Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

szeptember 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (25) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (97) autók (88) bach (5) balaton (139) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (951) budapesti pillanatok (50) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (10) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (323) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (49) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (11) emlékek (45) énblog (538) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (9) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (74) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (54) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (126) hajtóművek-motorok (7) hampage (426) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (67) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (8) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (12) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1050) képregény (94) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (11) konstal (8) körtér (8) közlekedés (425) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) motorkerékpár (5) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (9) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (72) nosztalgia (243) nosztalgiabusz (45) nosztalgiahajó (23) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (15) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (120) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (37) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (61) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (14) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (16) szárnyashajó (10) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (137) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (67) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (7) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (490) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (426) utcakép (227) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (530) városkép (109) városliget (10) varsó (7) vasút (609) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (920) villamos (847) vitorlás (9) vízibusz (14) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (344) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Wartburg-hirdetés, Szergejek, 424-es, és Csörgő vontatta szalonkocsi

2024.08.11. 06:00 :: Hamster

Még mindig nincs vége a július eleji retró vonatozásnak! Mutatok még egy kis NDK hangulatot, 424-est, szovjet és magyar dízeleket, kék és zöld kocsikat, egy faros Ikarust, és életem legkényelmesebb balatoni utazásának pillanatait egy szó szerint fotelekkel berendezett volt kormányzati szalonkocsiban:

A 2024-es balatoni retró hétvége, második oldal
Mintha nem lett volna eléggé melegem, megint vonatra szálltam :)

9 komment

Címkék: énblog balaton retró vasút hampage 424 szergej csörgő nosztalgiavonat

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr8218458831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ez azért így menetrend szerinti vonatként leközlekedtetve durva (mármint főleg annak, aki "csak" utazna).
Nem fért volna be menetrenden felül? Tuti, hogy elkelt volna minden jegy arra is.
@charlie: A vasútvonal kapacitása maximálisan (őszintén szólva kicsit a felett) ki van használva a nyári menetrend idején.
@charlie: bármennyi pénzt költ az állam egy szerelvényre, vagy vesz újat, nem lesz tőle sokkal tobb utas.
Ha az IC és gyorsvonati vagonokat fillérekből beklímázták volna, és egy "fogkefés" precizitású és heti takarítás után küldték volna forgalomba, az is elég lett volna az emberek nagy részének pláne ha pontosan jön -megy.
@charlie: Ahogy @Fradista Utazó: írta, nem igazán férne be. Az északi parti vonal egy vidéki vicinális szintjén áll, amire májustól szeptemberig egy fővonal forgalma esik be. Folyamatos játék van azzal, hogy a szembejövők hol keresztezzenek. Mondjuk szépen be van tervezve Tomajra, de késve indul a felfelé jövő Tapolcáról, mert meg kellett várnia a sümegi (tudomisénhonnanjövő) vonatot. Ilyenkor elengedik Tördemicig a lefele jövőt, a felfele menőnek viszont ott kell várnia Tördemicen addig, tehát tovább csúszik. De a másik irányba is láttam olyat, hogy aki hamarabb odaér a legközelebbi keresztig, az mehet tovább. Rendszeresen van (én Badacsonyon és Örvényesen szoktam látni, de biztos csak azért, mert ott szoktam járni), hogy parasztiasan mondva jobbról kéne hamarabb jönnie a vonatnak, de balról jön, és jobbról majd csak akkor, ha már elért a következő kitérőig, szóval gyakorlatilag tervezni lehet a csúszással. De Zánka-Köveskálon is sokszor van, hogy a felfele jövő vonat sátrat ver, amíg odaér a szembejövő vonat Akaliból.

Sose szerkesztettem ki papíron, hogy hogy kellene kinéznie, de nem szabad menetrendszerűségre számítani a nyári hónapokban. Aki ráér, nézegetheti a vonatdroidot, bár ebben a pillanatban pont műszaki hibás vonat miatt áll vagy állt az északi part Akalitól nyugat felé. Bár lehet, hogy pont nem a mozdony hibás, de azért megemlítendő, hogy 20+ év alatt nem bírtak a Csörgők helyett jobbat szerezni, vagy legalább nyáron bérelni. Most ugye megy a mellveregetés a viking dízelmozdonyok miatt, amik majd ősszel talán el is indulhatnak, és semmi hatással nem lesznek az idei nyári csúcsforgalomra. Majd járnak Lajosmizse felé negyvennel jövő májusig.
@cserepfalva: "nem lesz tőle sokkal tobb utas"
Te most miről beszélsz? A balatoni vonatokról (a déliekről is) folyamatosan folynak ki az utasok az ablakon, annyira tele vannak. Tök mindegy, hogy mennyivel lenne jobb a légkondi, a magyar vasút konkrétan összeomlana, ha több utas lenne.
@Hamster: Általában értem ezt, nem a nyári szezonra a Balatonnál.
Tiszta járművön (+nyáron hűvösben), pontosan utazni elég lenne a többségnek.
@cserepfalva: Azért ez körülbelül olyan, mintha azt mondanád, hogy ha mindenkinek sok pénze lenne, akkor senki se nélkülözne. Persze, nyilván, csak valakinek ki is kellene fizetnie. És fenntartom, hogy egyrészt nehéz lenne tömegeket váltásra bírni (legalábbis amíg van benzin a kúton), másrészt összedőlne minden, ha jelentősen többen utaznának. A jelenlegi állapothoz sincs elég kocsi, honnan lenne több? Tudom, sok vizsga híján leállított kocsi van, de az csak ragtapasz lenne, nem fejlesztés. És a konkrét esetben a Csörgő se nagyon bírna el még két plusz légkondis kocsit az északi parton tartósan. Szergej meg nem jó helyettük, mert annak nincs fűtőgenerátora, mert a remot program során nem kértek beléjük. Tudom, majd a viking mozdonyok segíthetnek... talán jövőre :(

Az igazi baj szerintem az, hogy olyan sokáig nem foglalkoztak a dízelvontatással, hogy talán már nem is ad az EU tisztán dízelre pénzt. Az majdnem biztos, hogy nem lesz akkora kínálat új dízel mozdonyokból, mint régen. Talán Fradista Utas konkrétabbat tud mondani, mert én nem figyeltem a témát. Mindenesetre ha tíz éve vettek/béreltek volna mondjuk tíz Ludmillát vagy tizenöt Búvárt, most nem omlana össze naponta minden második dízeles vonal. És ha esetleg nem fintorogtak volna a használt német motorkocsikkal kapcsolatban, akkor még vonatok járnának egy rakás mellékvonalon. Még ma is olvasom fórumokban, amit tíz éve, hogy nem szabad DB 628-asokat venni, mert drága üzemeltetni, meg nem alacsonypadlós, meg izé, meg bigyó, és hát tényleg mennyivel jobban jártunk azzal, hogy nem vettük meg őket, és buszok járnak a Bzmotok helyett! Bezzeg szegény cseheknél, szlovákoknál, románoknál elketyegnek, biztos ott mások a fizika törvényei. Persze biztos van, aki hisz ebben, de én csak azt tudom, hogy a cseheknél közlekednek ex-német 628-asok, RS1-esek, Stadler GTW-k, nálunk meg a mellékvonalak nagy része lassan meghal, mert nincs, ami járjon rajta. Ami persze az államnak tök jó, mert olcsóbb.
@Fradista Utazó: Akkor ezt nem akkor kéne. Persze, azt értem, hogy jó, de szezonon kívül, mikor nem ennyire feszített a menetrend nem lehetne?
@charlie: Akkor viszont autón kívül nehéz mással odajutni, meg az időjárás is változatosabb. Még májusban se volt rendes IC, légkondi nélküli "posta" Bhv-val jártam többször az északi parton, pedig az már előszezon. Az én privát véleményem, hogy már akkor is nyári menetrendnek kellene lennie, esetleg kevesebb kocsival, de az a (teljesen nem szakmai) érzésem, hogy iskolaidőben nem tudnának máshonnan kocsikat levenni és idetenni.
süti beállítások módosítása