejegyzés nem hajókról fog szólni, bár kétségtelen, hogy nem gyalog keltünk át a Duna ezen szakaszán:

dsc_1068a.jpg

Alsó-Bajorországban, Ingolstadt és Regensburg közt a Duna szűk szurdokban tör át egy késő jura korból származó mészkőtömegen. Pontosabban ahogy utánaolvastam, eredetileg nem is a Duna tört itt át, mert az akkor még másfele ment. Mi mindenesetre már rajta hajóztunk Kehlheim és a weltenburgi apátság között, mert kedvenc budapesti folyóm valamelyik jégkorszakban irányt változtatott ide.

dsc_1151a.jpg

A neten talált leírások szerint a folyó 110 méter széles a legszűkebb részen, de szerintem most ennél is keskenyebb volt az alacsony vízszint miatt. Némelyik kanyart gyakorlatilag driftelve vették be a sétahajók, melyekről büszkén mondták el az idegenvezetés során, hogy milyen komoly feltételeket kell teljesíteniük ahhoz, hogy itt közlekedhessenek.

dsc_1157.jpg

A völgyet már 1840-ben természetvédelmi területté nyilvánította I. Lajos bajor király, megakadályozandó, hogy a kőbányászok elhordják a sziklafalakat, és a környezetvédők ma is harcolnak a sétahajók ellen, szerintük ugyanis túl sok van belőlük.  A vizet helyenként 80 méter magas sziklák veszik körül, és természetesen minden tömbhöz és falhoz tartozik valamilyen monda, úgyhogy láttuk a Veszekedő Testvéreket, a Megkövült Szűzlányt, Napóleon kofferjét, meg még számos fantáziadús nevű képződményt. Utunk célja a balra látható weltenburgi bencés apátság volt: 

dsc_1100.jpg

A párás levegő miatt végig olyan érzésem volt, mintha valami dzsungelen törnénk át, ehhez képest érdekes volt az egyik kanyar után megpillantani ezt az épületet. Hogy a kolostort a hetedik vagy nyolcadik században alapították, arról még vitatkoznak a történészek, de az ismert tény, hogy a magyar kalandozások miatt egy időre elmenekültek lakói. Szerencsére mi békésebb szándékkal jöttünk: csak némi fehér (főtt) kolbászt és sört zsákmányoltunk, és azért is bőségesen megfizettünk :)

dsc_1165e.jpg

Visszafelé gyorsabbak voltunk, mert vitt bennünket a Duna sodrása. És még a nap is kisütött, hogy nehezebb legyen összefotózni (nem hiszek a HDR-ben és a photoshopban) a sötét erdőket a szoros keleti bejáratánál a hegytetőn álló Felszabadítási Csarnokkal, mely a nemrég bemutatott Valhalla rokona. Ide most nem mentünk fel, mert egy napra elég volt egy építészeti giccs. Aki pedig többet akar látni a szorosból, nézze meg az alábbi videót, jobban látszanak rajta a sziklafalak:

Ez a filmecske most csak az útról, a kanyarokról és sziklákról szól, nem szerepel benne se motorhang, se kikötés, mint számos másik hajós videómban. Sőt, igazából azt se tudom, miféle hajóról volt szó, mert nem közlekedésbarátként voltam jelen. Gyönyörű ez a környék, a fehér kolbász pedig nagyon jó volt az édes mustárral és pereccel :)

12 komment

Címkék: énblog utazás videó németország képek természet duna hajó bajorország

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr5118458197

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bakancslistás egyszer végigmenni a Duna német-osztrák szakaszán, pont az ilyen tájak miatt :-)
@NAR: Sajnos nekem csak a bajorországi "best of..." van meg, pontosabban annak is csak egy része. Egyszer végig kellene menni, de kinek van arra ideje? Ebbe a szűkületbe a kabinosok se mennek fel, mert előtte elkanyarodnak a Majna felé.
@NAR:
Én végigmentem rajta.
1999-ben.
Még a TV-ben is ment a sorozat, Európa kék-szalagja a Duna címmel.

Amúgy az apátságban nem csak a sör finom, de pincérnők is megérnek - khö-khmm - egy misét. Van ám ott is több olyan "szoros", hogy a Grand Canyon is elbújhat mellette...
@gigabursch: Nem ide tartozik, de hátha tudod, valamelyik videó alatt kérdezték: a Moszkva típusú hajókat hogyan hozták Magyarországra? Végig vízen? Vagy tréleren? Végülis nem szélesebb egy vízibusznál, csak hosszabb.
@Hamster:
Oda ment toló Óbudáról, vissza meg jött ami jött (szárnyasok, Moszvák, vagy épp a balatoni négyesfogat)
Sima, partközeli kistenger hajózással megoldották, de néha szimplán átlósan átmentek a Duna-Dnyeper vonalon.
Olyat megtettek, hogy az alsó ablaksort bedeszkázták, de ennyi.
A Fekete-tengeren nyári anticiklonos idöben semmivel sincs több hullám, mint mondjuk a nagy folyók víztározóin vagy épp a Bajkál-tavon viharban.
@gigabursch: A szárnyasok is átmentek a tengeren, nem rakták őket bárkára?
Hajó...hajólátom, q szép ez a felső Vaskapu szoros a Dunán, erről nem is tudtam.
:-)
Lehetett volna hosszabb is a videó, mondjuk felgyorsítva kicsit, nagyon adta volna.
Hamster, higgyél a hádéerben, nagyon sokat tud segíteni a problémában.A fotósopp az már talán tényleg túl sok, de a hdr lassan minden telefonon ott van, érdemes használni.
@geegee: "hdr lassan minden telefonon ott van"
És teljesen életszerűtlen képek is készülnek velük, néh ainkább impresszionista festményeket látok mint fotókat...
@Hamster:
Nem. Minek...
Szárnyakon még stabilabb is. Még gyorsabb is.
Egyedül a tankolás az izgalmas, mert azok a V12-es TDi-k azért szomjasak.

De jó is, mert rákérdezek szárnyashajólogus vonalon.
@gigabursch:
A szárnyasok érkezése vegyes volt.
Volt amit szinte végig hajón hozták és volt ami végig lábon jött.
@Hamster: Jó, hát oké, értem, amit írsz, de erre is vonatkozik az, hogy lehet ezt is ésszerűen hasznáélni, meg csiricsáré módon is.Részemről inkább egy visszafogott hádéer kép, mint a kiégett, fehér égbolt és/vagy a totál fekete erdősáv az árnyékban, de kinek hogy.
@geegee: Az a baj, hogy száz év múlva alig lesznek valódi képek a jelenről. Árnyékok nincsenek, minden világos, minden túl van szaturálva teljesen életszerűtlen színekkel, az embereknek mind hosszú lábuk, kis fejük és tökéletes bőrük van. Főleg amit a mindenféle bekapcsolt filteres mobilok kidobnak, az inkább impresszionista festmény, mint fénykép :) De az igazán szép profi, drága gépeket és optikákat használó valódi fotósoknál is sok képből van összevágva egy-egy olyan kép, amiért odavannak az emberek: más az előtér, a háttér, a téma, az ég pedig akárhány darabból összerakva, hogy sok szép csillag, hold és tűzijáték legyen rajta egyszerre. Nincs is ezzel baj, csak nekem személyesen nem tetszik annyira. Teljesen elfogadom, hogy az agyat jobban megragadja a sok szép szín, az éles vonalak, a határozott kontraszt, mint egy valódi életkép, ezért is nem lettem fotós. Meg a színtévesztés miatt, mert a fehéregyensúlyhoz nem nagyon merek hozzányúlni, pedig úgy érzem, hogy néha kellene. Ebben a konkrét esetben például ne legyen ragyogó zöld az erdő, és ne lehessen minden egyes levelet külön látni, mert a felhőkön átszűrődő majdnem monokróm fényekben nem volt se ragyogó, se éles. Sőt, lefelé menet kimondottan szar fények voltak, csak visszafele sütött ki a nap. A neten rákeresve úgyis lehet sok szép képet látni ugyanerről a helyről :)
süti beállítások módosítása