Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

október 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (97) autók (88) bach (5) balaton (146) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (38) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (956) budapesti pillanatok (50) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (327) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (51) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (11) emlékek (46) énblog (543) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (9) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (74) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (132) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (9) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (12) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1056) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (5) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (12) konstal (8) körtér (8) közlekedés (431) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) motorkerékpár (5) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (9) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (243) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (24) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (120) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (121) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (37) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (11) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (67) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (7) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (430) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (533) városkép (109) városliget (10) varsó (7) vasút (612) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (929) villamos (849) vitorlás (10) vízibusz (17) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (344) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A négy balatoni muskétás

2024.08.23. 06:00 :: Hamster

Almáditól Keszthelyig majdnem mindenütt összefuthat az ember a Bahart négy kisebb vonali hajójával. Jópofa jószágok: felül napozófedélzetről lehet nézelődni (illetve a jelenlegi időjárás mellett feketére égni), hátul szabad, de fedett téren lehet ücsörögni, és van egy jókora légkondicionált utasterük is. Ezen felül elég gyorsak és mozgékonyak, plusz a hullámokat is jól bírják. És a minap végre sikerült a negyediket is ugyanott elkapnom: a tihanyi kikötő kismólója mellett!

120127.jpg

A flotta legidősebb példánya a Boglár, amit 1977-ben gyártottak Iljicsevszkben (ma Csornomorszk, Ukrajna), a Szovjetunió Ukrán Szovjet Szocialista Köztársaságában. A kilencvenes években került Ukrajnából Magyarországra; egy ideig Budapesten dolgozott Beatrix néven, aztán 2015-ben került a Baharthoz, ahol 2022-ig a Nemzeti Regatta nevet viselte. 2017-ben alaposan átépítették, ezért érzésre ez a legmodernebb a négy tesó közül, ráadásul ezen tudom a legkevesebb dologba beverni a fejem. És ez fontos dolog, mert a többi tele van kilógó élekkel és gerendákkal, alacsony ablakkeretekkel. Imádom ezeket a gépeket, de olyan még nem volt, hogy a másik hármon ne vágtam volna be a fejemet és/vagy a lábamat valamibe. Többször is.

dsc_9108b.jpg

Az 1978-ban épült Lelle már a hetvenes évek végén a Balatonra került, bár nem rémlik, hogy valaha is láttam volna. A kétezres évek elején modernizálták. A flotta nagy része ugyanígy néz ki kívülről, csak a Boglár lóg ki a sorból a másfajta ablaktábláival (és persze egész főfedélzetével). Szerintem jól néz ki, bár tavaly sokat utaztam vele, és a végére eléggé zavart, hogy valami állandóan vinnyogott a hajtásában...

121252c.jpg

A Földvár '78-ban épült Herszonban, de csak a rendszerváltás után került előbb a Dunára, aztán a Balatonra. Őt is átépítették a kétezres években. 2022-ig Szántódnak hívták, aztán kapta mai nevét, nehogy összekeverjük a frissiben ugyanerre a névre keresztelt új komppal :)

dsc_4566.jpg

A Fonyód a legfiatalabb: 1981-ben épült Herszonban. 2002-ben közúton szállítva került a Dunáról a Balatonra, ahol megkapta a flottakinézetet. Az ő légkondis zárt utastere is megmentett párszor a napszúrástól idén!

11 komment

Címkék: énblog balaton képek tihany hajók lelle ms földvár ms fonyód ms boglár ms

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr4018468775

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ez nagyon jó képsorozat!

Végre el lehet merengeni a különbségeken.
Eléxomorú, hogy itt vannak/voltak Magyarországon megfelelő hajógyárak, Óbudán, Újpesten, stb; és ennek ellenére külföldről, szovjetektől vesznek hajókat a Balatonra... Vagy ez csak demagógia?
@gigabursch: Meg azon, hogy mi a répáért tervezték úgy a hátsó részt, hogy fejmagasságban tele van élekkel, peremekkel és gerendákkal. A minap megint úgy bevágtam a fejem, hogy még mindig van egy kis púp utána. Nem tudom, hogy maximum 170 centis emberekre tervezték, vagy arra, hogy mindenki hason fog kúszni, de remélem, hogy majd a három hajót, amelyik nem a Boglár is átépítik, mert amúgy nagyon jó kis gépek.
@geegee: Bizonyos méreteket nem gyártottak itthon (a Duna is tele lett a Moszkvákkal), eközben egyre drágább lett minden, a vevők meg egyre kevesebbet tudtak volna fizetni.
@geegee:
Inkább ismerethiány, mint demagógia.

Egy kicsit, hogy hol mit termeltek, a teljesség igénye nélkül:
Óbuda: szovjet jóvátétel majd export mindenféle folyami tolóhajók és kisebb mértékben folyami termes-kabinos utasszállítók. Kevés hazai. A szu nem engedte, hogy a MHRT kapjon belőlük.
Újpest (Ganz + Ghergiu Dei): tengeri áruszállítók, exportra
Pilismarót: kompok és révek,
Balatonfüred: mindenféle géphajók, főleg vontatók, önjárók, jegesek belföldre, kevés export
Háros: uszályok, bárkák otthonra+exportra

Aztán egyszerre jött a módszerváltás és a DMR csatorna, a délszláv válság és az EGK/EU ami egyszerre rúgta fel a Dunát és mindent a partjain.
@Hamster:
Faszányosan jól úsznak azok a testek, az biztos.

A magassággal azért a 303-as vízibuszoknak is van kihívása...
@gigabursch: Nézegettem Óbudát, és az gyakorilatilag egy szovjet gyár volt, minden egyből ment oda. Az a negyvenvalahány kabinos már önmagában lenyűgöző mennyiség.
@gigabursch: Igen, a 303-ason is van valami matricás-csíkos hely, de nem horzsolom le állandóan a vádlimat a lépcsőn, és főleg nem vágom be a fejem állandóan. És akkor még nem volt szó azokról a légbeszívő izékről a tetőteraszon, abba is bele szoktam akadni. A 303-as elég fura egy hajó, inkább szép, mint praktikus, de kék-zöld foltok nélkül meg szoktam úszni az utazást velük. Mondjuk ezt lekopogom, hiszen hosszú még az év :)
@Hamster:
Hááát..., őőő..., izé... van benne valami.

Idehaza még az a bő ötven Moszkva (Mk1, Mk2, Mk3) sem ismert, hogy itt készültek.
A Z-nevűek bő tíze már pláne, pedig ezek a Dunán mentek.
De ami a szibériai folyókra ment, az csak annak ismerős, aki látta őket Óbudán a rugatón.

Nos, hogy hogyan is dolgoznak ezek manapság?
Az alábbi hozzászólásban be van linkelve több videó.
A videók érdekessége, hogy hasonló szitukat hajóznak meg, mint amilyen a Zuhatag volt fél évszázada...

forum.index.hu/Article/viewArticle?a=167280417&t=9011160
A Boglár megdöbbentően modernnek nézett ki vizibicikliről :-)
süti beállítások módosítása