Amióta felfedeztem magamnak a Balatont, már nem foglalkoztatnak annyira a villamosok, mint régen. Éveken át próbáltam a nosztalgia villamosüzem (nosztalgiavillamos üzem?) létrejöttét elérni, aztán kiélveztem a gyümölcsét, és most már nem akkora szám, hogy minden hétvégén öreg tuják rohangálnak a Duna két partján. Persze van még néhány felújítás alatt álló jármű, amit majd elmegyek kipróbálni, ha elkészül, de idén szerintem egyszer sem mentem el Bengálizni vagy 2624-esezni. Meg kellett viszont néznem ezt a jószágot:
2025 nagy nosztalgiás újítása az N4 jelzésű buszjárat volt, mely nyári hétvégéken Zugliget és a Városliget közt közlekedett, legtöbbször youngtimerekkel, azaz 400-as és 200-as Ikarusokkal. És néha ott volt a fentebbi képen látható járgány is: ránézésre Ikarus 556-os, a valóságban viszont egy 260-asból épített replika. Állítólag nem volt óriási munka az átalakítás, felismerhető volt a rokonság a gömbölyű múlt és a "modern" kocka közt. Amennyire tudom, azért volt szükség erre a megoldásra, mert a régebben Szentendrén álló 556-os a Közlekedési Múzeumé, akik nem engedték járkálni a múzeumi értékű járművet.
Szerintem a járat útvonala telitalálat volt: az Erzsébet királyné útjától indulva elhaladt a Széchényi Fürdő, az Állatkert és a Szépművészeti múzeum mellett, végig az Andrássy úton, át a Lánchídon, majd a Batthyány és Széll Kálmán tér érintésével fel a Libegőhöz. A hálózat körülbelül nyolcvanéves visszafejlesztése miatt sokkal élvezhetőbb és látványosabb ez az útvonal, mint bármi, amit villamosból ki lehet hozni...
Ez megy most