Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, hajókra, zenékre. Meg minden másra.
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad, mondjuk link formájában! Köszönöm! A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve.
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.
Gyorslinkek:
Régi képek
Villamosok
Hajók
Zene
Budapest
Hampage.hu frissítések
Énblog
Videók
Hét | Ked | Sze | Csü | Pén | Szo | Vas |
---|---|---|---|---|---|---|
<< < | Archív | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | |||
Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2025.07.01. 09:05:01
Bejegyzés: Esőtől napsütésig, troliktól villamosokig: Pozsony április végén
Fradista Utazó · https://rajnaikozepkor.blog.hu/ 2025.07.01. 08:27:45
Ami feltűnt: a trolik egy része még tíz évet se dolgozott. Az még a járműínséget csak lexikonból ismerő helyeken is kevés.
Bejegyzés: Esőtől napsütésig, troliktól villamosokig: Pozsony április végén
gigabursch 2025.06.30. 07:50:17
Kormorán esetén már oldották meg.
De madárröptetési szakember sem vagyok...
Bejegyzés: Nem lehet megunni: a földvári állomás
Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2025.06.29. 21:15:34
Bejegyzés: Nem lehet megunni: a földvári állomás
gigabursch 2025.06.29. 20:57:54
A tojások menthetetlenül kihülnek, a szaporodási idő még elfut.
Aztán máshova megy fészkelni.
Bejegyzés: Nem lehet megunni: a földvári állomás
gigabursch 2025.06.29. 12:19:38
Nekem vuzibuszból csak a 303-asok jönnek be.
Bejegyzés: A Balatonról már elveszett az utolsó, Pesten szerencsére vigyáznak rá
orangeway 2025.06.28. 21:44:17
Pár hete mentem a Keszhely motorossal és teljesen el voltam ájulva tőle. Gyönyörű hajó, a Balaton egyik legérdekesebbje, ráadásul a magyar ipar terméke. Nagyon jó lenne, ha testvérével, a Hévizzel együtt megmaradna.
Bejegyzés: A Balatonról már elveszett az utolsó, Pesten szerencsére vigyáznak rá
Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2025.06.28. 18:23:58
Bejegyzés: Cikk-cakkban Tihanyrévtől Földvárig
46Laca 2025.06.28. 10:39:23
Bejegyzés: Cikk-cakkban Tihanyrévtől Földvárig
Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2025.06.27. 21:08:36
Bejegyzés: A Balatonról már elveszett az utolsó, Pesten szerencsére vigyáznak rá
Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2025.06.27. 21:05:10
A balatoni személyhajózást nem ismerem eléggé ahhoz, de szomorúnak nem érzem. Szerintem egész jó, bár kicsit hamarabb kezdődhetne a szezon, kicsit tovább tarthatna, és némelyik járat kicsit többet fordulhatna. Egyre inkább elhiszem azt, amit valaki kommentelt, hogy több kicsi hajó kellene, amik pöröghetnének néha ide-oda, mert a két nagy hajóval nem nagyon lehetett mit kiváltani, az egyik régi katamarán meg félig üresen forog Révfülöp felé.
Bejegyzés: A Balatonról már elveszett az utolsó, Pesten szerencsére vigyáznak rá
orangeway 2025.06.27. 19:15:46
Bejegyzés: A Balatonról már elveszett az utolsó, Pesten szerencsére vigyáznak rá
Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2025.06.26. 19:06:51
Bejegyzés: Ő tényleg az utolsó volt a tavon
toto92 2025.06.26. 13:50:03
Szerintem egyszerűen így működnek az emberek. Motorsportokban is kevés az aki több szériát követ, pedig mindenhol az van hogy emberek versenyeznek versenyautókkal (amik az esetek 90%-ban ugyanúgy hangosan brümmögnek). De szerintem foci esetén is van aki nem követi az összes bajnokságot pedig mindenhol 20-an kergetnek egy labdát, ketten meg nézik őket a pálya két végéről :)
Bejegyzés: Ő tényleg az utolsó volt a tavon
nyelv-ész 2025.06.25. 20:29:56
Bejegyzés: Ő tényleg az utolsó volt a tavon
Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2025.06.25. 20:01:56
Bejegyzés: Ő tényleg az utolsó volt a tavon
Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2025.06.25. 19:41:49
Hát ez, az pedig a 200-asok se voltak egy VÖV-busz, csak jelentősen jobbak voltak, mint az 55/66/620, pláne a 30/31/311/60. Életem egyik legsz*rbb buszos élménye egy 55-ös volt, amivel végigmentünk pár kockaköves budapesti utcán, ahol a kocsi a pattogástól valószínűleg megtalálta a sajátfrekvenciáját, amitől a belső fülem állandóan berezonált. Ráadásul levegőtlen volt és gyenge, nem véletlenül cserélték ki az NDK-sok a motort saját gyártásúra. A 620-as szerintem csak egy 60-as ráncfelvarrás volt, mert alapvetően ugyanúgy egy teherautó volt plató helyett utastérrel. Tök jó, hogy a motor ugyanúgy ott üvöltött a sofőr mellett. A 180-ról meg inkább ne beszéljünk, mert kicsit ciki, hogy az Ikarusos csuklósbusz-gyártás úgy kezdődött, hogy szétszedtek egy NSZK buszt...
"a régi krehácsokra mind felmásztam, hogy megnézzem, mi hogy működik"
Nekem alapvetően furcsa, ha valakinek tetszik az egyik nagy, zajos gép, de nem tetszik egy másik nagy, zajos gép. Hogy lehet valaki oda egy dízelmozdonyért, de nem egy dízelmotoros hajóért? :) De a repülés az más, az igazából ma is egy csoda az emberek számára, hogy valaki azt a sok mindent kitalálta, ami ahhoz kell, hogy az ember gyorsan eljusson A-ból B-be. Ott azt nem értem, hogy miért a nagy fehér távolsági buszokat nézegeti mindenki, miért nem a kisgépeket, amiken látni, mitől mennek, és érezni is a repülést, nem csak egy kis ablakon látni, mint a tévében.
Bejegyzés: Ő tényleg az utolsó volt a tavon
nyelv-ész 2025.06.25. 19:23:48
Neszmélyen pedig van egy alapítványi gyűjtemény, néhány régi hajóval, amik közül tudtommal van működőképes is, lehet vele menni.
Ezek sajnos nem tudnak annyit tenni a megőrzésért, amennyit egy Mahart tehetne, ezzel teljesen egyetértek.
Bejegyzés: Ő tényleg az utolsó volt a tavon
nyelv-ész 2025.06.25. 19:15:48
Ami a közlekedéstörténet emlékeit illeti, azt érdemes szem előtt tartani, hogy bár ma elolvadunk egy IK55-től, de akkoriban a 200-as sorozat megjelenése után senki sem akarta már magát a Bözsibuszon tovább rázatni. Az IK620 ugyanígy egy szükségmegoldásnak tűnt az akkori emberek szemében, ma pedig egy hazai 620-as már unikornisnak számít, és aki akar magának egyet, mehet alkudozni a szandibandikhoz.
A hajók valóban nem állnak közel az emberekhez - ahogy írtad. Nem vagyunk hajós nemzet :-) Én is úgy vagyok vele, hogy egy csónak, egy kis vitorlás még vonz, de egy vízibusz méretű hajón már csak az jár a fejemben, hogy mikor érünk partot.
Furcsamód a repülés egészen más tészta. Sokan rajonganak a repülőkért olyanok is, akik egyébként be vannak oltva műszaki dolgok ellen. Engem például a repülés annyira se érdekel, mint teknősbékát a kvantumfizika, de az Aeroparkban a régi krehácsokra mind felmásztam, hogy megnézzem, mi hogy működik. Pedig sosem ültem repülőn, és nem is tervezek repülni. A gondolatától is rosszul vagyok. Szóval fura dolog ez, hogy ki miért van oda.
Bejegyzés: Ő tényleg az utolsó volt a tavon
Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2025.06.25. 18:29:17
A hajós tárgyi emlékeket senki se kezeli, ellentétben a vasutasokkal, villamososokkal, buszosokkal (bár nekem kicsit elegem van az 1970 körüli gyártású, NDK-ból visszahozott 55/66-osokból, amikkel tele van az ország, miközben nincs egy korai állapotú se), vagy akár a repülősökkel (Po-2, Li-2, Kánya, Gerle, vitorlázók). Ha utóbbiak nem lennének, hajlanék elfogadni azt a magyarázatot, hogy egy hajót tárolni és üzemben tartani nagyon drága egy buszhoz képest, de azért a Li-2 csak megvan huszonvalahány éve - egyszerűen nem hiszem, hogy egy vízibuszt vízen tartani drágább lenne. Egyszerűen senki sem foglalkozik a témával.
Ebben a konkrét esetben többször olvastam, hogy ezek a vízibuszok "vackok voltak, levegőtlenek, hangosak és bejött a kipufogás az utastérbe", ami azért ironikus, mert ez pontosan leírja a régi Ikarusokat. Ezek a hajók pont azt a műszaki színvonalat és komfortot képviselték a maguk korában, mint a faros Ikarus, csak ezekkel ritkán utaztak az emberek, az Ikarusokkal meg akár minden nap, ezért jobban hozzájuk nőttek. De pont ezért kellene valami múzeumszerűség, hogy a személyes sérelmek fölött megtalálják a technikatörténeti értékét. Tudniillik, hogy ezek a vízibuszok magyar gyártásúak voltak, a maguk idején szinte forradalmian új technológiával készültek (alumíniumból), ráadásul sikeresek voltak, amit jól mutat, hogy Csehországban eredeti kinézetükkel közlekednek, a macedónok meg a XXI. században pénzt költenek rájuk, hogy utána vélhetően évtizedekig használják őket új felépítménnyel. Megkockáztatnám, hogy a (természetesen relatív, de azért ne felejtsük el, hogy még az osztrákok is vettek belőle) elterjedtségük _legalább_ akkora teljesítmény, mint az Ikarus KGST-alkuk által megtolt sikere. És ezzel nem az Ikarus érdemeit akarom kisebbíteni, hisz a blogbejegyzésekből szerintem jól látszik, hogy imádom őket :) csak szomorú vagyok, hogy a köztudatban a faros Ikarusokon és a csőrös Csepelen kívül semmi hazai fejlesztés se maradt meg a háború utáni időszakból.
De persze itt is írta valaki (még az is lehet, hogy Te?), hogy a hajók nem fogják meg. Talán ez az oka, hogy az aktív hajósokon kívül kb. két tucat embert érdekel az egész országban, hogy mi van a hajókkal.
Bejegyzés: Ő tényleg az utolsó volt a tavon